Wie wel minister president?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:29

Toekie schreef:
Wat een aparte opmerking Nagini. Je vindt het begrijpelijk dat een Moslim tegen Wilders is. Waarom vind je dat begrijpelijk? Heeft dat dan toch te maken met dat Wilders dingen roept die beledigend en discriminerend zijn t.o.v. een complete bevolkingsgroep? Volgens Wilders zelf heeft hij alleen iets tegen criminele/radicale Moslims. Dus dan zou een ''normale Moslim'' het gewoon met hem eens moeten kunnen zijn?

:j
Ik ken zelfs een aantal moslims (vrouw die bij mn oma poetst onder andere) die altijd op Wilders stemmen, omdat ze vinden dat de straffen in Nederland veel te laag liggen.
Dat zijn dan wel moslims die zich gewoon als Nederlanders gedragen, ze spreken netjes Nederlands overal (oke een beetje gebrekkig, maar zijn ook nog maar een jaar of 5 in Nederland) en ze dragen geen hoofddoekjes en zijn dus niet streng gelovig enzo..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:30

Ik kan anders heel goed verantwoorden waarom ik stem wat ik stem :j En ook waarom dat absoluut geen WIlders is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:31

geerke schreef:
toch wel heel appart dat de mensen die voor wilders willen gaan stemmen zich moeten verantwoorden waarom....

Dat moet je alleen als je voor wilders stemt en niet als je voor de pvda,d'66,groenlinks,sp...stemt?

Ja,ik ben inderdaad ook een wilders aanhanger,en ik ga me daar niet voor verantwoorden hoor...

Valt mee hoor, als je CU stemt moet je dat ook verantwoorden, en de rest hoef je niet te verantwoorden, blijkbaar vinden veel mensen dat best verstandig en logisch. Dat zegt ook wel iets.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:32

Nagini schreef:
Nou, mij lijkt dat wel begrijpelijk. Geert roept namelijk vrij regelmatig dingen over alles wat slecht is aan moslims. Ik kan me voorstellen dat je je dat best aan gaat trekken als moslim zijnde. Of je daar nu wel of niet in hoort in die groep en dat je dan zelf ook zoiets gaat hebben van 'ach man.. maak het nou'. IK zou dat namelijk wel hebben, vandaar dat ik dat ook aannam ;).

Als bijv een politicus dingen ging zeggen over hoe achterlijk een bepaalde groep limburgers zouden zijn, ookal voel ik mij niet echt limburgs of hoor ik niet bij die groep, zou ik het toch stom vinden.. dan heb ik toch zoiets van joh..

komt wellicht wat vaag over maar kan het zelf niet zo goed beschrijven, aangezien het imo heel duidelijk is.

Ik begrijp je heel duidelijk! :j Sterker nog; je slaat de spijker op zn kop. Je geeft hier een heel mooi voorbeeld van hoe belachelijk het eigenlijk is dat een bepaalde bevolkingsgroep door een politicus beledigd en gediscrimineerd wordt. :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:33

geerke schreef:
toch wel heel appart dat de mensen die voor wilders willen gaan stemmen zich moeten verantwoorden waarom....

Dat moet je alleen als je voor wilders stemt en niet als je voor de pvda,d'66,groenlinks,sp...stemt?

Ja,ik ben inderdaad ook een wilders aanhanger,en ik ga me daar niet voor verantwoorden hoor...

Van mij hoef je je niet te verantwoorden. Ik zeg ook eerlijk dat ik eerst dacht dat ik PVV zou stemen maar dat ik nu denk dat ik blanco ga stemmen. Enkel omdat ik geen vertrouwen in de politiek meer heb.. En ik wil de partijlijsten en standpunten allemaal afwachten. Dan vorm ik mijn mening echt.
Denk dat er veel meer PVV-aanhangers zijn hier op bokt, maar dat die er niet voor (durven) uit te komen. Omdat de weerstand zo groot is.
Wilders is nieuw.. Daarom is er ook zo'n grote tegendruk. En de media maakt het zo.. Dat vormt het helemaal. D66/ SGP etc zijn al ouder..

