Gouda koopt tuig af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitch

Re: Gouda koopt tuig af

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:16

Hm, zou je ook dergelijke artikelen kunnen vinden uit een andere bron dan de Telegraaf, vraag ik me dan af? Het is namelijk niet zo representatief als 't steeds uit één bron komt.

Ik denk trouwens dat een heleboel werkende mensen zich veel te goed voelen om jaloers te zijn op een kleine groep mensen die uitkeringsfraude of iets dergelijks plegen. Het is maar een kleine groep (die trouwens absoluut niet dezelfde is als de groep allochtonen in Nederland), en degenen die echt illegaal bezig zijn zullen vroeg of laat wel aangepakt worden. Waarom daar niet gewoon boven staan? En trots zijn op jezelf dat jij wel op een eerlijke manier kunt leven?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:34

Dus jij zegt dat de Telegraaf dat helemaal verzint? En die man in dat artikel ook?
Het wordt zelfs gewoon bevestigd in het bericht dus het is waar. Dan maakt de bron niet uit.
Het is alleen een bron die het niet meer in een doofpot laat zitten.
Maar hetzelfde merk je dus gewoon om je heen, alleen dat kan ik nu hier niet hard maken, een link wel.

Wat heeft trots hier mee te maken?
Maar je mag weten, ik ben trots op werkend Nederland die zich aan de wet houdt.
Maar ik kan niet trots zijn op Nederlanders die dat niet doen. En nog veel minder trots op de regering en gemeente ambtenaren dit dat in stand blijven houden. En ik ben zeker niet trots op mensen die het allemaal maar heel gewoon vinden om luie en criminele mensen te sponsoren.
Maar die komen er zelf ook wel eens achter hoe Nederland echt is. Ooit worden die ook wakker uit de droomwereld van hoe mooi het allemaal is. (als er een overvaller een geweer op hun kop houdt maar geen straf krijgt, maar een feestje)
Maar tot die tijd is het hard bikkelen voor mensen in minimale lonen en zul je alleen nog maar meer en meer weerstand gaan zien, tot het zelfs een keer ploft. Maar blijkbaar is dat wat er gewenst is, anders werd er na 20 jaar pappen wel drastisch wat veranderd

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:37

Sparta ik ken niet de feiten van de mensen maar ik ken wel de feiten van de gemeentelijke subsidies. Waarom ken ik die, omdat het mijn werk is!
Misschien kun je me dan 1 voorbeeld geven waar een gezin met een laag inkomen een subsidie voor heeft gevraagd en welke er geweigerd is en op wat voor gronden. Want dat vind ik dan wel intressant om te horen. Ik ken namelijk alleen maar de positieve gebeurtenissen.

Het persbericht wat je aanhaalt, geeft aan dat dit het zwembad is wat weigert mee te werken, helaas werken er velen sportclubs slecht of helemaal niet mee, maar de gemeente is juist hierin wel bereidwillig. Vandaar ook dat er sportbuurtwerkers de wijk en de buurt ingaan om gratis sportactiviteiten aan te bieden zodat men niet meer afhankelijk is of een sportclub wel of niet mee wil werken.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:38

Een overvaller in NL krijgt echt geen fesstje hoor, wat is dit nou weer voor een argument?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:43

Mijn zwager heeft diverse dingen aangevraagd. Als voorbeeld:
In zijn woonplaats mogen mensen gratis op 1 sport als ze onder een bepaald niveau verdienen.
Zijn loon is te hoog, hij werkt in een fabriek in ploegen dienst. En daardoor verdient hij net wat meer dan minimum loon door de ploegen toeslag. En wordt hij voor veel dingen uitgesloten. Reden, verdient te veel. Hij heeft eens uitgerekend wat hij aan toeslagen zou kunnen krijgen als hij in de bijstand zou zitten, dan had hij in de maand ongeveer 100,- meer uit te geven dan nu.
En dan vindt je het raar dat mensen gaan sputteren?

Lees de beginpost eens door?

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:48

_sparta_ schreef:
Dus jij zegt dat de Telegraaf dat helemaal verzint? En die man in dat artikel ook?

Nu verdraai je mijn woorden om je argument sterker te maken. Dat is niet zo netjes. Ik heb niet gezegd dat de Telegraaf het verzint, wel dat het opvallend is dat al je gegevens steeds maar uit één bron komen...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:49

Ik verdraai het niet, ik vraag het.
1 bron die zijn nek boven het maaiveld uit durft te steken. Zo kun je het ook zien.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:02

_sparta_ schreef:
Ik verdraai het niet, ik vraag het.
1 bron die zijn nek boven het maaiveld uit durft te steken. Zo kun je het ook zien.

"Dus jij zegt..." klinkt wel alsof je het voor jezelf al weet. Maargoed, deze stijlkwesties zijn een beetje offtopic.

