Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tien schreef:Geloof me, ik vind het ook niet fijn![]()
Maar moet je dan als hoogzwangere (daar gelaten of je dan nog wel of niet mag vliegen)
dan ook extra stoel betalen?
En gaan ze dan je BMI opmeten? Dus bij BMI meer dan 25 (= overgewicht) direct 2 stoelen betalen?
Of pas als je over de "randjes" van de stoel komt? Of als de leuning echt niet meer naar beneden kan?
En voor diegenen die nog steeds niet geloven dat je obesitas kan krijgen zonder veel te eten, ven een paar v.b.:
* Zeldzame oorzaken voor obesitas: voorbeelden van genetische syndromen
Het meest voorkomende syndroom is het syndroom van Prader-Willi (prevalentiecijfer geschat op 1/10.000 geboorten). Deze aandoening is te wijten aan een afwijking op chromosoom 15.
* Het syndroom van Bardet-Biedl, een autosomaal recessieve ziekte, komt minder voor (1/175.000).
* Het syndroom van Cohen wordt ook op autosomaal recessieve wijze overgedragen.
Tien schreef:Geloof me, ik vind het ook niet fijn![]()
Maar moet je dan als hoogzwangere (daar gelaten of je dan nog wel of niet mag vliegen)
dan ook extra stoel betalen?
En gaan ze dan je BMI opmeten? Dus bij BMI meer dan 25 (= overgewicht) direct 2 stoelen betalen?
Of pas als je over de "randjes" van de stoel komt? Of als de leuning echt niet meer naar beneden kan?
En voor diegenen die nog steeds niet geloven dat je obesitas kan krijgen zonder veel te eten, ven een paar v.b.:
* Zeldzame oorzaken voor obesitas: voorbeelden van genetische syndromen
Het meest voorkomende syndroom is het syndroom van Prader-Willi (prevalentiecijfer geschat op 1/10.000 geboorten). Deze aandoening is te wijten aan een afwijking op chromosoom 15.
* Het syndroom van Bardet-Biedl, een autosomaal recessieve ziekte, komt minder voor (1/175.000).
* Het syndroom van Cohen wordt ook op autosomaal recessieve wijze overgedragen.
Vjestagirl schreef:Skygirl schreef:[..]
Jeetje wat overdreven. Zelfs als je niet dik bent kun je in een vliegtuig niet z'on krant gaan lezen (weet niet hoor, heb zelf nog nooit gevlogen), omdat je je armen dan heel wijd hebt.
Kan best. Maar dan moet je gaan vouwen. Gewoon een grote krant lezen is er idd niet bij, een boek groter dan een pocket is al lastig (is het al duidelijk dat ik Ryanair vlieg)
Skygirl schreef:Vjestagirl schreef:
Kan best. Maar dan moet je gaan vouwen. Gewoon een grote krant lezen is er idd niet bij, een boek groter dan een pocket is al lastig (is het al duidelijk dat ik Ryanair vlieg)
Ja dat bedoelde ik dus ook. Op de manier waarop die vrouw de krant ging lezen had ze waarschijnlijk ook in de weg gezeten zonder overgewicht. Of dat dan nog net weer niet?
Skygirl schreef:Ja dat bedoelde ik dus ook. Op de manier waarop die vrouw de krant ging lezen had ze waarschijnlijk ook in de weg gezeten zonder overgewicht. Of dat dan nog net weer niet?
saroanda schreef:Toch vind ik het een verslechtering van de samenleving. Want als we hiermee al gaan beginnen, hoever gaan we dan door? In de bus, in de trein, in een restaurant? etc... etc...
Ik vind het een stukje service en verantwoording van de maatschappij om al zijn passagiers comfortabel te vervoeren, dit moet toch niet de verantwoording van de passagier zelf worden?!
Moggsy schreef:Die passtoel is in het reisbureau net zo serieus aanwezig als een meetmeneer.
Lees tussen de regels en je kan begrijpen dat dit niet zo is.
Nou, ik kan je wel vertellen dat afslanken geen goedkoper leven is.
Het lijkt wel zo omdat je minder eet.
Maar de producten die je mag en moet eten zijn behoorlijk aan de prijs.
Het goedkoop vol laaien bij de wok is er niet meer bij.'
Het wordt wel goedkoper om te gaan vliegen, dan heb je na het afvallen maar 1 stoel nodig.
Moggsy schreef:Nou, ik kan je wel vertellen dat afslanken geen goedkoper leven is.
Het lijkt wel zo omdat je minder eet.
Maar de producten die je mag en moet eten zijn behoorlijk aan de prijs.
Vjestagirl schreef:Als jij als hoogzwangere op 1 stoel past niet. ALs je 2 stoelen nodig hebt wel.
Ze hoeven je BMI niet op te meten, je moet weten hoe breed een stoel is tussen de leuningen. En dan kun jij echt zelf wel inschatten of je daar tussen gaat passen of niet.
En het maakt niet uit of obesitas door jezelf veroorzaakt wordt of niet (hoewel ieder pondje door t mondje gaat, ook als je ziek bent), het gaat om of je wel of niet op 1 stoel past.