Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:50

_Luziream schreef:
Goh waar is nou de gedacht heb je naasten lief?

Zoooo scheinheilig he? dit houdt in dat zelfs na een ernstig vergrijp je volgens de bijbel iemand vergeving zou moeten geven?
Hmmmmmmmm ik zie dat nooit gebeuren trouwens.
Vooral niet in amerika met al die rare sektes enzo. Doodstraf is de ultieme oplossing.(volgens hun dan) Komen hun dan ook in de hel?

Die naasten lief gedachte had ik ook tot een aantal jaren geleden. Vervolgens kwam ik terecht op het vraagstuk "was Che Guevara een held of een moordenaar?" Daaruit heb ik geconcludeerd dat onder bepaalde omstandigheden, als dat het belang en de veiligheid van een volk dient, iemand helemaal uitschakelen juist goed is. Het staat wat mij betreft onomstotelijk vast dat zo'n kindermoordenaar een bedreiging vormt voor iedereen. Niets mis met deze executie dus.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:26

Macusa schreef:
Paintlinger schreef:
Ja hoor, prima gedaan :j

Die straffen in nederland zijn een lachertje en ze kunnen daarna zo weer bij de scouting aan de slag :roll: :\

Inderdaad. Niet alleen de straffen zijn een lachtertje, de processen en de kosten daarvan zijn minstens zo idioot.

Jah joh tot je zelf ineens beschuldigd wordt.... dan ben je blij met regels.... tenzij het proces natuurlijk onzorgvuldig was, er een zondebok gezocht werd...

Dan mag je alleen nog maar hopen dat Peter R. De Vries zich voor jouw geval interesseert...

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:59

Macusa schreef:
_Luziream schreef:
Goh waar is nou de gedacht heb je naasten lief?

Zoooo scheinheilig he? dit houdt in dat zelfs na een ernstig vergrijp je volgens de bijbel iemand vergeving zou moeten geven?
Hmmmmmmmm ik zie dat nooit gebeuren trouwens.
Vooral niet in amerika met al die rare sektes enzo. Doodstraf is de ultieme oplossing.(volgens hun dan) Komen hun dan ook in de hel?

Die naasten lief gedachte had ik ook tot een aantal jaren geleden. Vervolgens kwam ik terecht op het vraagstuk "was Che Guevara een held of een moordenaar?" Daaruit heb ik geconcludeerd dat onder bepaalde omstandigheden, als dat het belang en de veiligheid van een volk dient, iemand helemaal uitschakelen juist goed is. Het staat wat mij betreft onomstotelijk vast dat zo'n kindermoordenaar een bedreiging vormt voor iedereen. Niets mis met deze executie dus.

Na ja ik vind het wel een goed is om daarover te discussieren. Dat iemand gestraft moet worden ok. Maar zo primitief als in jemen?
KOm op zeg! We leven niet meer in de prehistorie.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 15:31

Het enige tussen ons en de prehistorie is een stelletje wetten dat voorkomt dat we met zijn allen als een kip zonder kop iemand af gaan slachten omdat er iemand: 'Cry wolf!!!!!' roept. ;)

vuurneon

Re: Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:47

Gister bij reportage: de kosten van executie alleen al zijn 2 miljoen dollar!
Dat is dus excl. processen, huisvesting etc. Puur voor de dag zelf.
Dus ik snap heeeeel goed dat levenslang toch echt goedkoper is.

Zoals die man in de dodencel zei: ik heb iemand vermoord met voorbedachte rade, maar nu mag de staat mij wel doden met voorbedachte rade. Dat is toch krom?

Laura_Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:12

Natuurlijk is dat krom. De terechtsteller is, indien hij de doodstraf geeft, geen haar beter dan de moordenaar/verkrachter.