Ik heb de Telegraaf één keer gratis gekregen maar vond 't persoonlijk allemaal erg sensationeel gebracht en werd spontaan duizelig van de opmaak. Maarja, je kunt die krant inderdaad op verschillende manieren bekijken...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:12

Sparta ik weet niet of je de reputatie en geschiedenis van kranten kent, maar de Telegraaf is een zogenaamde sensatiekrant. Berichten over relmarrokanen staan tussen de laatste borstvergroting van Patricia Paay. Lijkt me toch ook al iets zeggen :)

Ik begin je steeds beter te begrijpen Sparta, maar besef ook dat die subsidies voor iedereen met een net te hoog inkomen niet mogelijk zijn. Dus voor allochtonen en autochtonen. Beide kunnen er zwaar de l*l zijn als ze net een paar euro te veel verdienen.

Ik begrijp je frustratie maar met je frustreren heb je alleen jezelf maar. Qua gemeentebeleid snap ik je ergernis maar men moet ergens een grens trekken dus daar kan je weinig aan veranderen. Maar je kan wel rotjochies aanspreken op hun gedrag. Als is het maar ze vragen de verpakking van de AH voetbalplaatjes in de prullenbak te gooien ipv op de grond voor de winkel :)

Overigens zijn zowel mijn oude opa en oma als een paar andere familieleden gister geslagen door de agressieve buurvrouw van mijn opa en oma. Buurvrouw is Marrokaanse. Maar toch zie ik het als een incident en niet als "wééér zo'n k*tmarrokaan". Destemeer omdat we door twee andere pleingenoten, óók Marrokaans, juist bijgestaan werden..

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:40

Fitch schreef:
unicorn_kiss schreef:
Wat een púre onzin zeg. Allochtonen hebben kansen te over, ze zijn gewoon te leeg om er één te beginnen. Niks discriminatie.
Als er iemand discrimineert is het wel die hangjongeren die samentroepen en het anderen lastig maken.

En nu zijn álle allochtonen weer te 'leeg' om kansen te grijpen? 8)7

Wat een vooroordelen, wat een woede van sommige mensen in dit topic, wat zwart wit. Ik neem aan dat jullie representatief zijn voor een redelijk deel van de Nederlandse bevolking. Daar word ik best wel verdrietig van. ;(

Ik had het duidelijk over de hangjongeren, ja die zijn leeg en nutteloos ja.
Ik word verdrietig om dat uitschot.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:41

Heino schreef:
unicorn_kiss schreef:
Wat een púre onzin zeg. Allochtonen hebben kansen te over, ze zijn gewoon te leeg om er één te beginnen. Niks discriminatie.

Lees jij dit topic wel of kom je gewoon even binnenvallen en ongefundeerd je mening geven?
Zoals inmiddels al meerdere keren vermeld heb worden mensen met Arabische naam significant minder vaak uitgenodigd op gesprek dan mensen met een Nederlandse naam, ook al hebben die mensen exact hetzelfde CV...

Maar daarintegen moeten sommige bedrijven een aantal percentage allochtonen in dienst hebben, of ze hebben een proces aan hun bil.
Dus die uitspraak gaat niet op Heino.
Ik heb de indruk dat jij bij lange niet weet waarover jij spreekt, een roze brilletje opzet

Edit: Of ik volgens jou binnenval of niet, daarover heb jij geen woord te reppen.
Mijn meningen zijn gefundeerder dan de jouwe, al die onwetendheid die ik lees in jouw posts.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:27

Sensatiekrant wil niet zeggen leugens krant. Dat het daardoor misschien meer lezers trekt is wellicht waar. Maar ik ben blij dat er een krant is die het eens aan het licht brengt.
Ik vind het fijn dat je me nu beter begrijpt Heino en ik ben me er zeker van bewust dat subsidies voor iedereen gelden of juist niet bij een paar euro verschil.
Het gaat mij dan ook niet om de achtergrond. Als in het begin artikel had gestaan dat blanke hooligans die de rellen op het strand hadden veroorzaakt met oud op nieuw zo werden zoet gehouden had ik hetzelfde gereageerd.
Ik ben ook voor positief belonen en daar vind ik juist veel subsidie regelingen niet in voldoen.
Je werkt niet en daardoor erg laag inkomen en krijg je overal voordelen, je bent crimineel en daardoor een snel gepland feestje, eerder al vakanties. En het is al helemaal geen stimulans om eens van de bank af te gaan komen of naar school te gaan. Dat vind ik echt niet kloppen. En die mening heb ik niet alleen. Als bijna niemand dat vond trok de Telegraaf ook geen lezers met die berichten en lieten ze het wel.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:48

Ik nodig ook jou uit om mij te vertellen waar ik ongefundeerd en vol onwetendheid reageer Unicorn. Doe maar per PB.

