Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:36

Denk sowieso dat de meeste in de politiek zitten voor hun eigen ego :P

PashonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:37

Heino schreef:
In wat voor zin drijft men door? Heb je voorbeelden? (naast het hoofddoekjesfenomeen)

men maakt van een mug een olifant, zo ook Wilders met zijn Islam.
Doordat men dergelijke uitspraken blijft "uitvechten" in de media lokt men elke keer weer een reactie uit, die keer op keer heftiger zullen zijn als de voorgaande.
Dat bedoel ik met men draaft door. Steeds harder moeten schreeuwen omdat ze anders bang zijn niet gehoord te worden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:39

Ooh ik dacht dat je het over Moslims had, sorry!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:40

Heino schreef:
Maar er ís ook een vuur, maar niet zo groot als Wilders ons probeert wijs te maken. Wilders zegt: de Islam is een verachtelijke cultuur die alleen maar voor onrust zorgt. Nee, dat is het niet, dat zijn die enkelen die de Islam misbruiken. Dus ja, vuur is er, maar niet zo groot als Wilders ons voorhoudt.

Wilders vind ook dat ouderen weg zitten te rotten in bejaardentehuizen, hij wil het onderwijs verbeteren, Wilders wil meer dan alleen een hoofddoek verbieden. Alleen het is zo typisch Nederlands om direct het meest negatieve eruit te pikken en daar alle pijlen op te richten :)

Ik heb het vaker gezegd: Zijn idee welke hij nu heeft aangedragen is belachelijk en niet uitvoerbaar zonder eerst de grondwet te veranderen, dat krijgt hij niet voor elkaar. En ja, hij richt op dit moment zijn pijlen op de Islam, maar zeg nou zelf, zijn de radicalen uit dat clubje ook niet degene die met een spotprentje finaal over de zeik te brengen zijn? Zorgde een berggeit uit afghanistan niet voor de dood van 3000 mensen door op een zonnige morgen in september 2 torens tegen de grond te mikken? Is de Jihaat niet aangekondigd? :)

PashonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:43

Tallie_Ho schreef:
Heino schreef:
Maar er ís ook een vuur, maar niet zo groot als Wilders ons probeert wijs te maken. Wilders zegt: de Islam is een verachtelijke cultuur die alleen maar voor onrust zorgt. Nee, dat is het niet, dat zijn die enkelen die de Islam misbruiken. Dus ja, vuur is er, maar niet zo groot als Wilders ons voorhoudt.

Wilders vind ook dat ouderen weg zitten te rotten in bejaardentehuizen, hij wil het onderwijs verbeteren, Wilders wil meer dan alleen een hoofddoek verbieden. Alleen het is zo typisch Nederlands om direct het meest negatieve eruit te pikken en daar alle pijlen op te richten :)

Ik heb het vaker gezegd: Zijn idee welke hij nu heeft aangedragen is belachelijk en niet uitvoerbaar zonder eerst de grondwet te veranderen, dat krijgt hij niet voor elkaar. En ja, hij richt op dit moment zijn pijlen op de Islam, maar zeg nou zelf, zijn de radicalen uit dat clubje ook niet degene die met een spotprentje finaal over de zeik te brengen zijn? Zorgde een berggeit uit afghanistan niet voor de dood van 3000 mensen door op een zonnige morgen in september 2 torens tegen de grond te mikken? Is de Jihaat niet aangekondigd? :)

Je hebt een punt en ergens ben ik het voor de volle 100% met je eens.
Maar je kan ook alle hanen over 1 kam scheren natuurlijk.

@ Heino geeft niet, drukte me daar niet echt duidelijk uit in 'mijn voorgaande post.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:43

Sorry, maar ik hoor Wilders bijna nooit openbaar spreken over die andere punten... Dat heeft hij toch echt grotendeels zelf in de hand.

Ik zou trouwens ook boos zijn als de vooroordelen over mijn geloof opnieuw uitgewerkt worden in de media. Die mensen weten namelijk wat dat soort spotprentjes tot gevolg heeft, die ervaren dagelijks de negatieve gevolgen van die stigmatisering.

Jihad heeft niets met werkelijke Moslims te maken.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:45

Daar red Amerika zich wel mee, daar hoeven we ook alle moslims's in Nederland niet voor te straffen.

