Moet Balkenende terugkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wil je een Balkenende 5

Nee alsjeblieft niet
232 (78%)
Natuurlijk graag zelfs
38 (12%)
Weet niet
27 (9%)

Totaal aantal stemmen: 297

sarabande

Re: Moet Balkenende terugkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 14:53

Zou het weer on topic kunnen gaan dit heeft weinig met wel of geen Balkenende te maken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:53

nou...... als werkgever kan je heel moeilijk iemand ontslaan, en ben je de eerste twee jaar van ziek zijn verantwoordelijk dus moet je doorbetalen........

enig idee wat dat betekend voor de gemiddelde werkgever?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:55

KiWiKo schreef:
nou...... als werkgever kan je heel moeilijk iemand ontslaan, en ben je de eerste twee jaar van ziek zijn verantwoordelijk dus moet je doorbetalen........

enig idee wat dat betekend voor de gemiddelde werkgever?

Oh op die manier, ik dacht meer aan de risico's die een werknemer zelf kan beïnvloeden :)

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:02

Heino schreef:
Hoe bedoel je risico's?

Als je iemand aanneemt zitten daar tal van risico's aan vast.

Ik werk zelf voor een grote organisatie (deze kan dus wat lijden), maar één van mijn collega's is bijvoorbeeld al meer dan 1,5 jaar ziek; daar moet een plan voor komen, speciale aanpassingen, alles in overleg met de arbo. Een werknemer kost een werkgever dan al gauw (meer dan) het dubbele. Kleinere bedrijven hebben vaak wat minder buffer en kiezen er op deze manier voor bijvoorbeeld geen persoon aan te nemen, of op uitzendbasis (ook duur, maar wel betrouwbaarder). Maw zo wordt de werkgelegenheid ook tegengewerkt. Je kunt zo nog tal van voorbeelden aanhalen.

Mijn ervaring is dat er voor degene die echt willen werken, ook daadwerkelijk werk is. Je zult misschien concessies moeten doen; omscholing, verhuizing, langere reistijden, iets wat je niet perse heel leuk vindt om te doen, etc. Dat wekt weerstand op en zorgt ervoor dat mensen in de bijstand blijven hangen.

Werkgelegenheid, pffffffffffffffffff.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:04

Schimmelig schreef:
Mijn ervaring is dat er voor degene die echt willen werken, ook daadwerkelijk werk is. Je zult misschien concessies moeten doen; omscholing, verhuizing, langere reistijden, iets wat je niet perse heel leuk vindt om te doen, etc. Dat wekt weerstand op en zorgt ervoor dat mensen in de bijstand blijven hangen.

Ja die factoren werken allemaal niet bepaald stimulerend nee... En dan met name omdat het verschil bijstand - betaalde baan zo klein is (wat Kiwiko al zei)

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:06

Heino schreef:
Schimmelig schreef:

Ja die factoren werken allemaal niet bepaald stimulerend nee... En dan met name omdat het verschil bijstand - betaalde baan zo klein is (wat Kiwiko al zei)

Mentaliteits issues! :P Maar geloof dat je al gekort wordt op je maandelijks bedrag als je kan werken en niet wil (of gaat).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:10

die mensen werken zwart bij......... het zal ze een worst wezen of ze gekort worden op de uitkering :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:17

Zwart werken loont, blijkbaar. Ik ben wel voor een geleidelijkere overgang qua financiën wat betreft wel/geen uitkering :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:21

weet je........ ik zou willen dat ik in de soos zat.......... beetje lesgeven hier en daar en dan kom ik echt wel aan mijn 2000 euries in de maand.............. en een hoop minder stress :D

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:24

Je kunt altijd nog de ambtenarij in - was dat niet hetzelfde :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:15

Kim: als je situatie zo waardeloos is, het leven als een werkgever te zwaar en het in de uitkering ideaal is... waarom doe je het dan niet gewoon?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:20

omdat ik zo niet in elkaar steek.......... maar ik zeg inderdaad wel regelmatig tegen mezelf dat ik dingen structureel verkeerd doe ja :) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:22

Waarom denk je dat op stallen zo veel zwart gewerkt op?
Het zijn vaak kleine (familie) bedrijven met maar een handjevol werknemers, zou er dan eentje een trap krijgen en een jaar uit de running zijn betekend dit een een enorme last op het bedrijf.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:08

Moeten is een groot woord.. Is er een redelijk alternatief is de vraag. Pechtold wil niet, Bos kan niet, Rutte zou ik niet begrijpen. God beware dat het Wilders wordt. Dan zie ik eerder nog de alternatieven bij het CDA, zoals Eurlings of Verhagen. Dat zou betekenen dat Balkenende de van Agt optie neemt....

Vraag is of het uitmaakt. Als de uitslagen op de huidige polls lijken, dan gaat de (in)formatie een half jaar duren, waarna de nieuwe regering na 3 maanden valt. In ieder geval wordt ons land tot juni 2011 niet bestuurd :(

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 10:21

D66 heeft een paar goede oud politici, waarvan Pechtold er een naar voren zal schuiven. Als dat iemand is die goed ligt, zou D66 zo maar heel veel stemmen kunnen trekken.
D66 heeft van af het begin tegenzin gehad om met het CDA te regeren, dus dan zou opeens een heel andere optie mogelijk zijn.

Alsjeblieft niet die slang van Verhagen of de totaal incompetente Eurlings en Balk heeft meer dan genoeg kansen gehad om te laten zien dat hij het niet kan.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:36

Nou, feitelijk maakt het niet uit of Balkenende of pietjepuk premier wordt. Als de PVV zoveel gaat winnen als gezegd is het land onbestuurbaar en krijgen we een crisis ala Belgie. Toegegeven, daar kwam wel een goeie premie uitgerold uiteindelijk, die dan (helaas voor de Belgen) Europees president werd.

of het realistisch is om te verwachten dat D66 de grootste of de tweede partij wordt en daarom de premier gaat leveren, lijkt me vrij onlogisch. Qua machtsverhoudingen wordt het de grootste of de tweede partij, dus zullen we bij CDA, PVV of PvdA moeten zoeken, of we dat nou leuk vinden of niet. Tenzij we in de heel ongebruikelijke situatie zouden komen waarbij PVV grootste partij wordt, D66 de tweede en D66 dus de premier moet leveren. In dat geval hebben we als land vooral een psychiater nodig en geen manager.

Anders kan ik mejuffrouw Thieme ook wel voor gaan dragen als premier ;)