Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:In wat voor zin drijft men door? Heb je voorbeelden? (naast het hoofddoekjesfenomeen)
Heino schreef:Maar er ís ook een vuur, maar niet zo groot als Wilders ons probeert wijs te maken. Wilders zegt: de Islam is een verachtelijke cultuur die alleen maar voor onrust zorgt. Nee, dat is het niet, dat zijn die enkelen die de Islam misbruiken. Dus ja, vuur is er, maar niet zo groot als Wilders ons voorhoudt.
Tallie_Ho schreef:Heino schreef:Maar er ís ook een vuur, maar niet zo groot als Wilders ons probeert wijs te maken. Wilders zegt: de Islam is een verachtelijke cultuur die alleen maar voor onrust zorgt. Nee, dat is het niet, dat zijn die enkelen die de Islam misbruiken. Dus ja, vuur is er, maar niet zo groot als Wilders ons voorhoudt.
Wilders vind ook dat ouderen weg zitten te rotten in bejaardentehuizen, hij wil het onderwijs verbeteren, Wilders wil meer dan alleen een hoofddoek verbieden. Alleen het is zo typisch Nederlands om direct het meest negatieve eruit te pikken en daar alle pijlen op te richten
Ik heb het vaker gezegd: Zijn idee welke hij nu heeft aangedragen is belachelijk en niet uitvoerbaar zonder eerst de grondwet te veranderen, dat krijgt hij niet voor elkaar. En ja, hij richt op dit moment zijn pijlen op de Islam, maar zeg nou zelf, zijn de radicalen uit dat clubje ook niet degene die met een spotprentje finaal over de zeik te brengen zijn? Zorgde een berggeit uit afghanistan niet voor de dood van 3000 mensen door op een zonnige morgen in september 2 torens tegen de grond te mikken? Is de Jihaat niet aangekondigd?
Citaat:De vergrijzing en de rescessie zijn het probleem; niet de moslims.
Citaat:Weet jij wat er in zijn hoofd omgaat..? Ik niet. Dus je weet niet of hij inderdaad niet iemand (of meerdere 'iemanden') onder de grond wenst.
Citaat:Wilders-stemmers laten die vluchtelingen dus blijkbaar liever vermoorden voor dingen waar ze niets aan kunnen doen dan ze toe te laten in een land waar het betrekkelijk veilig is, maar als er iemand iets terugzegt tegen Wilders, nee, dat kan niet hoor!
Citaat:Hoe kom je er toch steeds bij dat mensen die Wilder niet moeten hem dood zouden willen zien??
De vraag is: Hoe gaat Wilders eindigen (zie titel van dit topic). Sommige mensen denken dat hij vermoord wordt, maar wie wenst hem daadwerkelijk dood? Niet de mensen met wie jij nu aan het discuseren bent hoor.
ArabicQueen schreef:Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar doe het toch eventjes
Maar ik hoop dat hij eindigt in de grond..
Citaat:Jij denkt dat die groep geen geld oplevert? ..
Citaat:Really. Hm. Dat is nou vervelend voor al die hardwerkende mensen die op de vuilniswagen rijden om jouw vuil op te halen, bij de DAF en weet ik veel waar in de fabriek staan, jouw auto repareren bij de garage, jou met de taxi ergens heen brengen, en niet te vergeten al die vrouwen die in de avonduren jouw kantoor poetsen, of de school van je kinderen (of, zwart, jouw huis). Weet jij hoeveel van die mensen die ik net noemde er allochtoon zijn? Een behoorlijk percentage. En weet je waarom? Omdat Nederlanders zich in heel veel gevallen te goed voelen voor die baantjes.
Pashon schreef:neem aan dat je hier op Hitler doeld?
Hitler trok zijn mond open, is hij daarom slecht? we kunnen allemaal het schuldige vingertje richting Hitler wijzen, maar we kunnen ook de aanhangers van hem het schuldige vingertje toewijzen.
en zeg niet dat zij onder druk stonden van deze man, want iemand alleen kan geen druk uitoefenen op Europa.
zonder aanhangers ben je nergens hoe goed de dingen ook zijn die je zegt. Zo is het net zo met Wilders, als hij geen aanhangers had dan was hij al nergens meer geweest.
Pashon schreef:en oke geen van zijn plannen zijn er door gekomen, maar de vraag is waarom niet?
Ze weten dat er een kern van waarheid in zit.
Pashon schreef:Ja hij spreekt zich ongelukkig uit, maar je moet wat als je continu genegeerd word of de deur op je neus krijgt.
Pashon schreef:Het word tijd dat er dingen gaan veranderen en geloof niet dat Balkenende () in staat is om veranderingen door te voeren. Die kwakzalver denkt alleen maar aan zijn eigen hagje.
Pashon schreef:Je hebt een punt en ergens ben ik het voor de volle 100% met je eens.