Sparta, ok, uit jouw berichten dacht ik te halen dat het jou om de combinatie allochtonen + relschoppers ging, sorry daarvoor. Ik denk echter wel dat je die jongeren verantwoordelijkheidsgevoel en zingeving bijbrengt door ze zelf dergelijke projecten te laten organiseren. Want ze krijgen dat geld enkel wanneer ze een begroting kunnen laten zien, de administratie bijhouden en zelf de invulling van het feest regelen :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:04

unicorn_kiss schreef:
Fitch schreef:

En nu zijn álle allochtonen weer te 'leeg' om kansen te grijpen? 8)7

Wat een vooroordelen, wat een woede van sommige mensen in dit topic, wat zwart wit. Ik neem aan dat jullie representatief zijn voor een redelijk deel van de Nederlandse bevolking. Daar word ik best wel verdrietig van. ;(

IK ken ook jongeren die wel een rondhangen die gewoon naar school gaan ed, ze hebben verder gewoon geen zak te doen }:0 . Zat/zit jij de hele avond op de bank bij je papa en mama als puber. Vaak komt het ook door je eigen houding, bij ons in de stad waren ook veel hang plekken maar ik ben nog daar echt niet vaker vervelend benaderd dan gewoon in de supermarkt.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:29

liedje89 schreef:
unicorn_kiss schreef:

IK ken ook jongeren die wel een rondhangen die gewoon naar school gaan ed, ze hebben verder gewoon geen zak te doen }:0 . Zat/zit jij de hele avond op de bank bij je papa en mama als puber. Vaak komt het ook door je eigen houding, bij ons in de stad waren ook veel hang plekken maar ik ben nog daar echt niet vaker vervelend benaderd dan gewoon in de supermarkt.

Je kan ook zelf iets vinden om te doen :)* ipv het crimineeltje uit te hangen.
Ik ben ook nog nooit vervelend benaderd, hooguit vind ik het een paar keer wat storend (als je vunzige woorden en gefluit niet vervelend benaderen noemt)
maar ik ken er genoeg die dat wel hebben meegemaakt. Heeft geen fluit te maken met je houding hoor.
Het gaat overigens niet over benaderen, maar stelen, stukmaken, herrie maken en geweld.
En ze gaan er écht niet iemand uitkiezen met een bepaalde houding :?

Alsof je die kinders iets moet geven om te doen zeg, wat een onzin.
Daar zorg je zelf , of als ouder toch voor? Al is het schoolwerk maken of de kroeg ingaan zonder vervelend te doen (want dat kunnen de meeste schijnbaar ook niet)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:19

_sparta_ schreef:
Dus jij zegt dat de Telegraaf dat helemaal verzint?

Nee, dat ze lichtelijk selectief nieuws brengen.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:12

_sparta_ schreef:
Sensatiekrant wil niet zeggen leugens krant. Dat het daardoor misschien meer lezers trekt is wellicht waar. Maar ik ben blij dat er een krant is die het eens aan het licht brengt.

Wat aan het licht brengt? Deze krant is maar met 1 ding bezig: de waarheid UIT het licht houden.

Ik maak uit jouw bericht op dat je nog steeds gelooft dat het geld naar criminelen is gegaan. Het is zeer de vraag of dat zo is. De gemeente Gouda heeft zelf een verklaring uitgegeven waarin dat wordt ontkent. Die verklaring is ook naar De Telegraaf gegaan.

Als je ook maar een heel klein beetje kwaliteit hebt, al was het maar een klein frutseltje, dan meldt je als krant op z'n aller- allerminst dat de gemeente het ontkent en dan is het je als krant geraden een retegoede onderbouwing te geven waarom het volgens jou toch zo is.

De Telegraaf heeft dit niet gedaan, maar iets anders. Voordat ik vertel wat dat andere is, gaan we even fantaseren.

Stel dat je een enorm superslechte rotkrant bent die totaal geen ruk geeft om wat er in de maatschappij gebeurt en eigenlijk alleen maar iedereen tegen elkaar op wil zetten? Stel dat je lezersbestand vooral bestaat uit gefrustreerde mensen die vooral klagen over van alles en nog wat en graag dingen in de krant lezen (het maakt ze niet uit of het waar is of niet) waardoor ze nog meer kunnen klagen.

Wat breng je dan als krant, de volgende dag?

Een krant die zo in en in slecht is, zou wellicht een hele pagina besteden aan hoe boos iedereen is over jouw verzonnen nieuws, zonder maar een letter te besteden aan de ontkenning van Gouda en zonder ook meer enige interesse te tonen in wat er nou werkelijk aan de hand was.

En dat is precies wat De Telegraaf heeft gedaan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:17

Mooi beschreven Arno!

