kindermishandeling , wat doe jij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:15

Citaat:
Jullie wilden helemaal geen kinderen. Dat is maar goed ook, anders krijgen we nog meer van die aso's, die het normaal vinden om anderman's kind te schoppen (even gericht op de mensen die dat blijkbaar 'normaal' vinden). Mijn hemel, wat heb je zelf thuis dan meegekregen, vraag ik me serieus af? Over slechte opvoeding gesproken.

_O- Haha! Mag je uberhaupt een kind nog wel aanraken of word dat ook gezien als meppen!? := Heb vaak zat een mep
gekregen, werkt prima! Komop zeg, een kind is niet van suiker! := Daarmee wil ik niet duidelijk maken dat ze dus er zijn voor
het meppen maar een keer een tik verkopen omdat ze gewoon brutaal zijn vind ik niet erg :=

Captain

Re: kindermishandeling , wat doe jij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:18

Inderdaad!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:25

Ik denk niet dat ik iets zou kunnen doen.

Het is allemaal heel leuk, die spotjes, maar ik denk niet dat het in de werkelijkheid zal helpen als je mensen erop aanspreekt.
Als het op straat al voorkomt, schat ik in dat dat in een privé-situatie (dus waar geen anderen/vreemden bij zijn) dat gewoon door zal gaan.

Ik vind dat er tot op zekere hoogte heel erg zwart-wit over gedaan wordt.
Tuurlijk, er is een grens, maar ligt die grens bij een corrigerende tik of ergens anders?

En als er al sprake is van kindermishandeling, welke degradatie is het?
Er zijn kinderen die bont en blauw geslagen worden waar niks aan gedaan wordt en andere kinderen die misschien sporadisch een "pak op hun flikker" krijgen en die daarna uit huis geplaatst worden.

Ik geloof dat ik liever zou zien dat er echte oplossingen gevonden zouden worden door de regering in plaats van een setje hippe reclamespotjes waarbij burgers worden aangesproken op hun verantwoordelijkheidsgevoel, terwijl de politie hier zelf nauwelijks aandacht aan besteedt en liever een setje fietsers bekeurt omdat hun achterlicht het niet doet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:42

NHevaVD schreef:
Citaat:
Jullie wilden helemaal geen kinderen. Dat is maar goed ook, anders krijgen we nog meer van die aso's, die het normaal vinden om anderman's kind te schoppen (even gericht op de mensen die dat blijkbaar 'normaal' vinden). Mijn hemel, wat heb je zelf thuis dan meegekregen, vraag ik me serieus af? Over slechte opvoeding gesproken.

_O- Haha! Mag je uberhaupt een kind nog wel aanraken of word dat ook gezien als meppen!? := Heb vaak zat een mep
gekregen, werkt prima! Komop zeg, een kind is niet van suiker! := Daarmee wil ik niet duidelijk maken dat ze dus er zijn voor
het meppen maar een keer een tik verkopen omdat ze gewoon brutaal zijn vind ik niet erg :=

Waar zeg ik dat een kind van suiker is dan??? Ik geloof niet in slaan, wel in corrigeren met andere alternatieven, die misschien nog wel beter werken dan die tik. Heb jij uberhaupt wel een andere alternatief dan meppen? Of mep jij altijd meteen maar, als iets je niet bevalt?

Fijn dat jij het verder niet erg vindt om een kind een tik te verkopen. Ga je gang later als je groot bent, zou ik zeggen. Ik lig ook niet wakker van een moeder die haar kind een tik(je) verkoopt, maar ikzelf doe het dus niet. ;)
Mijn kind, mijn keuze. Ik ben niets verplicht en wij kunnen het thuis prima af op een andere manier. Ik kan in elk geval zeggen dat ik een goed opgevoed kind heeft, die prima weet wat wel en niet mag. Wat niet wil zeggen dat ze heilig is, welnee, ze is een echte donderstraal met pit, maar daar hou ik ook van. :D

Maar anderman's kind schoppen is even een iets ander verhaal, nietwaar?
Bij de mijne zou je het niet hoeven flikken in elk geval. :n
En zeker niet een of andere 16-jarige snotneus. :D