De goeie dingen worden ook wel door anderen opgepakt, daarvoor hoef je niet op Wilders te stemmen. Die hoofddoeken belasting zou echt niet zoveel opleveren dat de rest van zijn programma financieel gezien haalbaar zou worden hoor. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:46

Jihad bestaat al zolang de Koran bestaat. De Koran zegt dat je juist moet samenleven met mensen van het andere geloof. Je moet het proberen, dus niet direct neer willen schieten. Dus mensen maar afknallen heeft niets met de Islam te maken.

Amerika is ook lekker bezig geweest door in Irak veel plat te gooien over de 'vermeende' kernwapens die er niet bleken te zijn (Nu denken ze dat Bush daar binnen viel vanwege de mooie oliebronnen, die hem wel wat leken ;) ). Dus het gaat wel over en weer...
In Isreal is er ook veel gezeik, maar om dat hier maar gelijk al die gelovige Joden etc aan te pakken omdat er een stel apen zijn die machtsbelust zijn? nee...

Geert richt zich teveel op 1 groep.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-09-09 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:46

Citaat:
De vergrijzing en de rescessie zijn het probleem; niet de moslims.

De problemen van een ietwat vol Nederland bestonden al vóór de recessie. En de vergrijzing zag men al 30 jaar geleden aankomen dus dat is ook geen probleem dat opeens ontstaan is…Ook is de stroom immigranten de laatste jaren enorm toegenomen dus het heeft wel degelijk grote invloed op elkaar.

Citaat:
Weet jij wat er in zijn hoofd omgaat..? Ik niet. Dus je weet niet of hij inderdaad niet iemand (of meerdere 'iemanden') onder de grond wenst.

Dat weet je nooit van iemand…niet van hem maar ook niet van anderen. Dat kunnen bekende en minder bekende mensen zijn. Bovendien is er dan nog steeds een verschil tussen de gedachte in je hoofd hebben en het ook daadwerkelijk uitvoeren. Zo zijn er genoeg mafkezen die de gedachte nooit hadden, het opeens wel hebben en een massamoord begaan.

Citaat:
Wilders-stemmers laten die vluchtelingen dus blijkbaar liever vermoorden voor dingen waar ze niets aan kunnen doen dan ze toe te laten in een land waar het betrekkelijk veilig is, maar als er iemand iets terugzegt tegen Wilders, nee, dat kan niet hoor!

Dat is helemaal niet waar…tenminste, wat mijn persoontje betreft. Vluchtelingen die echt op de vlucht zijn voor iets, politiek, oorlog etc. zijn hier wat mij betreft (tijdelijk) van harte welkom. Scholing kunnen ze wat mij betreft ook krijgen, gráág zelfs! (Ontwikkelingshulp maar dan in Nl.) Maaahaaaar…. ze moeten die kennis lekker weer mee terug nemen naar het land waar ze vandaan komen en met die kennis hun land dáár gaan wederopbouwen. Dát lijkt me pas handig en ook een goede investering van Nl. in de toekomst. Zo sla je meerdere vliegen in 1 klap. En dat is nou juist net wat eraan mankeert…

Citaat:
Hoe kom je er toch steeds bij dat mensen die Wilder niet moeten hem dood zouden willen zien??
De vraag is: Hoe gaat Wilders eindigen (zie titel van dit topic). Sommige mensen denken dat hij vermoord wordt, maar wie wenst hem daadwerkelijk dood? Niet de mensen met wie jij nu aan het discuseren bent hoor.

Zie onderstaande quote…

ArabicQueen schreef:
Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar doe het toch eventjes
Maar ik hoop dat hij eindigt in de grond..

Citaat:
Jij denkt dat die groep geen geld oplevert? ..

Ja dat denk ik inderdaad…Tenminste, de eerstkomende tig jaren niet en kosten ze alleen maar. Ze kosten personeel dat ook op andere plaatsen ingezet had kunnen worden (huidige tijd met recessie even buiten beschouwing gelaten). Ze kosten geld uit allerlei potjes aangezien ze in den beginne nog geen inkomen zullen verwerven. Dus tja, de eerste járen kósten ze inderdaad alleen maar geld. Opbrengsten zullen er wel degelijk zijn (werkgelegenheid voor hulpverleners bv.) maar ik denk niet dat het eindcijfer in de plus zal uitkomen.

