KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:32

Het is hier vast al voorbij gekomen, maar ik vraag me af hoe je dit moet inschatten als je nog nooit gevlogen hebt. Staat er dan een soort 'pas stoel' in het reisbureau? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:34

Dat is idd een goeie opmerking Toekie ik vraag mij ook af hoe ze dit aan gaan pakken :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:41

Zet de breedte van de stoelen op de site. Dan kun je jezelf meten.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:44

Geloof me, ik vind het ook niet fijn ;)
Maar moet je dan als hoogzwangere (daar gelaten of je dan nog wel of niet mag vliegen)
dan ook extra stoel betalen?
En gaan ze dan je BMI opmeten? Dus bij BMI meer dan 25 (= overgewicht) direct 2 stoelen betalen?
Of pas als je over de "randjes" van de stoel komt? Of als de leuning echt niet meer naar beneden kan?

En voor diegenen die nog steeds niet geloven dat je obesitas kan krijgen zonder veel te eten, ven een paar v.b. ;) :
* Zeldzame oorzaken voor obesitas: voorbeelden van genetische syndromen
Het meest voorkomende syndroom is het syndroom van Prader-Willi (prevalentiecijfer geschat op 1/10.000 geboorten). Deze aandoening is te wijten aan een afwijking op chromosoom 15.
* Het syndroom van Bardet-Biedl, een autosomaal recessieve ziekte, komt minder voor (1/175.000).
* Het syndroom van Cohen wordt ook op autosomaal recessieve wijze overgedragen.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:45

Pas je niet in de stoel in het reisbureau dan pas je vast ook niet in een vliegtuigstoel.
Of een gezellige meneer wil graag je maten opnemen.

Wordt wat lastiger als er online wordt geboekt.

Lijkt me wel dat je bij een dubbele stoel ook dubbele porties krijgt.
Het zijn dan ook vaak mensen die dubbele porties weg werken.

Volgens mij zet de baby aan de voorzijde en niet aan de zijkanten verspreid.
Wordt misschien wel lastig als de voorzitter de stoel plots in de slaapstand zet, heeft die meteen de weeen op gang gebracht.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:46

Tien schreef:
Maar moet je dan als hoogzwangere (daar gelaten of je dan nog wel of niet mag vliegen)
En gaan ze dan je BMI opmeten? Dus bij BMI meer dan 25 (= overgewicht) direct 2 stoelen betalen?
Of pas als je over de "randjes" van de stoel komt? Of als de leuning echt niet meer naar beneden kan?

En voor diegenen die nog steeds niet geloven dat je obesitas kan krijgen zonder veel te eten, ven een paar v.b. ;) :
Het meest voorkomende syndroom is het syndroom van Prader-Willi (prevalentiecijfer geschat op 1/10.000 geboorten). Deze aandoening is te wijten aan een afwijking op chromosoom 15.
* Het syndroom van Bardet-Biedl, een autosomaal recessieve ziekte, komt minder voor (1/175.000).

Als jij als hoogzwangere op 1 stoel past niet. ALs je 2 stoelen nodig hebt wel.
Ze hoeven je BMI niet op te meten, je moet weten hoe breed een stoel is tussen de leuningen. En dan kun jij echt zelf wel inschatten of je daar tussen gaat passen of niet.

En het maakt niet uit of obesitas door jezelf veroorzaakt wordt of niet (hoewel ieder pondje door t mondje gaat, ook als je ziek bent), het gaat om of je wel of niet op 1 stoel past.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:46

Er is dus serieus een pas stoel in het reisbureau? :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:48

Toekie schreef:
Er is dus serieus een pas stoel in het reisbureau? :=

Op dit moment niet. Als deze regel wordt ingevoerd lijkt het me geen slecht idee...

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:49

Tien schreef:

Te dik is te dik, het doet er niet toe waar het door komt.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:50

Vjestagirl schreef:
Skygirl schreef:
[..]

Jeetje wat overdreven. Zelfs als je niet dik bent kun je in een vliegtuig niet z'on krant gaan lezen (weet niet hoor, heb zelf nog nooit gevlogen), omdat je je armen dan heel wijd hebt. :')

Kan best. Maar dan moet je gaan vouwen. Gewoon een grote krant lezen is er idd niet bij, een boek groter dan een pocket is al lastig (is het al duidelijk dat ik Ryanair vlieg :'))

Ja dat bedoelde ik dus ook. Op de manier waarop die vrouw de krant ging lezen had ze waarschijnlijk ook in de weg gezeten zonder overgewicht. Of dat dan nog net weer niet? :P

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:51

Ik vind het volkomen terecht dat je voor 2 stoelen moet betalen als je 2 stoelen nodig hebt.
Ik ben zelf een zeer zwaar persoon, met flink overgwicht en een hoog BMI en tóch pas ik prima in een vliegtuigstoel. Mijn lengte is eerder een probleem. Met mijn 1.87 zitten mijn knieën overal klem, hoe ik ook zit.
Zou het dan ook niet eerlijk vinden als er op BMI gemeten wordt, ik zou dan véél te hoog zitten en tóch prima in een stoel passen. Vind de leuning naar beneden zonder klemzitten (of halverwege de stoel van de buur zitten) en het tafeltje kunnen uitklappen een betere maatstaf

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:51

Skygirl schreef:
Vjestagirl schreef:

Kan best. Maar dan moet je gaan vouwen. Gewoon een grote krant lezen is er idd niet bij, een boek groter dan een pocket is al lastig (is het al duidelijk dat ik Ryanair vlieg :'))

Ja dat bedoelde ik dus ook. Op de manier waarop die vrouw de krant ging lezen had ze waarschijnlijk ook in de weg gezeten zonder overgewicht. Of dat dan nog net weer niet? :P

Nee hoor. Dan had ze me net zo goed in de weg gezeten. Ze had dan ook breeduit gezeten met haar armen. En ik dacht echt netjes te zijn, door de vragen of ze respect kon hebben voor mijn persoonlijke ruimte, ipv te vragen of ze haar arm terug kon trekken.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:52

Vjestagirl schreef:
Op dit moment niet. Als deze regel wordt ingevoerd lijkt het me geen slecht idee...

