Kilometerheffing, het briljante idee van Eurlings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij voor de kilometerheffing

Ja, laat maar komen.
24 (7%)
Nee, alsjeblieft niet.
298 (89%)
Neutraal
10 (3%)

Totaal aantal stemmen: 332

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:56

ikkeweer schreef:
Wat jij zegt slaat echt nergens op zeg, wat jij keuzes vindt is vaak geen keuze.

En dat is ook een keuze, een ander zou mss geen enkel probleem dr mee hebben om zich een andere leef situatie aan te meten omdat zij dan eind van de maand wat extra geld overhouden in het laatje.
Dan neemt dit nog niet weg dat er geen enkele keus is.
Waar een wil is is een weg, en beproef in dit topic dat de wil erg star is of zelfs helemaal niet aanwezig.

denk ook eens aan het aspect milieu, we willen toch allemaal een steentje bijdragen, of is dat alleen als jou uitkomt?

Alle voordelen staan zwart op wit, en zak vroeg of laat wel een beslissing over vallen, ik denk dat die KMH er wel komt. Er moet immers toch wat gebeuren, nu klagen we alle dagen steen en been over de files,kosten ook miljarden. Extra spitstroken ed hebben geen enkel effect, dan maar koppen rollen?
Althans voor sommigen dan, en dan is er voor hun nog genoeg gelegenheid om een oplossing te zoeken.
(Andere baan, ander huis, paard weg, andere goedkopere auto of carpoolen)

Nanne schreef:
Privacy is ook zeker iets wat mij afstoot aan dit plan. BV Nederland weet al alles van haar inwoners en dan worden we ook nog eens op deze manier in de gaten gehouden?
Ik vind het een inbreuk op mijn privacy, wat gaat het hun aan waar ik ben en wanneer en hoelang ik daar ben?

Ze mogen deze gegevens alleen afgeven aan justitie als jij een misdrijf begaat,en dan nog is het discutabel.
Dus ik snap niet echt waar jij je zo druk om maakt, je bent privacygevoeliger met internet of je mobiel dan heel dat kastje bijelkaar.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:57

ikkeweer schreef:
Deze flauwekul is nergens voor nodig en de vele buitenlanders die hier rondrijden betalen niks. Hoezo eerlijk ???

Dan word je beloond om in duitsland of belgie net over de grens te wonen...
Of net zoals hier iemand die hier in de buurt woont die met duits kenteken rond kan rijden omdat zijn bedrijf in duitsland zit...Hij betaald dan ook geen km heffing :7 Dat is ook scheef!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 21:59

Chiqa, wat ik op internet zet bepaal ik zelf. Ik heb zelf de macht om te beslissen wat er over mij te vinden valt op het net.

Als dit kastje in mijn auto komt heb ik zelf niet de macht om te bepalen wat BV Nederland wel of niet van mij mag weten. Ik vind dat het hun geen moer aan gaat waar ik allemaal heen ga en hoelang ik daar blijf.

Miss raar, maar dat is prive en dat mag jij raar vinden dat ik mezelf daar "zo druk" om maak, maar dat is nou eenmaal mijn mening en ik sta in het volste recht om die te geven en te verwoorden. ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:01

@Chiqa
Wij willen best verhuizen naar de randstad hoor!
Helaas zijn daar de huizen voor ons niet te betalen.

En hier werk vinden... mijn man zoekt al meer dan 5 jaar naar een baan hier in de omgeving (hoek Zwolle, Apeldoorn, Amersfoort).

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:05

Ik kan wel een leuk voorbeeld geven van waartoe verzameldrift toe kan leiden. Misschien erg extreem maar wel gebeurd.

Zoek maar eens op bij google 10-05-1940
voor die datum was de verzameldrift (van toen) niet erg volgens velen. Na 10-05-1940 was dat totaal anders.

Uit cijfers van het Ministerie van Justitie blijkt dat in Nederland per dag bijna evenveel telefoontaps lopen als in de Verenigde Staten in een heel jaar. Gemiddeld 1681 per dag.
Het is niet meer onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

need i say more?
Laatst bijgewerkt door PascalB op 26-01-10 22:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:05

Nanne schreef:
Chiqa, wat ik op internet zet bepaal ik zelf. Ik heb zelf de macht om te beslissen wat er over mij te vinden valt op het net.

