De politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: De politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:55

Politie is denk ik niet bang voor criminelen maar moeten in dit land verdomd goed uitkijken met wat ze doen. Zijn aan teveel regels gebonden.

Negen van de tien keer dat politie (iets) te hard optreedt tegen criminelen staat half (crimineel liefhebbend) Nederland op zijn achterste poten.

Dan volgen stille tochten en allerlei andere onzin voor het "slachtoffer" van de politie. Zo krom als een deur imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:57

En zolang dat allemaal maar kan en normaal gevonden wordt in Nederland, blijft dat.

Als je je wapen een keer trekt omdat een meute op je af komt met de duidelijke bedoeling je anoniem de strot af te bijten, dan staat youtube vol en komen er praatprogramma's....

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:09

russel schreef:
En zolang dat allemaal maar kan en normaal gevonden wordt in Nederland, blijft dat.

Als je je wapen een keer trekt omdat een meute op je af komt met de duidelijke bedoeling je anoniem de strot af te bijten, dan staat youtube vol en komen er praatprogramma's....

Zo herinner ik me laatst nog een nieuwsbericht over een koper dief die door een politie hond gebeten was. Hij claimde dat de agent niet hard genoeg geroepen had en dat hij daardoor de waarschuwing niet gehoord had. Nu ging hij de politie aanklagen omdat hij lidtekens had en hij bang was geworden voor honden oid, dat is toch eigenlijk ook te bizar voor woorden.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:12

Overal zitten rotte appels, zo ook bij de politie, dit is niet meer dan normaal.

Alleen omdat ze politie zijn word er denk ik meer over gesproken.

Heb zelf ervaring met een zo'n corrupte agent die alles volgens eigen boekje doet.
Maar gelukkig veel meer ervaringen met agenten die wel netjes hun werk doen alleen daar word nooit over gesproken.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:55

Citaat:
Mijn achterneef is ook nooit gepakt voor te hard rijden, ook niet op de rollerbank, hij reed alleen wel te hard toen hij dat ongeluk kreeg. Snap best dat zo'n agent denkt dat je geen verstand hebt, waarom zou je je brommer opvoeren als je die snelheid toch niet wilt rijden. Dus logische conclusie dat jij dus niet altijd braaf onder de 45km blijft. (igg ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn waarvan de brommer echt te hard rijd die nooit hard rijden)

Mijn snorbrommer is ook opgevoerd ( nou ja de prop ? oid is eruit gehaald ). Hij gaat naar mijn zin te hard ( de bedoeling was een 30 tot max 35 km per uur, en gaat helaas 40 km per uur ).
Ik rijd dus nooit voluit, en ik heb colega's die exact hetzelfde hebben en doen.
Reden waarom ik hem harder wil hebben laten lopen, de matenloos iriterende wielrenners die IN je budy gaan zitten.
Geloof mij, die trekken er niets van aan als je er wat van zegt. Ben ook wel eens gestopt om hem door te laten gaan en ging ik er zelf achteraan rijden ( met afstand ;) ).
Ik kan me daar zo mateloos aan iriteren, als ik moet remmen vliegt hij nl over mij heen.... dan maar iets harder.
Toch... hij moet straks voor een beurt en ga toch eens vragen of hij nu niet weer wat langzamer kan :D

Ik heb absoluut respect voor de politie. Als ik aangehouden zou worden en op de rollenbank zou moeten... dan is het eigen schuld. Te hard rijden met de auto is te hard. Toevallig net een boete voor 4 km te hard binnen geregen :+
Maar zij zijn wel de mensen die het veilig proberen te houden, voor ons allemaal. Met de middelen die ze hebben.
Naar mijn mening te weinig middelen en teveel burocratie. Maar goed misschien moeten we dan maar eens beter gaan kijken op wie we stemmen als we zo graag verandering willen hebben met zijn allen

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:01

slimmerik schreef:
Met verkeer mee kunnen rijden? Belachelijk. Er geldt een maximum snelheid voor je voertuig. Daar heb je je aan te houden, simpel zat. En daarvoor hoef je niet tegen de stoep aan te gaan hangen volgens mij.