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 13:46

@ Twiggy , mag een ander jouw kind corrigeren ? Ervan uitgaande dat correctie nodig is geweest

Iedereen kijkt natuurlijk anders tegen correctie aan wat ik hier dus ook heel erg merk
Dus kan het voorkomen dat een ander jouw kind corrigeerd met een tikje waarbij diegene gewoon overtuigd is dat dat de goede manier is
Denk dan aan een moeder van een ander kindje waar jouw kindje speelt bv

Beetje krom uitgelegd , dat is niet mijn sterkste punt haha ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:51

Anne_GTI schreef:
Ik heb ze nooit geslagen als ze zulk gedrag vertoonden. Ik liet ze gewoon liggen en raar maar waar stonden ze dan zo weer op om hard achter me aan te lopen omdat ze zonder mama ook niet wisten wat ze moesten beginnen.

Tegen de oudste heb ik weleens gezegd dat ze maar een andere moeder moest zoeken als ze dacht dat ze het daar beter kon krijgen... (nadat ze me voor rotmoeder uitmaakte middenin een winkel)

_O- _O-

Mijn zusje en ik hebben ook wel eens een draai om de oren gehad vroeger.. Ik ben er niks slechter van geworden hoor ;)

En mijn zusje ging als vroege puber van een jaar of 3 ( :') ) ook als een idioot liggen krijsen op de grond, mijn moeder liep gewoon door! Negeren werkt vaak voldoende :)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:52

Citaat:
Waar zeg ik dat een kind van suiker is dan??? Ik geloof niet in slaan, wel in corrigeren met andere alternatieven, die misschien nog wel beter werken dan die tik. Heb jij uberhaupt wel een andere alternatief dan meppen? Of mep jij altijd meteen maar, als iets je niet bevalt?

Fijn dat jij het verder niet erg vindt om een kind een tik te verkopen. Ga je gang later als je groot bent, zou ik zeggen. Ik lig ook niet wakker van een moeder die haar kind een tik(je) verkoopt, maar ikzelf doe het dus niet.
Mijn kind, mijn keuze. Ik ben niets verplicht en wij kunnen het thuis prima af op een andere manier. Ik kan in elk geval zeggen dat ik een goed opgevoed kind heeft, die prima weet wat wel en niet mag. Wat niet wil zeggen dat ze heilig is, welnee, ze is een echte donderstraal met pit, maar daar hou ik ook van.

Maar anderman's kind schoppen is even een iets ander verhaal, nietwaar?
Bij de mijne zou je het niet hoeven flikken in elk geval.
En zeker niet een of andere 16-jarige snotneus.

Heb je niet gezegd, komt wel erg zo over :) Oooh er zijn zat alternatieven hoor, ik probeer alleen te zeggen
dat een tik verkopen niet meteen een dodelijke of vreselijke afloop heeft := Haha, oke, prima! :) Momenteel houd
ik 't bij de paarden, vond 't vooral even leuk om hier mijn mening te zetten, aangezien de reacties erop érg welkom
zijn := Snotneus, nee, haha, ik hem 'm net gesnoten! _O-

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:53

Sorry, ik zal me voortaan niet meer mee bemoeien :) Ik ben; geen moeder dus ik kan in feite niet meepraten. 2) ik ben een kind dat kleine kindjes totaal compleet echt niet leuk vind := (waarom zit ik hier dan?) Nou, geen idee eigenlijk! xD

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:54

Citaat:
En zeker niet een of andere 16-jarige snotneus.

Tsja, dan hadden ze misschien boven dit topic 18+ moeten zetten! :D

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 13:59

Dat er onbegrip/verschil van mening is tussen moeders en niet moeders is te begrijpen maar het kan toch ook iets respectvoller
en ik vind 16 jarige snotneus niet echt respectvol klinken

Zo sorry moest me even van het hart

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:00

zydeco schreef:
Dat er onbegrip/verschil van mening is tussen moeders en niet moeders is te begrijpen maar het kan toch ook iets respectvoller

Nou ik vind niet erg dat ze het zegt :) Eigenlijk heeft ze ook best een beetje gelijk hoor, maar waarom dan ingaan
op mijn topic als haarzijnde als ik toch maar een snotneus ben? Dat weet ik niet, nougoed, succes verders nog! :)

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 14:02

oke misschien ben ik niet helemaal wakker maar die onderste zin vat ik niet helemaal :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:30

zydeco schreef:

Maar door een 16jarige wel laten vertellen dat een ouder die niet eens in de zoveel tijd zijn kind een lel verkoopt, een "slechte" ouder is met onopgevoede kinderen??