Nou dan heb jij blijkbaar geen flauw idee wat iemand met die info kan doen. Als jij een berichtje achterlaat op internet, of een site bezoekt, kan ik tot in detail achterhalen waar jij woont, wat je telefoonnumer, bankrekening, is en nog veel meer..........Sta jij van te kijken zo te zien.

Maak je geen zorgen ze zullen echt geen dingen doen die ze niet mogen doen, of geen recht toe hebben.
Of had jij verwacht elke week een staatje van jou bezoekjes aan de supermarkt terug te vinden in het AD :')
Alleen als jij een strafbaar feit begaat sturen ze jou gegevens door, echt om niets meer en niets minder.
Zo maak je de meeste burgers alleen maar nodeloos 'bang' terwijl dr vrijwel niets aan de hand is je privacy ligt al op straat en zal hierdoor geen extra gevaar oplopen integendeel zelfs.
Denk aan de voordelen voor diefstal, vermissing, ongeval werk toch op GPS :)*

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:06

eigenlijk zou ik voor moeten zijn
wij hoeven nooit in de spits te rijden en
in de regel kunnen we de snelwegen makkelijk mijden
dus zouden we er op vooruit moeten gaan , toch ..

maar nee .. voor het leeuwendeel van de nederlandse bevolking
heeft die keuze niet .. en op deze manier is er ook weinig eerlijks aan , en dat privacy deel speelt bij mij toch wel heel erg hard mee ,

heb geen mobiel en geen auto met weet ik veel wat
wat ik op inet plaats bepaal ik en niemand anders
als ik morgen naar het graf van mijn moeder wil dan bepaal ik dat
en gaat niemand dat wat aan ..

maar och zoveel privacy heb je namelijk allang niet meer hier in nl
en dat staat me echt zwaar tegen dat er al jaren meer en meer inbreuk op word gemaakt
neh we wonen echt in een vrij en democratisch land ..

verder roepen sommige och ga je toch dichter bij je werk wonen
als je nu een koophuis hebt in een gebied waar weinig direct werk is
denk je dat je dat dan zonder verlies nu snel kwijtraakt ?
zolang je het niet kwijt bent kan je ook niet verhuizen
(dubbelle lasten hebben al genoeg nederlanders de kop gekost)
vaak zijn in de werk gebieden de huizen ook stukken duurder
moet je dat wel kunnen kopen
veel gemeenten hanteren een inschrijvings beleid en hebben een wachttijd
van circa 5 jr .. och .. waar een wil is is een .. dus in heeel veel gemeentes inschrijven allemaal
want tja je weet tegenwoordig ook niet of het bedrijf gaat reorgniseren
of dat ze je niet langer dan 3 contracten willen geven en dus geen vast
en weet je dus ook niet waar je nu moet gaan wonen ..of je daar ook werk houden kan
maar let op je mag maar 3 x een huis weigeren ..

mens schei toch uit
over realisme gesproken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:07

mag je van mij ook zo krijgen hoor :D hoef je geen moeite voor te doen :)

vaste GPS met trackingsysteem zit in bijna alle nieuwe auto's

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:08

Hoe gaan ze het doen met mensen die aan een sluiproute wonen?
Daar is nog niets over bekend.
Zijn die mensen veroordeeld om extra te betalen, ondanks dat ze geen andere route kunnen rijden?!

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:08

Ja maar sommigen leven in een droomwereld....

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 22:11

Chiqa schreef:
Nanne schreef:

Nou dan heb jij blijkbaar geen flauw idee wat iemand met die info kan doen. Als jij een berichtje achterlaat op internet, of een site bezoekt, kan ik tot in detail achterhalen waar jij woont, wat je telefoonnumer, bankrekening, is en nog veel meer..........Sta jij van te kijken zo te zien.

Maak je geen zorgen ze zullen echt geen dingen doen die ze niet mogen doen, of geen recht toe hebben.
Of had jij verwacht elke week een staatje van jou bezoekjes aan de supermarkt terug te vinden in het AD :')
Alleen als jij een strafbaar feit begaat sturen ze jou gegevens door, echt om niets meer en niets minder.
Zo maak je de meeste burgers alleen maar nodeloos 'bang' terwijl dr vrijwel niets aan de hand is je privacy ligt al op straat en zal hierdoor geen extra gevaar oplopen integendeel zelfs.
Denk aan de voordelen voor diefstal, vermissing, ongeval werk toch op GPS :)*

Chiqa, het is prima dat jij er op deze manier over denkt. Ik denk daar alleen anders over, mag dat?

