Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 08:50

anneliesdj schreef:
Wat is er mis met een interpretatie? Als het om hoofddoekjes gaat doe je daar niemand kwaad mee, wil jij ze dan de hoofddoekjes gaan verbieden alleen omdat het niet letterlijk in de koran staat?

Sommige christelijke stromingen gaan ook met een hoedje of sluier naar de kerk omdat ze denken dat God dat wil, of dat nu letterlijk in de bijbel staat of een interpretatie is maakt toch niet uit? Als zij geloven dat ze er goed aan doen om hun hoofd te bedekken, wie ben jij dan om ze dat te verbieden?

Kijk als het gaat om vrouwen verkrachten ed is het natuurlijk een heel ander verhaal, maar dat doen ook echt niet alle moslims.

Nee, ik wil dat de hoofddoekjes verboden worden omdat ze het straatbeeld verpesten.. In mijn ogen dan he! :D

Het verschil tussen de hoofddoek en het hoedje van de gereformeerde, is in mijn ogen op te delen in een paar punten:

- De hoofddoek verbergt alles behalve de voorkant van het gezicht
- Doordat oren en haar verborgen zijn, en veel moslima's op elkaar lijken, houd je ze niet altijd uit elkaar, kan je roepen: Paspoort! Maar mijn moeder werkt voor de gemeente Rotterdam, geeft paspoorten uit en bemerkt dat er regelmatig geprobeert word fraude te plegen met de aanvraag van een paspoort, je hebt maar 1 ambtenaar nodig die het niet opmerkt en een vals paspoort is gemaakt.

- De dames van de gereformeerde kerk dragen hun hoedje alleen op zondag. Athans, in het dorp waar ik hiervoor heb gewoont wel. Ja, ze gingen als zwarte schimmen naar de kerk, maar op maandag t/m zaterdag liepen de dames toch echt zonder hoedje hoor!
- Het hoedje van de deze dames bedekt niet al het haar en ook niet de oren :) Hooguit wat gaas voor het gezicht, maar dat is alleen bij de hele zware! :D

Dus, als ik het even zo genuanceerd mag zeggen, ik zie een hoop verschillen! :)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 08:51

het is wel een feit dat er in moslim gezinnen in nederland meer huishoudelijk geweld is.
en dat de criminaliteit onder vooral marokaanse jongeren hoger is.
dat wil toch iets zeggen?
en het feit dat er juist onder die bevolking de werkloosheid groot is en de nederlandsetaal beheersing erg slecht is.
natuurlijk zijn er groepen bij die wel hun best doen en we zullen er allemaal wel 1 of meer kennen.
maar het feit blijft dat het gewoon een probleem bevoling is.
Ik ben tegen het zomaar rondstrooien van nederlandse nationaliteiten omdat je ze dan ook niet meer het land uit kan zetten.
zoiets moet je verdienen,,door hard werken goede taalbeheersing en geen vreemde zijn van de nederlandse samenleving.
bij binnenkomst in nederland kunnen aantonen dat je jezelf voor maar liefs 5 jaar kan onderhouden en/of werk hebt met verblijfplaats.
zonder dat je terug hoeft te vallen op de nederlandse voorzieningen.
dit word al jaren gedaan in bijvoorbeeld australie of amerika.
ik ben helemaal voor dat beleid (mits het niet om vluchtelingen gaat)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 08:55

Wat een grapjas is die Wilders :D

Nu snap ik waar de budgetverhoging van Bea voor volgend jaar voor bedoeld is. Om straks al die kosten voor vergunningen en tax tecompenseren voor het dragen van haar hoofddeksel tijdens officiële gelegenheden..

DeniseES

Re: Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 08:57

Lang leve Wilders!

Ik vind het maar belachelijk dat mensen zo rond mogen lopen. Als we op de foto moeten voor ons paspoort moeten haren achter oren, sieraden af en weet ik wat om je kop er maar zo goed mogelijk op te zetten (je moet nog net niet je tandafdruk laten zien, vingerafdruk komt er wel aan). Maar met een hoofddoek mag je wel op de foto... Bizar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:05

Heb niet heel het topic gelezen

Volgens mij verzon hij het ter plekke. Zag het vanmorgen op het nieuws voorbij komen en toen de 2de kamer zn bezwaren vertelde zaten de ministers te slapen. Niemand werd aangekeken en op de 3de of 4de rij kon ik iemand betrappen op het spelen met zijn horloge.

Go Wilders *\o/* . Zijn ideën neem ik met een korreltje zout maar heerlijk hoe hij de gevestigde orde uit hun coma haalt en tegen de heilige huisjes aan trapt.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:05

Bienotje schreef:
Wat een grapjas is die Wilders :D

Nu snap ik waar de budgetverhoging van Bea voor volgend jaar voor bedoeld is. Om straks al die kosten voor vergunningen en tax tecompenseren voor het dragen van haar hoofddeksel tijdens officiële gelegenheden..