Doodstraf is definitief. En het rechtsstelsel is, helaas, niet waterdicht. Vele fouten worden gemaakt. Vaak staan de opspoorders onder zware druk - indien een jongetje van 11 in stukken in de woestijn gevonden wordt, schreeuwt het volk om vergelding. En dus moet de dader gevonden worden. Ook als de zaak tegen hem niet waterdicht is. Het publiek wil dat Barbertje hangt, dus Barbertje zal hangen. Is iemand veroordeeld, dan verstomt de verontwaardiging en kan de verwerking beginnen.

Maar moet nu werkelijk iemand op deze wijze boeten, alleen omdat het publiek daarom roept? Zo krijg je Peter R de Vries-recht.

Iemand schreef: wat als het je kind is die daar in stukken in de woestijn ligt? Oh ik zou uitzinnig zijn. Maar wat als het jouw kind is dat de kogel krijgt? Een ieder neemt maar aan dat het om een volslagen gek gaat, een gevaarlijke moordenaar. Maar zoveel van dat soort volkomen idioten zijn er niet. Er is een fragiel evenwicht tussen goed en fout. In de meeste gevallen zit er een verhaal achter, langer, schrijnender. En dat verhaal wordt niet verteld. Omdat het publiek slechts vergelding wil; bloed wil zien vloeien.

De doodstraf lost niets op, behalve dat de bloedzucht van het volk gelest wordt.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:14

ik vind de kogel nog op een nette manier als ik het zo mag zeggen, als ik het voor het zeggen had zou ik hem ook in stukken laten snijden, idioot!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:15

Jemen is nou niet echt een land waarbij je een eerlijke rechtzaak kan verwachten := Dus of hij het heeft gedaan of dat ze gewoon trots een zondebok hebben gevonden... wie zal het zeggen?
Zou mij niets verbazen als deze man gewoon het bokje is geweest omdat de regering weer rust wou hebben....

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:28

@Laura_Robin, ik vind dat je het heel goed verwoordt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:42

Ook ik ben het volledig eens met Laura_Robin.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 01:17

Laura_Robin schreef:
Een ieder neemt maar aan dat het om een volslagen gek gaat, een gevaarlijke moordenaar. Maar zoveel van dat soort volkomen idioten zijn er niet. Er is een fragiel evenwicht tussen goed en fout. In de meeste gevallen zit er een verhaal achter, langer, schrijnender. En dat verhaal wordt niet verteld. Omdat het publiek slechts vergelding wil; bloed wil zien vloeien.
Sorry hoor maar iedereen die zich vergrijpt aan een kind dat vind ik een gestoorde gek. En het verhaal erachter interesseert me dan eerlijk gezegd geen r**t. Fragiel evenwicht tussen goed en fout? Van kinderen blijf je met je poten af! Da's gewoon fout en het enige fragiele is in deze dat kind!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 02:10

Ik weet een zaak waarbij een onschuldig kind werd aangerand door een ouder kind. De jeugdrecherche zei alleen maar dat dat kind ook weer misbruikt was en zij daarom dat had gedaan. Ze kreeg hulp.
Dan vraag ik je toch? Dan mag dat kind dat door haar aangerand is dus straks ook aanranden, omdat het hem is overkomen? Zo kan je wel bezig blijven.....

Natuurlijk ben ik NIET voor doodstraf in dit geval en bij kinderen, maar je komt in een cirkeltje.....

Ik snap dat er nog wat fout gaat in het rechtsysteem en dat je onschldigen niet mag ombrengen. Maar zoals genoemd eerder een Dutroux, hoe duidelijk wil je het hebben?

Ik geef dan helemaal niks om mensen rechten of allerlei principes. dan ben ik maar slecht, maar dat komt dan wel door wat zulk soort mensen onschuldigen aan doen. IK heb daar NIET om gevraagd, niemand niet, lijkt me. Je hebt geen reden. Wij moeten ook dealen met alle oliebol die je kan tegenkomen in je leven.......