Citaat:
Really. Hm. Dat is nou vervelend voor al die hardwerkende mensen die op de vuilniswagen rijden om jouw vuil op te halen, bij de DAF en weet ik veel waar in de fabriek staan, jouw auto repareren bij de garage, jou met de taxi ergens heen brengen, en niet te vergeten al die vrouwen die in de avonduren jouw kantoor poetsen, of de school van je kinderen (of, zwart, jouw huis). Weet jij hoeveel van die mensen die ik net noemde er allochtoon zijn? Een behoorlijk percentage. En weet je waarom? Omdat Nederlanders zich in heel veel gevallen te goed voelen voor die baantjes.

Nee hoor, omdat ze niet hoger opgeleid zijn of geen of gebrekkig nederlands praten waardoor ze niet geschikt zijn voor bepaalde andere functies. Net zoals niet hoog opgeleide Nederlandse mensen, die misschien wat beter nederlands praten. De hoger opgeleide allochtoon die Nederlands spreekt heeft in het algemeen ook een soortgelijke functie. Bovendien, hoeveel echt hoog opgeleide autochtonen belanden uiteindelijk in de fabriek of een functie die niet gelijkwaardig is aan hun opleiding…Ook dat probleem is al járen bekend!

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:51

Even helemaal los van de standpunten van Wilders.
Ik vind het echt een gigantisch rood knipperend bellend alarmsignaal dat iemand van wie de mening en standpunten anders zijn dan gewenst, moet vrezen voor zijn leven. Hierdoor ga ik me wel afvragen of er idd niet iets moet veranderen in Nederland.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:53

Pashon schreef:
neem aan dat je hier op Hitler doeld?
Hitler trok zijn mond open, is hij daarom slecht? we kunnen allemaal het schuldige vingertje richting Hitler wijzen, maar we kunnen ook de aanhangers van hem het schuldige vingertje toewijzen.
en zeg niet dat zij onder druk stonden van deze man, want iemand alleen kan geen druk uitoefenen op Europa.
zonder aanhangers ben je nergens hoe goed de dingen ook zijn die je zegt. Zo is het net zo met Wilders, als hij geen aanhangers had dan was hij al nergens meer geweest.

Ahh, dìe zocht ik inderdaad! :) Dank je. :)
Je hebt helemaal gelijk, daarom discuseer ik hier ook met de aanhangers van Wilders ideeën. ;)

Pashon schreef:
en oke geen van zijn plannen zijn er door gekomen, maar de vraag is waarom niet?
Ze weten dat er een kern van waarheid in zit.

NOT, ze weten dat het een rechts extremistische klootzak is die staatsgevaarlijk is als hij aan de macht komt.

Pashon schreef:
Ja hij spreekt zich ongelukkig uit, maar je moet wat als je continu genegeerd word of de deur op je neus krijgt.

Nee, hij wordt genegeerd, omdat er gelukkig in het regeer nog genoeg mensen zijn die een les hebben getrokken uit 40-45.

Pashon schreef:
Het word tijd dat er dingen gaan veranderen en geloof niet dat Balkenende ( :r ) in staat is om veranderingen door te voeren. Die kwakzalver denkt alleen maar aan zijn eigen hagje.

Nee, ze hebben de financiele middelen niet. En Balkenende mist een bapaalde besluitvaardigheid en ik ben dus ook zeker niet 'Balkenede-fan', maar hij is een heel stuk beter dan die blonde 'god' van wiens ideeën jullie zo vol lijken te zijn.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:55

Pashon schreef:
Je hebt een punt en ergens ben ik het voor de volle 100% met je eens.
Maar je kan ook alle hanen over 1 kam scheren natuurlijk.

@ Heino geeft niet, drukte me daar niet echt duidelijk uit in 'mijn voorgaande post.

Daaron had ik het ook over de radicalen ;)

Heino schreef:
Sorry, maar ik hoor Wilders bijna nooit openbaar spreken over die andere punten... Dat heeft hij toch echt grotendeels zelf in de hand.

Ik zou trouwens ook boos zijn als de vooroordelen over mijn geloof opnieuw uitgewerkt worden in de media. Die mensen weten namelijk wat dat soort spotprentjes tot gevolg heeft, die ervaren dagelijks de negatieve gevolgen van die stigmatisering.

Jihad heeft niets met werkelijke Moslims te maken.