:D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:06

Moniek, je kunt Amerika ook in als er iemand garant voor je staat. Echter, in Amerika hoef je niet aan te kloppen bij de overheid als je geen geld hebt, dan sturen ze je gewoon weer terug naar Nederland. Ik weet dat je in Australie tenminste 7000 euro op je rekening moet hebben voor je erin mag ( of was het nou 5000? )

En inderdaad Denise, het paspoort met vingerafdruk komt eraan, weet je waarom? Omdat een vingerafdruk, ten opzichte van een foto, niet te vervalsen is ;)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:10

Tallie_Ho schreef:
Moniek, je kunt Amerika ook in als er iemand garant voor je staat. Echter, in Amerika hoef je niet aan te kloppen bij de overheid als je geen geld hebt, dan sturen ze je gewoon weer terug naar Nederland. Ik weet dat je in Australie tenminste 7000 euro op je rekening moet hebben voor je erin mag ( of was het nou 5000? )

En inderdaad Denise, het paspoort met vingerafdruk komt eraan, weet je waarom? Omdat een vingerafdruk, ten opzichte van een foto, niet te vervalsen is ;)

garantstaan geld voor een visum voor een bepaalde tijd ik heb het over een permanente visum dat kan alleen in amerika als je de greencard wint of getrouwd bent met een amerikaan of als je een beroep beoefent die geen enkele andere amerikaan kan doen waar een vreselijk tekort aan is of als je bereid bent honderduizend dollar te investeren in een amerikaans bedrijf of zelf een onderneming opstarten waar je tenminste 10 amerikanen een baan kan geven,
het beleid in australie weet ik niet precies over hoeveel geld je moet beschikken om het land binnen te komen maar ook hierij geld het om een verlopige verblijfsvergunning en kan je naar max een jaar weer terug vliegen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:13

ik vind dat Wilders nu echt te ver gaat. Nederland staat bekend om zijn vrijheid,
en die ontneemt Wilders nu van menige mensen! Ik vind het gewoon te gek voor woorden!
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 17-09-09 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:15

Moniek schreef:
het is wel een feit dat er in moslim gezinnen in nederland meer huishoudelijk geweld is.
en het feit dat er juist onder die bevolking de werkloosheid groot is en de nederlandsetaal beheersing erg slecht is.
natuurlijk zijn er groepen bij die wel hun best doen en we zullen er allemaal wel 1 of meer kennen.
Ik ben tegen het zomaar rondstrooien van nederlandse nationaliteiten omdat je ze dan ook niet meer het land uit kan zetten.
zoiets moet je verdienen,,door hard werken goede taalbeheersing en geen vreemde zijn van de nederlandse samenleving.
bij binnenkomst in nederland kunnen aantonen dat je jezelf voor maar liefs 5 jaar kan onderhouden en/of werk hebt met verblijfplaats.

Tja, goede beheersing van de Nederlandse taal is inderdaad een must. Maar op Bokt zie ik genoeg voorbeelden van Nederlanders die toch écht volstrekt onleesbaar Nederlands typen. Natuurlijk moet iemand zijn best doen om zich naar bepaalde gewoontes in een land te voegen. Maar betekent dat dat je je eigen identiteit moet opgeven? Wat voor kwaad doet het als iemand een hoofddoekje draagt? Ik snap echt niet dat je daar "last" van kunt hebben. Oké, je kunt het niet mooi vinden of zoals iemand stelde "vinden dat het het straatbeeld verpest", maar is dat een gegronde reden om iemand te verbieden een hoofddoekje te dragen? Buitenom alle stereotype en o zo makkelijk zinnen, heb ik nog maar weinig onderbouwde verklaringen gehoord welke last je kunt ervaren als een ander mens iets draagt wat jij niet mooi vind.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:18

chevax schreef:
Moniek schreef:

Tja, goede beheersing van de Nederlandse taal is inderdaad een must. Maar op Bokt zie ik genoeg voorbeelden van Nederlanders die toch écht volstrekt onleesbaar Nederlands typen. Natuurlijk moet iemand zijn best doen om zich naar bepaalde gewoontes in een land te voegen. Maar betekent dat dat je je eigen identiteit moet opgeven? Wat voor kwaad doet het als iemand een hoofddoekje draagt? Ik snap echt niet dat je daar "last" van kunt hebben. Oké, je kunt het niet mooi vinden of zoals iemand stelde "vinden dat het het straatbeeld verpest", maar is dat een gegronde reden om iemand te verbieden een hoofddoekje te dragen? Buitenom alle stereotype en o zo makkelijk zinnen, heb ik nog maar weinig onderbouwde verklaringen gehoord welke last je kunt ervaren als een ander mens iets draagt wat jij niet mooi vind.

daar ben ik het mee eens maar ik denk dat hier 2 discussie's door elkaar lopen.
ik ben verder niet tegen het dragen van hoofdoekjes dat is mijn antwoord op de stelling hier.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:19

Chevax, ik heb een paar posts terug ook nog een andere reden aangegeven :D Identificatie mogelijkheden..