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 14:32

Dat zeg ik niet
Dan lees je niet goed/of komt het verkeerd over , ik heb het over "krachttermen'' deze lijken mij niet nodig
Ik haal snotneus aan als voorbeeld
Verder word er hier echt netjes gediscussieerd (jeetje ben het even helemaal kwijt hoe je dat ook alweer schrijft)
Ik vind het heel interessant om dit te lezen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:59

NHevaVD schreef:
Heb je niet gezegd, komt wel erg zo over :) Oooh er zijn zat alternatieven hoor, ik probeer alleen te zeggen
dat een tik verkopen niet meteen een dodelijke of vreselijke afloop heeft := Haha, oke, prima! :) Momenteel houd
ik 't bij de paarden, vond 't vooral even leuk om hier mijn mening te zetten, aangezien de reacties erop érg welkom
zijn := Snotneus, nee, haha, ik hem 'm net gesnoten! _O-

Ik zal je zeggen, dan begrijp je me misschien iets beter; ik erger me heel erg aan de tendens dat sommige ouders hun kinderen geen of amper grenzen opleggen. Reken maar dat die van mij leert dat er grenzen zijn en dat bepaalde zaken echt niet getolereerd worden. Dat is belangrijk voor de ontwikkeling van het kind en ze doen allemaal wel eens iets wat niet mag. Dat hoort erbij. Ik ben met je eens dat een keer een tik op zich niet vreselijk hoeft te zijn, maar ik persoonlijk kies daar niet voor bij de opvoeding van mijn kind. En nogmaals, dat wil dus echt niet zeggen dat ze geen grenzen leert of van suiker is, want dat is ze zeker niet.

Ik wil verder helemaal niet schelden trouwens, hoor, maar ik was het gekakel even zat. ;)
Hou je maar lekker bij de paarden, dat zijn ook net kinderen af en toe. :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:31

upendo schreef:
Ik geloof dat ik liever zou zien dat er echte oplossingen gevonden zouden worden door de regering in plaats van een setje hippe reclamespotjes waarbij burgers worden aangesproken op hun verantwoordelijkheidsgevoel, terwijl de politie hier zelf nauwelijks aandacht aan besteedt en liever een setje fietsers bekeurt omdat hun achterlicht het niet doet.

Het verband met de fietslichtjes is me even ontgaan (waarbij het overigens helemaal niet zo onzinnig is: er vallen veel slachtoffers in het verkeer dus controle is niet alleen maar pesterij.)
Maar verder is het toch heel logisch dat iedereen daar een verantwoordelijkheid in heeft, daarvoor zijn we toch een samenleving? Waarom moet alleen de politie dat opknappen, waarom zou je niets doen als je ervan op de hoogte bent?

En ik denk het in veel gevallen niet alleen een politiezaak is. De meeste kindermishandeling komt voort uit onmacht, uit problemen die de ouders boven het hoofd gegroeid zijn. De mensen die heel doelbewust opzettelijk wreed zijn, zijn echt uitzondering. Dat betekent niet dat het dan ok is om je kind te mishandelen trouwens, wel dat andere methoden dan alleen maar straf meer effect hebben voor de kinderen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:40

ik ben niet direct tegen een tikje op de vingers.
daarmee hou ik schijnbaar niet van kinderen en zou ik ze ook niet willen.

er word van de andere kant ook lekker over een kam gescheerd.

ik ben ook geen 16.
ik ben 23,en wil op den duur best kinderen.
nu nog niet,omdat het nog niet in mijn leven past.

maar omdat ik niet anti tikje ben,hou ik nog wel van kinderen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:23

Shadow0 schreef:
upendo schreef:

Het verband met de fietslichtjes is me even ontgaan (waarbij het overigens helemaal niet zo onzinnig is: er vallen veel slachtoffers in het verkeer dus controle is niet alleen maar pesterij.)
Maar verder is het toch heel logisch dat iedereen daar een verantwoordelijkheid in heeft, daarvoor zijn we toch een samenleving? Waarom moet alleen de politie dat opknappen, waarom zou je niets doen als je ervan op de hoogte bent?