Maar je kan ook alle hanen over 1 kam scheren natuurlijk.
@ Heino geeft niet, drukte me daar niet echt duidelijk uit in 'mijn voorgaande post.
Heino schreef:Sorry, maar ik hoor Wilders bijna nooit openbaar spreken over die andere punten... Dat heeft hij toch echt grotendeels zelf in de hand.
Ik zou trouwens ook boos zijn als de vooroordelen over mijn geloof opnieuw uitgewerkt worden in de media. Die mensen weten namelijk wat dat soort spotprentjes tot gevolg heeft, die ervaren dagelijks de negatieve gevolgen van die stigmatisering.
Jihad heeft niets met werkelijke Moslims te maken.
Lante schreef:Daar red Amerika zich wel mee, daar hoeven we ook alle moslims's in Nederland niet voor te straffen.
De goeie dingen worden ook wel door anderen opgepakt, daarvoor hoef je niet op Wilders te stemmen. Die hoofddoeken belasting zou echt niet zoveel opleveren dat de rest van zijn programma financieel gezien haalbaar zou worden hoor.
Citaat:Allochtoon
Iemand wordt tot de allochtonen gerekend als ten minste één van de ouders in het buitenland is geboren.
Tot de niet-westerse allochtonen worden diegenen gerekend die hun herkomst hebben in Turkije of landen in Afrika, Latijns-Amerika en Azië, met uitzondering van voormalig Nederlands-Indië / Indonesië en Japan.
Alle overige personen die hun herkomst niet in Nederland hebben, worden tot de westerse allochtonen gerekend.
De eerste generatie bestaat uit personen die zelf in het buitenland zijn geboren, de tweede generatie uit personen die in Nederland zijn geboren met ten minste één in het buitenland geboren ouder. Een kind van ouders die beiden tot de tweede generatie behoren, heeft twee in Nederland geboren ouders en wordt dus tot de autochtonen gerekend. Iemand die zelf in het buitenland is geboren, maar twee in Nederland geboren ouders heeft, wordt ook tot de autochtonen gerekend.
De herkomstgroepering van de eerste generatie kan worden bepaald aan de hand van het eigen geboorteland, die van de tweede generatie aan de hand van het geboorteland van de moeder (en indien dit Nederland is, het geboorteland van de vader).
Citaat:de; m,v -tonen iem die van elders afkomstig is
_Ella_ schreef:Even helemaal los van de standpunten van Wilders.
Ik vind het echt een gigantisch rood knipperend bellend alarmsignaal dat iemand van wie de mening en standpunten anders zijn dan gewenst, moet vrezen voor zijn leven. Hierdoor ga ik me wel afvragen of er idd niet iets moet veranderen in Nederland.
Heino schreef:Tallie_Ho schreef:Maar goed, ga je dan ook anderen met de dood bedreigen? Een oorlog aankondigen? Videoboodschappen naar CNN sturen?
Nee, want ik ben geen extreem persoon dat misbruik van mijn geloof (wat ik overigens ook niet heb)
Tallie_Ho schreef:Ik heb geen angst?Ik heb ergernis
En ik zei wat nuchterder he
Tallie_Ho schreef:Hoezo? De politieke vluchteling had toch ook gewoon zijn mond dicht kunnen houden en er voor kunnen kiezen de regering niet pissig te maken? Of niet?
Tallie_Ho schreef:Lante schreef:Daar red Amerika zich wel mee, daar hoeven we ook alle moslims's in Nederland niet voor te straffen.
De goeie dingen worden ook wel door anderen opgepakt, daarvoor hoef je niet op Wilders te stemmen. Die hoofddoeken belasting zou echt niet zoveel opleveren dat de rest van zijn programma financieel gezien haalbaar zou worden hoor.
Wat ik begrijp wil hij het geld van de hoofddoekenbelasting in blijf van mijn lijf huizen steken.. Heb je dat niet meegekregen??Niks eigen programma, niks staatskas.. Vrouwen helpen die bij hun mishandelende vent weg willen.. Gok dat bijna niemand dat punt heeft gezien omdat ze zich blindstaren op de kopvoddentax.. en bijbehorende woede..
[edit] beetje duidelijker gemaakt[/edit]
Tallie_Ho schreef:_Ella_ schreef:Even helemaal los van de standpunten van Wilders.
Ik vind het echt een gigantisch rood knipperend bellend alarmsignaal dat iemand van wie de mening en standpunten anders zijn dan gewenst, moet vrezen voor zijn leven. Hierdoor ga ik me wel afvragen of er idd niet iets moet veranderen in Nederland.
Ja, daar ben ik het mee eens.. Dat je word bedreigd met de dood omdat je wel zegt wat je denkt, tegenwoordig mag je niks meer zeggen..