Wie doneert er aan giro555?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:12

Ik ga hier ook even klagen hoor :+
Je hoeft de tv maar aan te zetten en het is Haiti dit Haiti dat. Tuurlijk is het vreselijk voor die mensen, maar waarom allemaal zo massaal geld geven aan die mensen, terwijl er in Afrika elke 3 seconden een kind aan aids sterft?!
Daarbij vind ik het belachelijk dat de overheid het geld dat gedoneerd is zomaar even verdubbelt, alsof het niets is. Dit gaat echt om miljoenen euro's, en waar halen ze die vandaan? Onze belastingcenten, die beter aan anderer doeleinden besteed kunnen worden, in ons eigen land. Er gaat al zo ontzettend veel hulp naar Haiti, dat ik van mening ben dat het nu wel wat minder kan...

Laat ik wel voorop stellen dat ik het echt heel erg vind voor die mensen, laat daar geen twijfel over bestaan.

FlyAway

Re: Wie doneert er aan giro555?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:16

Je vind het wel erg voor ze, maar het is eigenlijk wel irritant dat je er steeds mee geconfronteerd wordt en eigenlijk verdienen ze het geld dat onze overheid doneert minder dan wijzelf hier in nederland. Dat is wat je zegt, begrijp ik dat goed?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:17

Aranel schreef:
Je hoeft de tv maar aan te zetten en het is Haiti dit Haiti dat. Tuurlijk is het vreselijk voor die mensen, maar waarom allemaal zo massaal geld geven aan die mensen, terwijl er in Afrika elke 3 seconden een kind aan aids sterft?!
Daarbij vind ik het belachelijk dat de overheid het geld dat gedoneerd is zomaar even verdubbelt, alsof het niets is. Dit gaat echt om miljoenen euro's, en waar halen ze die vandaan? Onze belastingcenten, die beter aan anderer doeleinden besteed kunnen worden, in ons eigen land. Er gaat al zo ontzettend veel hulp naar Haiti, dat ik van mening ben dat het nu wel wat minder kan...

Laat ik wel voorop stellen dat ik het echt heel erg vind voor die mensen, laat daar geen twijfel over bestaan.

Ik heb liever dat mijn geld naar Haïti gaat, dan naar Nederland. Dat is mijn mening. Nu zeg je dat er al veel hulop naar Haïti gaat. Dat is waar, maar dat is de acuute hulp. 1e hulp als artsen, voedsel en water, maar wat denk je dat er over een jaar is gebeurd. Dan moet het boeltje weer helemaal vanaf de grond opgebouwd worden. Daar is geld voor nodig en veel ook. Het hele land ligt gewoon in puin.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:17

Stel dat we morgen horen dat Nederland geen geld doneert aan Haïti omdat de regering heeft besloten dat we eerst in Nederland een ideale situatie moeten creëren.

Nou... ik zou de ogen uit mn kop schamen

Tuurlijk kan er in Nederland nog flink veel verbeteren, maar besef je ook dat het -realistisch gezien- niet veel beter kan dan hier bij ons!
Laatst bijgewerkt door Toekie op 21-01-10 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:19

stort er geen cent aan.
sorry maar het geld wat ze gebruiken voor die reclames kunnen ze dan better aan die giro 555 geven.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:19

Dat gebeurt dus ook.....

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:20

:+ _O-

cube

Ik denk dat er 2 dingen door elkaar gehaald worden, nl. dat er al genoeg gedaan word en wij dus niks hoeven te doneren...(dat wordt niet bedoeld vlgs mij, ook niet door mij)
en dat de regering het bedrag gaat verdubbelen(en DAT vind ik onbegrijpelijk om genoemde redenen. En er zijn dus blijkbaar meer mensen die die mening delen)

palo2

FlyAway schreef:
Je vind het wel erg voor ze, maar het is eigenlijk wel irritant dat je er steeds mee geconfronteerd wordt en eigenlijk verdienen ze het geld dat onze overheid doneert minder dan wijzelf hier in nederland. Dat is wat je zegt, begrijp ik dat goed?

Het gaat mij om het feit dat die mensen in die kamertjes zomaar bepalen waar ze het geld aan uitgeven terwijl het economisch zo slecht gaat met Nederland! Als het straks niet meer zo actueel is wat er in Haiti gebeurt moet dat geld toch weer ergens terug bezuinigd worden, en dan denk ik dat er in Nederland nog genoeg 'goede doelen' zijn!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:22

Waarom kwoot je mij nou, palo2?

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:22

FlyAway schreef:

Ik moet toch iemand "kwoten" :D

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:23

hanny_jelke schreef:
stort er geen cent aan.
sorry maar het geld wat ze gebruiken voor die reclames kunnen ze dan better aan die giro 555 geven.