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:34

Inderdaad Arno, jij kan precies en mooi genuanceerd verwoorden waar 't hier om gaat! :j

Edit: Ik snap trouwens wel dat er problemen zijn met uitkeringen, fraude e.d. en dat het niet allemaal zwart of wit is, maar enige nuance is hier inderdaad sterk op zijn plaats!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:19

Andere kranten brengen ook selectief nieuws. Ze laten deze dingen namelijk buiten beschouwing, terwijl ze wel gebeuren en wij als burger recht hebben om te weten waar ons geld heen gaat.
De ene krant brengt het niet, de ander wat meer, dus gemiddeld klopt het nieuws wel wat we allemaal om ons heen krijgen.

Arno verwoordt het niet mooi, want hij heeft niet goed opgelet. De krant heeft fatsoen gehad want heeft wel degelijk geplaatst dat Gouda het zelf ontkent. Dus zijn fantasie is ook echt fantasie en berust niet op waarheid. En dus ook stemmingmakerij.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6067 ... ren__.html
Maar of je dat moet geloven dat Gouda ontkent is een ander ding. Dat is een manier van schoon praten naar mijn idee. Zeker omdat ze eerst zelf hebben toegegeven dat het wel naar de reljongeren is gegaan om ze rustig te houden.

Gouda bevestigt dat er geld is gegeven. "Wij wilden juist voorkomen dat de boel verder zou escaleren", is de reactie bij de gemeente. "De jongeren hebben zelf voor het feest een begroting ingediend. Ze moesten aangeven hoeveel geld ze nodig hadden voor het inhuren van een diskjockey, een hapje en een drankje. Voor ons was het belangrijk dat het in de wijk rustig zou blijven rond de jaarwisseling."

Rachid Tighadouni, coördinator van de vereniging RNM Gouda Oost, denkt dat heel veel gemeenten jaloers zijn op het Goudse initiatief. „Voor 2250 euro zijn er twee weken lang activiteiten en een ouden nieuwfeest gehouden. Er zijn in die periode geen incidenten meer geweest.”

En de straat rustig houden als het niet naar de rel jeugd is gegaan kan niet, want dan waren de goede wel op het feest en de slechte nog steeds aan het etteren. De slechte waren dus duidelijk wel op het feest, want het was rustig.
Maar dat moet je dan natuurlijk ook wel durven zien en toegeven.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:16

Sparta ik begrijp je frustratie deels wel hoor. Maar waarom steeds de 'goede' versus de 'slechte'? Zo zwart wit zijn mensen niet. Iedereen heeft goede en slechte kanten! :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:16

_sparta_ schreef:
De slechte waren dus duidelijk wel op het feest, want het was rustig.

Maar dat ontkent toch niemand??

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:21

Dat wordt juist steeds ontkend door te zeggen dat het geld niet is gegaan naar de relschoppers.
Maar dat is dus niet juist, het geld is naar de relschoppers gegaan en slecht gedrag loont dus.
En dat is waar veel mensen, onder andere ik, het totaal niet mee eens zijn.

En vinden jullie nu Arno zijn bericht nog steeds zo goed? Dat is iets wat ik me nu eigenlijk wel afvraag.
De Telegraaf zwart praten is toegestaan, mensen die het met de Telegraaf eens zijn zwart praten ook. Maar nu duidelijk is dat de Telegraaf wel degelijk 2 kanten belicht en er juist stemmingsmakerij wordt gedaan door te beweren dat het niet zo is. Hoe kijken jullie daar dan tegen aan?
Want ik heb wel gemerkt dat jullie erg selectief reageren op berichten. Zoals maar een enkele zin uit een bericht quoten en daar op in gaan en de rest links laten liggen.
Net als de woorden in mijn mond leggen dat ik beweer dat mensen alleen maar goed of slecht zijn. Dat heb ik nergens beweerd en zal ik ook niet doen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:49

Heino schreef:
_sparta_ schreef:
De slechte waren dus duidelijk wel op het feest, want het was rustig.

Maar dat ontkent toch niemand??

Het is ook jammer dat de 'slechte' meegenieten met het feest. Maar het feest is zeker niet speciaal voor de relschoppers gegeven. Als we ieder feest waar ook vervelende mensen naartoe gingen niet meer mochten financieren met gemeenschapsgeld waren er geen feesten meer die ook nog maar enigzins vanuit de overheid gesteunt konden worden. (Bij voetbal wedstrijden ed zijn ook altijd rotzakken te vinden toch blijft de overheid de clubs steunen omdat ze niet alle goedwillende straffen voor de rotzakken)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:11

Naar mijn weten is het geld naar de "goeden" gegaan en hebben die er voor gezorgd dat de relschoppers naar het feest zouden gaan i.p.v. herrie shoppen tijdens oud en nieuw.
Dus niet dat de relschoppers zelf het geld hebben gekregen en dit hebben georganiseerd.