Je blijft jouw standpunt maar tot in den treure verdedigen alsof de kmheffing jouw idee was.. Ben jij toevallig ene Camiel Eurlings? :')

Ik vind het gewoon niet prettig dat ze alles van mijn rijgedrag kunnen natrekken. Ook vind het absurd dat ze er serieus over nadenken om op die manier ook boetes uit te gaan schrijven..

Mijn mening, heb ik recht toe en hoef ik mezelf inprincipe niet voor te verantwoorden en die zal ook niet veranderen omtrend dit idee. ;)

En wat ze op internet allemaal kunnen vinden. Tja dat is al langer bekend en so be it. Criminelen daar gelaten, heb je in mijn ogen geen leven als je via internet allegaar informatie van een persoon gaat zitten zoeken.

Ook voor sluiproutes moet gewoon betaald worden en als jij daar toevallig woont heb je, denk ik, gewoon pech.. Als het maar geld opbrengt voor de firma list en bedrog.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:11

Chiqa schreef:
ikkeweer schreef:
Wat jij zegt slaat echt nergens op zeg, wat jij keuzes vindt is vaak geen keuze.

En dat is ook een keuze, een ander zou mss geen enkel probleem dr mee hebben om zich een andere leef situatie aan te meten omdat zij dan eind van de maand wat extra geld overhouden in het laatje.
Waar een wil is is een weg, en beproef in dit topic dat de wil erg star is of zelfs helemaal niet aanwezig.

denk ook eens aan het aspect milieu, we willen toch allemaal een steentje bijdragen, of is dat alleen als jou uitkomt?

Alle voordelen staan zwart op wit, en zak vroeg of laat wel een beslissing over vallen, ik denk dat die KMH er wel komt. Er moet immers toch wat gebeuren, nu klagen we alle dagen steen en been over de files,kosten ook miljarden. Extra spitstroken ed hebben geen enkel effect, dan maar koppen rollen?
Althans voor sommigen dan, en dan is er voor hun nog genoeg gelegenheid om een oplossing te zoeken.

Lekker, ik zal mn vast contract opgeven in een branche die chronisch bezuinigd :+
Mn goedkope huisje inderdaad inruilen voor een ander huisje waar ik;
A; geen hyptheek voor kan betalen in mn eentje
B; eerst een jaar of vijf, zes, tien voor ingeschreven moet zijn

Paard weg, ja ach, gelukkig is het maar een verzorgpaard...ow, jammer, daar moet ik 15 klm voor rijden...dag peerd! :evaw:
Carpolen.., ja, zo gauw ik iemand vind die ook s'ochtends vroeg heel toevallig in hetzelfde buitengebied werkt. Weekenddiensten en bereikbaarheidsdiensten; sorry baas, maar ik heb geen meerijder dus te duur

Mileu draag ik echt wel steentje aan bij. Weinig vlees en biologisch vlees eten bijvoorbeeld. Als meer mensen dat deden is zo'n 35% van de wereldvervuiling opgelost :)*
http://www.nrc.nl/opinie/article1857442.ece/Minder_vlees_moet

Over file klaag ik niet; ik heb zo'n 15 minuten vertraging, en dat vind ik te doen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:16

Wat ik op internet zet ben ik zelf bij. Bij mijn mobiel heb ik altijd de keuze om die uit te zetten.

Qua milieubelasting : Wat zijn trouwens de milieukosten (delven grondstoffen, transport, productie, testen, distributie) van dit kastje zelf?

En besparingen voor het bedrijfsleven? De transportsector leunt nu al zwaar op goede logistiek, immers hoe minder km's een vrachtwagen leeg aflegt, hoe rendabeler deze is. Maar ook met goede logistiek heeft een vrachtwagen X laadvermogen, daar veranderd de KM-heffing niks aan. En aangezien een vrachtwagen flink wat km's maakt zijn daar ook flinke kosten aan verbonden. Deze kosten moeten doorberekent worden in de prijzen van de te transporteren producten : levensmiddelen, kleding, diervoer, brandstof, maar ook bv de post.

