Kinderen mogen enkel door de ouders gecorrigeerd worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:04

ik heb vroeger ook wel meer dan eens een klap gekregen, omdat ik dan ook echt buiten het boekje was gegaan.
echter, een klap is gewoon niets anders dan handelingsverlegenheid; de volwassene weet geen andere uitweg meer dan slaan.

wordt een kind geslagen, vind ik persoonlijk dat het kind terug mag slaan. Dat kan ik echter niet op mijn werk uitdragen, want da's niet pedagogisch verantwoord ;)

Maar ik als professional, ook al werk ik maar 9 uur per dag met die kids, sla niet!
Wil niet zeggen dat ik nooit fysiek hoef in te grijpen, maar slaan gebeurt niet. Ik heb een groep (8) kinderen met zware gedragsproblemen en ik kan alles oplossen zonder te slaan. Pas wanneer een kind fysiek agressief richting zichzelf, anderen of mij wordt mag ik ingrijpen.
Waarom je kind dan wel slaan? Omdat je het zat bent, geen handelingsmogelijkheden meer ziet etc.
Sja, da's opvoeden, en dan zit je soms met je handen in het haar.
Ik moet ook vaak genoeg goed en snel nadenken hoe te handelen op mijn werk. Ik zit soms ook flink hoog in mijn irritatie. Maar ik kan de groep prima draaien zonder geweld te gebruiken.