Dode bij vechtpartij strandfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: Dode bij vechtpartij strandfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:27

Ik kan me op geen enkele manier voorstellen dat wanneer er helemaal niets aan de hand is, iedereen vrolijk aan het dansen is, undercover politiemannen uit het niets zouden gaan schieten. Zo zit de wereld gewoon niet in elkaar.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:46

vera23 schreef:
maarr als nou blijkt dat echt alleen de politie geschoten heeft .. wat we nog af moeten wachten . dan kan ik wel begrijpen waarom de mensen zich tegen de politie gingen keren :o ..

Ik niet. Als een paar duizend man op de politie en elkaar beginnen in te slaan en te schoppen, strandstoelen gooien en wat al niet meer, kan ik heel best begrijpen waarom de politie op deze manier ingrijpt. Wat hadden ze anders moeten doen?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:08

Wat een drama zeg! Echt afschuwelijk dat iets wat een feest zo moeten zijn zo afloopt… Ik vind de filmpjes echt walgelijk, wat een stelletje gestoorde kl**Tzakken liepen daar rond zeg!! Wat mankeert die lui dat ze zich niet normaal kunnen gedragen?! ;(

Afgelopen weekend ben ik op lowlands geweest, voor de 8e keer, 3 dagen en nachten. Ik heb daar nog NOOIT ruzie of gevechten gezien. Parkpop, ook een gratis festival, idem. Ben blij dat ik niet op feestjes kom wat dat soort mensen trekt...

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:19

tja je weet niet wat er gebeurt is toch of wel ?? .. strandstoelen gooien kan zoiezo al niet want die stonden er niet .. wil niks goed praten zeker niet .. maar goed niemand weet wat er echt gebeurt is .. en als blijkt dat de politie echt als enige heb geschoten .. komen we nooit de waarheid te weten !!

en ik vind die uitspraak elke keer .. met dat soort mensen ook beetje storend ..

slaat nergens op .. gebeuren op zat andere festivals ook genoeg ellende .. maar dit is toevallig te erg uit de hand gelopen :( ..

vorig jaar was er op hetzelfde feest dan ook genoeg van DAT SOORT mensen en toen was er ook niks aan de hand!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:27

Vera ik ben al op heel wat festivals geweest maar heb het nog NOOIT ergens uit de hand zien lopen :n Dit is gewoon echt niet normaal! Ook al zou de politie de eerste schoten gelost hebben, dat doen ze echt niet zomaar hoor :? Ik ben heel erg blij dat ik daar niet bij was, aan de hand van de filmpjes kan ieder weldenkend mens concluderen dat er een zwaar agressieve sfeer hing.

Het is toch gewoon absurd dat er niet eens op een normale manier feestgevierd kan worden?! En dat er dan gesproken wordt van "dat soort mensen", ze staan zelf toch "Rotterdam, hoolingans" te roepen?! Dan plaats je jezelf dus in dat hokje, waar ze ook best trots op lijken te zijn. Nou echt, ik walg er van! Ik vind het in en intriest dat zoiets gebeurd.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:31

ik vind het ook in en in triest absoluut .. dit is ook niet normaal .. maar er word hier nu gedaan als of het er nergens vechtpartijen zijn er nergens mensen woorde neer gestoken op festivals .. nou geloof me dat gebeurt zeker .. maar dat ik zeg dit is gewoon TE ver gegaan ...

maar er waren meer "normale"mensen als "dat soort mensen" die net ff de boel flink verstoord hebben!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:39

Vera ik reageer misschien een beetje heftig, ik vind het gewoon heel erg dat zulke dingen gebeuren. Ik begrijp dat slechts een groep mensen die daar rondliepen dit veroorzaakt hebben en wellicht het gros van de bezoekers zich wel normaal hebben gedragen.

Nogmaals, ik heb nog nooit een ruzie gezien op de festivals waar ik geweest ben, alleen maar een super relaxe sfeer waar iedereen samen feestviert en geniet, zo kan het ook.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:48

Volgens mij was 90% die "Rotterdam Hooligans" riep niet eens een hooligan, maar gewoon een 'normaal soort mens' dat het leuk vond om te rellen. Nou ik hoop dat ze daar een lesje van geleerd hebben.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:49

vera23 schreef:
tja je weet niet wat er gebeurt is toch of wel ?? .. strandstoelen gooien kan zoiezo al niet want die stonden er niet ..

Een andere bokker had het wel over mensen die langskwamen met gewonden op strandbedjes, dus dat zou betekenen dat ze toch wel moeten zijn geweest. :)

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:51

vera23 schreef:
ik vind het ook in en in triest absoluut .. dit is ook niet normaal .. maar er word hier nu gedaan als of het er nergens vechtpartijen zijn er nergens mensen woorde neer gestoken op festivals .. nou geloof me dat gebeurt zeker .. maar dat ik zeg dit is gewoon TE ver gegaan ...

maar er waren meer "normale"mensen als "dat soort mensen" die net ff de boel flink verstoord hebben!

Het gebeurd wel erg veel in omgeving Rotterdam, of valt dat nu gewoon op?
Zomercarnaval, dat feest bij Erasmus..
Hoop dat de relschoppers hard aangepakt worden, en zich niet meer op feesten mogen vertonen. :n
Al zal dat weer moeilijk te controleren zijn.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:53

Die agresieve sfeer waar meerdere het over hebben, heb ik pas echt om half 12 gemerkt, oke hier en daar wat kleine opstootjes maar dat zie ik ook regelmatig op andere feesten en soms zelfs met stappen...