Er zijn ook mensen die vinden dat ze prima met een krat bier achter de kiezen kunnen autorijden of met een gangetje van 100 door de bebouwde kom kunnen scheuren.....

Ik ben het met je eens hoor Slimmerik, te hard is te hard. En het is fout.
Maar ik heb ook een 45 Km brommer gehad, en die liep netjes standaard. Nou de stunts die je dan soms meemaakt als automobilsten je in willen halen .... Daarvan krijg je ongelukken !

Daarom kan ik mij dus wel heel goed voorstellen dat je mee wilt kunnen rijden in het verkeer.
Dan maak je die stunt nl niet meer mee of in ieder geval een heel stuk minder.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:07

russel schreef:

Dat snap ik ook niet.
Zet jezelf eens daar neer... ik had daar niet graag tussen gestaan.
Dat er dan een jongen om het leven komt dat is echt heel triest. Maar ik weet zeker dat die agent(te) dat ook niet heeft gewild !

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:44

Ik rij zelf met mn brommer ook 50 op de openbare weg, met het verkeer mee. Is inderdaad een heel stuk veiliger dan 45 gaan rijden en alle auto's je in willen halen. Ben er nog nooit voor aangehouden terwijl ik al regelmatig agenten ben tegen gekomen.

Hetzelfde als is met heel slecht weer of windstoten op het fietspad ga rijden, wel netjes zacht uiteraard, vinden ze hier ook niet erg.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:49

LADPR schreef:
Ik rij zelf met mn brommer ook 50 op de openbare weg, met het verkeer mee. Is inderdaad een heel stuk veiliger dan 45 gaan rijden en alle auto's je in willen halen. Ben er nog nooit voor aangehouden terwijl ik al regelmatig agenten ben tegen gekomen.

Hetzelfde als is met heel slecht weer of windstoten op het fietspad ga rijden, wel netjes zacht uiteraard, vinden ze hier ook niet erg.

Idd, maar dat valt aan sommige personen niet duidelijk te maken hier ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:06

Omdat na onderzoek gebleken is dat 45 km per uur binnen de bebouwde kom voor bromfietsen de veiligste snelheid is. Ongeacht de ervaring van sommige coureurs hier.

Verklaart trouwens nog steeds niet waarom jij een opgevoerde scooter rijdt die 65 kan.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:19

Mijn is trouwens helemaal niet opgevoerd. Is bijna antiek haha en helemaal orgineel, loopt dus alleen wel 55

Wel raar dan, ik heb een tijd 45 gereden tussen de auto maar ben meerdere malen zowat de weg afgereden op smalle wegen door auto's. Sinds ik altijd met het verkeer mee rijd heb ik nooit ergens last meer van.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:34

Wat mij vooral opvalt en ergert zijn die scooters en bromfietsen die tussen rijdende auto's slingeren en alles en iedereen zo inhalen. Want dát gebeurt er met die gebruikers die zgn. zich "aanpassen".

Hoop dat er meer "blauw" op straat komt en dit gedrag nog beter aangepakt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:45

DyMarvel schreef:
Ik wist zeker dat mijn gestolen voorwerp daar was aangezien ik van mijn fiets afgeslagen ben vlakbij t kamp en deze jongens in het kamp verdwenen. Later zag ik dezelfde jongens in het kamp lopen en heb gebeld. Waarna ik te horen kreeg dat ze daar niet heen gingen en geen aanwijzingen genoeg hadden enz.

En met t feit dat ik geen strafblad heb wil ik aangeven dat ik nooit betrokken ben geweest bij rottigheid. en dus niet als een dom schaap bij dit soort mensen heb gestaan. Ik walg van dat soort types.

Politie straalt gewoon geen gezag meer uit. Op tv zie je beelden dat agenten uitgescholden worden door jongeren. Ze verliezen gewoon hun geloofwaardigheid. Ik denk dat ze een serieus imago probleem hebben.

