Liezel1 schreef:Diablo, dat bedoel ik er zeker niet mee te zeggen. Mensen die een minder hoog IQ hebben, zijn niet minder "waard". Maar wat imo wél zo is, is dat de mensen die wél een hoog IQ en die in die "bovenmodale" positie zitten, dat wel vaak wel aan henzélf te danken hebben..... Dus waarom zouden zij daar niet van mogen profiteren?
Zij hebben dat niet aan zichzelf te danken. Ze hebben dat te danken aan het feit dat ze toevallig geboren zijn met een hoog IQ. Dus degenen die daar niet mee geboren worden, worden daar dus eigenlijk voor gestraft, want zij zullen dat niveau nooit kunnen behalen.
Brainless schreef:@Diablo,
Als jij vindt dat iedereen evenveel geld moet hebben om van te leven, zullen er maar weinig mensen op eigen kosten verder gaan studeren, of een zware verantwoordelijk functie nemen.
Als wij geld moeten missen zullen wij dat zeker wel merken.
Draai het eens om, omdat mijn man zijn eigen studie volledig zelf heeft moeten bekostigen (ook lange tijd heeft moeten terug betalen) , hij 60 uur per week werkt, hij 24/7 dagen per week paraat moet staan (ook in zijn vakantie), hij dus geen "recht" heeft om een betere salaris?
Hij betaald al veel meer aan belasting en socialeverzekeringen (ook om de kosten van de minima te drukken).
Tuurlijk hoeft er geen meer geld van de minima af te komen en een nieuw beleid is zeker nodig, maar om zomaar (niet jij maar andere) te suggereren dat de hypotheekaftrek wel voor ons kan vervallen, want we hebben zoveel.... is wel heel makkelijk gezegd.
Nee, ik vind niet persé dat de rijkeren minder moeten hebben. Maar dat armen al bijna niets hebben en nu nóg minder krijgen, klopt natuurlijk ook van geen kant.
Apple schreef:Iemand op het absolute minimum krijgt zorgtoeslag, waarschijnlijk het maximum 57 euro per maand. Dan blijft er dus een bedrag van ongeveer 50 euro per maand over om te betalen aan ziektekostenverzekering (tenzij desbetreffende persoon al via een collectieve verzekering van de uitkeringsinstantie verzekerd is, dan komt het bedrag waarschijnlijk nog lager uit).
Een ziektekostenverzekering is verplicht. Absolute minima zullen dus moeten bezuinigen op iets anders als die 45/50 euro per maand niet meer lukt.
Ja, bijv. niet meer eten ofzo.....