Q-koorts hoe denken jullie er over?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:39

yrsa_karlijn schreef:
Wat ik niet bergrijp ( en begrijp me niet verkeerd want voor de gene die Q korts hebben is het erg) dagelijks vallen er 100e slachtoffers door alcohol misbruik. zowel doden als huiselijk geweld wat er uit voort komt. Echter wordt door de overheid hier dik aan verdient en dus wordt dat genegeerd. Nu worden 1000e en 1000e gezonden dieren geruimd omdat de overheid het opeens op de heupen krijgt. Al die bedrijven die wel geeent hebben worden dubbel gestraft en al die veehouders die jaren om actie hebben gevraagd staan nu in hun hempie. De overheid zou zich is heel erg in een hoekje moeten gaan schamen.

Ik vind alcohol misbruik of huiselelijk geweld echt niet bij dit onderwerp passen.
Imo was de overheid behoolijk lax met een tegen"gif" voor de slachtoffers van q-koorts en ook hebben zij de mensen en zelfs dokters en ziekenhuizen te laat op de hoogte gesteld.
De bedrijven worden idd weer dubbel gestraft.

idd de overheid is slecht bezig geweest, hoop dat ze snel uit elkaar vallen voor nieuwe verkiezingen. Vind het ook schandalig dat de aow leeftijd is verhoogd terwijl ze daar in het begin zo op tegen waren. Als excuus noemen ze de crisis, maar deze maatregel gaat pas over een paar jaar geld opleveren 8)7

annastasia

Re: Q-koorts hoe denken jullie er over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:07

Bovendien is de Q-koorts een aerosole, en dus kan het kilometers met de lucht mee waaien.
Net zo goed kunnen ''vleesbedrijven'' besmet raken, maar hoeveel zijn er hier van in nederland?
De schapen wordt nog niet over gesproken aangezien hier ws nog geen mensen van zijn ziekgeworden. Er zijn tot nu toe 2 schapenbedrijven besmet verklaard.

Bovendien, bij een geruimd bedrijf worden nog steeds de bacterien uitgescheiden omdat het ook nog in de mest etc zit.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:21

yrsa_karlijn schreef:
Wat ik niet bergrijp ( en begrijp me niet verkeerd want voor de gene die Q korts hebben is het erg) dagelijks vallen er 100e slachtoffers door alcohol misbruik. zowel doden als huiselijk geweld wat er uit voort komt. Echter wordt door de overheid hier dik aan verdient en dus wordt dat genegeerd. Nu worden 1000e en 1000e gezonden dieren geruimd omdat de overheid het opeens op de heupen krijgt. Al die bedrijven die wel geeent hebben worden dubbel gestraft en al die veehouders die jaren om actie hebben gevraagd staan nu in hun hempie. De overheid zou zich is heel erg in een hoekje moeten gaan schamen.

Pardon? ik heb niet voor de q-koort gekozen.. alcoholisten beginnen zelf.. en tja dan zit er misschien een reden/emotie bij, maar ze pakken zelf de fles.. ik heb niet om de q-koorts gevraagd..

maargoed nu ontoppic..

Kunnen de boeren eigenlijk nu weer beginnen met fokken of hoe zit dat? zijn ze nu beperkt en wat kunnen ze doen?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:36

annastasia schreef:
Bovendien is de Q-koorts een aerosole, en dus kan het kilometers met de lucht mee waaien.
Net zo goed kunnen ''vleesbedrijven'' besmet raken, maar hoeveel zijn er hier van in nederland?
De schapen wordt nog niet over gesproken aangezien hier ws nog geen mensen van zijn ziekgeworden. Er zijn tot nu toe 2 schapenbedrijven besmet verklaard.

Bovendien, bij een geruimd bedrijf worden nog steeds de bacterien uitgescheiden omdat het ook nog in de mest etc zit.

