anneliesdj schreef:Wat is er mis met een interpretatie? Als het om hoofddoekjes gaat doe je daar niemand kwaad mee, wil jij ze dan de hoofddoekjes gaan verbieden alleen omdat het niet letterlijk in de koran staat?
Sommige christelijke stromingen gaan ook met een hoedje of sluier naar de kerk omdat ze denken dat God dat wil, of dat nu letterlijk in de bijbel staat of een interpretatie is maakt toch niet uit? Als zij geloven dat ze er goed aan doen om hun hoofd te bedekken, wie ben jij dan om ze dat te verbieden?
Kijk als het gaat om vrouwen verkrachten ed is het natuurlijk een heel ander verhaal, maar dat doen ook echt niet alle moslims.
Nee, ik wil dat de hoofddoekjes verboden worden omdat ze het straatbeeld verpesten.. In mijn ogen dan he!

Het verschil tussen de hoofddoek en het hoedje van de gereformeerde, is in mijn ogen op te delen in een paar punten:
- De hoofddoek verbergt alles behalve de voorkant van het gezicht
- Doordat oren en haar verborgen zijn, en veel moslima's op elkaar lijken, houd je ze niet altijd uit elkaar, kan je roepen: Paspoort! Maar mijn moeder werkt voor de gemeente Rotterdam, geeft paspoorten uit en bemerkt dat er regelmatig geprobeert word fraude te plegen met de aanvraag van een paspoort, je hebt maar 1 ambtenaar nodig die het niet opmerkt en een vals paspoort is gemaakt.
- De dames van de gereformeerde kerk dragen hun hoedje alleen op zondag. Athans, in het dorp waar ik hiervoor heb gewoont wel. Ja, ze gingen als zwarte schimmen naar de kerk, maar op maandag t/m zaterdag liepen de dames toch echt zonder hoedje hoor!
- Het hoedje van de deze dames bedekt niet al het haar en ook niet de oren

Dus, als ik het even zo genuanceerd mag zeggen, ik zie een hoop verschillen!