Het is hier gewoon goed uit de hand gelopen.. Op andere feesten gebeurd het ook maar daar zal het minder snel uit de hand lopen omdat deze mensen niet en onder alcohol en onder invloed van drugs zijn... ook doet een groeps gevoel heel wat met een mens, ze stoken elkaar lekker op!

Ze zijn nog steeds bezig met het strand onderzoek.. en ben ook erg benieuwd of alle puzzelstukjes een beetje op zijn plek gaan vallen...

De strandstoelen waar gewonden op lagen en waar mee gegooid werden stonden bij de standtentjes even verder op net buiten het terrein...

Deze werden gegooid toen de relschoppers buiten het hek waren, en politie te paard ze galoperend en meppend het strand op joeg langs het afgezette terrein...

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:53

Robby was een vriend van een vriendin van mij. Echt vreselijk wat er gebeurd is, denk je naar een leuk feest te gaan, gebeuren er dit soort dingen. :n

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:56

ja dat heb ik gezegt dat ze voorbij kwamen op bedjes .. dat was er buiten idd .. maar heb zee r niet mee zien gooien maar dat was toen ;) :o

die relschoppers moeten zeker aangepakt worden absoluut :(

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:57

Vraag me trouwens af of dit echt voorkomen had kunnen worden. Als mensen willen rellen vinden ze altijd wel een weg, met of zonder wapens.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:02

tuurlijk die gaan ervoor naartoe ... dat hou je niet tegen denk ik .. behalve als je weet wie het zijn en die erbuiten houden ofzo maar kom je nooit achter en dat word wel een heel gedoe :o .. ze moeten gewoon eens gaan beseffen hoe ze het verzieken voor anderen maar helaas .. zijn gewoon stelletje ego s !

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:17

pffff net even de filmpjes gekeken die eerder in dit topic langs kwamen, maar het commentaar bij dat eerste filmpje!!

Die mogen ze van mij ook opsluiten, wat een woord gebruik zeg! bah!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:20

Echt niet normaal dat iets wat voor de gezelligheid bedoeld is uitloopt tot n drama! Snap niet wat mensen er in zien om rellen te gaan schoppen! Maar ja tegenwoordig worden mensen steeds agressiever heb ik t idee, vooral als r een beetje alcohol genuttigd is.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:38

Wietsje92 schreef:
Echt niet normaal dat iets wat voor de gezelligheid bedoeld is uitloopt tot n drama! Snap niet wat mensen er in zien om rellen te gaan schoppen! Maar ja tegenwoordig worden mensen steeds agressiever heb ik t idee, vooral als r een beetje alcohol genuttigd is.

En vooral als er niet alleen alcohol in het spel is maar vooral ook alcohol in combinatie met..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:38

double schreef:
Vraag me trouwens af of dit echt voorkomen had kunnen worden. Als mensen willen rellen vinden ze altijd wel een weg, met of zonder wapens.

En het volgende bewijst dat maar weer:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4672 ... nd___.html

'Treinen vanaf strandfeest uitgewoond' UTRECHT - Feestgangers die zaterdagavond met de trein terugreisden vanaf het festivalterrein in Hoek van Holland, hebben de treinwagons behoorlijk toegetakeld. De NS schat dat de schade zal oplopen tot 50.000 euro.

Alle tien treinen die na afloop van het feest vanaf Hoek van Holland reden, waren behoorlijk uitgewoond”, aldus een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen. „Op meerdere plekken hebben mensen in de trein gekotst, ramen ingetikt en tussendeuren gesloopt. Ook heeft een passagier aan de noodrem getrokken.”

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:40

Iris82 schreef:
double schreef:

'Treinen vanaf strandfeest uitgewoond' UTRECHT - Feestgangers die zaterdagavond met de trein terugreisden vanaf het festivalterrein in Hoek van Holland, hebben de treinwagons behoorlijk toegetakeld. De NS schat dat de schade zal oplopen tot 50.000 euro.

Alle tien treinen die na afloop van het feest vanaf Hoek van Holland reden, waren behoorlijk uitgewoond”, aldus een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen. „Op meerdere plekken hebben mensen in de trein gekotst, ramen ingetikt en tussendeuren gesloopt. Ook heeft een passagier aan de noodrem getrokken.”

Lekker is dat.
Zet de NS expres meer treinen in zodat de mensen snel naar huis kunnen, gebeurt dit.. Pfff, ik kan dat niet snappen!

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:44

En wie mag dat weer betalen :(

Stelletjes eikels... tot dat je hun spullen gaat slopen dan ineens worden ze kwaad... sloop ook gewoon andermans spullen niet... wees blij dat ze voor vervoer zorgen voor je...

Altijd hetzelfde liedje....

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:45

Iris82 schreef:
double schreef:

Ik wilde dit net ook plaatsen. Had het gehoord op de radio.. Hoe idioot!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:49

Ik kan er gewoon niet over uit..
Vind het echt belachelijk!
Maar eigenlijk vind ik heel de rellen tijdens en rondom het feest belachelijk..

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:26

en daarom wilde ik niet meer met de trein naar huis ;) was te verwachten helaas!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:27

vera23 schreef:
tja je weet niet wat er gebeurt is toch of wel ?? .. strandstoelen gooien kan zoiezo al niet want die stonden er niet ..

Strandbedjes stonden er zeker wel hoor. Dit was direct naast de laatste strandtent het meest dichtbij het feest.
Hier stonden wel 10 tot 15 strandbedden..

Daarmee werd gegooid. Dat weet ik 100% zeker want heb het met m'n eigen ogen gezien...