47 mensen iig besmet geraakt via 1 schapen bedrijf ..
maar die fokken voor het vlees

en bij de bevalling vor een voor het vlees gefokt lam
komen er volgens de nederlandse regering veeeeel minder q koorts bacterieen vrij
als dat er bij een voor het melk gefokt lam vrij komt :') :') _O- _O-

sorrie maar het is gggvdm te gek voor woorden -:(-

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:00

het is toch raar dat zowel het CVI, de Gezondheidsdienst voor dieren en de ASG allen persoonlijk melden dat de bacterien tijdens geboorten, miskramen etc vrijkomen.
Dus voor de melk gefokt is echt bullsh*t.
Een ieder dier is een potentieel risico tijdens de bevalling, en dat is ook al jaren zo geweest.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:13

vertel het de minister maar

besmette fokkerijen voor de slacht hoeven immers niet geruimd
te worden ...

het is echt niet meer te volgen

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:27

Jolandaa_ schreef:
yrsa_karlijn schreef:

Pardon? ik heb niet voor de q-koort gekozen.. alcoholisten beginnen zelf.. en tja dan zit er misschien een reden/emotie bij, maar ze pakken zelf de fles.. ik heb niet om de q-koorts gevraagd..

maargoed nu ontoppic..

Kunnen de boeren eigenlijk nu weer beginnen met fokken of hoe zit dat? zijn ze nu beperkt en wat kunnen ze doen?

Dat zeg ik ook niet dat mensen die Q koorts krijgen daar zelf verantwoordelijk voor zijn. Mensen die in hun omgeving te maken krijgen met alcoholisten vragen daar vaak ook niet om, zo bedoel ik het. Een kind wat dood gereden wordt door een alcoholist omdat alcohol nog steeds te verkrijgen is in een winkel. Waarom omdat het voor de overheid kassa is. Een geit is geen kassa voor de overheid. Is voor hun maar een ding. Nee die boeren kunnen nooit meer fokken, want de boeren mogen op hun grond nooit meer fokken. Verkopen kunnen ze niet want vaak zitten ze met huizenhoge hypotheken. Hele gezinnen/bedrijven zijn kapot gemaakt doordat de overheid niet optijd heeft opgetreden. De overheid had veel beter hun werk moeten doen, dus ten eerste veel eerder ingrijpen en ten tweede deze maatregel had niet gehoeven als ze er geld voor hadden willen uittrekken. Echter wat ik al eerder zei, dit leverd hun niks op en moeten de onschuldige bloeden, voor laxs gedrag van andere.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:20

nickyu schreef:
annastasia schreef:

komen er volgens de nederlandse regering veeeeel minder q koorts bacterieen vrij

Ja en 1 ervan heeft gisteren op de voorpagina en vandaag ook in de krant gestaan.
Het is niet zeker dat die 47 daar besmet geraakt zijn, maar de GGD vermoed dat.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:43

nickyu schreef:
annastasia schreef:

het gaat gewoon helemaal nergens over!!! Maar weetje wat zo jammer en klote is, dat er nog mensen zijn die deze vette onzin geloven!!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:23

Wel frappant dit verhaal....De Mexicaanse griep is net weg...of beter gezegd niet meer zo'n mediahype....En het volgende wordt weer in kaart gebracht! De Q koorts!

Maak de mensen maar gek hiermee....En hopla we gaan weer massaal enten! Business voor de farmaceutische industrie......

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:58

kimberley12 schreef:
Wel frappant dit verhaal....De Mexicaanse griep is net weg...of beter gezegd niet meer zo'n mediahype....En het volgende wordt weer in kaart gebracht! De Q koorts!

Maak de mensen maar gek hiermee....En hopla we gaan weer massaal enten! Business voor de farmaceutische industrie......

Q-koorst komt echt niet zo maar uit de lucht vallen hoor na de Mexicaansegriep.
Q-koorts was in 2007 al een probleem!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:56

Jolandaa_ schreef:

Met de dieren die mogen blijven leven, mag niet meer gefokt worden. Wat in de praktijk betekent dat ze dan nog misschien een jaartje ofzo melk geven en daarna zijn de dieren ''nutteloos'' om het maar even onaardig te zeggen.
Tegen die tijd worden de boeren dus nogmaals getroffen door ellende.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:05

_R_G_ schreef:
kimberley12 schreef:

Ja, dat klopt! Maar omdat ze het nu gaan zitten aandikken overal....Maken ze de mensen en media weer gek.
En komt er straks weer een inentingsproces voor mensen...De Mexicaanse griep ook wat een giller! Inenten noem maar
op...Terwijl er aan de gewone griep meer mensen overlijden..

