Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wanted2003 schreef:Oja: en wat eigenlijk best grappig is, Wilders denkt over heel veel dingen hetzelfde als PVDA, CDA en SP?
Citaat:......als iemand die zich op die manier uit, en het normaal vindt om met scheldwoorden zijn collega's te overschreeuwen, inplaats van met argumenten
Wanted2003 schreef:Edit: ik vind de stemwijzer behoorlijk nuttig. Heb liever dat mensen alleen zo'n stemwijzer ding doen dan wanneer ze niks doen. En écht alleen op de media af gaan.
Alet74 schreef:Ik denk ook dat je het aantal mensen die de moeite neemt verkiezingsprogramma's te lezen wel op 1 spreekwoordelijke hand kunt tellen. De stemwijzer kan een leuke handreiking zijn, maar kan soms verrassende uitkomsten opleveren. En dan is het soms maar de vraag of je je daar dan aan houdt.
Alet74 schreef:@sarabande, iedereen heeft inderdaad wel punten die je meer belangrijk vindt dan andere punten. Soms wordt de mate van belangrijkheid misschien wel te veel gekleurd door de media of je persoonlijke situatiw en lijken ze wellicht meer belangrijk (of erger) dan ze in werkelijkheid zijn om je stem aan een bepaalde partij te geven.
Je zou toch ook naar het geheel moeten kijken (niet dat ik dat altijd kan hoor, maar zou mooi zijn)
Wanted2003 schreef:Arabesk: Redenen waarom ik op Wilders stem: Politie: Minder bekeuren, meer boeven vangen, herrieschoppers weg uit Nederland, minimumstraffen voor dierenmishandelaars, dierenmishandelaars mogen nooit meer dieren houden.
Wanted2003 schreef:En als we het dan over juridische mogelijkheden hebben, Wilders in de gevangenis zetten kan wel? Volgens mij staat in Nederland de vrijheid van meningsuiting heel hoog in het vaandel.
LimaMambo schreef:sarabande schreef:
Sja ik zou zeggen lees even terug, mits je het normaal vind dat iemand dingen roept die juridisch helemaal niet kunnen.
er word zoveel geroepen door zoveel mensen die juridisch helemaal niet kunnen
kijk maar naar het rookverbod.. juridisch was het helemaal niet mogelijk om een bar zonder personeel een rookverbod op te leggen.. is toch gebeurt
Karl66 schreef:Het heeft niet zoveel zin om te roepen dat individuele kiezers dom zijn of niet nadenken. Laten we het nou maar gewoon over Wilders en de andere politieke partijen hebben.
Het probleem met die zogenaamde duidelijkheid van Wilders is dat hij voor gemakkelijke oplossingen kiest die domweg niet mogelijk zijn. Je kan niet de belastingen verlagen en vele miljarden extra in onderwijs, zorg en veiligheid steken. Het geld dat naar Europa, naar ontwikkelingssamenwerking of naar onze inzet in Afghanistan gaat is echt peanuts in vergelijking met de bedragen die op die departementen rondgaan. Die zogenaamde duidelijkheid is gewoon een sprookje net zoals roepen dat je nederlanders wilt gaan uitzetten naar het land waar hun grootouders geboren zijn. Het klinkt leuk, maar het is niet realistisch.
Dat is ook het verschil met de zogenaamde onduidelijkheid en het niksdoen van de andere partijen. Op het moment dat je bijvoorbeeld kiest voor meer veiligheid, dan kies je tegelijk voor minder van iets anders of meer belastingen. Dan is het heel gemakkelijk om te roepen dat het een schande is dat er minder aan onderwijs of zorg gedaan wordt en dat die politici niks doen, maar dat is nou eenmaal de praktijk. Als land kan je ook niet onbeperkt geld uitgeven en bijdrukken. Dat is ook de reden van al die "zinloze" debatten: bepalen waar je meer tijd, geld en energie aan besteedt en waar je als gevolg daarvan minder tijd, geld en energie kan besteden.
Wanted, minder bekeuren en meer boeven vangen klinkt leuk. Tot je je realiseert dat er jaarlijks meer doden in het verkeer vallen dan door criminaliteit en dat juist vooral dat bekeuren ervoor gezorgd heeft dat mensen zich beter aan de regels zijn gaan houden, waardoor het aantal verkeersdoden echt stevig gedaald is.
LimaMambo schreef:sarabande.. waarom reageer je hier niet op..?
sarabande schreef:LimaMambo schreef:sarabande.. waarom reageer je hier niet op..?
Omdat het nog helemaal niet zeker is dat dat zo is.
De wet gaat over aantasting van de gezondheid van het personeel van een kroeg. Het Ministerie is in hoger beroep gegaan dus alles is nog mogelijk.
Dikke kans dat daarna de verzekeringen, als de wet voor eenmans bedijven wordt goedgekeurd, dat ook weer gaan bevechten. Dit is nog geen gesloten boek