Chiqa schreef:liedje89 schreef:Ik vind de u als trucje trouwens een beetje laf en slap. Ik heb liever dat je eerlijk tegen me bent als je geen respect voor me hebt en me gauw weg wilt hebben doe dan ook niet alsof.
Ben het weer met je eens, en doet me meteen denken aan de vraag in de beginpost, of je een agent met U aan moet spreken.
Ik moest daar echt zo verschrikkelijk om lachen, dat ik mij afvroeg hoe kóm je dr op (Sorrie kan dr nog steeds niet over uit) Denken mensen dan dat dit van invloed is op je bekeuring ofzo?
![]()
Nee dat zal het ook niet zijn......Ben toch ook wel eens aangehouden (details houd ik voor mij gezien het woord U door sommigen als asociaal wordt gezien zal ik de sappige details voor mij houden) heb oom agent echt nooit met U aangesproken, integendeel.
Maar hebben mijn 'overtredingen' tot op heden altijd netjes door de vingers gezien.
En nooit het woordje U gebruikt.
Sandeman schreef:Dat bedoel ik dus. Het is geen nietszeggend woordje.Heeft denk toch echt met opvoeding en milieu te maken.
Kijk en als jij dan respect zo hoog in het vaandel heb staan waarom waag jij je dan aan zo'n boute uitspraak als deze?
oke: ik hou jou aan, en vraag om je rijbewijs. jij begint vrolijk met je en jij, en ik vraag of je het op 'ú' wilt houden. zeg jij dan u?
want daa zit hem dus het respect. ik wil graag aangsproken worden met u en ga jij dat dan doen. of heb je vooral zelfrespect.