En ik denk het in veel gevallen niet alleen een politiezaak is. De meeste kindermishandeling komt voort uit onmacht, uit problemen die de ouders boven het hoofd gegroeid zijn. De mensen die heel doelbewust opzettelijk wreed zijn, zijn echt uitzondering. Dat betekent niet dat het dan ok is om je kind te mishandelen trouwens, wel dat andere methoden dan alleen maar straf meer effect hebben voor de kinderen.

Het gaat mij meer om het punt dat men een stuk meer aandacht besteedt aan bijvoorbeeld campagnes zoals het hebben van lichtjes (okee, dat is nog redelijk nuttig) en dat de scholen weer zijn begonnen (Ikzelf vind dit volkomen nutteloos, als automobilist zou je altijd scherp op moeten letten en niet opeens meer omdat scholen weer beginnen), maar in de mate waarin die campagnes gevoerd worden als je dat vergelijkt met die over kindermishandeling.

Ikzelf zou liever zien dat er meer gedaan werd in de praktijk. Campagnes helpen over het algemeen genomen toch niet op zulke grote schaal als men zou willen en in plaats daarvan zou je dan beter aan alternatieven kunnen denken zoals dorpswachten of iets dergelijks die weten wat er in het dorp speelt en die dan een kleine bijdrage geven voor het verlenen van hulp bij het vinden van informatie en ouders die hun kind bewust dan wel onbewust mishandelen.

Ik zeg ook niet dat het alleen een politiezaak is. Wat ik me alleen afvraag is waarom er niet meer wijkagenten zijn die gewoon in de wijk patrouilleren en een oogje in het zeil houden, want ook daarbij kun je vaak al een deel zien van wat er speelt.

Wat mij betreft is dat een stuk nuttiger dan 20.000 hulplijnen bij elkaar, gewoonweg omdat het grootste deel van kinderen die werkelijk mishandeld zijn dit niet durven te melden. Ook al word je mishandeld, het blijven je ouders en tot op zekere hoogte ben je daar dus ook volledig van afhankelijk. Bovendien beseft een kind vaak niet dat het werkelijk mishandeld wordt. Als het regelmatig voorkomt, dan raak je daar op de een of andere manier toch aan gewend. Vaak is de stap gewoon ook te groot, het is toch een soort 'schaamte' die er is om erover te vertellen, denk ik.

Als er "van buiten" iemand is die jou of je ouders of een instantie erop aanspreekt dat het te ver gaat en dat het zo niet verder kan, dan kan je daar als kind ook zeker door gesterkt worden. Dat het altijd zo is, zeg ik niet, maar er is zeker een percentage die erg bij dit soort hulp gebaat is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:01

Snoevie schreef:
ik ben niet direct tegen een tikje op de vingers.
daarmee hou ik schijnbaar niet van kinderen en zou ik ze ook niet willen.

er word van de andere kant ook lekker over een kam gescheerd.

ik ben ook geen 16.
ik ben 23,en wil op den duur best kinderen.
nu nog niet,omdat het nog niet in mijn leven past.

maar omdat ik niet anti tikje ben,hou ik nog wel van kinderen.

Snoevie, als je op mijn posts doelt..... ;)
Zo ja, lees nou eens goed en niet alleen wat je wilt lezen ;) . Want misschien had ik het helemaal niet tegen jou. Ik maak me op zich ook niet druk over een tikje, hoor, maar ik vind het persoonlijk niet de manier. Als een paar mensen met verhalen komen dat het schoppen van andermans kinderen blijkbaar normaal moet zijn, dan laat ik even de andere kant van het verhaal horen, dat IK dat als moeder NOOIT zou tolereren. Niemand schopt mijn kind, ze spreken haar desnoods zelf maar aan (ik ben ook niet overal bij) of kunnen met mij komen praten. Diegene had het kind aan kunnen spreken en daarbij de moeder, die er blijkbaar naast stond. Dan was de boodschap voor dat kind ook wel duidelijk (voor die moeder weet ik niet :+ , dat kan ik niet inschatten).

