Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moontje1991 schreef:Als een pedofiel er openlijk voor uit komt dat hij pedofiel is zal hij geen pedofielen handelingen willen verichten want zo maakt hij het zichzelf veel moeilijker.
De rede dat hij dit aan zal geven is dan juist zodat mensen het weten en er rekening mee kunnen houden dat ze hun kinderen niet onbeheerd bij hem achterlaten.
En daarnaast zal een pedofiel die geen pedofiele handelingen wil verichten niet op kinderen gaan passen.
Ze geven het tenslotte aan zodat mensen hier rekening mee kunnen houden.
Dus een pedofiel die het kenbaar heeft gemaakt zal niet op kinderen willen passen.
Een pedofiel die het niet verteld is veel "gevaarlijker" dan een pedofiel die het wel verteld
Uitzonderingen daar gelaten
dwaallicht schreef:Vjestagirl schreef:Ik geloof dat Blue_eyes haar eerste post was dat deze persoon niet onbegeleid met kinderen zou moeten mogen werken.
Maar dat heeft ook niets met de studie pedagogiek te maken. op WO niveau is het een theoretische studie.
En dat rijmt dan niet met haar gedachtegoed dat een niet-praktiserende pedofiel hetzelfde moet worden behandeld als elk ander mens.
In feite zeg je dan "hij heeft (nog) niks misdaan, dus heb niks op m tegen, maaaaaaar als ie met kinderen wil werken zetten we er toch maar iemand bij"
Kennelijk sta je dan stiekem toch niet achter je eigen mening.
Moontje1991 schreef:mistery schreef:Ik snap het punt wat je wil maken Moontje.
Je vergeet alleen dat pedofielen op kinderen vallen en dat kinderen erg kwetsbaar zijn.
Homofielen en pedofielen zijn tot een zekere hoogte met elkaar te vergelijken. Homofielen voelen zich aangetrokken tot hetzelfde geslacht, hier is niets mis mee. Pedofielen voelen zich aangetrokken tot kinderen, en hier is wel degelijk iets mis mee.
Niet iedere pedofiel zal iets met zijn gevoelens doen, dat klopt. Maar er is een kans dat ze het wel doen en dat moet je op iedere mogelijke manier voor zijn.
In mijn ogen kan je pedofielen geen kans met kinderen geven. Waarom niet? Omdat het dus mis kan gaan.. hier ga je niet op gokken, hier ga je niet het voordeel van de twijfel geven.
Als je een hetro man in de buurt van vrouwen laat komen heb je ook de kans dat hij ze verkracht.
Dus waarom dat risico wel lopen?
En waarom wel een homo is de buurt van andere mannen laaten komen dan loop je ook het risico op verkrachting.
Waarom die mensen wel het voordeel van de twijfel geven?
mistery schreef:Moontje1991 schreef:
Als je een hetro man in de buurt van vrouwen laat komen heb je ook de kans dat hij ze verkracht.
Dus waarom dat risico wel lopen?
En waarom wel een homo is de buurt van andere mannen laaten komen dan loop je ook het risico op verkrachting.
Waarom die mensen wel het voordeel van de twijfel geven?
In mijn ogen is dat dus een vergelijking van niets. Iedereen kan elkaar lopen verkrachten ja, dat klopt. Doen we dat? NeeIedere volwasse kan in principe een relatie aangaan met een andere volwasse en kan dus zijn behoeftes kwijt. Daar is trouwens niet eens een relatie voor nodig.
Een pedofiel valt op kinderen en wil er hoogst waarschijnlijk ook seks mee. Hij zal dus een leven lang iets niet kunnen en mogen doen wat hij misschien wel dolgraag wil. Er zullen heus pedo's zijn bij wie dit lukt.. die hun leven lang met geen poot een kind aanraken omdat ze weten dat het fout is. Maar er zijn er ook genoeg die het niet kunnen onderdringen en die dus een leven compleet verwoesten. Moeten we daar dan maar op gaan gokken? Omdat pedofielen nou ook eenmaal mensen zijn en we ze een kans moeten geven.. nee, dat gaat er bij mij niet in.
En om nog even te reageren om Vjestagirl.. ik heb heterofielen er gewoon niet bijgezet omdat ik dat niet strikt noodzakelijk vond. Het voegt niets toe aan het verdere verhaal.
Moontje1991 schreef:Een pedofiel voelt zich aangetrokken tot kinderen dus mag hij niet in de buurt van kinderen komen want straks verkracht hij ze nog.