Maar goed, ga je dan ook anderen met de dood bedreigen? Een oorlog aankondigen? Videoboodschappen naar CNN sturen? ;)

Mij zou het persoonlijk niks kunnen schelen of ze met de kerk zouden spotten.. Ik geloof alleen in het leven en mezelf :)

Lante schreef:
Daar red Amerika zich wel mee, daar hoeven we ook alle moslims's in Nederland niet voor te straffen.

De goeie dingen worden ook wel door anderen opgepakt, daarvoor hoef je niet op Wilders te stemmen. Die hoofddoeken belasting zou echt niet zoveel opleveren dat de rest van zijn programma financieel gezien haalbaar zou worden hoor. :+

Wat ik begrijp wil hij het geld van de hoofddoekenbelasting in blijf van mijn lijf huizen steken.. Heb je dat niet meegekregen?? :) Niks eigen programma, niks staatskas.. Vrouwen helpen die bij hun mishandelende vent weg willen.. Gok dat bijna niemand dat punt heeft gezien omdat ze zich blindstaren op de kopvoddentax.. en bijbehorende woede.. :) [edit] beetje duidelijker gemaakt[/edit]
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 18-09-09 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:56

Balkenende mag sowieso vervangen worden van mij, heb het nooit zo op die vent gehad. Maar Wilders vind ik daar absoluut geen kandidaat voor, meer dan de helft van Nederland dient dan een motie van wantrouwen in :P
Ik vind Wilders geen goede politicus omdat hij ZO veel verdeeldheid in het land zaait.

Charlie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:56

Even een opmerking tussendoor:

Sommigen spreken/typen in dit topic over allochtonen.
Houdt er daarbij wel rekening mee dat er meerdere definities zijn van allochtoon:

Zo gebruikt het Centraal Bureau voor Statistiek de volgende definitie:

Citaat:
Allochtoon

Iemand wordt tot de allochtonen gerekend als ten minste één van de ouders in het buitenland is geboren.
Tot de niet-westerse allochtonen worden diegenen gerekend die hun herkomst hebben in Turkije of landen in Afrika, Latijns-Amerika en Azië, met uitzondering van voormalig Nederlands-Indië / Indonesië en Japan.
Alle overige personen die hun herkomst niet in Nederland hebben, worden tot de westerse allochtonen gerekend.
De eerste generatie bestaat uit personen die zelf in het buitenland zijn geboren, de tweede generatie uit personen die in Nederland zijn geboren met ten minste één in het buitenland geboren ouder. Een kind van ouders die beiden tot de tweede generatie behoren, heeft twee in Nederland geboren ouders en wordt dus tot de autochtonen gerekend. Iemand die zelf in het buitenland is geboren, maar twee in Nederland geboren ouders heeft, wordt ook tot de autochtonen gerekend.
De herkomstgroepering van de eerste generatie kan worden bepaald aan de hand van het eigen geboorteland, die van de tweede generatie aan de hand van het geboorteland van de moeder (en indien dit Nederland is, het geboorteland van de vader).

Bron: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/methoden/t ... chtoon.htm

Van Dale geeft ook de volgende definitie:
Citaat:
de; m,v -tonen iem die van elders afkomstig is

Bron: http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/ ... allochtoon

Misschien iets om rekening mee te houden in de discussie? (om verwarring te voorkomen ;) )
(Even ter illustratie: als het CBS cijfers naar buiten brengt over bijvoorbeeld de samenstelling van de Nederlandse bevolking, èn daarbij wordt gesproken over 'Allochtonen totaal', dan zitten daar ook mensen bij zoals ik (Nederlandse moeder, vader in Indonesië geboren, zelf in Nederland geboren).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:57

Tallie_Ho schreef:
Maar goed, ga je dan ook anderen met de dood bedreigen? Een oorlog aankondigen? Videoboodschappen naar CNN sturen? ;)

Nee, want ik ben geen extreem persoon dat misbruik van mijn geloof (wat ik overigens ook niet heb :P)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:57

Wanneer Wilders over allochtonen spreekt, spreekt hij enkel over Moslims. Lijkt me voor iedereen wel duidelijk :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:58

_Ella_ schreef:
Ik vind het echt een gigantisch rood knipperend bellend alarmsignaal dat iemand van wie de mening en standpunten anders zijn dan gewenst, moet vrezen voor zijn leven. Hierdoor ga ik me wel afvragen of er idd niet iets moet veranderen in Nederland.