Aangezien veel dames op elkaar lijken ( wat overigens niet alleen voor hen geld, maar vaak ook voor somaliers, zowel mannen als vrouwen ) en er geen mogelijkheden zijn haarkleur en oren te zien aangezien ze deze ook bedekken bij het op de foto gaan, is het fraude gevoellig.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:21

Moniek schreef:
Tallie_Ho schreef:

garantstaan geld voor een visum voor een bepaalde tijd ik heb het over een permanente visum dat kan alleen in amerika als je de greencard wint of getrouwd bent met een amerikaan of als je een beroep beoefent die geen enkele andere amerikaan kan doen waar een vreselijk tekort aan is of als je bereid bent honderduizend dollar te investeren in een amerikaans bedrijf of zelf een onderneming opstarten waar je tenminste 10 amerikanen een baan kan geven,
het beleid in australie weet ik niet precies over hoeveel geld je moet beschikken om het land binnen te komen maar ook hierij geld het om een verlopige verblijfsvergunning en kan je naar max een jaar weer terug vliegen

ik ben van plan over een paar jaar naar Amerika te gaan :D Klopt inderdaad wat jij zegt :) Ik zit er met mijn neus middenin het uit te zoeken.. De makkelijkste manier is trouwen met een Amerikaan, dan ben je na 5 jaar definitief een Amerikaans staatburger :)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:23

die reactie is gebaseerd op die totaal niet onderbouwde meningen van mensen die je hier tussendoor ziet komen denk ik.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:25

Ik vind Wilders alleen maar lachwekkend ... een clown .. geen persoon om serieus te nemen ... triest dat veel mensen dat wel doen !

Ik kan me voorstellen dat er mensen erg ontevreden zijn over de huidige regering ... maar om dan te stemmen op Wilders ..of het eens te zijn met zijn uitspraken ..Daar kan ik echt niet bij ..

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:26

Moniek schreef:
Tallie_Ho schreef:

ik ben van plan over een paar jaar naar Amerika te gaan :D Klopt inderdaad wat jij zegt :) Ik zit er met mijn neus middenin het uit te zoeken.. De makkelijkste manier is trouwen met een Amerikaan, dan ben je na 5 jaar definitief een Amerikaans staatburger :)[/quote]

en ik vind dat in nederland ook moet.
turken.marokanen etc zijn geen vluchtelingen die mogen van mij best naar nederland mar dan onder de voorwaarde die ik net had vernoemd zoals bijvoorbeeld in amerika.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:28

elllis schreef:
Ik vind Wilders alleen maar lachwekkend ... een clown .. geen persoon om serieus te nemen ... triest dat veel mensen dat wel doen !

Ik kan me voorstellen dat er mensen erg ontevreden zijn over de huidige regering ... maar om dan te stemmen op Wilders ..of het eens te zijn met zijn uitspraken ..Daar kan ik echt niet bij ..

en juist denk ik dat je hem heel serieus moet nemen juist omdat hij zoveel aanhangers heeft.
wil je het anders dan zullen de andere partijen toch echt met hun linkse bewegingen wakker moeten worden

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:28

Tallie_Ho schreef:

Klopt :D maar dan vind ik het nog vreemd dat er nu onderscheid gemaakt wordt (kettingen met kruisjes als symbool voor christelijke geloofsovertuiging moeten ook af)

Verder over het vrije land met de meningsuiting. Dat heb ik lang geleden al uitgelachen. Zodra je je mening geeft is de kans groot dat je een flinke ruzie begint en er met een mes tussen je ribben vanaf komt. Wilders geeft ook zijn mening, en er zijn nog veel mensen die deze mening delen. Degene die dit niet vinden kunnen geven en het belachelijk etc. vinden staan dan zelf ook niet erg open voor een vrije mening.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:41

Bah wat lees ik hier een hoop rare berichten zeg. :n Ik verbaas me dat ik het hele topic heb kunnen lezen.
Het is me duidelijk dat er heel veel geroepen wordt en vooral door mensen die het verste weg staan van de moslims. Jullie denken allemaal wel te weten hoe het zit maar dat is toch echt niet zo. :n

Ik ga er dan verder ook maar niet op in. Er zijn wel een paar dingen die ik nog kwijt wil.
Ten eerste gaat het hier over hoofddoekenbelasting (belachelijk trouwens) en gaat het topic nu over buitenlanders. Allochtonen en moslims is niet hetzelfde lieve mensen. :n Ik ben 100% nederlands en moslim. En zo heb je ook allochtonen die katholiek zijn.
Daarbij vind ik het echt niet kunnen dat er hier verteld wordt hoe het zou gaan bij een islamitisch gezin, hoe weet je dat nou in godsnaam? Of ga je 3 x in de week bij je turkse of marokkaanse buren eten? Pas je elke week op de kinderen?
Het enigste wat ik zie in die reacties is angst voor het onbekende......
Het is nu ramadan, zoek eens een turks of marokkaans gezin op om mee te eten, en ik denk dat je heel anders gaat denken.