Een homo voelt zich aangetrokken tot mannen dus mag hij niet in de buurt van mannen komen want straks verkracht hij ze nog.
Een lesbiene voelt zich aangetrokken tot vrouwen dus mag zij niet in de buurt van vrouwen komen want straks verkracht zij ze nog.
Iemand die graag een winkel wil beroven mag niet in de buurt van winkels komen want straks doet hij het nog echt.
Een mens mag niet in de buurt van een ander mens die hij niet mag komen want straks vermoord hij die nog.
Een hond mag niet in de buurt van katten komen want straks eet hij ze nog op. (kijkt hoe poes en hond samen in de mand liggen)
Zal ik nog even doorgaan?
Of snapt men het?
Op deze manier kun je iedereen wel opsluiten want iedereen kan wel iets crimineels doen.
(ojee ik ben 18 en mag nu sterke drank kopen ik moet maar niet in de buurt van drankzaken komen want straks wordt ik nog alcolist)
Moontje1991 schreef:Als een pedofiel er openlijk voor uit komt dat hij pedofiel is zal hij geen pedofielen handelingen willen verichten want zo maakt hij het zichzelf veel moeilijker.
De rede dat hij dit aan zal geven is dan juist zodat mensen het weten en er rekening mee kunnen houden dat ze hun kinderen niet onbeheerd bij hem achterlaten.
En daarnaast zal een pedofiel die geen pedofiele handelingen wil verichten niet op kinderen gaan passen.
Ze geven het tenslotte aan zodat mensen hier rekening mee kunnen houden.
Dus een pedofiel die het kenbaar heeft gemaakt zal niet op kinderen willen passen.
Een pedofiel die het niet verteld is veel "gevaarlijker" dan een pedofiel die het wel verteld
Uitzonderingen daar gelaten
Citaat:Waarom niet? Zie eerdere opmerking over look-a-like kinderhoertjes.
benangelique schreef:adil, hij kan de studie nooit voltooien omdat hij nergens een stageplek kan vinden of later een baan.
wil hij het toch proberen moet ie het vooral doen, gelukkig zijn hierin in de wet geen mazen te vinden die het hem mogelijk maken onder deze verklaring van goed gedrag uit te komen....
benangelique schreef:de studie mag hij doen, hij komt alleen nergens aan de bak wat betreft werk of stage. overal wordt een verklaring van goed gedrag gevraagd en deze kan hij niet overleggen. op die manier kan hij zijn studie dus niet doen en al helemaal geen baan krijgen.
zo lost het probleem zich vanzelf op.
Moontje1991 schreef:benangelique schreef:de studie mag hij doen, hij komt alleen nergens aan de bak wat betreft werk of stage. overal wordt een verklaring van goed gedrag gevraagd en deze kan hij niet overleggen. op die manier kan hij zijn studie dus niet doen en al helemaal geen baan krijgen.
zo lost het probleem zich vanzelf op.
Waarom zou hij geen verklaring van goedgedrag kunnen krijgen?
Deze man heeft niks misdaan.
Hij heeft enkeld openbaar bekend gemaakt dat hij pedofiele gedachtens heeft.
benangelique schreef:ik zeg ook niet dat ik begripvol ben, in tegenstelling zelfs!
het gaat mij erom dat hij de opleiding uberhaubt niet kan volgen, ook niet als hij dat zou willen omdat hij nergens aan de slag kan voor een stage.
tuurlijk kan hij de regels omzeilen door zich bijvoorbeeld in belgie aan te melden bij een gelijke opleiding...
mistery schreef:Het is toch achterlijk dat er pas iets gedaan zou worden als iemand daadwerkelijk een kind iets heeft aangedaan. Het moest juist voorkomen worden. En hoe doen we dat? Juist.. door ze te weigeren voor dergelijke opleidingen en ze te weigeren voor werk wat ook maar iets met kinderen te maken heeft.
Moontje1991 schreef:mistery schreef:Het is toch achterlijk dat er pas iets gedaan zou worden als iemand daadwerkelijk een kind iets heeft aangedaan. Het moest juist voorkomen worden. En hoe doen we dat? Juist.. door ze te weigeren voor dergelijke opleidingen en ze te weigeren voor werk wat ook maar iets met kinderen te maken heeft.
Zoals al heel vaak is gezegt iedereen is een potentiele moordenaar en een potentiele verkrachter dus dan kunnen we beter iedereen opsluiten
Moniek schreef:nou met die hele verkrachting slaat nergens op.
en een moordenaar kan iedereen zijn als het om zelfverdediging gaat en is dan dus geen ziekte