Vergeten kind komt om in auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Vergeten kind komt om in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:45

Ook ik kan er met mijn hoofd niet bij dat je je kind in de auto kunt vergeten en er vervolgens de komende x uren niet 1 keer aan denkt.

Daarom ga ik ook mee met verschillende andere meningen dat als het zo moet je beter de zorg van het kind uit handen kunt geven of er simpelweg niet aan moet beginnen.
Kom op zeg, het is geen plant die je in je huis neerzet!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:00

Wat betreft de kosten van kinderopvang: dat valt reuze mee hoor! Je krijgt (naar inkomen) geld terug van de Belastingdienst en dat scheelt een hele hoop. Zo uit mijn hoofd krijgen wij wel iets van 70% terug.
Je hebt ook kinderen die op indicatie (bijvoorbeeld omdat het een gezin is waarvan beide ouders een achterstand hebben en wel wat opvoedingsondersteuning kunnen gebruiken) een aantal dagen naar de opvang gaat. In dat soort gevallen betaalt de gemeente de opvang.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:58

De mensen die ik persoonlijk ken, die echt onder of op de armoedegrens zitten, hebben echt geen auto. ;)

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:03

O bah, ik word echt misselijk bij het idee alleen al. Hoe kan je je kind zo lang vergeten. Dat je wel eens iets vergeet oke, maar zo'n tijd. Ondertussen moet je er toch wel achter komen.
Echt walgelijk.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:18

Je hebt vergeten en je hebt vergeten. Daartussen zit een wereld van verschil volgens mij.

shay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:37

vorame schreef:
En doe de auto eruit en je hebt weer wat geld en je kunt een kind er ook niet in laten zitten. :D
Maar ik denk dat de mensen in echte armoede een kind niet naar de opvang brengen, dat is te duur.
Dus over de mensen die kinderen in de auto laten zitten zijn geen armoede mensen.

Dat is natuurlijk onzin want voor mensen die geen geld hebben betaald de gemeente sociale plaatsingen noem je dat. Tuurlijk is het naar wat er gebeurt is verschrikkelijk zelfs de nacht merrie van iedere ouder, Maar uit jou verhaal haal ik een conclusie.(Dus over de mensen die kinderen in de auto laten zitten zijn geen armoede mensen )en dit is niet de juiste plek om conclussies te trekken als je niet alle gewenste informatie beschikt.

Mensen in het algemeen hebben altijd wel hun zegje klaaar. maar denk eerst eens 2 keer na voordat je je conclussies trekt.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:42

Ik geloof dat ik je niet volg.
Ik heb al een paar keer geschreven dat mensen in Nederland niet in een auto hoeven te slapen omdat er in Nederland opvang voor bestaat.

Mensen die al tijden in armoede leven hebben geen auto.
Of ze hebben wel erg rare prioriteiten.
Die conclusie kun je gerust stellen.
En armoede daarbij bedoel ik niet leven van een minimum inkomen.
Dat is gewoon te doen.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:50

Conclusie, als je arm bent heb je geen auto en kan je je kind dus niet vergeten. ;)

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:54

:)) ja zoiets. ;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:54

Het is allemaal makkelijk oordelen. We weten hier helemaal niets over deze vrouw die haar kind in de auto vergat. Misschien is het wel een carrierevrouw die bezig was met de fusie van 2 grote banken. En misschien is het wel een top-moeder die overliep van alles wat er in haar leven gebeurde, geldzorgen, zieke moeder, slechte echtgenoot.

Ik houd niet zo van oordelen over anderen. Deze vrouw is voor de rest van haar leven gestraft. Wat er ook aan de hand was waardoor ze haar kind vergat. En dat vind ik heel erg voor haar.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:04

Ik vind het ook heel erg voor haar. Serieus.
Maar medelijden heb ik niet met haar, wel met haar kindje.
Wat voor goede moeder ze ook zou zijn geweest.
Het kindje heeft wel een vreselijk dood gehad.
En ik weet dat ik dan soms erg hard over kom, of zelfs ben.
Maar ik geef meer om kinderen en dieren dan om volwassen mensen als er wat aan de hand is.
Misschien niet terecht van me, maar dat is wie ik ben.
En dat zal ook vast wel door komen in mijn berichten.
En dan hoef ik niet eens te weten wat er allemaal gespeeld heeft, het kindje is dood.
Dat is wat mij telt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:29