Ik heb persoonlijk ook hele goede ervaringen met de politie, ik wil alleen aangeven dat het zolangzamerhand lijkt dat hoe aggressiever je reageert hoe minder risico je loopt op boetes en straf.

Krijg echt zo'n Calimero gevoel bij dit verhaal, politie die een kamp niet opdurft....Kom zeg dit soort verhalen hoorde ik alleen vroeger als ik er een theeclubje thuis was bij ons met allemaal van dat soort vrouwen die niet verder kwamen dan de super op de hoek van de straat....

Vind echt dat je met betere argumenten op de proppen moet komen om je verhaal te onderbouwen dat de politie zijn imago aan het verliezen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:48

higgins schreef:
Dat er dan een jongen om het leven komt dat is echt heel triest. Maar ik weet zeker dat die agent(te) dat ook niet heeft gewild !

Inderdaad, alsof die daar als er een meute op hem afkomt klaar om z'n hoofd eraf te trekken denkt: gut laat ik ze maar doen wat ze willen, als ik nu mn pistooltje pak en ermee ga zwaaien valt namelijk half NL over me heen dat dat niet mag :+ Want zo is het tegenwoordig in NL als politie mag je niks want je zit gelijk fout, jezelf beschermen is er niet meer bij. En dan al dat geneuzel eromheen "het was zo'n lieve jongen, hij deed nooit wat de politie is overspannen en zit weer fout" nee natuurlijk de arme jongen stond toevallig verkeerd vooraan in een op politie afstormende boze menigte zeker. Ik kwam niet meer bij van het lachen toen ik z'n bijnaam hoorde die zn vrienden hem gaven... klonkt niet bepaald als een lieverdje _O-

@chiqa: ow maar het gebeurd hoor.. hier mijden ze liefst ook het kamp, maar als ze erheen moeten dan doen ze dat wel, echter wel gelijk met een flinke mankracht, want daar is namelijk altijd gezeik. Wonen gewoon stel criminelen, dat heeft niks meer te maken met kamp, er zit er nog 1 in het dorp en daar hoor je nooit wat over in de krant. Hele aardige mensen die geen vlieg kwaad doen en het ook niet leuk vinden dat sommige hun scheef aankijken omdat het andere kamp zo'n criminele zooi is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:59

Sommige kampen zijn criminele broeihaarden. Ook met elkaar is het niet altijd zo fris, dan moorden ze ook elkaar uit...

Als je daar je auto uit stapt, wordt hij ter plekke gestript en dan heb je het hele kamp tegen over je staan.

Starsky en Hutch kan je op tv bekijken, die kunnen toveren, dat is pas vechten,vliegen de mensen door de lucht en zij stappen altijd ongedeerd weer op..... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:02

idinn schreef:
@chiqa: ow maar het gebeurd hoor.. hier mijden ze liefst ook het kamp, maar als ze erheen moeten dan doen ze dat wel, echter wel gelijk met een flinke mankracht, want daar is namelijk altijd gezeik.

Uiteraard daarom moest ik wel lachen om die opmerking

DyMarvel schreef:
Bij ons in regio haaglanden durfde ze t kamp niet in.

Wat een onzin, zwak argument op geen enkel waarheid berust alleen van 'horen zeggen' of hebben ze dat jou persoonlijk medegedeeld? :+
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 19-01-10 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote van verwijderde post verwijderd.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:12

slimmerik schreef:
Wat mij vooral opvalt en ergert zijn die scooters en bromfietsen die tussen rijdende auto's slingeren en alles en iedereen zo inhalen. Want dát gebeurt er met die gebruikers die zgn. zich "aanpassen".

Hoop dat er meer "blauw" op straat komt en dit gedrag nog beter aangepakt wordt.

