texelse schreef:ik durf het haast niet te zeggen, maar ik ben mijn kind ook een keer vergeten.......
Ze was 4 weken en ik was voor het eerst met haar op pad om verschillende dingen te doen, boodschappen, de bank etc. Naast de bank was een smal straatje, daar heb ik de kinderwagen gezet omdat je toen nog niet met een rolstoel, kinderwagen etc de bank in kon. Je moest een trappetje op van een treetje of 4 en dan een draaideur door (bijna 30 jaar geleden dus). Bij het weggaan niet met m'n gedachten er bij, en als je het trappetje afliep keek je niet het straatje in waar de kinderwagen stond. Kortom, ik ben verder gegaan met mijn boodschappen, tot ik een minuut of 5 later tot de ontdekking kwam dat ik toch wat miste. Op een draf terug en gelukkig stond alles er nog, en lag dochterlief heerlijk te slapen. Stom, ik weet het. Maar het gebeurde gewoon. Dus ik kan best begrijpen dat iemand z'n kind vergeet, zeker als het lekker rustig ligt te slapen in het stoeltje achterin en je bent op weg naar je werk, en het wegbrengen zit verder niet in de ochtendroutine, dan kan ik me wel voorstellen dat het gebeurt.
Maar het is en blijft een afschuwelijk drama!!
5 minuten vergeten kan ik me wel voorstellen.
Zeker als kerverse moeder en je dat nog niet in je routine hebt zitten.
Maar in 5 minuten is een kindje niet dood in de auto.
Die man kan ik dus niet snappen.
Dat hij op zijn werk niet ineens zoeits had van, verhip, mijn kindje.
Ik heb geen idee hoe lang het duurt met dit weer maar je bent denk ik toch zo een tijdje verder voordat een kindje dood is.
Verschrikkelijk.
Ook voor die man, dat wel, hij heeft het ook vast niet zo gewild.