Pedofielen, wat moet een maatschappij doen om ze te stoppen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:26

Moniek schreef:
@ vjestagirl.

dit topic ligt anders dan het andere topich en heb ik het nu nietm meer over pedofilie dat is het verschil.
misschien lees je mijn post wel niet goed.
moet ik gaan uitleggen waar het omgaat bij een verkrachting?
gaat om geweld en de macht die je kan hebben over je slachtoffer.
denk jij echt dat doordat we de wallen hebben er minder verkrachtingen zijn?
heeft niks met seks te maken

Maar ik wel. Ik zet het er ook iedere keer bij, precies, of ik het over pedofilie of pedoseksualiteit heb. Jij brult dat ik pedoseksuelen verdedig, wat niet waar is.

En ja, ik denk dat we minder seksueel gefrustreerde mensen hebben en dus minder verkrachtingen. Maar zeker kun je dat niet weten, want we weten allemaal wat het oudste beroep ter wereld is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:28

Zo Ylana, het is bijna smaad wat je daar typt.
Neem aan dat je het begrijpt dat ik daar even op Tem.
Dat ik met tbs-ers werk en dus ook met pedosexuelen, is de reden waarom ik het blijkbaar anders zie dan velen hier.
En tevens omdat ik het ook vanuit een menselijk oogpunt bekijk en een ander simpelweg niet het ergste toewens.

Er werd gevraagd naar hoe het is en wat er gebeurd na veroordeling. Ik heb nu absoluut geen zin om daar antwoord op te geven. Je kan ook zelf goede research doen ipv je te laten leiden dor riooljournalistiek van Peter R.

En Marialva, bepaalde dingen die je een aantal pagina's terug geroepen hebt, zou ik niet te hard roepen.
Sommige mensen kennen wel degelijk beide kanten van een situatie ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:29

Vjestagirl schreef:
En ja, ik denk dat we minder seksueel gefrustreerde mensen hebben en dus minder verkrachtingen. Maar zeker kun je dat niet weten, want we weten allemaal wat het oudste beroep ter wereld is...

ik denk idd dat "het oudste beroep ter wereld" zorgt voor minder seksueel gefrustreerde mensen.
Echter geloof ik niet dat er daardoor minder verkrachtingen zijn. :n
imo zou je niet opgewonden moeten kunnen raken van mensen die geen sex met je willen...
Laatst bijgewerkt door superwoman op 14-12-09 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:30

Miska en oomens: Ik ging enkel door op Vjesta haar redenering, laat het duidelijk zijn dat ik niet pro pedosexualiteit ben... Ik zie het nl niet als geaardheid oid. Ik was enkel haar gedachtengang aan het proberen te volgen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:31

Vjestagirl schreef:
Moniek schreef:
@ vjestagirl.

dit topic ligt anders dan het andere topich en heb ik het nu nietm meer over pedofilie dat is het verschil.
misschien lees je mijn post wel niet goed.
moet ik gaan uitleggen waar het omgaat bij een verkrachting?
gaat om geweld en de macht die je kan hebben over je slachtoffer.
denk jij echt dat doordat we de wallen hebben er minder verkrachtingen zijn?
heeft niks met seks te maken

Maar ik wel. Ik zet het er ook iedere keer bij, precies, of ik het over pedofilie of pedoseksualiteit heb. Jij brult dat ik pedoseksuelen verdedig, wat niet waar is.

denk jij echt dat er door prostitutie er minder verkrachtingen zijn?
nee jij ziet het als een geaardheid en daar ben ik het niet mee eens

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:31

Teddy321 schreef:
Citaat:
Een emotie hebben is niks mis mee, misschien dat het dan tot anderen beter doordringt wat voor effect het heeft op een slachtoffer in combinatie met de veel te milde straffen die er gegeven worden.
Aangezien dat er heel luchtig over gedaan wordt...
Ik kan namelijk ook zo doordraaien dat ik een gevaar voor de maatschappij wordt, maar dan is er geen begrip voor mijn toestand, omdat ik iemand van het leven beroofd heb.
Alleen mijn leven is al dusdanig bepaald en niet meer terug te draaien, en degene die ik dan vermoord zou hebben er nogal makkelijk vanaf komen op deze manier.
Hoe je het ook wend of keert...!
Ik heb ook met de gedachte gespeeld om zelfmoord te plegen en heb al eens voor een trein overgang gestaan, maar toch vind ik elke keer een sprankje levensmoed om het niet te doen, want zo leuk is het allemaal niet hoor!
Dat wordt nogal eens vergeten denk ik bij het feit als ze wéér iemand los laten lopen en die amper gestraft is voor zijn daden.
Ik moet elke keer weer rivieren overbruggen om mijn weg te gaan door het leven, maar zo'n simpele flikker mag het gewoon doodleuk nog bij een ander gaan proberen!
Sorry, maar daar kan ik nu werkelijk geen begrip voor opbrengen. :n
Dan maar woest en als jij een probleem hebt met mijn manier van posten, dan mag jij daar lekker zelf mee dealen!
Ik heb een duidelijke reden.
Wat is die van jou?