Zoals in bovengenoemde zaak, laat ze dat gezin eens goed aanpakken. Niet allerlei regels waardoor het maar door en door kan gaan. gewoon onderzoeken en e bovenop. Zo kan je echt een hoop ellende voorkomen voor hun en anderen. het wordt anders alleen van kwaad tot erger. Zo een meid ontspoort, komt een foute jongen tegen, krijgen ook weer kids en daar komen nog meer problemen......En die mogen alles, krijgen hulp, speciaal onderwijs, want ze hadden het zo moeilijk....Aanpakken die hap!
Mijn kind heeft het ook weleens verdomde moeilijk gehad en die moet gewoon naar school, leert prima en sport veel. Voor hem staat er niks of niemand klaar als hij keihard zijn best doet, geen potje geld of iets, want hij doet het zo goed. Vind ik prima hoor, maar ben super trots, maar daar moet je wel zelf of samen aan werken. Dat gaat niet vanzelf, zeker niet met tegenslagen.

Doodstraf is voor de echte gestoorde mafkezen. Maar je moet ook ergens beginnen met mensen harder aan te pakken, want elke misdaad is er eentje en elk gedupeerde van een misdaad ook.

Een inbreker komt dan geen doodstraf voor. maar weten jullie wel hoeveel mensen last hebben na een inbraak? denk je dat een inbreker enig geweten heeft? Maar als ie het zo moeilijk gehad heeft, is ie zielig? Mensen vragen er niet om en hebben er veel last van en dat is nog maar een kleine misdaad.

Sorry, het wordt zo onderschat wat je een ander aandoet. Ik heb voor geen 1 misdadiger begrip, never nooit niet. En van mij mag het allemaal een flink stuk harder. En ja, als mijn zoon dan ooit de fout in gaat, is dat vreselijk, maar een extra reden om ouders meer te motiveren betrokken te zijn en veel normen en waarden mee te geven. ( ook al ben ik dus voor de doodstraf bij gruwelijke misdaden en vinden sommigen dat ik dan geen normen en waarden heb)

Dat het zoveel kost vind ik echt te gek voor woorden. daar moeten ze dan ook maar flink wat aan gaan doen.

In de bak hogere straffen en dwangarbeid. zolang het hier buiten de werkgelegenheid niet belemmerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:23

Waarom denk jij dat zo een kind hulp krijgt, superpony?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:20

Aan de ene kant vind ik het goed, aan de andere kant ook weer niet.
Ik denk dat het goed is dat de man deze straf krijgt als hij schuldig is.
Aan de andere kant, zo is deze man er wel heel gemakkelijk van af gekomen.
Hij is op slag dood. Zo iemand zouden ze in een willekeurige gevangenis eens los moeten laten, denk niet dat hij daar lang leeft.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:46

Yamcha schreef:
Waarom denk jij dat zo een kind hulp krijgt, superpony?

Dat kind dat in onze oude buurt dat heeft gedaan? Dat is dus een zaak die zich echt heeft afgespeeld. Het slachtoffer werd amper naar om gekeken, omdat de dader zelf misbruikt is. Daarom zeg ik al, dan mag het slachtoffer dus ook aanranden of erger, omdat die aangerand is? Je moet op een gegeven moment wel ingrijpen en de cirkel doorbreken. Probleem gevallen harder aanpakken. Slachtoffers helpen ipv daders. Zo heeft iedereen straks wel een reden om iets te doen.....De foute mensen onder ons trekken zich nu niks aan van de wetten en regels, omdat ze er absoluut niet bang voor zijn. Daarom hardere straffen. Ook om de slachtoffers inderdaad een beter gevoel te geven van recht heeft geschied, want dat is nu ook niet zo. Je moet aan de onschuldige slachtoffers denken, niet aan de daders......

