Mensen uit de zorg verplicht inenten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mensen die in de zorg werken zouden zich verplicht moeten inenten.

Ja.
54 (24%)
Nee.
170 (75%)

Totaal aantal stemmen: 224

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:25

pizza64 schreef:
In de meerderheid van de gevallen????
En zo zijn er dus heel veel onzekerheden wat deze enting betreft . Want ook al laat ik mij enten, ik kan de griep nog evengoed overbrengen om nog met nog maar een onzekerheid te komen.

Ik zeg bij ouderen, lees bejaarden. En laat dat nu over het algemeen nu precies de doelgroep zijn waarin thuiszorg zich meestal begeeft. Bij jongeren is de enting voor het overgrote gedeelte betrouwbaar
Eerst mijn post nog maar eens goed lezen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:31

Ik vind dat ze het niet kunnen verplichten!! Waar moet je dan stoppen?? Dan moet je mensen die dagelijks op bezoek komen ook enten....

Gister een stuk gelezen over de minister van volksgezondheid (die zelf 20 jaar huisarts is geweest) van Polen. Hij weigert het vaccin aan zijn volk te geven!! Vindt het knap dat mensen zeggen dat het betrouwbaar is, wanneer 70% van de inhoud onbekend is!!!!
Er zit kwik in en dat was in 2004 uit het 'gewone' griepvaccin gehaald omdat het toch op lange termijn slecht bleek voor de gezondheid..........
En hier (op t.v.) doen ze het maar voorkomen of de nadelen niet opwegen tegen de voordelen van het enten.............
Mensen worden zo gek gemaakt over het virus dat ze zich maar laten enten met iets dat nog helemaal niet uitgebreid getest is en waar heel veel onduidelijkheid over is!!
Waarschijnlijk zullen er volgende maand geen mensen ziek zijn van de prik, maar wat doet het op lange termijn????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:43

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:20

Mis 1 belangrijk punt in het kwik verhaal: deze kwikvariant wordt gewoon binnen 7 dagen afgebroken in het lichaam itt de gevaarlijke kwikvariant: die breekt niet af.

(staat wel in het verhaal dat het wordt omgezet in ethylkwik, maar dat wordt dus binnen een week gewoon afgebroken in het lichaam)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:27

Blond hoor, maar das toch goed?

Men zegt dat ethylkwik in naam wordt verward met methylkwik en dat ze het daarom niet gebruiken normaliter. De ethylkwik wordt gewoon afgebroken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:29

Ja, dat is goed :j Omdat het gewoon keurig wordt afgebroken is het deze kwikvariant niet schadelijk voor de groep die voor de inenting in aanmerking komt.

Dat is het probleem met methylkwik: dat wordt namelijk niet afgebroken in het lichaam en is wel schadelijk. Maar goed, daar hoeft men zich met deze inenting geen zorgen om te maken!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:37

'Gewoon' is het niet hoor! Het lichaam moet er echt keihard voor werken!
En als het zo gewoon zou zijn, waarom is het dan per 2004 verboden in de normale griepprik????

Thiomersal in het vaccin
Hij stelt dat Thiomersal volgens de Nederlandse Bestrijdingsmiddelenwet is verboden.
En daarom kunnen volgens Van Rooij de eerder dit jaar door minister Klink aangeschafte vaccins niet worden gebruikt. Ze kunnen zelfs niet worden verkocht, omdat het bij wet verboden zou zijn produkten met Thiomersal te verkopen.
Ook wijst van Rooij erop dat 70% van de inhoud van de vaccins onbekend is. Dat blijkt, zegt hij via de telefoon, uit de MSDS-documenten die verplicht zijn bijgesloten bij de vaccins. Hij heeft een voorbeeld online gezet van zo’n document, met zijn eigen aantekeningen erbij. De samenvatting bijvoorbeeld van de productiekenmerken van het vaccin Pandemrix, zoals vermeld op de website van het Europese Geneesmiddelen Bureau, noemt hij dan ook zeer onvolledig.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:39

Poolse minister van Gezondheid weigert bevolking griepprik
Eva Kopacz, de Poolse minister van Gezondheid, heeft tijdens een verhit debat in het parlement gezegd dat zij – als huisarts met meer dan twintig jaar ervaring – weigert toestemming te geven om het vaccin tegen de Mexicaanse griep aan miljoenen Polen te verstrekken.
Volgens de minister is er vrijwel niets bekend over de veiligheid en bijwerkingen van de vaccins, en is wereldwijd gebleken dat de Mexicaanse griep véél milder is dan een normale seizoensgriep. Zij benadrukte dat van alle 193 Polen die de Mexicaanse griep hadden hebben gekregen, er niet één overleden was
Minister Kopacz verklaarde tevens dat het geheime contract dat de Poolse regering had moeten sluiten met farmaceutische bedrijven die het vaccin produceren, meer dan twintig clausules bevat die strijdig zijn met de Poolse wetgeving. Ook stelde ze dat de gezondheid van de Poolse bevolking voor haar belangrijker is dan de kassen van de farmaceutische industrie te spekken.
Volgens de minister is niet duidelijk wat er precies in de griepprikken zit en is het vaccin niet voldoende getest. Ook vindt ze het vreemd dat maar 13% van de Duitsers zich laat inenten tegen het Mexicaanse griepvaccin en dat farmaceutische bedrijven weigeren om verantwoordelijkheid voor hun producten te nemen. In de Verenigde Staten zijn zowel de overheid als de farmaceutische bedrijven wettelijk gevrijwaard van schadeclaims.
Bron: Xandernieuws