Tsja en er zijn net zo veel automobilisten die zich niet kunnen gedragen op de weg. Wil toch ook neit zeggen dat gelijk alle automobilisten of brommer rijders zo rijden

Vind het ook erg raar wat je zegt. Ik pas me aan aan het verkeer maar ik rijd altijd netjes rechts op de weg en haal nooit auto's in zoals jij dus nu beweert.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:20

de politie agenten in mijn omgeving, nooit geen last mee aardige mensen.

en ja als je een boete krijg zal dat best je eigen schuld zijn ik hou me dan ook altijd netjes aan de regels en heb dus ook nooit geen last van ze!

ik heb respect voor ze want zoals velen zeggen ze schrijven alleen maar boetes uit nou niet dus.

ik moet er niet aan denken om op zulke tijden als hun te werken en bij vreselijke ongelukken aanwezig te zijn!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:30

Politieagenten....Mannen en vrouwen die ons dagelijks proberen te beschermen en als "dankjewel" er een grote bek voor terug kijken....Van de overheid krijgen ze als "dankjewel" een miserabel loontje....

Wij, de burgers, verwachten een soort van superheld....Een de overheid stelt kaders op waar onze "superhelden" zich binnen moeten bewegen. "Je mag dit niet, je mag dat niet, je mag er zeker niet op los slaan, vooral als de pers er is....Veel plezier bij het onder controle krijgen van de rel...!"

Ach weet je, ik zou zo veel hierover kunnen zeggen...Ik vind het gewoon kwalijk hoe mensen over de politie denken....Hoe mensen agenten behandelen...Hoe onze overheid de agenten behandeld.

Ik zou zo veel kunnen zeggen, maar dit "gedicht" (het is niet de eerste keer dat ik hem op bokt zet) zegt zo veel meer:

Citaat:
Als anderen slapen, mag ik waken.
Ik mag werken op zaterdag en zondag.
Alle feestdagen mag ik mijn uniform aan.
Ik mag handhaven bij grote evenementen en sportspektakels.
Ik mag mijn lijf insnoeren in een veiligheidskorset.
Ik mag al mijn gereedschap, zolang het nog allemaal aan mijn koppel past, om mijn heupen hangen en het rondsjouwen tot mijn botten schrijnen.
Ik mag, soms drie avonden achter elkaar, mijn prakje opwarmen in de magnetron.
Soms wel twee keer op 1 avond, omdat het tussendoor nog even koud werd door een spoedklusje.

Ik mag de sleutels van een dienstauto pakken en lekker een beetje rondtoeren.
Ik mag ook gas geven.
Ik mag hard rijden, "met toestemming" door rood, om er wel binnen tien minuten te zijn.
Ik moet daarbij voorzichtig zijn, maar mag risico's nemen.
Ik mag door de kots van dronken horecapubliek lopen.
Ik mag in de stront staan bij een ongeval in een gierput.
Ik mag ook stervende mensen reanimeren omdat ik er toch vaak als eerste ben.
Ik mag uitzinnig, emotioneel publiek op afstand houden.
Ik mag een verkeersslachtoffer steun geven.
Ik mag handschoenen aantrekken om geen bloed aan mijn handen te krijgen.
Ik mag misselijk worden van de stank van een vereenzaamd en vergeten lijk.
Ik mag uitleggen aan een slachtoffer van geweld, dat de rechter-commisaris in alle wijsheid heeft besloten, de dader te schorsen en naar huis te sturen.
Ja, ik mag ook stiekem huilen bij de plotselinge dood van een kind op straat.
Ik mag bekeuringen uitdelen.
Ik mag steeds weer aanhoren, of ik nou echt niks beters te doen heb.
Van mijn chef mag ik horen of ik mijn productie haal.

Ik mag met een afgerukt been slepen op een duistere mistige spoorbaan, waar honderd meter verder een grote gele intercity stilstaat.
Ik mag er de machinist als eerste opvangen.
Daarna mag ik daar in macabere resten zoeken naar een naam en adres.
Als het in de buurt is, mag ik gaan vertellen dat iemand nooit meer thuis zal komen en heb ik ook geen antwoord op: waarom?
Ik mag niet beledigd of vernederd worden, maar hoor dodelijke ziektes over me uitroepen.
Ik mag vechten bij een aanhouding.
Als het helemaal niet anders kan, mag ik zelfs schieten.
Ik mag dan in een fractie van een seconde beslissen over dood en leven, van mij of een ander.
Ik mag zelfs een column schrijven maar heb op deze plaats gewoon te weinig ruimte om al mijn zegeningen te tellen.