En dan nog even over het naar nederland halen van mensen uit andere landen, dat dat zo makkelijk zou gaan....
Daar is ook niets meer van waar. :) Verdiep je er eens in zou ik zeggen. Ik merk dat 99% van Nederland niet weet hoe je bijvoorbeeld iemand uit Turkije naar Nederland haalt.
Nou ik vertel je dat is niet makkelijk en daar komt heel erg veel bij kijken. En die inburgerignscursus is niet zo idioot als de meeste mensen denken.
Mijn vriend leert gewoon netjes op school (waar hij 3 dagen id week verplicht naartoe moet, en overigens ook graag gaat!) hoe hij een bankrekening moet openen, hoe hij de rekeningen betaald, een baan vindt, een woning zoekt, de afval-kalender snapt, kan pinnen en betalen, wat hij moet doen bij diefstal en ga zo maar door.

Dat wilde ik ff kwijt.
Een discussie is niets mis mee maar ik lees in deze 11 paginas wel zoveel meningen die nergens op slaan... Als je ergens niets vanaf weet, kun je in mijn ogen ook niet discussieren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:43

Als iemand dat soort volslagen idioterie een mening vind, begrijp je er niets van
Het is geen mening, het is, zoals zoveel van zijn uitspraken niet uitvoerbaar, het is een manier om aandacht te krijgen, en dat is hem weer gelukt.

Nogmaals iemand die zijn kop blond verft om zijn eigen afkomst te verhullen is wel heel erg gefrustreerd.

DeniseES

Re: Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:47

Dan denk ik dat jij de definitie van mening nog even op moet zoeken.

Overigens heb je geen argumenten, maar - ook weer - een mening. Prima als jij het idioterie vind, maar dat wil niet zeggen dat anderen dit ook vinden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:52

DeniseES schreef:

Overigens heb je geen argumenten, maar - ook weer - een mening. Prima als jij het idioterie vind, maar dat wil niet zeggen dat anderen dit ook vinden.

Gelukkig vind het grootste deel van Nederland deze laatste uitbarsting van Geertje idioterie.

Als je even terug leest zie je dat ik argumenten zat heb.
Maar de verachtelijke wijze waarop jullie naar je medemensen kijken en die even willen afserveren, roept bij mij niet echt de wil op om op die manier mee te discussieren.
Over opzoeken, gesproken, zoek even op hoe de zaken in onze grondwet vastliggen. Bijvoorbeeld dat iemand die hier geboren is gewoon Nederlander is.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:52

Wat ik me afvraag: wat is de ingeving hiervoor geweest?
Compensatie van de kosten van immigratie?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:55

sarabande schreef:
DeniseES schreef:

Gelukkig vind het grootste deel van Nederland deze laatste uitbarsting van Geertje idioterie.

Maar de verachtelijke wijze waarop jullie naar je medemensen kijken en die even willen afserveren, roept bij mij niet echt de wil op om op die manier mee te discussieren.
Over opzoeken, gesproken, zoek even op hoe de zaken in onze grondwet vastliggen. Bijvoorbeeld dat iemand die hier geboren is gewoon Nederlander is.

Maar wel met het probleem dat in sommige landen je automatisch een dubbele nationaliteit hebt, op basis van de nationaliteit van 1 van je ouders. En dat is juist hetgeen dat het zo moeilijk maakt. De amokmakers die sommige nederlanders het liefst zo snel mogelijk zien vertrekken, zijn geen eerste generatie en dus niet uit te zetten, ze zijn immers nederlands.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:57

sarabande schreef:
DeniseES schreef:

Waar heb ik beweerd dat dit niet zo is? Waar staat dat ik 'raar' over mijn medemensen denk? Over teruglezen gesproken...

Ik ben voor gelijke behandeling, niet voor een voorkeursbehandeling wat betreft religie. In de grondwet staat ook dat religie en politiek gescheiden zijn. Wanneer mensen naar Nederland komen is dit prima, maar hun religie kan niet als basis staan van de samenleving hier. Ze hebben zich aan de regels te houden, ongeacht wat de religie hierover zegt.