Ik zou het ook niet leuk vinden als een politicus zou zeggen dat als je in God gelooft je bv. dom bent. Zou ik ook niet op die persoon gaan stemmen. Wilders stoot heel veel Moslims voor het hoofd. Al zijn er ook Moslims die ik ken die ook op Wilders stemmen, omdat ze het eens zijn met zijn standpunten over de radicale Moslims en andere standpunten.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:34

Ik ben ook altijd erg nieuwsgierig naar de achterliggende gedachte als er bijvoorbeeld een vrouw stemt op de SGP. Omdat ik het anno 2010 toch ook zeer typerend vind dat je als vrouw dan niet in de politieke partij mag, en niet mag werken enzo. Ik heb een brede intresse en weet graag wat er om me heen leeft, zo kan ik namelijk mijn eigen standpunt, visie en normen en waarden ook met regelmaat toetsen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:35

Klopt, en dat is ook niet juist! Maar toch, tussen die woorden door vind ik wel dat hij wel vaak gelijk heeft, of zeker het idee erachter niet verkeerd is.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:38

Bij mij in het dorp stemmen heel veel mensen SGP. Ik heb ze ook vaak gesproken daarover.. Het is echt hun overtuiging. Zij zijn er van overtuigd dat God de vrouw niet voor het werken gemaakt heeft. Om het zo maar even te zegggen..

Dat Wilders vaak gelijk heeft Naigini bedoel je? Of heb je het nu over iemand anders.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:42

Nagini schreef:
Maar toch, tussen die woorden door vind ik wel dat hij wel vaak gelijk heeft,

Tussen die woorden door blijft er toch niets over? := Het gaat bij Wilders vrijwel alleen maar over Moslims...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:42

Ja sorry, kwamen al wat posts tussen. Was een reactie weer op Toekie.

Wilders heeft imo wel vaker gelijk ja.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:44

Toekie schreef:
Nagini schreef:
Maar toch, tussen die woorden door vind ik wel dat hij wel vaak gelijk heeft,

Tussen die woorden door blijft er toch niets over? := Het gaat bij Wilders vrijwel alleen maar over Moslims...

Nou, de gedachte achter die woorden vind ik wél goed. Dat met die hoofddoekjestax destijds, hij weet zelf ook wel dat dit er niet doorheen komt hoor. Maar er word op die manier wel aandacht aan besteed. En dat is ook nodig, want van de 10 nederlanders die je aanspreekt of ze hoofddoekjes/burka's e.d. vervelend vinden of niet vinden kunnen zeggen dr zeker 8 ja! (In mijn omgeving dan..)

Wilders zijn woorden zijn wellicht radicaal, maar ik denk dat je daar iets doorheen moet zien.. het gaat erom dat die punten aan het licht worden gesteld en als je dan dingen extreem gaat maken krijgen ze aandacht. Positief of negatief, er wordt dus wel naar gekeken en over nagedacht. En dat is goed.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:44

Ik heb altijd geleerd, je gelijk halen is niet het belangrijkst, het gaat erom of je succesvol bent.
Bij het laatste zie je dan in dat je wel eens wat water bij de wijn moet doen maar de meesten tevreden zijn. En bij je gelijk halen kun je weleens alleen in je eentje komen te staan.

Maar dit is een beetje off topic.

gohya

Re: Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:49

Ik stem Wilders,die wil ik wel als MP zien.
Er gaat dan een hele andere wind waaien daar in de kamer.
En verandering van spijs doet eten!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:02

Nagini schreef:
Nou, de gedachte achter die woorden vind ik wél goed. Dat met die hoofddoekjestax destijds, hij weet zelf ook wel dat dit er niet doorheen komt hoor. Maar er word op die manier wel aandacht aan besteed. En dat is ook nodig, want van de 10 nederlanders die je aanspreekt of ze hoofddoekjes/burka's e.d. vervelend vinden of niet vinden kunnen zeggen dr zeker 8 ja! (In mijn omgeving dan..)