Kan idd ook nog vb geven van wat er is gebeurt toen wij een zaak hadden in A'dam. onder andere wat mijn moeder toen eind 50, begin 60 is overkomen meerdere malen.......Te schofterig gewoon. Zij staat op haar benen keihard te werken en dan komen er van die #$%^&& haar overvallen en gaan er toch met wat zuur verdient geld vandoor. Daar is weinig aan te doen als kleine zelfstandige. 3 kleine kereltjes die op oudjaarsavond haar gezicht compleet verbouwen voor de centen die zij bij zich droeg om het vuurwerkpakket op te halen van mijn zoontje. Zij hard werken en die rotzakken er zo mee vandoor........Auto die terwijl ze erin zat werd ingeslagen om maar wat te pakken, tot 2x aan toe. het is te gek voor woorden en wordt steeds gekker. Zaak is weg, maar niet zoals we gepland hadden.....

Dan heb ik het nog niet over de vreselijke mishandelingen en verkrachtingen van kinderen, die uren of dagen in paniek leven, met vaak een nog erger einde. daar kom je als ouder nooit overheen en dan hoeft er geen begrip te zijn voor een dader, echt niet.........Ik vind het zelfs net zo bij dierenmishandeling..Doe ze maar hetzelfde aan, laat maar voelen, je wilde toch zo graag? Het is toch niet ons probleem?

Er zijn wel duidelijke daders en die hoeven van mij niet jaren zitten te wachten op ene spuitje. Als dat geld kost, dan maar de strop ofzo....

Laura_Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:18

maikeltje schreef:
Sorry hoor maar iedereen die zich vergrijpt aan een kind dat vind ik een gestoorde gek. En het verhaal erachter interesseert me dan eerlijk gezegd geen r**t. Fragiel evenwicht tussen goed en fout? Van kinderen blijf je met je poten af! Da's gewoon fout en het enige fragiele is in deze dat kind!

Eerder in deze topic is al gezegd dat de meisjes in Jemen tot voor (heel) kort wettelijk uitgehuwelijkt en seksueel gebruikt (misbruikt dus) mochten worden vanaf hun negende jaar. Dat maakt alle mannen in Jemen die met zo'n jong kind zijn getrouwd in jouw theorie tot gestoorde gekken. Allemaal maar aan de galg?

Je moet dingen in perspectief zien.

Ik ben er heus niet voor dat iemand zich aan een kind vergrijpt en hem in stukken snijdt. Ik heb zelf ook kinderen. En eerlijk gezegd sta ik niet voor mezelf in als mijn kind iets aangedaan wordt. Maar het gaat erom dat de omstanders om vergelding brullen - zoals ook hier in dit topic - terwijl we eigenlijk niks weten. Heeft deze kerel wel een kind verkracht? Heeft hij hem wel vermoord? Is er uberhaupt aangetoond dat het kind eerst is verkracht? Hoe weten we dat deze vent dat gedaan heeft?

superpony schreef:
Maar zoals genoemd eerder een Dutroux, hoe duidelijk wil je het hebben?

Zo duidelijk is het dus zelden. We oordelen in dit geval op basis van een artikel in de Telegraaf. Hoe onduidelijk wil je het hebben? We oordelen op basis van niks. En roepen dan meteen om de doodstraf. Dat is toch griezelig? Enig idee hoe eenvoudig het - zeker in zo'n land - is om met behulp van wat corrupte overheidslieden en politie een onschuldige aan te wijzen?

Je moet heel, héél veel weten van de achtergrond van een zaak voor je er een oordeel over kunt hebben. Dat geldt in grote mate voor ons als publiek, maar evenzeer voor politie en justitie. Liever duizend schuldigen vrij, dan één onschuldige veroordelen. In verschillende landen wordt daar echter anders over gedacht: daar executeren ze liever een onschuldige, publiekelijk, in de hoop dat dat afschrikwekkend genoeg werkt. En om de macht van de overheid/politie etc maar eens te onderstrepen. Maar dat harde straffen en publieke executies niets uithalen waar het gaat om het omlaag brengen van het gehalte aan criminaliteit, dat is inmiddels uitvoerig aangetoond.

En buiten dat, nogmaals: veroordelen tot de doodstraf maakt de straffer niet beter dan de veroordeelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:58

Laura_Robin schreef:
Je moet heel, héél veel weten van de achtergrond van een zaak voor je er een oordeel over kunt hebben. Dat geldt in grote mate voor ons als publiek, maar evenzeer voor politie en justitie. Liever duizend schuldigen vrij, dan één onschuldige veroordelen.

Dat is ook de basis van ons rechtssysteem: onschuldigen beschermen tegen valse veroordelingen, zodat mensen niet onschuldig bestraft worden. Ons rechtssysteem is ter bescherming van de onschuldigen. Daarom ben je ook onschuldig tot het tegendeel is bewezen.

Maar bij veel mensen is iemand al schuldig als er een vinger naar uitgestoken wordt, is zo iemand haast niet meer vrij te pleiten, want: "wat als het jouw kind was?"
Dat het net zo goed jouw kind of jezelf kan zijn die vals beschuldigd en veroordeeld kan worden op deze manier, wordt even voor het gemak vergeten. Iemand die vals beschuldigd wordt, en zeker van dit soort zaken, is zijn leven kwijt...... dat brengt net zoveel, zo niet meer leed met zich mee als slachtoffer zijn. Het verschil is dat een slachtoffer (en zeker een vrouw) hier in NL alle hulp en begrip kan krijgen die ze wil. Een vals beschuldigde kan zichzelf echter nooit meer rehabiliteren. Maar ik ben heel bang dat daar te weinig bij stil wordt gestaan.....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:55

Als de doodstraf daadwerkelijk minder pedofielen zal opleveren, is dat mooi. Maar dat gebeurt helaas niet...
Dus daadwerkelijk harder straffen zorgt er niet voor de een pedofiel zich opeens niet meer vergrijpt. Ze zijn gestoord, letterlijk. Kunnen er ook weinig aan doen helaas en je kan ze ook niet genezen. Het zit er gewoon in...
Dus hoe hard je ook wil straffen, het zal niets verminderen.
Kun je beter voor de goedkoopste optie kiezen, mooi levenslang in de cel pleuren.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:34

Welshcobfan schreef:
Als de doodstraf daadwerkelijk minder pedofielen zal opleveren, is dat mooi. Maar dat gebeurt helaas niet...
Dus daadwerkelijk harder straffen zorgt er niet voor de een pedofiel zich opeens niet meer vergrijpt. Ze zijn gestoord, letterlijk. Kunnen er ook weinig aan doen helaas en je kan ze ook niet genezen. Het zit er gewoon in...
Dus hoe hard je ook wil straffen, het zal niets verminderen.
Kun je beter voor de goedkoopste optie kiezen, mooi levenslang in de cel pleuren.

Als dat werkelijk de goedkoopste oplossing is, zou ik daar ook nog meer kunnen leven. Ik ben niet persé vóór de doodstraf, maar in sommige gevallen ook zeker niet tegen. Natuurlijk moet het 1000% zeker zijn, dat iemand schuldig is. En dan neem ik weer Dutroux, van wie toch echt wel zeker is wat hij gedaan heeft. Als hij de doodstraf krijgt, zal ik daar geen nacht wakker van liggen. Of hoe heette die meneer ook weer die zijn dochter haar hele leven heeft opgesloten en kinderen bij haar heeft gemaakt, Fritzl? Afmaken, meteen....of wil men dat ook vergoelijken met een moeilijke jeugd?
En of het dan wel of niet ervoor zorgt dat het aantal pedofielen vermindert, maakt me niet zoveel uit eigenlijk. Zulke viezerikken hebben gewoon het recht op leven verspeeld op het moment dat ze zich botvierden op onschuldige mensen/kleine kinderen....noem het maar wraak, ik noem het een gepaste straf.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:36

Recht op leven weet ik niet, recht op herkansing verdienen ze niet vind ik.

Vooral als je de recidive-cijfers voor dit soort vergrijpen kent... wat ze doen is té ernstig om ze nog los in de maatschappij te laten.
Ook de slachtoffers hebben levenslang, en zelfs als er maar 1% kans is dat een pedofiel zijn vergrijp herhaalt, moet je kiezen voor de zwakste partij en dat zijn de kinderen, die hebben hier nooit om gevraagd (al zal een rechtgeaarde pedofiel hier een heel andere mening over hebben....)

Er zijn best misdaden waarbij je kan stellen: straf uitgezeten, beterschap beloofd, herkansing, maar dit is er dus niet een van.

Maar ik ben voor levenslang, dat is wél terug te draaien bij een onterechte veroordeling... en die komen ook voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:43

Hier ben ik het mee eens, ik vind je argumentatie ook erg sterk :)

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:16

randalinpony schreef:
Macusa schreef:

Inderdaad. Niet alleen de straffen zijn een lachtertje, de processen en de kosten daarvan zijn minstens zo idioot.

Jah joh tot je zelf ineens beschuldigd wordt.... dan ben je blij met regels.... tenzij het proces natuurlijk onzorgvuldig was, er een zondebok gezocht werd...

Dan mag je alleen nog maar hopen dat Peter R. De Vries zich voor jouw geval interesseert...

Ik ga er daarbij vanuit dat is vastgesteld dat die feiten daadwerkelijk gepleegd zijn. Hier gebruiken criminelen vaak zo'n proces om tussen de mazen van de wet door te kruipen, of strafvermindering te krijgen, of verminderings toerekeningsvatbaar verklaard te worden. Dit maakt zo iemand echter niet minder gevaarlijk voor de maatschappij.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:18

randalinpony schreef:
Het enige tussen ons en de prehistorie is een stelletje wetten dat voorkomt dat we met zijn allen als een kip zonder kop iemand af gaan slachten omdat er iemand: 'Cry wolf!!!!!' roept. ;)

Er is een groot verschil tussen "als een kip zonder kop iemand afslachten" en iemand (al dan niet openbaar) executeren, omdat hij bewezen een serieus gevaar voor de maatschappij vormt.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:24

Laura_Robin schreef:
Natuurlijk is dat krom. De terechtsteller is, indien hij de doodstraf geeft, geen haar beter dan de moordenaar/verkrachter.

Doodstraf is definitief. En het rechtsstelsel is, helaas, niet waterdicht. Vele fouten worden gemaakt. Vaak staan de opspoorders onder zware druk - indien een jongetje van 11 in stukken in de woestijn gevonden wordt, schreeuwt het volk om vergelding. En dus moet de dader gevonden worden. Ook als de zaak tegen hem niet waterdicht is. Het publiek wil dat Barbertje hangt, dus Barbertje zal hangen. Is iemand veroordeeld, dan verstomt de verontwaardiging en kan de verwerking beginnen.

Maar moet nu werkelijk iemand op deze wijze boeten, alleen omdat het publiek daarom roept? Zo krijg je Peter R de Vries-recht.

Iemand schreef: wat als het je kind is die daar in stukken in de woestijn ligt? Oh ik zou uitzinnig zijn. Maar wat als het jouw kind is dat de kogel krijgt? Een ieder neemt maar aan dat het om een volslagen gek gaat, een gevaarlijke moordenaar. Maar zoveel van dat soort volkomen idioten zijn er niet. Er is een fragiel evenwicht tussen goed en fout. In de meeste gevallen zit er een verhaal achter, langer, schrijnender. En dat verhaal wordt niet verteld. Omdat het publiek slechts vergelding wil; bloed wil zien vloeien.

De doodstraf lost niets op, behalve dat de bloedzucht van het volk gelest wordt.

Overal zit een verhaal achter. Dat maakt alleen de feiten niet anders dan wat ze zijn. Het is een kwestie van goed formuleren van wat je als maatschappij aanvaardbaar vindt en wat niet en waar de bewijslast is. Ik vind de mogelijkheden die een crimineel heeft voor bv strafvermindering en dat door bv mensen ivm procedurefouten zelfs volledig hun straf kunnen ontlopen veel te ver doorgetrokken in NL.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:26

superpony schreef:
Ik weet een zaak waarbij een onschuldig kind werd aangerand door een ouder kind. De jeugdrecherche zei alleen maar dat dat kind ook weer misbruikt was en zij daarom dat had gedaan. Ze kreeg hulp.
Dan vraag ik je toch? Dan mag dat kind dat door haar aangerand is dus straks ook aanranden, omdat het hem is overkomen? Zo kan je wel bezig blijven.....

Natuurlijk ben ik NIET voor doodstraf in dit geval en bij kinderen, maar je komt in een cirkeltje.....

Ik snap dat er nog wat fout gaat in het rechtsysteem en dat je onschldigen niet mag ombrengen. Maar zoals genoemd eerder een Dutroux, hoe duidelijk wil je het hebben?

Ik geef dan helemaal niks om mensen rechten of allerlei principes. dan ben ik maar slecht, maar dat komt dan wel door wat zulk soort mensen onschuldigen aan doen. IK heb daar NIET om gevraagd, niemand niet, lijkt me. Je hebt geen reden. Wij moeten ook dealen met alle oliebol die je kan tegenkomen in je leven.......

Zoals in bovengenoemde zaak, laat ze dat gezin eens goed aanpakken. Niet allerlei regels waardoor het maar door en door kan gaan. gewoon onderzoeken en e bovenop. Zo kan je echt een hoop ellende voorkomen voor hun en anderen. het wordt anders alleen van kwaad tot erger. Zo een meid ontspoort, komt een foute jongen tegen, krijgen ook weer kids en daar komen nog meer problemen......En die mogen alles, krijgen hulp, speciaal onderwijs, want ze hadden het zo moeilijk....Aanpakken die hap!
Mijn kind heeft het ook weleens verdomde moeilijk gehad en die moet gewoon naar school, leert prima en sport veel. Voor hem staat er niks of niemand klaar als hij keihard zijn best doet, geen potje geld of iets, want hij doet het zo goed. Vind ik prima hoor, maar ben super trots, maar daar moet je wel zelf of samen aan werken. Dat gaat niet vanzelf, zeker niet met tegenslagen.

Doodstraf is voor de echte gestoorde mafkezen. Maar je moet ook ergens beginnen met mensen harder aan te pakken, want elke misdaad is er eentje en elk gedupeerde van een misdaad ook.

Een inbreker komt dan geen doodstraf voor. maar weten jullie wel hoeveel mensen last hebben na een inbraak? denk je dat een inbreker enig geweten heeft? Maar als ie het zo moeilijk gehad heeft, is ie zielig? Mensen vragen er niet om en hebben er veel last van en dat is nog maar een kleine misdaad.

Sorry, het wordt zo onderschat wat je een ander aandoet. Ik heb voor geen 1 misdadiger begrip, never nooit niet. En van mij mag het allemaal een flink stuk harder. En ja, als mijn zoon dan ooit de fout in gaat, is dat vreselijk, maar een extra reden om ouders meer te motiveren betrokken te zijn en veel normen en waarden mee te geven. ( ook al ben ik dus voor de doodstraf bij gruwelijke misdaden en vinden sommigen dat ik dan geen normen en waarden heb)

Dat het zoveel kost vind ik echt te gek voor woorden. daar moeten ze dan ook maar flink wat aan gaan doen.

In de bak hogere straffen en dwangarbeid. zolang het hier buiten de werkgelegenheid niet belemmerd.

Dat heb je perfect verwoord.