Ik ben blij dat jij wel van kinderen houdt en ze op den duur ook wilt. Je hebt groot gelijk, want het is naast het moeilijke van opvoeden ook verschrikkelijk leuk!!! :)
En als jij af en toe wel een tikje uit deelt, so be it, ik ga er ook vanuit dat je dat met beleid doet dan. Dan lig ik er echt niet van wakker, hoor. Maar ikzelf heb gekozen voor een andere manier van omgaan met mijn kind (en ik geloof helemaal niet dat ze er zo slecht van wordt. ;)

Verder gaat dit topic over kindermishandeling, volgens mij.
Ik vind het op zich prima dat als je een vermoeden hebt dat er kids mishandeld worden, dat meldt. Kinderen zijn weerloos en overgeleverd aan de ouders en als die hun frustraties botvieren op kinderen, moet daar zeker iets aan gedaan worden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:11

ik lees niet alleen wat ik wil lezen,dat maak jij ervan.
en misschien doelde ik niet alleen op jou.(hoezo lezen wat je wil lezen?)

edit: en jij zegt dat jij het persoonlijk niet de manier vind,daar heb ik alle begrip voor,iedereen zijn mening.
mij ging het meer om de mensen die vinden dat hun visie automatisch de waarheid is,dus het was niet zozeer op jou persoonlijk.

en net zo goed dat jij vind dat je kind er niet slechter van word als je op een andere manier dingen toepast,zo geloof ik dat ook.

en je hebt gelijk,het gaat over kindermishandeling,maar het gesprek ging wel deze richting op,vandaar dat ik reageer,en dan met name tegen degenen die je gelijk een kindermishandelaar vinden als je een keer een tikje op de vingers geeft.

ik ben helemaal met je eens dat het een goede zaak is dat het vermoeden van mishandeling gemeld wordt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 01:49

Ik was in elk geval wel degene die over 16-jarigen begon.
Maar ik geloof niet dat ik heb gezegd dat iemand die eens een tikje uitdeelt, niet van kinderen houdt. ;)
Dus dan had je het zeker over iemand anders. ;) :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 07:10

ok idd dat van de 16 jaar kwam idd van jou(al had ik het ergens ook nog van iemand anders gelezen geloof ik)
maargoed,maakt niet uit verder

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:42

zydeco schreef:
Mag een ander jouw kind corrigeren ? Ervan uitgaande dat correctie nodig is geweest

Iedereen kijkt natuurlijk anders tegen correctie aan wat ik hier dus ook heel erg merk
Dus kan het voorkomen dat een ander jouw kind corrigeerd met een tikje waarbij diegene gewoon overtuigd is dat dat de goede manier is
Denk dan aan een moeder van een ander kindje waar jouw kindje speelt bv

Ik heb even de naam weggehaald, omdat ik dit een heel goede vraag vind :D .

Ja, een ander mag mijn kind VERBAAL corrigeren, maar echt NOOIT slaan. Dat accepteer ik onder geen enkele voorwaarde. Aanspreken op zijn gedrag (hij is ondertussen bijna 11) mag uiteraard, een ander heeft ook grenzen en mag die duidelijk aangeven. Als die ander ervan overtuigd is dat er geen andere manier is om mijn kind te corrigeren behalve met een tik dan denk ik dat we eens een heeeeeeel goed gesprek moeten hebben, want slaan is een no go area voor mij. En komt er niets uit dat gesprek dan zal mijn kind daar niet meer in huis gaan spelen, heel simpel. Want wat is een tikje en wanneer is het meer? Waar ligt de grens? Andermans kids blijf je af, punt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:14

Ik zou het ook niet tolereren wanneer een ander mijn kind een tik zou verkopen. Dat is echt out of the question!
Heb niets toe te voegen aan de post van Breghje wat dat betreft!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:27

Zydeco, sorry, ik had nog niet gereageerd op je vraag en ik zie inmiddels dat de twee bovenstaande bokkers eigenlijk mijn mening al verwoord hebben. Ik sluit me dus bij hun woorden aan. Slaan tolereer ik absoluut niet, maar haar corrigeren bij negatief gedrag, prima!