vuurneon

Re: Mensen uit de zorg verplicht inenten tegen varkensgriep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:42

Op internet wordt soms beweerd dat het gebruik van thiomersal in Nederland verboden is. Dat is dus ook niet waar.
Staat in het stuk van rtl nieuws.

1 minister weigert in Polen, maar dat zegt mij eerlijk gezegd te weinig...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:45

Verboden of niet, ik hoef absoluut geen kwik in m'n lichaam en dan weet je van een groot gedeelte nog niet eens wat dat wel niet is!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:46

Mijn broertje is o.a. hartpatient en moet zich daardoor ook laten enten.
Alleen nu hoorden wij van de HA dat ons hele gezin zich nu mag enten omdat wij de zorgdragers zijn van Michel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:47

Gaan jullie dat doen? :)

Ik vind het een mooi initiatief dat ook mantelzorgers de inenting mogen krijgen!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:47

Welshcobfan schreef:
Gaan jullie dat doen? :)

Ik vind het een mooi initiatief dat ook mantelzorgers de inenting mogen krijgen!

Ja wij gaan het wel doen!

Onze huisarts gaf het zelf aan dat hij vond dat wij er dan ook recht op hadden.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:48

daantjuhhh schreef:
Mijn broertje is o.a. hartpatient en moet zich daardoor ook laten enten.
Alleen nu hoorden wij van de HA dat ons hele gezin zich nu mag enten omdat wij de zorgdragers zijn van Michel.

ja klopt, mijn pa is ook hart patient en mn moeder en broertje moeten zich waarschijnlijk ook inenten daardoor. Ik wordt al ingeent doordat ik in de zorg werk :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:51

Daantjuhhh
Super! :j
Ik vind het echt heel mooi dat jullie de inenting nemen voor je broertje (en voor je ouders natuurlijk hun zoon)! Top!

Mijn pa is ook hartpatient: maar wij vallen allemaal al in catagorie van de prik: ik ben zowel risicogroep als werkster in de zorg, en mama is 66 :P

Ik zie de inenting ook als: kleine moeite, maar groot plezier. Niet alleen voor mijzelf, maar ook voor mijn vader en mijn clienten :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:59

Ja hoor ik zie het maar als een kleine moeite waar ik zelf waarsschijnlijk ook plezier van heb (aangezien ik dan niet ziek word) ;)

Ik ben wel als de dood voor naalden, maar moet maar even mijn tanden op elkaar en door bijten! ;)
Daarbij, ik mag helemaal niet piepen als ik kijk naar wat mijn broertje allemaal voor een pijnlijke dingen meegemaakt heeft.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:01

Ik vind het echt heel netjes dat je je verantwoordelijkheid neemt :j (en natuurlijk mooi meegenomen dat je zelf dan ook beschermt bent ;) )
hihi enne succes straks met de prik ;) ik moet volgende week... en het is ook zeker niet mijn hobby :n Ik sta er ook bij dan als een held op sokjes :D
Maar goed, je moet er wat voor over hebben!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:07

Kentaro schreef:
'Gewoon' is het niet hoor! Het lichaam moet er echt keihard voor werken!
En als het zo gewoon zou zijn, waarom is het dan per 2004 verboden in de normale griepprik????

Thiomersal in het vaccin
Hij stelt dat Thiomersal volgens de Nederlandse Bestrijdingsmiddelenwet is verboden.
En daarom kunnen volgens Van Rooij de eerder dit jaar door minister Klink aangeschafte vaccins niet worden gebruikt. Ze kunnen zelfs niet worden verkocht, omdat het bij wet verboden zou zijn produkten met Thiomersal te verkopen.
Ook wijst van Rooij erop dat 70% van de inhoud van de vaccins onbekend is. Dat blijkt, zegt hij via de telefoon, uit de MSDS-documenten die verplicht zijn bijgesloten bij de vaccins. Hij heeft een voorbeeld online gezet van zo’n document, met zijn eigen aantekeningen erbij. De samenvatting bijvoorbeeld van de productiekenmerken van het vaccin Pandemrix, zoals vermeld op de website van het Europese Geneesmiddelen Bureau, noemt hij dan ook zeer onvolledig.

