Waar komt het geld voor donaties aan Haiti vandaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:16

1Boefje schreef:
Volgens mij heeft Nederland net zo goed een staatsschuld. België is zelfs failliet...........

Elk land heeft staatsschuld en is theoretisch gezien failliet.. Iedereen heeft schulden bij iedereen

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:03

KiWiKo schreef:
Kaja Waneer kan je eeen weekje meelopen......... echt geloof me je gaat huilen bij wat ik mee maak in de zorg

Wat wil je nu eigenlijk bereiken met deze klaagzang?

odetteke

Re: Waar komt het geld voor donaties aan Haiti vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:11

Ik zag toenstraks nog op tv dat mensen maar zelf koekjes van modder maken zodat ze nog enige maagvulling hebben :n

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:27

odetteke schreef:
Ik zag toenstraks nog op tv dat mensen maar zelf koekjes van modder maken zodat ze nog enige maagvulling hebben :n

Bizar hè?

;( Zo triest.... al die arme kindjes...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:35

odetteke schreef:

Ja dat is andere koek dan niet gratis naar school mogen rijden of nog andere voorbeelden hier van hoe slecht we het wel niet hebben.

Het is te triest voor woorden |(

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:37

ik vroeg het me ook wel af, dacht dat t crisis was := maar vind t wel goed dat ze t doen, begrijp dat niet verkeerd! :)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:45

Het is inderdaad te triest voor woorden...
Die mensen daar leven in totale ontreddering, wat een inmens drama!
En wat hebben we het slecht in Nederland!

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:49

Wat is die 80 miljoen nou voor een land waarvan zelfs de jackpot van de staatsloterij 27,5 miljoen is.

En hoeveel houden die mensen er daar van over als dat bedrag gedeeld word door alle mensen die daar wonen..

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:52

Citaat:
En wat hebben we het slecht in Nederland!

Ja, in Nederland is meer armoede dan dat mensen denken!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:53

sarabande schreef:
odetteke schreef:

Ja dat is andere koek dan niet gratis naar school mogen rijden of nog andere voorbeelden hier van hoe slecht we het wel niet hebben.

Het is te triest voor woorden |(

Allereerst, ik ben het met je eens ;) .

Maar het is wel een kromme vergelijking. Haiti heeft gewoon hele andere regels dan wij. Ik vind het echt heel erg voor die mensen wat er is gebeurd, maar dat wil niet zeggen dat mensen in nederland het niet slecht kunnen hebben. Een Haitiaan zou het waarschijnlijk allemaal wel mee vinden vallen als iemand hier zijn baan kwijtraakt, maar voor die nederlander is het wel een ontzettend groot probleem. Die kan evenveel verliezen als de mensen in Haiti. En ik denk dat als je weet wat je mist, dat de klap een stuk harder aankomt.
Niet dat ik hier iets goed wil praten, maar ik denk dat niets hebben in de westerse wereld, waar je dan relatief alleen bent, als heftiger ervaren kan worden dan niets hebben samen met 1 miljoen van je buren.

Nogmaals, ik zeg niet dat ik niet meeleef met die mensen, en ik prijs mezelf ontzettend gelukkig dat ik in Nederland woon en eigenlijk niets te klagen heb. Maar als ik dan mijn lening naar maximaal moet opschroeven om mijn collegegeld, boeken en boodschappen te kunnen betalen... Dan baal ik toch ;) .

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:05

Maar je hoeft geen zand te eten, je hebt een dak boven je hoofd en je halve familie ligt niet stinkend weg te rotten...toch

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:54

Ik vind het dan nog altijd te bizar voor woorden dat mensen roepen dat het zo slecht is in Nederland!

Dat het appels met peren vergelijken is, dat hoef je mij niet te vertellen, maar kom op zeg, tel je zegeningen!
Als ik beelden zie vanuit Haïti dan huilt mijn moederhart, als ik denk aan al die arme moederloze kindjes dan breekt mijn moederhart, als ik dan naar mijn eigen kindjes kijk, dan tel ik mijn zegeningen een voor een!!
Ja iedereen kent tegenslag, de een wat harder dan de ander, elk huisje heeft zijn kruisje, maar je hebt tenminste nog een huis en te eten en als je je dat niet meer kunt veroorloven dan leef je in een verzorgende staat....

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:55

Gut gut, wat een discussie.. Verschrikkelijk. Gaat helemaal nergens meer over. Ik stoor me ook het meest aan Kiwiko (oke, en aan het meisje dat roept dat ze het stom vindt dat MBO'ers geen OV hebben, maar zij is nog jong); je roept vanalles, maar het raakt kant noch wal mijns inziens. Heb je enig idee waar je het over hebt? Zoals ik al eerder zei, 41 miljoen is een schijntje, daar kunnen we echt niet het hele zorgsysteem van omgooien en verbeteren, of alle MBO'ers in NL een OV van geven :D
(kleine edit: Ik vind het een mooi gebaar dat de overheid heeft besloten het bedrag te verdubbelen, de mensen in Haiti hebben dit méér dan nodig!)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:35

Kaja schreef:
Ik vind het dan nog altijd te bizar voor woorden dat mensen roepen dat het zo slecht is in Nederland!