Citaat:
Het is diezelfde overheid die bepaald wat strafbaar is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:23

sarabande schreef:
piewie schreef:
Ik ben nederland spuugzat aan het worden.
Het wordt duurder en duurder.
Ik woon dicht bij de duitse grens en ga daar ook maar heen om te wonen. Ben nog liever een duitsstaatsburger dan een nederlander.
Door de km heffing, zal ik mijn baan op moeten zeggen, mijn huis moeten verkopen tja of ik moet te paard naar het werk gaan. Dat kost me dan weer te veel aan ijzers.
Als het broodnodige ook omhoog gaat. Vertrek ik hier. Want wat heb ik hier dan nog te zoeken.
Ja schulden maken....

In Duitsland heb je weer andere kosten zeg, dit klinkt wel erg gedramatiseerd, je baan opzeggen door de km kosten >;) .

Ik woon nu vijf jaar in Duitsland en we zijn er financieel alleen maar heel erg op vooruit gegaan, dus wat er dan zoveel duurder is in Duitsland......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:26

tamary schreef:

Precies, en dat is geen kopje thee bij je oma of een pakje boter bij de supermarkt wat in de reclame is,
dat is niet bepaald interessant te noemen voor de staat.

.
Nanne schreef:
Je blijft jouw standpunt maar tot in den treure verdedigen alsof de kmheffing jouw idee was.. Ben jij toevallig ene Camiel Eurlings? :')

En wat doe jij nu zelf? Je had beter moeten nadenken voordat je die multiple choice had gemaakt,
en je tweede opmerking mag je voor je houden die meld ik even, die opmerking gaat van het padje.

Ik wil prima discussieren, laat me alleen niet gek maken door de meeste ongegronde fundamentloze argumenten die hier op tafel komen, gewoon omdat ik me goed heb laten informeren en van indianenverhalen nog nooit iemand beter is geworden. Ik was ook ooit sceptisch maar heb er voldoende over gelezen dat het de burger echt niet armer zal maken.

Dus kom maar op met die KMH! +:)+

Brainless

Re: Kilometerheffing, het briljante idee van Eurlings

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:30

Fijn dat gaat ons dan 400E per maand extra kosten......

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 22:31

Bah Chiqa wat ben jij snel aangebrand. Ik zet er bewust nog een :') smiley achter om aan te tonen dat ik een grapje maak.

Erg jammer dat jij jezelf zo snel beledigd voelt.. :\

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:33

Chiqa schreef:
en je tweede opmerking mag je voor je houden die meld ik even, die opmerking gaat van het padje.

Kom op zeg. Dit lijkt een beetje op: en nou ga ik tegen mama zeggen.....

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 22:34

Diablo schreef:
Chiqa schreef:

Kom op zeg. Dit lijkt een beetje op: en nou ga ik tegen mama zeggen.....

Precies.. Je mag geen eens meer een grapje tussendoor gooien.. :x

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:38

Citaat:
knip ... laat me alleen niet gek maken door de meeste ongegronde fundamentloze argumenten die ...knip

:D ik dus ook niet door de pre site :D helder nadenkend is het niet zo moeilijk hoor
kort of lang bekeken gaat het ons allemaal meer kosten

al was het maar om het loon van al die mensen te betalen die de info van die kastjes
in rekening moeten gaan brengen .. want dat is ook een kosten last
die "ergens"van daan moet komen

(enig idee wat alleen het kijken of het misschien wel of niet een goed idee is nu al heeft gekost
en hoeveel mensen er momenteel aan werken ?? hoeveel mensen zouden er betaald moeten worden
als het domweg in de benzine prijs zou zitten en dus echt de vervuiler betaald ?
dan betaal je immers per gereden km als in brandstof
dus zuinigere auto loont ! minder kilometers loont ! minder file rijden loont ! is hufter proof !

vertel me eens wat het voordeel is van het kastje en tevens nadeel voor de verhoging in de
brandstof ???

juist .. al die extra dingen die ze met het kastje kunnen gaan doen ..

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:40

ik ben er op tegen,over n jaar of 2 lopen weallemaal als robots door de stad me een band om je lichaam om te kijken wat je doet,zelfs dan kunnen ze zien waneer je gaat eten.
Kom het moet niet gekker worden,als de KM-heffing niet door gaat willen ze in nederlad tol-wegen maken dus betalen moeten we zoiezo belachelijk toch?

Dan moeten ze wel de belasting enzo er maar af halen want een gemiddeld werkend persoon kan net alles betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:41

Chiqa schreef:
ikkeweer schreef:

Nanne schreef:
Privacy is ook zeker iets wat mij afstoot aan dit plan. BV Nederland weet al alles van haar inwoners en dan worden we ook nog eens op deze manier in de gaten gehouden?
Ik vind het een inbreuk op mijn privacy, wat gaat het hun aan waar ik ben en wanneer en hoelang ik daar ben?

