Vjestagirl schreef:De komende 10 jaar de helft van je salaris storten is een leuk begin? Iedereen geeft nu 5, 10, 50, 100 euro (er werd hier al gezegd 'de waarde van je lege flessenbon'). Nou, dan maakt de staat zich over n poosje populair door dat bedrag te verdubbelen. En over 2 maanden, of over n half jaar kan dit land aan wederopbouw gaan denken, en op dat moment gebeurd er ergens anders iets vreselijks, en vertrekt iedereen om daar te gaan helpen, en worden deze mensen compleet vergeten...
Hoe kom je daarbij?
Toekie schreef:Opgelet op school.
Dat antwoord had ik al verwacht.
Maar als je terug gaat naar de kern, heeft het uiteindelijk allemaal te maken met nieuws en informatie verspreiding. Het zijn de journalisten (die vaak ook boeken schrijven die jij dan weer leest) die zorgen dat men bewust is van wat er speelt.
Vjestagirl schreef:Overgens heb ik niet op je link geklikt, maar als het gaat over 1 iemand die idd voor 10 jaar daar naartoe is verhuisd: zodra er 1000 of 10.000 gaan ben ik onder de indruk. De uitzondering bevestigd altijd de regel.
Nee natuurlijk niet, had ik ook al verwacht.
Oke ik zal iets anders zeggen. Jij vindt dus eigenlijk dat geld doneren alleen oprecht is als je vervolgens ook naar het land toe gaat om de handen uit de mouwen te steken. Is het niet beter om dit over te laten aan getrainde en ervaren hulpverleners die verstand van zaken hebben? Die structureel en op grote schaal heel veel mensen kunnen helpen, dankzij alle l*llige 5 euro donaties van vele 'hypocriete' mensen (bij elkaar nu al ruim 3 miljoen). Hoe moeten wij burgers hulp verlenen in een land dat momenteel in een gruwelijke en (levens)gevaarlijke toestand verkeert? Waar de hele infrastructuur verwoest is? Waar overal lijken op de weg en onder het puin liggen? Ik denk dat 75% van ons na dag 1 al psychisch bezwijkt...
Je weet dus ook niet dat er - dankzij zij die doneren - momenteel 72 Nederlandse hulpverleners en acht speurhonden hard bezig zijn met slachtoffers helpen. En dat ze inmiddels al meerdere mensen levend onder het puin vandaan hebben gehaald. En dat naast deze groep bijvoorbeeld ook een ander Nederlands team met honden zich vrijwillig heeft aangesloten.
Ik ben héél erg voor zelf zoveel mogelijk DOEN. En nogmaals; ik respecteer je mening dat je geen nieuws volgt. Maar ik denk Vjestagirl, dat je nu een mening hebt over iets waar je niet (voldoende) van op de hoogte bent.