Ook ik word ontzettend kwaad als pedoSEXUELEN zich vergrijpen aan kinderen. Ook ik wens ze dan alle slechts toe.
Maar mijn reden voor mijn post is dat jij in vele topics post met je levensverhaal. Ik denk dat dat niet gezond is. De meeste vaste bokkers kennen het verhaal nu wel.
Maar ik stop er verder mee, het ga je goed

In vele topics?
Overdrijven is ook een vak!
Bovendien kan ik er geen rekening mee houden wanneer jij in hetzelfde topic verschijnt en hetzelfde verhaal leest.
Dan lees je erover heen en/of je reageert niet.
En eensgelijks! :wave:

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:32

superwoman schreef:
Vjestagirl schreef:

ik denk idd dat "het oudste beroep ter wereld" zorgt voor minder seksueel gefrustreerde mensen.
Echter geloof ik niet dat er daardoor minder verkrachtingen zijn. :n

een berkrachter is niet iemand die sekueel gefrustreerd is daarom zijn er ook niet minder verkrachtingen

Urielle

Re: Pedofielen, wat moet een maatschappij doen om ze te stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:39

Maar binnen de prostitutie is het ook mogelijk om te kiezen voor een 'toneelstukje' dat de dame zich laat overmeesteren en vernederen, dat is na te spelen. Net als mannen die op meisjes rond de 16-18 jaar vallen, daar zijn ook jong uitziende volwassen vrouwen voor. Als je op een baby valt wordt het al een stuk moeilijker om een soort compromis te sluiten.

Overigens denk ik wel dat verkrachting minder te maken heeft met het verlangen naar seks alswel het verlangen om iemand in je macht te hebben en daarin vind ik dus niet dat je pedofilie/pedoseksualiteit kunt vergelijken met heterofilie/verkrachting.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:43

Urielle schreef:
Maar binnen de prostitutie is het ook mogelijk om te kiezen voor een 'toneelstukje' dat de dame zich laat overmeesteren en vernederen, dat is na te spelen. Net als mannen die op meisjes rond de 16-18 jaar vallen, daar zijn ook jong uitziende volwassen vrouwen voor. Als je op een baby valt wordt het al een stuk moeilijker om een soort compromis te sluiten.

Overigens denk ik wel dat verkrachting minder te maken heeft met het verlangen naar seks alswel het verlangen om iemand in je macht te hebben en daarin vind ik dus niet dat je pedofilie/pedoseksualiteit kunt vergelijken met heterofilie/verkrachting.

juist en dat bedoel ik dus
iemand die hetero is loopt niet bij een psycholoog en is strafbaar bezig als hij seks heeft met een volwassen iemand.
dus dat hele geeardheid gedoe is voor mij de grootste BS

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:46

Mariska_28 schreef:
@Vjestagirl en hittepit_12: Dat is denk ik wel een reden om zuinig te zijn met foto`s van je kinderen op internet als ouders zijnde...

Daar heb je gelijk in, maar dat vind ik ook gekmakend.
Als jong grietje kun je niet in een kort rokje over straat omdat je dan verkracht wordt.
Als fietser kun je niet je fiets op het station zetten omdat hij anders weg is.
Als automobilist moet je auto tijdens het rijden op slot omdat je anders bij het stoplicht gecarjackt wordt (heb geen idee van het goede werkwoord erbij)
Als ouder kun je geen foto van je kind op internet zetten omdat er anders pedofielen zich gaan afrukken op een foto van je kind.

Hellooooo? Waarom moet een 'normaal' (whatever that may be) mens die gewoon zijn leven rustig wil leiden zich steeds voegen naar het gedrag van geflipte idioten omdat je leven anders niet meer zo rustig is? Waar gaat het dan mis?

AL loop je in je blote hol, ze moeten van je afblijven.
Al zet je je fiets zonder slot in het winkelcentrum, ze moeten hem laten staan.
Al zet je je auto met open deuren en de sleutel op het contact, ze moeten hem laten staan.
Al plaats ik foto's van mijn dochter haar doos, dan nog hoeft die foto niet bezoedeld te worden.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:48

Urielle schreef:
Mariska_28 schreef:
@Vjestagirl en hittepit_12: Dat is denk ik wel een reden om zuinig te zijn met foto`s van je kinderen op internet als ouders zijnde...