Ghihi :=
Sorry :o lijkt me gewoon erg gêgant. Zo'n 'test' voordat het definitieve bedrag bekend is. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:52

Skygirl schreef:

Met armen nog dikker dan mijn bovenbenen? NIet gek hoor je ziet ze en nóg dikker is het best moeilijk om je handel bij je te houden waar een mager persoon geen last van zal hebben.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:53

saroanda schreef:
Toch vind ik het een verslechtering van de samenleving. Want als we hiermee al gaan beginnen, hoever gaan we dan door? In de bus, in de trein, in een restaurant? etc... etc...

Ik vind het een stukje service en verantwoording van de maatschappij om al zijn passagiers comfortabel te vervoeren, dit moet toch niet de verantwoording van de passagier zelf worden?!

Dat ben ik niet met je eens.
De maatschappij biedt iedereen de mogelijkheid om van A naar B te vliegen en stelt daarbij per passagier een beschikbare ruimte voor. Wanneer jij niet genoeg hebt aan de gestelde ruimte dan moet je twee ruimtes reserveren. Waarom moet de maatschappij een te dikke passagier twee stoelen geven omdat hij/zij niet op 1 stoel past? :?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:54

Terecht, het is idd geen pretje om ernaast te gaan zitten.

Prima inspiratiebron om te gaan afvallen. Goedkoper leven!!!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:55

Vind ik ook Nadir! :j
Bovendien; wie weet kan er straks met een doktersverklaring best wat geregeld worden...

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:57

Die passtoel is in het reisbureau net zo serieus aanwezig als een meetmeneer.
Lees tussen de regels en je kan begrijpen dat dit niet zo is.

Nou, ik kan je wel vertellen dat afslanken geen goedkoper leven is.
Het lijkt wel zo omdat je minder eet.
Maar de producten die je mag en moet eten zijn behoorlijk aan de prijs.
Het goedkoop vol laaien bij de wok is er niet meer bij.'

Het wordt wel goedkoper om te gaan vliegen, dan heb je na het afvallen maar 1 stoel nodig.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:58

Ik vind mijn gezondheid eigenlijk belangrijker dan het goedkoper kunnen vliegen. :=

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:59

Zit nu NL2 te kijken, daar gaat het ook over deze regeling. EEn stoel is 43 cm.
Daar gaat het erover dat je maar 43 cm breed mag zijn. Dat vind ik nog een heel andere redenatie! Niet hoe je in de stoel past, maar met een meetlintje bij je heupen en niet breder dan 43 cm. Als er zo gemeten wordt, denk ik dat de KLM snel op z'n gat ligt, dan zijn er héééél veel mensen te 'dik' voor de stoel :Y)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 20:01

Moggsy schreef:
Die passtoel is in het reisbureau net zo serieus aanwezig als een meetmeneer.
Lees tussen de regels en je kan begrijpen dat dit niet zo is.

Het goedkoop vol laaien bij de wok is er niet meer bij.'

Het wordt wel goedkoper om te gaan vliegen, dan heb je na het afvallen maar 1 stoel nodig.

Precies, juist de gezonde dingen zijn een stuk duurder dan bijv. een patatje met. :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:03

Moggsy schreef:

Wat een onzin, je eet toch veel minder? Anders schrans je de hele dag door, nu alleen op bepaalde tijdstippen en wss nog niet eens een derde van wat je ooit at.
Ik heb anderhalf jaar gelijnt en heb flink veel geld bespaard dan zou ik het toch ook gemerkt moeten hebben in mijn portemonaie.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:04

Vjestagirl schreef:
Als jij als hoogzwangere op 1 stoel past niet. ALs je 2 stoelen nodig hebt wel.
Ze hoeven je BMI niet op te meten, je moet weten hoe breed een stoel is tussen de leuningen. En dan kun jij echt zelf wel inschatten of je daar tussen gaat passen of niet.

En het maakt niet uit of obesitas door jezelf veroorzaakt wordt of niet (hoewel ieder pondje door t mondje gaat, ook als je ziek bent), het gaat om of je wel of niet op 1 stoel past.

Ook als je b.v. kanker hebt en vocht vasthoudt?
En dan heb ik het niet over 100 ml, maar over liters.

Zoals ik al zei, (ja, over het algemeen wel), maar niet bij iedereen komt elk pondje door het mondje.
Ik heb nu wel genoeg v.b. genoemd en heb eigenlijk niet zo'n zin om wetenschappelijke artikelen/ bronvermeldingen te gaan zoeken. ;)

Van mij mogen ze best 2 stoelen laten betalen door mensen die niet in 1 passen.
Maar mijn punt is hoe gaan ze dat doen, waar ligt de grens. :)

Toekie

Re: KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:05

Zoals ik al zei: doktersverklaring :)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:06

Da's weer een andere discussie, maar ik kan hier duidelijk uithalen Chiqa, dat jij niet weet hoe het vaak werkt bij mensen met overgewicht.... Geloof me... Die schransen echt niet de hele dag door... :+

Nadir: je hebt gelijk wat prijzen betreft en da's zo jammer! Had van de week even tussendoor bij de Apie 1 appel gehaald, appel kost gewoon 45 cent! Dan heb je 1 f*cking appel!