Ik buig mijn hoofd, schaam mij diep.
Ik ben eigelijk maar een verwend kereltje.

Wijkagent Utrecht.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:31

ja ik ken het gedicht van de politie en wat er in staat is de waarheid!!

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:35

Als iedereen dit gedicht goed leest komt er misschien een beetje meer respect!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:38

Ik heb dat eigenlijk ook nooit gesnapt, die haat tegenover politiemensen :=
Zelf heb ik respect voor het beroep en agenten.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:40

Chiqa schreef:
DyMarvel schreef:
Ik wist zeker dat mijn gestolen voorwerp daar was aangezien ik van mijn fiets afgeslagen ben vlakbij t kamp en deze jongens in het kamp verdwenen. Later zag ik dezelfde jongens in het kamp lopen en heb gebeld. Waarna ik te horen kreeg dat ze daar niet heen gingen en geen aanwijzingen genoeg hadden enz.

En met t feit dat ik geen strafblad heb wil ik aangeven dat ik nooit betrokken ben geweest bij rottigheid. en dus niet als een dom schaap bij dit soort mensen heb gestaan. Ik walg van dat soort types.

Politie straalt gewoon geen gezag meer uit. Op tv zie je beelden dat agenten uitgescholden worden door jongeren. Ze verliezen gewoon hun geloofwaardigheid. Ik denk dat ze een serieus imago probleem hebben.

Ik heb persoonlijk ook hele goede ervaringen met de politie, ik wil alleen aangeven dat het zolangzamerhand lijkt dat hoe aggressiever je reageert hoe minder risico je loopt op boetes en straf.

Krijg echt zo'n Calimero gevoel bij dit verhaal, politie die een kamp niet opdurft....Kom zeg dit soort verhalen hoorde ik alleen vroeger als ik er een theeclubje thuis was bij ons met allemaal van dat soort vrouwen die niet verder kwamen dan de super op de hoek van de straat....

Vind echt dat je met betere argumenten op de proppen moet komen om je verhaal te onderbouwen dat de politie zijn imago aan het verliezen is.

Ik kom ook van het kamp, ooit ben nu al heel erg lang aan het burgeren maar nee hoor op het kamp zijn ze echt niet bang(politie), komen gewoon met iets meer mensen omdat ze nu eenmaal een slechte reputatie hebben maar sorry zou ik ook doen.
Over het algemeen hebben kampers en politie best een goede band, klinkt heel erg raar maar er is wederzijds respect maarre toch ben ik blij dat ik gewoon in een huis woon en niet als mijn ouders, grootouders enz in een wagen, juist om dit soort vooroordelen.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:48

Even terug on topic, ik heb diep respect voor politieagenten, wat ik erg vond echt erg is dat wat er toen op dat strand gebeurde, crimineel zijn is 1, dat is vaak toch een spel van niet gepakt worden, bv een wiettuintje maar bewust de politie aanvallen, dan ben je te vies om aangepakt te worden, hoe zou mijn moeder of oma of zuster veilig over straat kunnen als er geen politie zou zijn, noem maar wat.
Het leed wat die mensen iedere dag weer zien, bv vermoorde kinderen, hoe kun je als burger daar nog iets van zeggen?

Wie van ons doet nu nooit iets verkeerds, jawel ik bel wel eens in de auto terwijl ik weet dat het echt niet mag en zo gaat het verder, klik eens op die site www.misdaad.nl en kijk welke delicten er vandaag weer bij JOu in de buurt zijn gepleegd.

Als ik nu eens niet zou bellen in die auto en niemand van ons, meschien kan de politie zich dan eens echt met serieuze zaken bezighouden ipv op te passen in een kleuterklasje en daar bedoel ik mezelf ook mee.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:17

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties op de persoon verwijderd. Graag op de bal spelen, niet op de man/vrouw.