Twiggy2008 schreef:_Ella_ schreef:Ik denk dat als je seks en liefde los van elkaar gaat zien, het begrip 'seks' automatisch minder speciaal wordt. Het is dan immers gewoon iets wat je voor je (puur eigen?) plezier doet, zonder verdere inhoud?
Ik denk niet dat seks minder 'speciaal' wordt als je het doet voor je (voornamelijk) puur eigen plezier, hoor. Het is maar wat je onder 'speciaal' verstaat. Voor de een is dat liefde en voor de ander is dat 'lust' en voor nog meer anderen is het een combinatie van die twee of misschien nog wel wat anders....... Ik vind dat iemand er voor een ander geen waarde oordeel aan kan geven. Wat voor de een speciaal is, hoeft voor een ander niet speciaal genoeg te zijn.... Pffff, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar ik hoop dat je het een beetje snapt.![]()
Verder denk ik dat seks voor je eigen plezier, ook heel goed kan betekenen dat je het een ander naar de zin kan maken. Daar kun je immers ook plezier aan beleven..... Toch? (al hoewel dat misschien ligt aan je karakter)
Toch zie ik dat anders. Ik bedoelde aan te geven dat het meestal degenen zijn die meerdere bedpartners hebben gehad die zeggen het is 'maar' seks. Ja, dat moet iedereen voor zich weten. Maar ik voel het toch zo, dat het 'maar' seks is geworden omdat je er minder spaarzaam mee omgaat. Misschien heeft het ook iets met mijn geloof te maken. Voor mij is het iets prachtigs wat God voor ons bedacht heeft, maar door er verkeerd (in de ogen van God) mee om te gaan verliest het waarde. Dat raakt me wel ergens.
Ik heb ook nergens gezegt dat je zelf geen plezier mag hebben aan seks, zou wat zijn