Heb je een betrouwbare bron van dit bericht, dus niet de zoveelste hoaxsite maar een anp site bijvoorbeeld?
Op een ander forum staan alle "ingrediënten" van het vaccin vermeldt.
Thiomersal werd als sinds 1932 gebruikt in vaccinaties en heeft nooit voor rare situaties gezorgd.

Als je jezelf niet wilt laten inenten is dat je eigen keuze, het is zelfs je eigen keuze om te geloven in complottheorieën. Maar om ze te gaan verspreiden gaat wel erg ver. Daardoor zijn de andere topic over MG gesloten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:07

Kentaro schreef:
Poolse minister van Gezondheid weigert bevolking griepprik
Eva Kopacz, de Poolse minister van Gezondheid, heeft tijdens een verhit debat in het parlement gezegd dat zij – als huisarts met meer dan twintig jaar ervaring – weigert toestemming te geven om het vaccin tegen de Mexicaanse griep aan miljoenen Polen te verstrekken.
Volgens de minister is er vrijwel niets bekend over de veiligheid en bijwerkingen van de vaccins, en is wereldwijd gebleken dat de Mexicaanse griep véél milder is dan een normale seizoensgriep. Zij benadrukte dat van alle 193 Polen die de Mexicaanse griep hadden hebben gekregen, er niet één overleden was
Minister Kopacz verklaarde tevens dat het geheime contract dat de Poolse regering had moeten sluiten met farmaceutische bedrijven die het vaccin produceren, meer dan twintig clausules bevat die strijdig zijn met de Poolse wetgeving. Ook stelde ze dat de gezondheid van de Poolse bevolking voor haar belangrijker is dan de kassen van de farmaceutische industrie te spekken.
Volgens de minister is niet duidelijk wat er precies in de griepprikken zit en is het vaccin niet voldoende getest. Ook vindt ze het vreemd dat maar 13% van de Duitsers zich laat inenten tegen het Mexicaanse griepvaccin en dat farmaceutische bedrijven weigeren om verantwoordelijkheid voor hun producten te nemen. In de Verenigde Staten zijn zowel de overheid als de farmaceutische bedrijven wettelijk gevrijwaard van schadeclaims.
Bron: Xandernieuws

Omdat 1 pool weigert is het direct slecht? In NL wordt het wel toegestaan, dus...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:10

Volgens mij enten ze in Polen ook wel gewoon :j Aangezien er maar 1 minister weigert en zoveer ik weet is het altijd een beslissing van het kabinet: niet van 1 persoon. (maar correct me if i'm wrong!)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:19

Nikka schreef:
pizza64 schreef:
In de meerderheid van de gevallen????
En zo zijn er dus heel veel onzekerheden wat deze enting betreft . Want ook al laat ik mij enten, ik kan de griep nog evengoed overbrengen om nog met nog maar een onzekerheid te komen.

Ik zeg bij ouderen, lees bejaarden. En laat dat nu over het algemeen nu precies de doelgroep zijn waarin thuiszorg zich meestal begeeft. Bij jongeren is de enting voor het overgrote gedeelte betrouwbaar
Eerst mijn post nog maar eens goed lezen.

Ok ok in de meerderheid van de geënte ouderen, mijn punt is gewoon dat er zoveel onzekerheden mbt deze inenting zijn dat ik mij afvraag of de voors nu wel tegen de tegens opwegen . En zoals ik eerder al noemde waarom nu met de mexicaanse griep wel, en met de 'gewone' griep waaraan al jaren jaarlijks 1000den mensen sterven niet ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:22

Daarom krijgt de zorg ook al jaren de gewone griepprik aangeboden (tenminste... ik krijg dat ding al wel jaren aangeboden via het werk). Maar aangezien de gewone griepprik de nu heersende mexicaanse griep niet dekt, is er toch een vaccinatie bijgekomen.
Eerlijk gezegt vind ik de onzekerheden rondom de prik wel meevallen. Zijn vooral de fabelverhalen eromheen die het zo paniekerig maken.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:26

pizza64 schreef:
Ok ok in de meerderheid van de geënte ouderen, mijn punt is gewoon dat er zoveel onzekerheden mbt deze inenting zijn dat ik mij afvraag of de voors nu wel tegen de tegens opwegen . En zoals ik eerder al noemde waarom nu met de mexicaanse griep wel, en met de 'gewone' griep waaraan al jaren jaarlijks 1000den mensen sterven niet ?

Jij ziet veel onzekerheden, ik niet. Je goed inlezen zal wel helpen.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:26

Welshcobfan schreef:
Daarom krijgt de zorg ook al jaren de gewone griepprik aangeboden (tenminste... ik krijg dat ding al wel jaren aangeboden via het werk).

Ik niet, nog nooit via mijn werk aangeboden gekregen.........

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:28

Dan zou ik nu alleen maar blij zijn dat je de mogelijkheid krijgt om gratis iig beschermt te zijn tegen deze griep :j
(en nee, ik zeg niet dat je het moet nemen: maar je hebt nu iig wel de keuze :) ).