Ze mogen deze gegevens alleen afgeven aan justitie als jij een misdrijf begaat,en dan nog is het discutabel.
Dus ik snap niet echt waar jij je zo druk om maakt, je bent privacygevoeliger met internet of je mobiel dan heel dat kastje bijelkaar.

Beste Chiqa, spoor jij wel helemaal ??? Als het kon wil ik mijzelf bijvoorbeeld best een andere leefsituatie aanmeten, heb ik geen problemen mee. Maar... het lukt me niet om mijn huis te verkopen... bijvoorbeeld, dus ik kan niet verhuizen, wat nou keus. En de files lost het echt niet op hoor, dream on. Banen zijn meestal in steden, dus bij je werk wonen is leeg platteland en niet genoeg huizen in steden. En waarom zou ik in godsnaam mijn paard weg willen doen, dat is nu net de reden dat ik werk... Goedkopere auto geen oplossing met kilometerheffing, andere baan vinden lukt tot nog toe niet (ja verder weg) en er wonen geen collega's in de buurt.
Beste Chiqa, jij leeft in een niet werkelijke wereld, sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:44

Chiqa schreef:
tamary schreef:

Precies, en dat is geen kopje thee bij je oma of een pakje boter bij de supermarkt wat in de reclame is,
dat is niet bepaald interessant te noemen voor de staat.

.
Nanne schreef:

En wat doe jij nu zelf? Je had beter moeten nadenken voordat je die multiple choice had gemaakt,

Ik wil prima discussieren, laat me alleen niet gek maken door de meeste ongegronde fundamentloze argumenten die hier op tafel komen, gewoon omdat ik me goed heb laten informeren en van indianenverhalen nog nooit iemand beter is geworden. Ik was ook ooit sceptisch maar heb er voldoende over gelezen dat het de burger echt niet armer zal maken.

Dus kom maar op met die KMH! +:)+

Nogmaals, je bent niet goed bij je hoofd. Hoezo goed geinformeerd, niemand weet nog hoeveel het zal kosten, jij ook niet dus niet l.u.l.l.e.n.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:44

kazan schreef:
ik ben er op tegen,over n jaar of 2 lopen weallemaal als robots door de stad me een band om je lichaam om te kijken wat je doet,zelfs dan kunnen ze zien waneer je gaat eten.
Kom het moet niet gekker worden,als de KM-heffing niet door gaat willen ze in nederlad tol-wegen maken dus betalen moeten we zoiezo belachelijk toch?

Dan moeten ze wel de belasting enzo er maar af halen want een gemiddeld werkend persoon kan net alles betalen.

yep
dan krijg je dingen als
meeeeeeep sorrie maar u bent deze maand al bij de mac donalds geweest
dus als u nu weer gaat word uw ziektekosten verzekering verhoogd met
meeeeeep sorie maar u gaat nu de tabaks zaak in
daar u heeft aangegeven niet te roken word nu uw eigenrisico verhoogd of vervalt die
meeeeep sorrie u zit in de ziekte wet dus u moet thuis op bed liggen
meeeeep sorrie maar u hoort nu op uw werk te zitten en niet in de file te staan
meeeeep hey u hier wij hebben nu dit en dat in de aanbieding komt u binnen de koffie staat klaar

-O- oneeh geen koffie das ook slecht voor je :')

Citaat:
knip ... dus bij je werk wonen is leeg platteland ...

kijk nu toch uit wat je zegt :( 8-) dadelijk denkt de sbb ook een goede reden te hebben voor
te stemmen .. kunnen ze namelijk de wolf introduceren :Y)
Laatst bijgewerkt door nickyu op 26-01-10 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:47

Rianneke schreef:
ikkeweer schreef:
Deze flauwekul is nergens voor nodig en de vele buitenlanders die hier rondrijden betalen niks. Hoezo eerlijk ???

Dan word je beloond om in duitsland of belgie net over de grens te wonen...
Of net zoals hier iemand die hier in de buurt woont die met duits kenteken rond kan rijden omdat zijn bedrijf in duitsland zit...Hij betaald dan ook geen km heffing :7 Dat is ook scheef!

Ja dat bedoelde ik dus ook. En mijn Pooltjes nextdoor, rijden zich suf...