Dat het appels met peren vergelijken is, dat hoef je mij niet te vertellen, maar kom op zeg, tel je zegeningen!
Als ik beelden zie vanuit Haïti dan huilt mijn moederhart, als ik denk aan al die arme moederloze kindjes dan breekt mijn moederhart, als ik dan naar mijn eigen kindjes kijk, dan tel ik mijn zegeningen een voor een!!
Ja iedereen kent tegenslag, de een wat harder dan de ander, elk huisje heeft zijn kruisje, maar je hebt tenminste nog een huis en te eten en als je je dat niet meer kunt veroorloven dan leef je in een verzorgende staat....

en ik ben geen eens een moeder, maar mijn hart huilt net zo hart. Onze voorouders hebben ook modderkoekjes, tulpenbollen weet ik het wat moeten eten om te vechten voor onze vrijheid. Als de canadezen en amerikanen ook zo harteloos dachten, leefden we nu in een anti-joden/andersdenkenden maatschappij,spraken we duits, en leefden we onder een hitler-bewind. Wees blij dat er andere landen te hulp geschoten zijn.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:40

We zullen er echt niet een aardappel minder om moeten eten!
De mensen daar hoeven toch niet de dupe te worden van de onvrede hierin Nederland, waar we het allemaal zo goed hebben.

Hier zuchten ze al als ze eens een jaartje niet op vakantie kunnen en wordt het armoede genoemd, dat is geen armoe dat is een luxe probleem.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:44

Citaat:
waar we het allemaal zo goed hebben.

Hoezo gaan er zoveel mensen dood aan anorexia? Hoezo moeten ouderen betalen voor 10 min. zorg en absoluut niet meer dan 10 min!

De meesten mensen in Nederland hebben absoluut niet te klagen (waaronder ik) maar genoeg mensen ook wel, ook hier is veel armoede.
Tuurlijk vind ik het heel erg voor de mensen in Haiti en vind ik het best dat er geld wordt gedoneerd maar volgens mij met al het geld wat er binnen komt kunnen we haiti kopen! En die mensen zijn alle luxe van hier niet gewend het was al een arm land en gaven we ze toen iets?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:50

wouterpaard schreef:
Citaat:
waar we het allemaal zo goed hebben.

Hoezo gaan er zoveel mensen dood aan anorexia? Hoezo moeten ouderen betalen voor 10 min. zorg en absoluut niet meer dan 10 min!

De meesten mensen in Nederland hebben absoluut niet te klagen (waaronder ik) maar genoeg mensen ook wel, ook hier is veel armoede.
Tuurlijk vind ik het heel erg voor de mensen in Haiti en vind ik het best dat er geld wordt gedoneerd maar volgens mij met al het geld wat er binnen komt kunnen we haiti kopen! En die mensen zijn alle luxe van hier niet gewend het was al een arm land en gaven we ze toen iets?

haiti kopen is nog geen eens zo'n slecht idee...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:53

wouterpaard schreef:
Hoezo gaan er zoveel mensen dood aan anorexia?

Niet willen eten is wat anders dan geen eten hebben, wat een rare opmerking

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:55

sarabande schreef:
wouterpaard schreef:
Hoezo gaan er zoveel mensen dood aan anorexia?

Niet willen eten is wat anders dan geen eten hebben, wat een rare opmerking

idd... met het meeste geld van de wereld zijn sommigen nog echt niet te helpen :n Kun je dat geld beter sturen naar mensen die wél willen eten.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:56

Dat gaat niet om Haiti maar om de gesteldheid in Nederland.
Alsof jou opmerking zo goed is, net als de instanties volproppen dan worden ze weer normaal :( Het is een psychische ziekte dus heeft niet eens altijd met eten te maken!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:58

vertel mij wat over anorexia... heb er wel genoeg ervaring mee. Ook om te weten dat veel mensen met al het geld van de wereld niet te helpen zijn.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:01

Het gaat mij er gewoon om dat ook in Nederland hulp nodig is betreffende sommige gebieden. En er ook hier armoede is....

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:07

En die hulp is er ook. Tuurlijk kan en moet het beter.
Maar er gaat 63,8 miljard euro naar Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Tegenover de 40 miljoen (0,04 miljard) voor Haïti.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:11

wouterpaard schreef:
Het gaat mij er gewoon om dat ook in Nederland hulp nodig is betreffende sommige gebieden. En er ook hier armoede is....

Ik heb niet de indruk dat jij begrijpt wat daar aan de hand is.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:15

Neej heb ook geen beelden gezien etc. Heb zelfs kennisen die er familie hebben wonen waarvan het niet duidelijk was of ze nog leefden dus heb totaal ook geen gevoel.

Ik vind alleen 83 miljoen teveel en wat alle andere landen dan ook nog hebben ingezameld! Tuurlijk gun ik die mensen eten, onderdak en veiligheid (al heb je dat dus neit ivb de natuurrampen) maar iedereen heeft het over crisis.... waar dan? Eerst glazenhuis actie nu dit... ik verbaas me er gewoon over. En dus ook over het feit er ook veel armoede is in Nederland