Ik heb toch niet het idee dat we hier zo erg aan het oordelen zijn. We proberen te bedenken hoe zoiets kan gebeuren. En voor die moeder (en andere nabestaanden) is het natuurlijk afschuwelijk. Maar blijft de vraag: hoe is het mogelijk dat je je eigen kind vergeet, en dan niet even, maar een hele tijd.
Hoe erg het ook gesteld is met je, je kind zou toch altijd op de eerste plaats moeten komen? Ik vind dit echt zo moeilijk voor te stellen, ik kan het me niet voorstellen.

@Vorame: kinderen en dieren zijn ook van volwassenen afhankelijk, die verdienen wat mij betreft ook meer mededogen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:34

Anoeska schreef:
Ik houd niet zo van oordelen over anderen. Deze vrouw is voor de rest van haar leven gestraft. Wat er ook aan de hand was waardoor ze haar kind vergat. En dat vind ik heel erg voor haar.

Het kindje is nog meer gestraft, heeft nooit een kans op een leven gehad.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:42

Je hebt ook gelijk hoor. Het kindje is het natuurlijk het allerergste voor. Zonder meer.

Maar ik kan me niet voorstellen hoeveel leed het voor het de nabestaanden (moeder, rest van het gezin) moet opleveren. Hoe die mensen nog met zichzelf kunnen leven. En dat vind ik ook heel erg.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:44

Ik denk dat ik niet meer met mezelf zou kunnen leven, maar ja je weet niet of er meer kinderen zijn die dan weer gestraft worden.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:45

Ik heb niet eens kinderen, en ik kan me niet voorstellen hoe zo'n moeder verder moet met haar leven.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:47

Dat is ook erg en daar zullen ze een verder leven mee moeten dealen.

Maar dat moeten ouders van een kindje dat aan leukemie dood gaat ook.
En daar heb ik dan echt mee te doen.

Ik ben misschien echt niet eerlijk wat dat betreft.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:49

Ik sta er ook om bekend dat ik alles zielig vind hoor, dus ligt ook een beetje aan mij. :o

Ik denk alleen dat dit voor de moeder nog erger en niet mee te leven is, omdat het haar schuld is.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:53

Had ze beter op moeten letten (sorry, maar dat is dan mijn eerste gedachte die ik anders niet zou typen, maar nu wel even laat staan om te laten zien dat ik gewoon echt meer om dat kind voel)
En ik weet dat ik hard ben, was ik wat dat betreft maar wat gevoeliger.
Al kan ik dan weer echt van emotie overlopen als het om kindjes en dieren gaat.

Verdriet om een kind verliezen lijkt mij even groot.
Alleen zul je bij het ene moeten dealen met een schuld gevoel en bij het andere niet.
Maar dat dealen met het schuldgevoel mag van mij als "straf" dan ook wel.
Het kindje kwijt zijn vind ik geen straf, anders heeft iedereen die een kind verliest straf.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:02

Een kind verliezen op wat voor manier dan ook is een enorme straf lijkt mij.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:03

Dat lijkt me het verschrikkelijkste in het leven wat er bestaat.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:05

vorame schreef:
Dat lijkt me het verschrikkelijkste in het leven wat er bestaat.

Dat is het ook, mensen gaan daar echt helemaal kapot aan, weinig relaties die dat overleven en in dit soort gevallen kan ik me al helemaal niet voorstellen dat je gezellig bij elkaar blijft.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:07

Als mensen dat wel kunnen vind ik dat erg knap van ze.
Ik zou het niet kunnen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:15

vorame schreef:
Als mensen dat wel kunnen vind ik dat erg knap van ze.
Ik zou het niet kunnen.

Nee en dat is heel menselijk, hoe kan je blijven samenleven met degene die je kind vermoord heeft, want daar komt het wel op neer.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:18

Soms zie je in programma's als Oprah wel dat mensen elkaar de ergste dingen kunnen vergeven.
En daar heb ik echt wel diep respect voor.
Misschien deze mensen ook wel, wie weet.