Polaris schreef:Als je het geld niet kan missen moet je niet uit eten gaan.
He? Wie ben jij om te bepalen of ik wel of niet uit eten mag gaan? Als ik uit eten ga, word ik bediend door iemand die daar gewoon voor betaald krijgt. Waarom moet ik dan nog een extra loon gaan betalen? Dat gebeurt toch in een andere baan ook niet? Of moet ik, als ik naar de Gamma ga om een pot verf te kopen, ook een fooi betalen aan degene die me over de verf adviseert? Slaat helemaal nergens op....
Caira schreef:Dat is toch enorm beledigend. Dat je geen fooi wilt geven prima. Maar daarmee zeg je: je bent mijn fooi niet waard, wel mijn wisselgeld. Dus ja dat is echt not done. Dat krijgen ze van mij idd gewoon terug! Liever niets dan zoiets.
Ook goed, dan zou ik het gewoon weer aannemen. Ik doe het ook vaak ergens anders, bij winkels. Als ik dan een paar cent terug moet krijgen, zeg ik ook: laat maar zitten. Niet beledigend bedoeld en zo wordt het ook niet opgevat. Raar dat dat in de horeca wel gebeurt....
Polaris schreef:Het is enkel een fatsoensnorm, waar bepaalde mensen gewoon voor kiezen om niet aan mee te doen.
Prima, maar ik vind dat het hoort, klaar.
Ik vind het helemaal geen fatsoensnorm. Ik vind het zelfs behoorlijk ónfatsoenlijk dat je geld verwacht van mensen die een dienst afnemen en daar gewoon voor betalen, een beetje schooien eigenlijk.
Ik moet toch eens tegen mijn man zeggen dat hij fooien moet gaan vragen aan zijn baas....