Daar heb je gelijk in, maar dat vind ik ook gekmakend.
Als jong grietje kun je niet in een kort rokje over straat omdat je dan verkracht wordt.
Als fietser kun je niet je fiets op het station zetten omdat hij anders weg is.
Als automobilist moet je auto tijdens het rijden op slot omdat je anders bij het stoplicht gecarjackt wordt (heb geen idee van het goede werkwoord erbij)
Als ouder kun je geen foto van je kind op internet zetten omdat er anders pedofielen zich gaan afrukken op een foto van je kind.

Hellooooo? Waarom moet een 'normaal' (whatever that may be) mens die gewoon zijn leven rustig wil leiden zich steeds voegen naar het gedrag van geflipte idioten omdat je leven anders niet meer zo rustig is? Waar gaat het dan mis?

AL loop je in je blote hol, ze moeten van je afblijven.
Al zet je je fiets zonder slot in het winkelcentrum, ze moeten hem laten staan.
Al zet je je auto met open deuren en de sleutel op het contact, ze moeten hem laten staan.
Al plaats ik foto's van mijn dochter haar doos, dan nog hoeft die foto niet bezoedeld te worden.

Precies, het is gewoon de omgekeerde wereld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:51

Teddy321 schreef:
Ook ik word ontzettend kwaad als pedoSEXUELEN zich vergrijpen aan kinderen. Ook ik wens ze dan alle slechts toe.
Maar mijn reden voor mijn post is dat jij in vele topics post met je levensverhaal. Ik denk dat dat niet gezond is. De meeste vaste bokkers kennen het verhaal nu wel.
Maar ik stop er verder mee, het ga je goed

[/quote]
Het feit dat jij weet dat ze het in vele topics plaats is een teken dat jij ook veel in die topics zit, waarom heeft zij minder recht op reageren dan jij? ;)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:53

Moniek schreef:
Vjestagirl schreef:

denk jij echt dat er door prostitutie er minder verkrachtingen zijn?
nee jij ziet het als een geaardheid en daar ben ik het niet mee eens

Ik denk inderdaad dat er door prostitutie minder verkrachtingen zijn.

Een deel van de verkrachtingen wordt gepleegd door seksueel gefrustreerde mannen.
Het wegnemen van die frustraties kán die verkrachtingen voorkomen.
Het bezoek aan prostituees kán die frustraties wegnemen. Net zoals een bezoek aan psychische hulpverlening kán helpen bij het beheersen van die frustraties.

In het geval van een seksueel gefrustreerde pedofiel is er een groter probleem.
Kinderprostitutie of een andere vorm van het uitleven van die frustraties op kinderen is absoluut onacceptabel en daarom geen optie, waardoor het belang van preventieve hulpverlening alleen maar groter is.

@Moniek: Ik heb de posts van Vjestagirl goed gelezen, maar ik zie nergens staan dat ze pedoseksualiteit ziet als een geaardheid. Wel pedofilie, maar dat is gelukkig niet hetzelfde.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:01

]
Vjestagirl schreef:
Vjestagirl schreef:

PedoFIEL. PedoSEKSUALITEIT is verboden. PedoFILIE niet. En ja, ik vind het allemaal een eaardheid.

ik schrijf toch ook PEDOSEKUEEL en het is geen geaardheid
zolang dat goeroepen word is er sympathie voor en zal er nooit wat veranderen

Het is wel een geaardheid. Je valt op mannen, op vrouwen, op dieren, op lijken of op kinderen. Hell je kunt zelfs op voeten vallen.

En wil jij alsjeblieft gewoon 2 quotes in je posts plaatsen. Het lijkt alsof jij hebt geschreven wat ik schrijf en ik denk dat jij niet blij wordt van gekoppeld worden aan mijn mening en andersom.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:02

dat zegt ze dus wel

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:12

Shahazai schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen.

Ten eerst: in de helft van de gevallen is pedofilie is een geaardheid, net als homofilie, necrofilie, heterofilie enzovoorts.
Ten tweede: in de gevallen dat pedofilie geen geaardheid** is, maar kindermisbruik, is de dader in 90% van de gevallen zelf in de jeugd misbruikt/mishandeld/verwaarlood o.i.d. en heeft dus een trauma, heeft geleerd dat dit normaal is (net als leren eten met mes en vork en respect hebben voor ouderen). Daarnaast wordt ook vaak terug gegrepen op dit soort handelingen uit wraak op wat hem/haar gebeurt is.

