superpony schreef:Ik weet een zaak waarbij een onschuldig kind werd aangerand door een ouder kind. De jeugdrecherche zei alleen maar dat dat kind ook weer misbruikt was en zij daarom dat had gedaan. Ze kreeg hulp.
Dan vraag ik je toch? Dan mag dat kind dat door haar aangerand is dus straks ook aanranden, omdat het hem is overkomen? Zo kan je wel bezig blijven.....
Natuurlijk ben ik NIET voor doodstraf in dit geval en bij kinderen, maar je komt in een cirkeltje.....
Ik snap dat er nog wat fout gaat in het rechtsysteem en dat je onschldigen niet mag ombrengen. Maar zoals genoemd eerder een Dutroux, hoe duidelijk wil je het hebben?
Ik geef dan helemaal niks om mensen rechten of allerlei principes. dan ben ik maar slecht, maar dat komt dan wel door wat zulk soort mensen onschuldigen aan doen. IK heb daar NIET om gevraagd, niemand niet, lijkt me. Je hebt geen reden. Wij moeten ook dealen met alle oliebol die je kan tegenkomen in je leven.......
Zoals in bovengenoemde zaak, laat ze dat gezin eens goed aanpakken. Niet allerlei regels waardoor het maar door en door kan gaan. gewoon onderzoeken en e bovenop. Zo kan je echt een hoop ellende voorkomen voor hun en anderen. het wordt anders alleen van kwaad tot erger. Zo een meid ontspoort, komt een foute jongen tegen, krijgen ook weer kids en daar komen nog meer problemen......En die mogen alles, krijgen hulp, speciaal onderwijs, want ze hadden het zo moeilijk....Aanpakken die hap!
Mijn kind heeft het ook weleens verdomde moeilijk gehad en die moet gewoon naar school, leert prima en sport veel. Voor hem staat er niks of niemand klaar als hij keihard zijn best doet, geen potje geld of iets, want hij doet het zo goed. Vind ik prima hoor, maar ben super trots, maar daar moet je wel zelf of samen aan werken. Dat gaat niet vanzelf, zeker niet met tegenslagen.
Doodstraf is voor de echte gestoorde mafkezen. Maar je moet ook ergens beginnen met mensen harder aan te pakken, want elke misdaad is er eentje en elk gedupeerde van een misdaad ook.
Een inbreker komt dan geen doodstraf voor. maar weten jullie wel hoeveel mensen last hebben na een inbraak? denk je dat een inbreker enig geweten heeft? Maar als ie het zo moeilijk gehad heeft, is ie zielig? Mensen vragen er niet om en hebben er veel last van en dat is nog maar een kleine misdaad.
Sorry, het wordt zo onderschat wat je een ander aandoet. Ik heb voor geen 1 misdadiger begrip, never nooit niet. En van mij mag het allemaal een flink stuk harder. En ja, als mijn zoon dan ooit de fout in gaat, is dat vreselijk, maar een extra reden om ouders meer te motiveren betrokken te zijn en veel normen en waarden mee te geven. ( ook al ben ik dus voor de doodstraf bij gruwelijke misdaden en vinden sommigen dat ik dan geen normen en waarden heb)
Dat het zoveel kost vind ik echt te gek voor woorden. daar moeten ze dan ook maar flink wat aan gaan doen.
In de bak hogere straffen en dwangarbeid. zolang het hier buiten de werkgelegenheid niet belemmerd.
Dat heb je perfect verwoord.