Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Re: Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:12

Of HT wel/niet openbaar is is voor het doorlinken niet zo heel relevant.

Overigens is HT wettelijk gezien niet openbaar maar over wat nu wel/niet openbaar is zijn al een aantal rechtszaken gevoerd...

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:18

Nog heel even snel, voordat ik weer moet rennen en vliegen:

@ Hypofocus: ik heb niet gezegd dat je lid moet worden van Pictoright, je kunt er echter wel advies vragen van een jurist die ruime ervaring heeft met de schending van het auteursrecht van visuele makers. Mijn ervaring is dat Pictoright daar helemaal niet moeilijk over doet. Een andere relevante organisatie is Burafo, de stichting tot bescherming en handhaving van foto-auteursrechten.

Als je de beheerders van Horsetycoon aansprakelijk wilt stellen, is het niet verkeerd een instantie achter je te hebben staan.

Hier nog een website met veel informatie: http://www.iusmentis.com/

Volgens de KvK zit de hoofdverstiging van Tripix in IJsselmuiden: http://www.kvk.nl/handelsregister/zoeke ... direct.htm (hoop dat de link het doet) en niet in Kampen, zoals op de website van Tripix staat.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:37

Kaka schreef:
Nog heel even snel, voordat ik weer moet rennen en vliegen:

@ Hypofocus: ik heb niet gezegd dat je lid moet worden van Pictoright, je kunt er echter wel advies vragen van een jurist die ruime ervaring heeft met de schending van het auteursrecht van visuele makers. Mijn ervaring is dat Pictoright daar helemaal niet moeilijk over doet. Een andere relevante organisatie is Burafo, de stichting tot bescherming en handhaving van foto-auteursrechten.

Als je de beheerders van Horsetycoon aansprakelijk wilt stellen, is het niet verkeerd een instantie achter je te hebben staan.

Hier nog een website met veel informatie: http://www.iusmentis.com/

Volgens de KvK zit de hoofdverstiging van Tripix in IJsselmuiden: http://www.kvk.nl/handelsregister/zoeke ... direct.htm (hoop dat de link het doet) en niet in Kampen, zoals op de website van Tripix staat.

Van juridisch ben ik al voorzien.... iemand die heel dicht bij me staat en dat gratis doet ;)
Maar bedankt voor je tip.

De kvk pagina van tripix heb ik al jaren in m'n favorieten staan ;)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:52

Ik krijg een beetje een vreemd gevoel bij dit topic. Ik begrijp dat het niet op prijs wordt gesteld dat er zonder toestemming van de eigenaren foto's worden gebruikt, maar om nu hier allerlei links te plaatsen naar andermans profiel op een bepaalde site, die in mijn ogen niet echt openbaar zijn? Op de website met veel informatie staat ook daarover een helder stukje btw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:57

Bij HorseNation is een plaatje van jou als je een printscreen kan maken van het bewerken in proces.

Aldus bericht op het forum.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:59

Unwritten schreef:
Bij HorseNation is een plaatje van jou als je een printscreen kan maken van het bewerken in proces.

Mag ik even heel hard lachen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:00

Van mij wel :') reinste onzin wat er daar staat :D

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:09

Unwritten schreef:

Dit is betreft een bewerking, niet als het om een foto gaat, dat is een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:12

Maar daar zitten ze dan ook al fout, want de basis van de bewerking is voor 99% kans, zeker niet van degene die de bewerking doet. Dus dan mag je technisch gezien het ook niet jouw plaatje noemen :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:13

Voor een bewerking is toch een foto/afbeelding (die een eigenaar heeft) nodig? Of mis ik iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:13

Waar ik ook zo'n hekel aan heb....

Zeggen ze in zo'n verkooptopic dat er een copyright op staat en dat je de bewerking niet mag stelen...
Vraag me af of ze doorhebben dat zij óók plaatjes aan het 'stelen' zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:15

Lekker krom inderdaad. :')

@ Bizzybijtje: dat vraag ik me dus ook af, zo'n huge copyright erop, op een foto waarvan net het andere (zichtbare) copyright is verwijderd. :+

MarloesD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:16

Ik snap het ontzettend goed, denk alleen dat het een onbegonnen zaak is.
Als die kinderen de copyright erop laten staan, is het dan nog steeds strafbaar?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:20

Ann schreef:
Voor een bewerking is toch een foto/afbeelding (die een eigenaar heeft) nodig? Of mis ik iets?

Voor de getekende (gepixelde) plaatjes is dat natuurlijk wel waar. Voor de blends klopt daar natuurlijkgeen drol van.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:20

Unwritten schreef:
Maar daar zitten ze dan ook al fout, want de basis van de bewerking is voor 99% kans, zeker niet van degene die de bewerking doet. Dus dan mag je technisch gezien het ook niet jouw plaatje noemen :)

Dat valt niet zo gemakkelijk te controleren. Hoe weet je dat die foto niet van diegene zelf is? Dan moet er toch echt iemand zijn die zegt 'dat is van mij'. Of iets waaruit blijkt dat die foto niet van diegene is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:24

MarloesDijs schreef:
Ik snap het ontzettend goed, denk alleen dat het een onbegonnen zaak is.
Als die kinderen de copyright erop laten staan, is het dan nog steeds strafbaar?

Ja.
Het nemen van andermans foto's zonder dienst toestemming is ALTIJD strafbaar.
Wat je er ook mee doet.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:47

Fiffill schreef:

@ Bizzybijtje: dat vraag ik me dus ook af, zo'n huge copyright erop, op een foto waarvan net het andere (zichtbare) copyright is verwijderd. :+

Misschien moeten we massaal die bewerkingen pikken en die copyrightmerken er ook afslopen :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:49

IcePrincess schreef:
Fiffill schreef:

Misschien moeten we massaal die bewerkingen pikken en die copyrightmerken er ook afslopen :') .

Mwuahahahaaa ~~}>

:))

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:53

HT heeft postadres in kampen omdat dit niet in ijsselmuiden aanwezig is ;)
En dichtstbijzijnde KvK zit in Zwolle!

Niet zomaar conclusies trekken terwijl je de reden niet weet :)

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:32

Ik lees ook even mee in dit topic. Van deze 11 pagina's heb ik al heel veel geleerd.
5 minuten geleden heb ik een meisje op HT een bericht gestuurd of ze a.u.b. een bewerking wilde verwijderen, mijn foto's zonder toestemming/betaling niet meer wilde gebruiken en of ze hier voortaan op wilt letten :)
Ik ben benieuwd hoe ze zal reageren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:34

meestal reageren ze zo: "maar ik heb ze van google hoor..." of "ik dacht dat op flickr alleen amerikaanse foto's stonden... dus die komen er niet achter,..." of "hallo ik weet echt niet meer waar ik hem vandaan heb, bewijs maar met een orginele foto dat je de eigenaar bent " :+

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:38

Ik heb net een heel "berichtgesprek" gehad op HT met iemand. Of ze zijn echt dom daar of ze houden je voor de gek...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:40

hahaha ik heb geen idee wat het is, maar ze weten allemaal wat een copyright betekent, namelijk niet stelen :+ staat in élke veiling en toch halen ze zelf de copyrights wel van de foto's :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:41

lifaya schreef:
meestal reageren ze zo: "maar ik heb ze van google hoor..." of "ik dacht dat op flickr alleen amerikaanse foto's stonden... dus die komen er niet achter,..." of "hallo ik weet echt niet meer waar ik hem vandaan heb, bewijs maar met een orginele foto dat je de eigenaar bent " :+

Of ze worden kwaad.