Er zit anders nogal een verschil tussen hoofddoekjes en burqa's... daar loopt overigens een heel groot ander topic over ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:17

Nagini schreef:
[

Wilders zijn woorden zijn wellicht radicaal, maar ik denk dat je daar iets doorheen moet zien.. het gaat erom dat die punten aan het licht worden gesteld en als je dan dingen extreem gaat maken krijgen ze aandacht. Positief of negatief, er wordt dus wel naar gekeken en over nagedacht. En dat is goed.

Lijkt me stug want die mensen met die hoofddoekjes zijn ook Nederlanders :)*

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:20

sarabande schreef:
Lijkt me stug want die mensen met die hoofddoekjes zijn ook Nederlanders :)*

Van de andere kant - het percentage moslims is volgens wikipedia maar 4%. Dus als de rest tegen is, kan het getalsmatig. (Het zou me alleen wel diep teleurstellen...)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:22

gohya schreef:
Ik stem Wilders,die wil ik wel als MP zien.
Er gaat dan een hele andere wind waaien daar in de kamer.
En verandering van spijs doet eten!

en met wie zie jij hem een coalitie vormen dan? :+

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:23

kopvoddentax... laat hem liever de financiele crisis oplossen en de voedselbanken sluiten het paspoortenprobleem oplossen en weet ik het allemaal..

gebrul om een lapje stof

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:23

Het was niet hoofddoekjestax maar idd kopvoddentax. Alleen al met zo'n woordkeuze ben je niet politiek-waardig imo. Dat is puur bedoeld om te kwetsen. Als je dat nodig hebt om iets onder de aandacht te brengen dan ben je nog lager dan laag. Mensen met inhoud hebben dat niet nodig. Vind ik he. ;)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:28

daarbij.. als die tax er komt(kan het me niet voorstellen) zal ik het gewoon betalen hoor. alles, maar de hoofddoek gaat niet af!!

alleen hou ik dan heeeel weinig geld over. kan ik moeilijk rond komen. }:0

juist deze nieuwe generatie moslimá's is ambitieus.. als ze 1000e per jaar moeten neerleggen blijven ze financieel zwak.

krijgen we weer achterstandswijken en blablabla met allemaal arme sloebers. moet ik straks naar de voedselbank omdat ik 1000e tax heb moeten betalen :p moeten ik en mijn man beide een fulltime baan nemen. hebben we geen tijd om onze kinderen op te voeden, die belanden op straat.. of nog beter. we hebben niet eens tijd en geld om kinderen te maken!! dat betekent dus dat hoofddoeken zich minder gaan voortplanten, arm worden, zich verzamelen in goedkope wijken. :P :Y) :Y)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:31

Nou simpel toch jameyskatje? Dan stem jij toch niet op Wilders.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:32

o was ik sowieso niet van plan hoor. had al aangegeven dat het d66 gaat worden :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:35

zap schreef:

:? Is dat een samenvatting van alle posts van jameyskatje?

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:44

Ik denk ik dat ik stem op de grootste tegenhanger van de PVV, niet uit overtuiging maar als strategie. Van Geert Wilders krijg ik last van plaatsvervangende schaamte... Aan de andere kant denk ik dat hij idd 1) geen coalitie kan vormen en 2) als hij gaat regeren vrij snel zal matigen aangezien voor veel van zijn plannen een grondwetswijziging nodig is en daar gaat ten eerste 4 jaar overheen en ten tweede moet het volk daarover stemmen, hij krijgt nooit een meerderheid. Zijn we daar ook weer vanaf.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:52

Toekie schreef:
zap schreef:

:? Is dat een samenvatting van alle posts van jameyskatje?

Dat zeg ik toch niet? Ik vind alleen dat ze wel op een erg denigrerende manier over Wilders zijn opvattingen
praat en daarbij ook zijn kiezers. Het is toch niet nodig hierover op deze manier door te drammen?