Ik vind dat deze mensen een tweede kans verdienen en dat ze vooral niet (als er verbetering op kan treden, dit moet per persoon bekeken worden) levenslang opgesloten moeten worden. Deze mensen kunnen leren wat zij de kinderen geestelijk en lichamelijk hebben aangedaan en schrikken daar vaak erg van.
Met voldoende therapie en medicijnen kan de lust naar seks met kinderen verminderd worden en zelfs weggenomen worden.

Waarom deze mensen met false namen/identiteiten of zelfs onder hun eigen naam weer overal mogen komen? Deze mensen zijn hierop voorbereid en worden echt niet zomaar weer "losgelaten" in de maatschappij.

Als men dit niet doet met een valse naam of identiteit, wordt men overal nagekeken en wordt men gediscrimineerd. Niet zo gek dus eigenlijk.

In sommige gevallen is de delinquent dus net zo erg slachtoffer als het slachtoffer van zijn daden. In andere gevallen kan hij er niks aan doen dat hij het zo voelt of is het de normaalste zaak van de wereld. Natuurlijk zijn er ook gevallen waar dit niet op toepasbaar is, maar dat percentage is niet zo groot.

Hiermee wil ik de daden van een pedofiel niet goedkeuren, maar ik wil er wel mee zeggen dat mensen te snel en te hard zijn in hun oordeel en dat mensen ook een beetje vertrouwen in de overheid en zijn psychiaters en sociotherapeuten moet hebben.

Nee, als mij of later eventueel mijn kinderen zo iets overkomt denk ik er niet anders over, ik zal wel vreselijk erg vinden en ik zal heel erg kwaad zijn, maar ik kan het een plek geven en het misschien zelfs begrijpen.

**alle vormen van geaardheid die afwijken van heterofilie, daarvan is bewezen dat ze veroorzaakt worden door een afweiking in de hersenen bij de ontwikkeling daarvan tijdens de zwangerschap.

Hoe kan je in godsnaam een pedoseksueel begrijpen? Zelf zou ik eigenhandig zijn strot doorsnijden. Daar ga ik die paar jaar wel voor in de bak zitten. Ik keur het echt helemaal niet goed dat er mensen met hun klauwen aan kinderen zitten. En dan heb ik het echt over baby's, kleuters, peuters.
Dan spreek ik echt niet meer over een geaardheid. Dan ben je echt ziek in je hoofd. Waarom zou je er niets aan kunnen doen? Ik steel toch ook niet, steek ook niets in de fik, verkracht ook geen mannen of vrouwen. Iedereen moet dat knopje in zijn hoofd hebben, Dit is niet goed wat ik nu doe.
Je kan heus wel ergens hulp vinden als je dat echt wil. Maar dan moet je het ook echt willen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:14

Urielle schreef:

Maar ook met die "toneelstukjes" worden de grenzen eerst besproken én is er een mogelijk tussendoor om te stoppen. De (on-)macht is dus niet echt.

Dat laatste ben ik dus met je eens.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:21

Miska schreef:
Shahazai schreef:
Dus 50% van die mensen moeten we levenslang wegstoppen omdat zij vroeger mishandeld/misbruikt/verwaarloosd zijn?

We zijn lekker bezig :D

Nou dat is nog altijd beter dan ze afmaken hoor, ik wens ze nog een leven toe buiten onze maatschappij om wellicht, maar ze mogen om mij ook geelimineerd worden. :j
Geen problemen mee.

Idd levenslang opsluiten kost de staat ook een hoop geld. Zonde....

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:09

sluit ze maar op maar dan wel tussen de andere geditineerde dus no special treatment zoals ze nu wel krijgen.
dan leven ze geen 24 uur en dat is echt niet zo duur

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:18

Moniek schreef:
sluit ze maar op maar dan wel tussen de andere geditineerde dus no special treatment zoals ze nu wel krijgen.

Ik vind het niet aan onze staat om gevangenen expres in gevaar te brengen. Om wat voor reden dan ook. Ze hebben plicht te zorgen dat iedereen veilig is.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:38

begrip voor mensen met dergelijke gevoelens voor (weerloze) kinderen heb ik niet, krijg ik niet en wil ik niet.
Ik vind het ranzig, ziek, pervers, onvergeeflijk etc.
Ik snap ook niet dat iemand sympathie op kan brengen voor deze smeerlappen.
Begrip voor de agressieve reaties in dit topic heb ik des te meer.