Ja, daar ben ik het mee eens.. Dat je word bedreigd met de dood omdat je wel zegt wat je denkt, tegenwoordig mag je niks meer zeggen..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:59

Heino schreef:
Tallie_Ho schreef:

Nee, want ik ben geen extreem persoon dat misbruik van mijn geloof (wat ik overigens ook niet heb :P)

Nee, precies, je bent niet extreem ( gelukkig maar :') ) De Nederlander is daar toch weer wat nuchterder in :D

Maar dit toont wel hoe driftig sommige culturen en geloven kunnen worden als ze denken/vinden in hun eer aangetast te worden :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:01

Maar als wij zo nuchter zijn, waarom laten zoveel mensen dan zich toch leiden door de angst?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:03

Ik heb geen angst? :? Ik heb ergernis :)

En ik zei wat nuchterder he :D

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:05

Natuurlijk is het niet goed dat iemand met de dood bedreigt wordt om wat hij zegt. Maar je kan daar toch niet een hele groep op afrekenen?

Of moeten we ook maar preventief alle vrijgezelle mannen tussen de 35-45 jaar die een verkeersovertreding begaan in een zwarte Suzuki Swift harder aanpakken dan de andere Nederlanders die een verkeersovertreding begaan? Of zullen we ze allemaal preventief ergens opsluiten als er een "grote" activiteit is met veel mensen?

Overigens, ik ben het er beslist mee eens dat er dingen zijn in Nederland die veel beter kunnen. En nee, ik ben ook beslist geen fan van Balkenende. Er moeten inderdaad problemen opgelost worden, maar ik zie in Wilders geen oplossing. Je kan nooit 1 groep de schuld geven van alle problemen in een land en daar neigt hij wel naar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:08

Tallie_Ho schreef:
Ik heb geen angst? :? Ik heb ergernis :)

En ik zei wat nuchterder he :D

hahaha :D

Maar ik denk zelf dat Geert zijn enorme aanhang vooral heeft te danken door in te spelen op de angst en onzekerheid (vooral door die heerlijke crisis).
Balkenende is natuurlijk ook niet geschikt omdat hij graag dingen goedpraat 'welke angst?', maar hij richt zich op de gehele samenleving en niet op 1 doelgroep. Dus als er nou eens een leuk iemand opstaat die én pittig is én de gehele samenleving wil ehhh aanpakken (weet even niet het goede woord) dan heeft hij/zij mijn stem :j

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:09

Tallie_Ho schreef:
Hoezo? De politieke vluchteling had toch ook gewoon zijn mond dicht kunnen houden en er voor kunnen kiezen de regering niet pissig te maken? Of niet? :)

Jij leeft echt onder een steen he. Die politieke vluchteling komt veelal uit een land waar hij/zij niet eens zijn mond durft open te doen om doodgeschoten te worden.
Denk je nu echt dat mensen er zomaar voor kiezen om jaren met hun vrouw en kinderen in een keet in een godverlaten stuk weiland te wonen zonder iets te mogen doen of ondernemen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:11

Tallie_Ho schreef:
Lante schreef:

Wat ik begrijp wil hij het geld van de hoofddoekenbelasting in blijf van mijn lijf huizen steken.. Heb je dat niet meegekregen?? :) Niks eigen programma, niks staatskas.. Vrouwen helpen die bij hun mishandelende vent weg willen.. Gok dat bijna niemand dat punt heeft gezien omdat ze zich blindstaren op de kopvoddentax.. en bijbehorende woede.. :) [edit] beetje duidelijker gemaakt[/edit]

Ja, heeft hij meteen die zieltjes ook weer gewonnen. Geloof je het zelf?? Zijn hele programma is finacieel onhaalbaar en hij gaat het geld 'in de Blijf Van Mijn Lijf Huizen steken'. Yeah... Right. Heel verstandig.

Sorry hoor, maar het slaat toch werkelijk nergens op..?

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:15

Tallie_Ho schreef:
_Ella_ schreef:

Ja, daar ben ik het mee eens.. Dat je word bedreigd met de dood omdat je wel zegt wat je denkt, tegenwoordig mag je niks meer zeggen..

Wil er wel even aan toevoegen dat nooit op hem zou stemmen oid. Niet al onze problemen zijn maar de schuld van moslims of buitenlanders.