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:06

Wij kregen vandaag een brief in de bus dat er Q-koorts is vastgesteld op een melkgeitenbedrijf hier in de buurt.
Iedereen die binnen een straal van 5 km woont wordt hiervan op de hoogte gesteld.
Er staat in wat de symptomen zijn als je ermee besmet zou raken.
Ze zeggen er wel bij dat de kans dat we besmet raken zeer klein is.
Toch voel je je er niet prettig bij te weten dat je het kunt oplopen zonder er bij in de buurt te zijn geweest.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:16

kimberley12 schreef:
_R_G_ schreef:

Ja, dat klopt! Maar omdat ze het nu gaan zitten aandikken overal....Maken ze de mensen en media weer gek.
En komt er straks weer een inentingsproces voor mensen...De Mexicaanse griep ook wat een giller! Inenten noem maar
op...Terwijl er aan de gewone griep meer mensen overlijden..

Ik ben van mening dat de Q-koorts erg onderschat werd en nu pas eindelijk aan gepakt word, alleen nog niet op de goede manier aangezien hoe dat ze nu bezig zijn ook geen nut heeft

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:32

Isabonny schreef:
Toch voel je je er niet prettig bij te weten dat je het kunt oplopen zonder er bij in de buurt te zijn geweest.

Als je weet dat het er altijd al is geweest, en dat ws vele mensen er al ziek van zijn geworden vroeger maar altijd dachten dat ze een griepje hadden...............
Bovendien kun je tegenwoordig overal ziek van worden.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:06

annastasia schreef:
Isabonny schreef:

Als je weet dat het er altijd al is geweest, en dat ws vele mensen er al ziek van zijn geworden vroeger maar altijd dachten dat ze een griepje hadden...............
Bovendien kun je tegenwoordig overal ziek van worden.

Ja, maar daar krijg je geen brief van in je bus.

En als ik lees van diversen die Q-koorts hebben gehad dat ze gewoonweg vrijwel niks meer kunnen doen in het dagelijks leven, omdat ze er zoveel en lang "nalast" van hebben, dan krab je je ook nog wel eens achter de oren nadat je zo'n brief in de bus hebt gekregen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 21:11

Merendeel van de mensen voelt van q-koorts niks. Ze worden er niet eens ziek van of krijgen alleen verkoudheidsverschijnselen.

Een kleine groep mensen krijgt ergere problemen.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:14

Veulen84 schreef:
Merendeel van de mensen voelt van q-koorts niks. Ze worden er niet eens ziek van of krijgen alleen verkoudheidsverschijnselen.

Dat was in 2007 zo ja, inmiddels is dat al weer heel anders en gedraagt de bacterie zich niet zo als er in alle boekjes word geschreven

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:15

_R_G_ schreef:
Veulen84 schreef:

Dat was in 2007 zo ja, inmiddels is dat al weer heel anders en gedraagt de bacterie zich niet zo als er in alle boekjes word geschreven

Afgelopen 3 weken ben ik zo'n beetje langs alle officiele instanties geweest die met Q-koorts te maken hebben.
Zij vertelden dat er zo'n 75 mensen in nederland zijn welke de chronische variant hebben.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:22

Ik vind het verschrikkelijk voor de bedrijven die hun dieren moeten laten inslapen door dit

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 23:37

annastasia schreef:
Afgelopen 3 weken ben ik zo'n beetje langs alle officiele instanties geweest die met Q-koorts te maken hebben.
Zij vertelden dat er zo'n 75 mensen in nederland zijn welke de chronische variant hebben.

75 van de 3350 bekende zieke noem ik een klein aantal. Niet banketstaaf bedoeld ofzo trouwens...

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:16

ik heb het over de mensen die de klachten houden tot zelfs 3 jaar na besmetting en dat zou 20% zijn al ben ik er zeker van dat dat inmiddel minstens 45% moet zijn

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:21

waar heb jij die gegevens vandaan, als ik vragen mag.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:32

Van de week is minister klink bij ons in het dorp geweest voor gesprekken met mensen die Q-koorts hebben. Daar werd deze opmering gemaakt en ze ontkende geen van alle dat dat inmiddels wel eens zo zou kunnen zijn, en van alle mensen die ik ken die Q-koorts hebben is er maar 1 die er heel snel van af gekomen is