Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je voor of tegen homohuwelijk?

voor
757 (95%)
tegen
36 (4%)

Totaal aantal stemmen: 793

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:40

90 % zegt heteroseksueel te zijn, ik denk niet dat die 90 % de realiteit is echter.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:41

Chantal___ schreef:
Ze hoeven van mij ook niet van mening te veranderen, ik snap alleen niet zo goed wáarom ze die mening hebben. Tot nu toe heb ik alleen maar 'het is anders' gehoord. Ik ben gewoon benieuwd waarom hun die mening hebben.

Een onderbouwde mening zul je hier niet krijgen van iemand met zulke opvattingen. Een aanname van mijn kant: Mensen met deze mening zijn kortzichtig en weten zelf niet eens waarom zij deze mening gevormd hebben. Uit angst misschien, voor het onbekende. Een onderdeel van de opvoeding wellicht. Of in één van de twee gevallen het feit dat ze niet van Nederlandse afkomst zijn en het dus niet geaccepteerd wordt.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:42

suleilitha schreef:
90 % zegt heteroseksueel te zijn, ik denk niet dat die 90 % de realiteit is echter.

Saskiaatje schreef:
Chantal___ schreef:
90% Zégt heterosexueel te zijn. Ik durf te wedden dat dat veeeel meer is. Alleen al omdat het in bepaalde geloven niet acceptabel is of mensen die zich ervoor schamen het te zeggen.

Nee, 99% zégt heteroseksueel te zijn, 90% is heteroseksueel. Daar zit juist het hele punt.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:44

Ik denk vooral dat het te maken heeft met opvoeding, alhoewel dat niet per se zo hoeft te zijn. Mijn ouders en ik verschillen in meer dan genoeg dingen van mening ook al heb ik grotendeels wel meegekregen in de opvoeding. En inderdaad, ik ben enorm benieuwd wat er gedaan wordt als blijkt dat een van de tegenstanders op hetzelfde geslacht valt, of in ieder geval wat ze denken te doen. Natuurlijk gebeurd hun dit niet, maar stel ...

Anoniem

Re: Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:46

Je wilt niet weten hoeveel mensen strak in het keurslijf van de opgedrongen heteroseksualiteit moeten leven, uit angst voor de reacties van hun familie en verdere achterban. Dit resulteert zelfs in schijnhuwelijken en nachtelijke uitspattingen op cruising-area's.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:48

90% lijkt mij inderdaad wel teveel. Precies om de reden die ik eerder genoemd heb en suleilitha nu ook opnoemt.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:50

suleilitha schreef:
Je wilt niet weten hoeveel mensen strak in het keurslijf van de opgedrongen heteroseksualiteit moeten leven, uit angst voor de reacties van hun familie en verdere achterban. Dit resulteert zelfs in schijnhuwelijken en nachtelijke uitspattingen op cruising-area's.

:j En die horen allemaal bij die 10%, waarvan 1% ervoor uitkomt. Homoseksualiteit komt ook weer niet zo vaak voor als men beweert. Niet iedereen is bi en 9 van de 10 mensen is hetero, that's how it is. Er hoeft niet gezegd te worden dat homoseksualiteit maar een miniscuul deel van de wereld inneemt, maar er hoeft ook niet gezegd te worden dat homoseksualiteit veel vaker voorkomt dan dat men denkt.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:50

Mag ik vragen hoe je aan deze informatie komt?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:52

Chantal___ schreef:
Mag ik vragen hoe je aan deze informatie komt?

Als je zelf bij één van de 'weinigen' hoort, dan weet je dat soort dingen. Je leest onderzoeken, je concentreert je erop in het nieuws en focust je erop wanneer je de kans krijgt. Heteroseksuelen zullen lang niet zo bewust zijn van heteroseksualiteit, zoals homoseksuelen dat zijn van homoseksualiteit.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:57

Klopt, ik ben me niet zo bewust van de heterosexualteit in de wereld, eigenlijk meer van de homosexualiteit omdat je daar wat vaker wat van hoort.

Toch vraag ik me af hoe betrouwbaar mensen antwoorden op onderzoeken. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat als het een vreselijk taboe is in je geloof of familie/gezin dat je er niet al te snel voor uit zal komen, ook niet voor een onderzoek. Het zou natuurlijk ook heel goed kunnen zijn dat ik een vertekend beeld heb omdat ik nogal wat homosexuelen ken ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:59

Dat zou goed kunnen, inderdaad. Omdat ik zelf in die 'wereld' zit, zou ik ook eerder zeggen dat het er veeeeel meer zijn. Maar toch denk ik dat dat niet zo is. Als ik op mijn gevoel (en de onderzoeken, wel/niet betrouwbaar) afga.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 00:02

Ik denk heus dat de onderzoeken betrouwbaar zijn, ik vraag me alleen af of iedereen betrouwbaar antwoord. Dat is alleen helaas iets wat we nooit te weten zullen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 00:02

Puntje bij paaltje is elk mens minstens een klein beetje bi, laten we nou niet roomser willen zijn dan de Paus...

verder denk ik ook dat er met dit soort onderzoeken onwijs wordt gesjoemeld met de antwoorden.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 00:04

Oh, dat ieder mens een klein beetje bi is denk ik ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 00:05

Ik weet het bijna wel zeker, maar de meesten weten het van zichzelf niet :D

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 00:06

Dat is sowieso een ding dat zeker is :P.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 00:06

VOOR, ik ben zelf bi, en vind dat mensen zelf moeten kunnen bepalen op wie ze verliefd worden en trouwen !

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 00:10

Damariis schreef:
VOOR, ik ben zelf bi, en vind dat mensen zelf moeten kunnen bepalen op wie ze verliefd worden en trouwen !

Zelf bepalen of ze verliefd worden is een lastige :P

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 00:11

op wie ze verliefd worden :P hihi staat er een beetje onduidelijk maar je begrijpt me wel :o

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 00:11

Haha, ik snap wat je bedoeld :=.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 00:14

hihi sorry (A)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 00:19

Jahhoor hardstikke voor :j . Als ze daar gelukkig van worden, DOEN!!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 07:49

suleilitha schreef:

Hoe kan je dat nou niet weten van jezelf? Het is toch je seksuele oriëntatie? Ik kan van mezelf zeggen dat er echt geen sprankeltje biseksualiteit in mijn lichaam zit, want dat betekent dat ik op mannen zou kunnen vallen. En dat kan ik simpelweg niet.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 08:00

Saskiaatje schreef:
suleilitha schreef:

Hoe kan je dat nou niet weten van jezelf? Het is toch je seksuele oriëntatie? Ik kan van mezelf zeggen dat er echt geen sprankeltje biseksualiteit in mijn lichaam zit, want dat betekent dat ik op mannen zou kunnen vallen. En dat kan ik simpelweg niet.

Des te meer blijft er over voor ons :D

Ik heb er wel eens over na zitten denken,vooral omdat ik op een gegeven moment lesbische koppels tegen kwam maar het is toch echt niet mijn ding hoor.Val definitief niet op vrouwen :o (no offence Sas ;) )

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 08:46

Wow, heb weer wat mooi onderbouwde meningen gezien. :j Helaas nog niet van iedereen. :+