Citaat:
Wat een vreemde conclusies. Hoe kun jij dat nu weten?
Dat ze geweldig veel ervaring heeft voor een kind van 13, wil dat niet zeggen dat ze op zee veiliger is dan hier tijdens het oversteken van de straat.
pak de statistieken er maar bij
hoe groot is de kans in nl dat je aangereden word ? (ook al kijk je rechts en links)
en hoe groot is de kans dat je een container tegen komt en die ramt
of dat je in een onoverleefbare storm terecht komt
terwijl je weerbericht etc goed in de gaten houd buiten storm zeizoen zeilt etc
windkracht 8 / 9 op zee is ook heel iets anders dan windkracht 8/9 op het ijsselmeer bv
persoonlijk vind ik niks mooiers dan met 9 op de noordzee midden in de nacht
astridelise schreef:Ik snap niet dat haar ouders dit maar gewoon vinden! Wat is nou 13 jaar! Ik denk dat dat grietje straks beslissingen moet nemen waar zij helemaal niet rijp voor is? Ik vraag mij af of zij wel beseft wat het inhoud om echt op jezelf aangewezen te zijn in alle denkbare situaties.
gezien de reeds gedane solozeevaarten lijkt me het van wel
Sim0ne schreef:nickyu schreef:de % kans dat ze aangereden word door een auto in die 2 jr
als ze thuis blijft
is groter dan % van wat er op zee kan gebeuren en fout afloopt
Dat is dus echt niet waar. Een boot die je in je eentje kan zeilen zal altijd een vrij kleine boot zijn. Op zee is het juist heel gevaarlijk. Stromen kunnen plotseling op komen zetten, er drijven containers net onder het oppervlakte die je boot kunnen beschadigen (zo is een ervaren zeiler die ik ken omgekomen op de Atlantische oceaan). En je moet ook langs de Kaap, en daar bij Afrika zitten nu al die piraten. Als je apparatuur uitvalt (sateliettelefoon, motor, whatever) zit je ook zo in de problemen. Met een volgboot zijn deze problemen natuurlijk minder, maar om nu te zeggen dat het niet erg gevaarlijk is...
wat je nu zegt is net zoiets als
met de auto is veiliger als met het vliegtuig ..
wat dus percentueel gezien onwaar is
hoeveel containers denk je dat er daar ronddrijven
wel eens aan walvissen gedacht ? die wil je ook niet tegen je romp krijgen
maar percentueel gezien op de oceanen ?
een kans van 1 op hoeveel miljoen dat je ze ook daadwerkelijk tegen komt en ramt ?
stromen zetten niet zomaar op , die zijn er
of bedoel je stormen? buiten weerbericht waarin echt wel wat van te voren bekend is
ja dat is dan het grootste gevaar .. een der redenen dat ze dus BUITEN het storm zeisoen vaart
kan je m niet ontlopen is het reven van de zeilen
daarbij gaat ze dus JUIST NIET via de kaap , dat had idd niet zo'n slimme actie geweest
juist ivm bijna altijd aanwezige stormen en sterke stromingen
vaart ze buiten het storm zeisoen
maakt de grote oversteek met 80 andere boten
en maakt verder kust hop vaarten , er is begeleiding, contact en een van alle gemakken voorziene boot
waar ze nu ook reeds solo zee vaarten mee maakt
als blijkt dat over een jaar de zee bij somalie onveilig is kan ze dan altijd nog stoppen
als ik alles zo op een hoop gooi nemen ze geen onnodige risico's
(buiten wat de mensen eng vinden aan zeilen ..)
denk dat ze heel bewust (en dat de ouders haar ook wel alle senario's nogmaals voorgeschoteld hebben)
dit overdacht heeft
Laatst bijgewerkt door nickyu op 25-08-09 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt