Vergeten baby sterft in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:14

Tempus schreef:
stond gister in de krant dat die man ook nog veel zorgen had van thuis uit. schoonbroer recent gestorven en schoonvader ernstig ziek ( ook kanker) en hij trok het zich hard aan.
Probeer het niet goed te praten, maar hij heeft het ook niet expres gedaan.

Dat bedoelde ik dus, al vele posts eerder, dat deze man misschien zijn gedachten ergens anders had...
Vind het zo sneu!
Wens ze dan ook echt alle sterkte toe... :j

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:22

vorame schreef:
texelse schreef:
ik durf het haast niet te zeggen, maar ik ben mijn kind ook een keer vergeten.......
Ze was 4 weken en ik was voor het eerst met haar op pad om verschillende dingen te doen, boodschappen, de bank etc. Naast de bank was een smal straatje, daar heb ik de kinderwagen gezet omdat je toen nog niet met een rolstoel, kinderwagen etc de bank in kon. Je moest een trappetje op van een treetje of 4 en dan een draaideur door (bijna 30 jaar geleden dus). Bij het weggaan niet met m'n gedachten er bij, en als je het trappetje afliep keek je niet het straatje in waar de kinderwagen stond. Kortom, ik ben verder gegaan met mijn boodschappen, tot ik een minuut of 5 later tot de ontdekking kwam dat ik toch wat miste. Op een draf terug en gelukkig stond alles er nog, en lag dochterlief heerlijk te slapen. Stom, ik weet het. Maar het gebeurde gewoon. Dus ik kan best begrijpen dat iemand z'n kind vergeet, zeker als het lekker rustig ligt te slapen in het stoeltje achterin en je bent op weg naar je werk, en het wegbrengen zit verder niet in de ochtendroutine, dan kan ik me wel voorstellen dat het gebeurt.
Maar het is en blijft een afschuwelijk drama!!

5 minuten vergeten kan ik me wel voorstellen.
Zeker als kerverse moeder en je dat nog niet in je routine hebt zitten.
Maar in 5 minuten is een kindje niet dood in de auto.
Die man kan ik dus niet snappen.
Dat hij op zijn werk niet ineens zoeits had van, verhip, mijn kindje.
Ik heb geen idee hoe lang het duurt met dit weer maar je bent denk ik toch zo een tijdje verder voordat een kindje dood is.
Verschrikkelijk.
Ook voor die man, dat wel, hij heeft het ook vast niet zo gewild. ;(

In een warme afgesloten auto, kan een baby binnen een uur al dood zijn...

Marjo

Re: Vergeten baby sterft in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:43

Verschrikkelijk! Dit is best dicht bij mijn tante gebeurt, die woont ook in Kessel-LO!

Je vergeet toch goddomme je kind niet?

Hier heb ik echt geen woorden voor echt niet.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:34

Wat bizar! Hoe kun je nou je kind vergeten. Dat vergeef je jezelf als vader toch nooit.
Helaas hoor je dit toch elke zomer weer.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 01:51

Ik ken het koppel en kindje in dit geval persoonlijk. Grootouders van de baby wonen naast me, moeder ken ik dus erg goed (woonde hier ook tot ze trouwde en is toen ik klein was heel vaak op me komen babysitten). Hele gezin weekend voor het ongeval nog gezien. Shock in ons gezin was dus heel groot toen we de doodsbrief kregen en de link legden met het nieuwsbericht... Dit zijn onbegrijpelijke ongevallen, maar zeker als het dan iemand betreft die je goed kent. Deze mensen waren echt model-ouders, vader was ook enorm toegewijd, zo heb ik nog niet veel vaders gezien. Word dus ook wel wat gefrustreerd door alle kortzichtige antwoorden hier, dit is gewoon een stom ongeval geweest dat helaas iedereen kan overkomen, maak jezelf maar niet wijs dat het jou niet zou kunnen overkomen. Deze mensen waren wel de laatste waarbij ik iets als dit zou zien gebeuren. Helaas is het niet anders...

Uiteraard leidt het hele gezin ontzettend onder dit gebeuren, maar ze krijgen naar eigen zeggen heel goede psychologische begeleiding.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 07:57

@Anjatjeuh: Wat fijn dat je dit berichtje neerzet. Ik kan begrijpen dat sommige berichten hier in dit topic erg veel verdriet zullen doen. Zelfs mij als "buitenstaander" doet het mij veel als ik lees hoe mensen zo snel kunnen beoordelen.

Ik hoop dat jullie en jullie kennissen dit tragische ongeval een plekje kunnen geven.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:35

Anjatjeuh schreef:
Ik ken het koppel en kindje in dit geval persoonlijk. Grootouders van de baby wonen naast me, moeder ken ik dus erg goed (woonde hier ook tot ze trouwde en is toen ik klein was heel vaak op me komen babysitten). Hele gezin weekend voor het ongeval nog gezien. Shock in ons gezin was dus heel groot toen we de doodsbrief kregen en de link legden met het nieuwsbericht... Dit zijn onbegrijpelijke ongevallen, maar zeker als het dan iemand betreft die je goed kent. Deze mensen waren echt model-ouders, vader was ook enorm toegewijd, zo heb ik nog niet veel vaders gezien. Word dus ook wel wat gefrustreerd door alle kortzichtige antwoorden hier, dit is gewoon een stom ongeval geweest dat helaas iedereen kan overkomen, maak jezelf maar niet wijs dat het jou niet zou kunnen overkomen. Deze mensen waren wel de laatste waarbij ik iets als dit zou zien gebeuren. Helaas is het niet anders...

Uiteraard leidt het hele gezin ontzettend onder dit gebeuren, maar ze krijgen naar eigen zeggen heel goede psychologische begeleiding.

En zo'n vermoeden had ik dus al. Bedankt voor je bericht. En trek je je niet te veel van de kortzichtige commentaren aan. Het is bij die mensen vooral de angst het zelf óók een keertje te overkomen. En mensen trekken het zich nou eenmaal emotioneel héél erg aan en dan worden nu eenmaal snel dergelijke dingen geschreven.

Sterkte voor jullie !!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:46

Anjatjeuh schreef:

Nee tuurlijk doet niemand zoiets express maar snap de reacties ook wel. Ik denk dat het ieder zijn eerste reactie zou zijn. Je schrikt hier gewoon erg van.

Hoop dat de ouders er goed doorheen komen wens ze ook veel sterkte in deze zware tijd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:02

Fijn dat je wat verduidelijking hebt gegeven Anjatjeuh! Mijn excuses voor mijn reactie, denk dat deze iets té was...

Gecondoleerd met het verlies ;)

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:48

sarabande schreef:
Jemig Welshcobfan, je bent wel erg bezig om een argument te vinden dat de vader goedpraat.
Je kan compassie met hem hebben, maar vooralsnog vind ik het een stomme hufter en ik begrijp niet dat hij de hele dag niet een keer aan zijn kindje gedacht heeft, wat daar ook de reden van moge zijn.
Zoals hier eerder aangedragen, je kind is het middelpunt van je leven, zeker zolang het totaal afhankelijk van je is.

Ik geloof niet dat hij een hele dag niet aan zn kindje gedacht heeft. Als je met veel aan je hoofd zit (en deze familie heeft het de laatste tijd allesbehalve makkelijk gehad) en je kindje wegbrengen in je gewoonlijke routine zit, maar je dat 1 keer vergeet, kan het best dat je hersenen die "leegte" gewoon opvult met de herinnering van het kind wegbrengen, ookal heb je dat die dag net niet gedaan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 13:25

Natuurlijk hebben die mensen verdriet, zou er nog bij moeten komen zeg.
Maar een ding is zeker, het kindje was bij hem op dat moment niet nummer 1 en daar is geen enkel excuus voor.
Dat veel mensen dat anders voelen dat zal wel, maar dat is voor mij een ijzeren regel.
Doe het goed of laat het aan een ander over.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:13

Anjatjeuh schreef:

ik wens je sterkte en ik hoop dat de mensen hier wat minder dom kunnen reageren

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:17

sarabande schreef:
Maar een ding is zeker, het kindje was bij hem op dat moment niet nummer 1 en daar is geen enkel excuus voor.
Dat veel mensen dat anders voelen dat zal wel, maar dat is voor mij een ijzeren regel.

Geweldige reactie naar iemand die rouwt. Je inlevingsvermogen is shockerend. Daarom kan ik je kortzichtigheid ook wel begrijpen. Want een ding is zeker: je wilt het niet begrijpen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 14:20

Ik geloof niet dat de ouders hier meelezen. Dit is een discussie waar men zijn eigen mening geeft over dingen die gebeuren.
Beetje sneu om dat als een persoonlijk aanval te zien.
Mijn mening is dat iedereen die een kind neemt daar volledig voor verantwoordelijk is en dat dat kind het belangrijkste in je leven is.
Dat anderen daar anders over denken is duidelijk, die ga ik ook niet persoonlijk aanvallen, dat is hun mening.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:41

Zie dit bericht nu pas, heb de meeste pagina's doorgelezen en op youtube de moeder opgezocht die ook haar kindje vergeten was in de auto.

Zoals alle verhalen van overleden kindjes grijpt me dit erg aan, net als verhalen van kindermishandeling e.d. Omdat ik zelf twee jaar geleden tijdens de geboorte mijn zoon verloor, en dat het hardste is dat ik ooit mee heb gemaakt, en ik bij elk kindje dat is overleden door verwaarlozing of mishandeling denk nee... en ik had zo graag voor een kindje willen zorgen en het is me ontnomen, en anderen gaan er zo mee om.

Maar... zelfs ik, kan hier naar deze ouders geen verwijten maken. Ook al denk je "ik had dit allemaal anders gedaan" Wie zegt dat dat zo is? Kun je absoluut met 100% zekerheid zeggen dat jou dit niet kan overkomen, dat deze mensen niet van hun kindje hielden zoals jij van jouw kindje houdt?

Ik kan, ook al denken veel van jullie er anders over, het antwoord je vertellen: Je kunt oordelen wat je wilt, maar tot je eenzelfde situatie (en ik hoop met heel mn hart dat die er voor niemand van jullie komt) hebt meegemaakt, kun je NIET oordelen.
Sterker nog, ik vind het arrogant, egoistisch en ik heb er geen woorden voor. Ik zal hier vast enorm veel boze antwoorden van krijgen, net zoals die ouders allemaal enorm veel verwijten naar hun hoofd zullen krijgen, maar geloof me, het verliezen van een kindje, op welke manier dan ook tekent je leven en laat je nooit maar dan ook nooit meer los.
Vooral ook nog als je jezelf verwijten kunt maken, wat in mijn geval niet zo was, ga je er jaren overdoen om van dat schuldgevoel af te komen, als je er al overheen komt.

Wijs allemaal met je vinger, gil allemaal hard dat jij het allemaal veel beter kunt, kijk in de spiegel en wees trots dat je anderen veroordeelt, want je weet het allemaal zo goed. (wisten mensen zelf bij mij hoor, als je dit anders had gedaan dan, als je dat anders had gedaan dan, iedereen weet het beter)

Ik leef mee met de ouders, hoop dat ze goede hulp hebben, dat ze heel goed begeleid worden, en dat ze niet kapot gaan door de gebeurtenis, of door de altijd oordelende medemens.
Met op mn wang een traan, voor het kind, voor de ouders, maar ook van teleurstelling dat mensen zo hard tegenover elkaar kunnen zijn.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:36

sarabande schreef:

Geen idee hoe jouw leven eruit ziet, maar hoe zielsveel ik ook van mijn kinderen hou, af en toe gebeuren er dingen die je gedachten in beslag nemen. Zo heb je als mens ook nog weleens de zorg over (bejaarde) ouders of zo en kan je je zorgen maken over dierbaren waardoor je kind even naar de achtergrond schuift.
Onbegrijpelijk die reacties van jou. :\

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 18:50

Betteke schreef:
Geen idee hoe jouw leven eruit ziet, maar hoe zielsveel ik ook van mijn kinderen hou, af en toe gebeuren er dingen die je gedachten in beslag nemen. Zo heb je als mens ook nog weleens de zorg over (bejaarde) ouders of zo en kan je je zorgen maken over dierbaren waardoor je kind even naar de achtergrond schuift.
Onbegrijpelijk die reacties van jou. :\

Je begrijpt duidelijk mijn reacties niet dat is waar. Wat ik stel is dat jij zorgt voor je kind of wanneer je door wat anders in beslag genomen bent er voor zorgt dat een ander dat doet en ook checkt dat dat gebeurt. Overigens blijf ik ook vinden dat het kinderdagverblijf nalatig is geweest.

Waarom hou ik zo vast aan mijn stelling, heel simpel in de hoop dat andere jachtige en overwerkte ouders hiervan schrikken en zorgvuldiger naar hun eigen situatie kijken en goede afspraken maken met elkaar en met de andere verzorgers. Iedereen heeft haast, is druk etc. Maar je kan je pas met iets anders bezighouden als je zeker weet dat je kindje in goede handen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:51

Sterker nog...
Een meisje dat ik ken is erg ziek geweest... In de tijd dat haar ouders heel erg bezig waren haar beter te krijgen zijn hun zoons een keer aan hun aandacht ontsnapt... urenlang waren ze verdwenen. Uiteindelijk zijn ze gewoon ongedeerd teruggevonden omdat ze bij een vriendje aan het spelen waren, maar het had natuurlijk allemaal veel erger kunnen zijn...

Mijn middelste is vlak na haar geboorte heel erg ziek geweest. Ik ben blij dat we toen opvang hadden voor onze oudste, want als dat je helemaal absorbeert heb je nauwelijks meer ruimte voor andere dingen in je hoofd.

Vandaag was ik diezelfde middelste in het zwembad ineens kwijt. Ze is bijna 3 en kan nog niet zwemmen... We zaten te zwaaien naar mijn man die van een startblok af het wedstrijdbad in was gedoken om te laten zien hoe goed hij kon zwemmen en ineens kijk ik naast me en was ze verdwenen.

Ik speur met een noodgang het zwembad af en het blijkt dat zij echt in een fractie van enkele seconden naar het einde van het wedstrijdbad is gerend, op het startblok is geklommen en het water in is gedoken.

Godzijdank had een oplettende man haar meteen uit het water gevist maar het had allemaal veel erger kunnen aflopen.

Dan had er morgen in de krant gestaan "In Zaandijk is een peuter van drie verdronken. Het meisje ontsnapte in enige ogenblikken aan de aandacht van de moeder." etc.

En dan had het hier op bokt gestaan en had heel bokt veroordelend geroepen "hoe kan dat nou? als je kind niet kan zwemmen dan let je er toch op? hoe kan je nou niet doorhebben dat je kind 25 meter wegholt en het diepe in springt?"

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:53

Jij hebt je leven duidelijk goed op de rails, altijd alles onder controle. Heel knap, helaas zijn er mensen die dingen meemaken in hun leven waardoor ze even afgeleid zijn.
Petje af voor jou en ik hoop van harte dat je nooit iets dramatisch zal overkomen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 18:59

Betteke schreef:
Jij hebt je leven duidelijk goed op de rails, altijd alles onder controle. Heel knap, helaas zijn er mensen die dingen meemaken in hun leven waardoor ze even afgeleid zijn.
Petje af voor jou en ik hoop van harte dat je nooit iets dramatisch zal overkomen.

Nogmaals ik reageer hier niet een keer persoonlijk naar iemand waar ik met niet mee eens ben, wie of wat ik persoonlijk ben is niet relevant mij persoonlijk aanvallen is een zwaktebod.
Het gaat niet over mijn of jouw leven, ik geef een mening, daar kan je het niet mee eens zijn en daar kan je op reageren.
.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:06

Sarabande, het punt is dat jij überhaupt niet lijkt te reageren op mensen. Het enige wat je doet is elke keer weer je mening neerkwakken. Je bent totaal ongevoelig voor de mening en argumenten van anderen.

Dat wat jij schrijft kan voor sommige bokkers juist wél heel erg persoonlijk zijn.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:06

Rock schreef:
Sterker nog...
Een meisje dat ik ken is erg ziek geweest... In de tijd dat haar ouders heel erg bezig waren haar beter te krijgen zijn hun zoons een keer aan hun aandacht ontsnapt... urenlang waren ze verdwenen. Uiteindelijk zijn ze gewoon ongedeerd teruggevonden omdat ze bij een vriendje aan het spelen waren, maar het had natuurlijk allemaal veel erger kunnen zijn...

Mijn middelste is vlak na haar geboorte heel erg ziek geweest. Ik ben blij dat we toen opvang hadden voor onze oudste, want als dat je helemaal absorbeert heb je nauwelijks meer ruimte voor andere dingen in je hoofd.

Vandaag was ik diezelfde middelste in het zwembad ineens kwijt. Ze is bijna 3 en kan nog niet zwemmen... We zaten te zwaaien naar mijn man die van een startblok af het wedstrijdbad in was gedoken om te laten zien hoe goed hij kon zwemmen en ineens kijk ik naast me en was ze verdwenen.

Ik speur met een noodgang het zwembad af en het blijkt dat zij echt in een fractie van enkele seconden naar het einde van het wedstrijdbad is gerend, op het startblok is geklommen en het water in is gedoken.

Godzijdank had een oplettende man haar meteen uit het water gevist maar het had allemaal veel erger kunnen aflopen.

Dan had er morgen in de krant gestaan "In Zaandijk is een peuter van drie verdronken. Het meisje ontsnapte in enige ogenblikken aan de aandacht van de moeder." etc.

En dan had het hier op bokt gestaan en had heel bokt veroordelend geroepen "hoe kan dat nou? als je kind niet kan zwemmen dan let je er toch op? hoe kan je nou niet doorhebben dat je kind 25 meter wegholt en het diepe in springt?"

Ja dat soort dingen kunnen in een seconde gebeuren, die ene seconde dat je even niet oplet. Had iedereen kunnen overkomen en ik denk dat iedere ouder weleens zoiets meemaakt. Een collega vertelde laatst dat ze haar kindje ooit in een winkel heeft laten staan, ook heel beschamend natuurlijk maar kan iedereen gebeuren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 19:13

Rock schreef:
Sarabande, het punt is dat jij überhaupt niet lijkt te reageren op mensen. Het enige wat je doet is elke keer weer je mening neerkwakken. Je bent totaal ongevoelig voor de mening en argumenten van anderen.

Dat wat jij schrijft kan voor sommige bokkers juist wél heel erg persoonlijk zijn.

Laat ik het hopen.
Dat een kind even aan je aandacht ontsnapt en vliegensvlug weg is, gebeurt iedere ouder.
Daar gaat dit topic niet over, het gaat over een baby die nog volledig afhankelijk is van de verzorgers, die niet kan weglopen ook niet om hulp kan vragen.
Overigens sta ik in dit topic niet alleen met mijn mening en kwak ik die niet neer.
Ik ben telkens zo netjes om op iedere persoonlijke onterechte aanval weer duidelijk uit te leggen waarom ik dat vind.

Het is trouwens wel opvallend dat er zo furieus gereageerd wordt op een stelling die inhoud dat je voor je kind moet zorgen, dat geeft te denken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:23

Ik vind het ook nogal een wezenlijk verschil of je je kind eventjes uit het oog verliest (wat soms helaas ook fatale gevolgen kan hebben ;( ) of dat je je kind een dag lang op de achterbank laat zitten, omdat je vergeten bent langs de creche te gaan. :?

Overigens ben ik de afgelopen 4 jaar mijn kind nog nooit vergeten. Ja, ze is wel eens heel even aan mijn aandacht ontsnapt, momenteel ook, want ze speelt heerlijk buiten elke dag en de fase van steeds meer los laten is al begonnen. ;)
Je kunt niet de hele dag achter je kind aanlopen en dat is ook niet gezond op een gegeven moment. :D

Maar haar in een winkel achter laten, haar niet ophalen van school e.d., nee, kan me er niets bij voorstellen. En ik heb genoeg aan mijn hoofd, hoor, misschien nog wel meer dan die man. Maar daar ga ik me hier niet over uitlaten. :)

Verder veroordeel ik die man verder helemaal niet, ik kan zijn actie alleen niet begrijpen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:23

Ik vind het ook wel bijzonder, sarabande, ik ben dat wel met je eens. Je kind in een split second uit het oog verliezen overkomt iederéén. Meestal loopt het goed af, soms niet.
Maar je baby van 11 maanden met déze warmte een hele dag in je auto laten zitten, oeps vergeten? Sorry, hoe erg ook voor de vader maar ik vind het onvergefelijk. En ga bij mij niet aankomen als: druk en veel aan mijn hoofd, dat vind ik echt onzin. Je hebt gekózen voor dat kind, en drukte en stress, zorg om weetikveel wat hoort bij het leven. Als je dan je kind vergeet af te leveren en er mee naar je werk rijdt naja soit. Maar dan zie je het óók niet bij het uitstappen? En die baby maakt geen énkel geluid? Kom op zeg. Na 3 babies heb ik er wel een beetje een beeld bij hoe kinderen zijn, en mij maak je niet wijs dat je je niet bewust bent van je kind achterin, zeker op kortere afstanden (woon-werkverkeer).

Heel erg voor de ouders en betrokkenen maar imo niet goed te praten. Je bent als ouder altijd en overal, verantwoordelijk.