En over het voorzichtig zijn met foto's van je kids op internet zetten...
tuurlijk moeten we voorzichtig zijn. Maar een foto van een kindje op het strand/in het zwembad is snel gemaakt door iemand met minder leuke bedoelingen.
Het idéé dat iemand zich zit te verlekkeren boven een foto van een kind (mijn kind).....GATVER

Zoals Urielle zegt: waar zijn we in vredesnaam mee bezig door met allerhande gekken en perverselingen rekening te moeten houden. Voorzichtig hier voorzichtig daar. Je kids dingen uit moeten leggen die je ze nog lang niet wilt uitleggen omdat er gekken rondlopen die wellicht smerige bedoelingen hebben
Omgekeerde wereld
Ik hoop dat mijn kids straks normaal kunnen functioneren in de maatschappij. Als daarvoor een heel aantal smeerlappen levenslang opgesloten moeten worden (water en brood zeg ik) omdat ze hun kans op functioneren in de maatschappij verkloot hebben dan moet dat maar.
Ik vind het niet erg dat mijn belastingcenten daar aan uitgegeven worden....

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:40

Vjestagirl schreef:
Moniek schreef:

Ik vind het niet aan onze staat om gevangenen expres in gevaar te brengen. Om wat voor reden dan ook. Ze hebben plicht te zorgen dat iedereen veilig is.

Oke en waar waren ze toentertijd voor mijn veiligheid?
Hoe krijg ik die dan weer terug?
Niet door al die mensen los te laten lopen hoor. :n
Dat mag ik helemaal zelf gaan doen!
Met al dan wel of geen hulp van buitenaf, maar ik moet weer opnieuw mensen leren gaan vertrouwen doordat er misbruik van gemaakt is door zo'n loslopende kloot die het gewoon weer bij een ander mag gaan doen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:45

Miska schreef:
doordat er misbruik van gemaakt is door zo'n loslopende kloot die het gewoon weer bij een ander mag gaan doen.
Ik neem aan dat er niet tegen hem is gezegd dat hij het weer opnieuw mag doen bij een ander.

Ik weet niet precies wat de dader in jouw geval voor straf en behandeling heeft gekregen, maar als TBS daar onderdeel van was, dan laten ze zo iemand als het goed is alleen gaan als ze hem niet langer als een groot risico zien. Als hij niet te genezen is en het vermoeden bestaat dat hij het zo weer doet, dan komt zo iemand op een long stay afdeling en dus niet op straat.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:47

Miska schreef:
Vjestagirl schreef:

Oke en waar waren ze toentertijd voor mijn veiligheid?
Hoe krijg ik die dan weer terug?
Niet door al die mensen los te laten lopen hoor. :n
Dat mag ik helemaal zelf gaan doen!
Met al dan wel of geen hulp van buitenaf, maar ik moet weer opnieuw mensen leren gaan vertrouwen doordat er misbruik van gemaakt is door zo'n loslopende kloot die het gewoon weer bij een ander mag gaan doen.

Gevangenen. Expres.

Dat ze het van jou niet wisten was heel heel triest. Echt waar. Maar dat wil niet zeggen dat de staat het recht heeft om mensen opzettelijk in gevaar te brengen.

Dat hij losloopt houd in dat een rechter besloten heeft dat hij niet gevaarlijk meer is.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:47

sharir schreef:
Hoe kan je in godsnaam een pedoseksueel begrijpen? Zelf zou ik eigenhandig zijn strot doorsnijden. Daar ga ik die paar jaar wel voor in de bak zitten. Ik keur het echt helemaal niet goed dat er mensen met hun klauwen aan kinderen zitten. En dan heb ik het echt over baby's, kleuters, peuters.
Dan spreek ik echt niet meer over een geaardheid. Dan ben je echt ziek in je hoofd. Waarom zou je er niets aan kunnen doen? Ik steel toch ook niet, steek ook niets in de fik, verkracht ook geen mannen of vrouwen. Iedereen moet dat knopje in zijn hoofd hebben, Dit is niet goed wat ik nu doe.
Je kan heus wel ergens hulp vinden als je dat echt wil. Maar dan moet je het ook echt willen.

Dát heet nou empathie, en als je empathisch sterk bent mag je daar héél trots op zijn. :D
Dat jij op een neerbuigende manier kunt zeggen ''Dan ben je echt ziek in je hoofd. Waarom zo je er niets aan kunnen doen?' geeft al aan dat jij daar iets minder van hebt. Als iemand ziek is is dat namelijk heel verdrietig, dat is niet een keuze die je maakt: zo bén je gewoon, en dat is ontzettend vervelend.