Dat gebeurd ook :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:24

Ik vraag me wel af, financiele crisis hier, financiele crisis daar, maar de regering heeft wel ineens geld om een ingezameld bedrag te verdubbelen... Behoorlijk dubbel dus.
Ik vraag me af, en dat bedoel ik niet banketstaaf, in hoeverre het nut heeft. Natuurlijk heeft het NU nut, maar ik bedoel op de langere termijn. Haiti is al zolang als mensenheugenis zo ongeveer het armste land te wereld. Als er nu geld vrij komt voor noodhulp én wederopbouw (want met alleen noodhulp ben je er niet), en het land is straks weer opgebouwd, dan leven de mensen daar nog steeds in ontzettende armoede, dus in feite, op de lange termijn, verandert er niks

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:25

palo2 schreef:
FlyAway schreef:

Het gaat mij om het feit dat die mensen in die kamertjes zomaar bepalen waar ze het geld aan uitgeven terwijl het economisch zo slecht gaat met Nederland! Als het straks niet meer zo actueel is wat er in Haiti gebeurt moet dat geld toch weer ergens terug bezuinigd worden, en dan denk ik dat er in Nederland nog genoeg 'goede doelen' zijn!

En hoe sneu ook voor die mensen in Haïti, dat vind ik ook.
Nog meer bezuinigingen, nog meer voedselbanken enz.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:26

vind het heel moeilijk de mensen hebben echt hulp nodig, maar er verdwijnt inderdaad ook een hoop

steun de IFWA en de WSPA en heb net een mail gekregen dat ook zij startklaar staan om de dieren te helpen.

Blijf het moeilijk vinden ik twijfel nog, wil toch ook niet niks doen

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:27

Al die Haïtianen zouden een moord doen voor een voedselbank

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:27

palo2 schreef:
FlyAway schreef:

Ik moet toch iemand "kwoten" :D

Ik wilde meegaan in jouw kwoot, maar wilde er nog aan toevoegen waar ik me eigenlijk meer aan erger! Sorry, ik zal je niet meer 'kwoten'!
8-)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:28

Geeft niks palo2, alleen ik vroeg mij af waar ik de eer aan te danken had. :D

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:28

stef schreef:
Ik vraag me wel af, financiele crisis hier, financiele crisis daar, maar de regering heeft wel ineens geld om een ingezameld bedrag te verdubbelen... Behoorlijk dubbel dus.
Ik vraag me af, en dat bedoel ik niet banketstaaf, in hoeverre het nut heeft. Natuurlijk heeft het NU nut, maar ik bedoel op de langere termijn. Haiti is al zolang als mensenheugenis zo ongeveer het armste land te wereld. Als er nu geld vrij komt voor noodhulp én wederopbouw (want met alleen noodhulp ben je er niet), en het land is straks weer opgebouwd, dan leven de mensen daar nog steeds in ontzettende armoede, dus in feite, op de lange termijn, verandert er niks

Tsja, daar heb je ook wel een punt, maar toch vind ik wel dat je ze dan niet kan laten barsten nu.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:30

Leentje1 schreef:
Aranel schreef:

Ik heb liever dat mijn geld naar Haïti gaat, dan naar Nederland. Dat is mijn mening. Nu zeg je dat er al veel hulop naar Haïti gaat. Dat is waar, maar dat is de acuute hulp. 1e hulp als artsen, voedsel en water, maar wat denk je dat er over een jaar is gebeurd. Dan moet het boeltje weer helemaal vanaf de grond opgebouwd worden. Daar is geld voor nodig en veel ook. Het hele land ligt gewoon in puin.

Scheelt, ze hadden al niet bijster veel voor de ramp..
Ik zeg ook niet dat er geen geld meer naartoe moet gaan, maar ik bedoel meer te zeggen dat er ook andere dingen in de wereld zijn die onze aandacht nodig hebben, en dat dit nu zo gebeurt, vreselijk natuurlijk, maar om maar even mijn voorbeeld van aids weer aan te halen; dat vind ik minstens zo erg! En geven we daar massaal zo veel geld aan? :n

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:32

FlyAway schreef:

Daar gaat het ook helemaal niet om flyaway, iedereen is het er wel mee eens dat hulp noodzakelijk is vlgs mij. En dat moet ook en dat gebeurd ook. Het gaat er alleen om dat de regering het dan niet hoeft te verdubbelen omdat we hier in ons postzegelland al genoeg financiele problemen hebben. En daar zijn je eigen landgenoten de dupe van..

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:32

kijken jullie naar de show op tv help haitie?

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:34

nee, bewust niet.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:34

Ik probeer sommigen van jullie te begrijpen echt... maar indirect wordt er af en toe gezegd:

Eerst die voedselbanken hier weg, en dan kijken we wel of we daar nog wat levenden onder het puin vandaan kunnen halen.

En dat kan, dat wíl ik niet begrijpen. ;(

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:35

cube schreef:
FlyAway schreef:

Daar gaat het ook helemaal niet om flyaway, iedereen is het er wel mee eens dat hulp noodzakelijk is vlgs mij. En dat moet ook en dat gebeurd ook. Het gaat er alleen om dat de regering het dan niet hoeft te verdubbelen omdat we hier in ons postzegelland al genoeg financiele problemen hebben. En daar zijn je eigen landgenoten de dupe van..

Zo lang mijn landgenoten het niet zo slecht hebben als de Haïtianen valt het allemaal wel mee ;)