Huwelijkswet, Verplicht seks?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Huwelijkswet, Verplicht seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:11

Ik ontken ook niet dat seks belangrijk is - hoewel dat per persoon of per relatie kan verschillen.
Maar een levensbehoefte is het absoluut niet.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:13

_Anca_ schreef:
Ik ontken echt niet dat sex een belangrijk aspect is binnen een relatie, maar dat het een levensbehoefte is ben ik niet met je eens.
Er zijn genoeg mensen die niet van sex houden en het uit hun leven en dus ook hun relatie hebben gebannen en toch een heel gelukkige relatie hebben.

Iemand die om wat voor reden dan ook niet meer in staat is om sex te hebben zou volgens jou dus nooit een goede relatie kunnen hebben?
Wat een onzin....

Zoals jij het nu stelt is het sex wat je relatie bij elkaar houdt en dat vind ik dus echt sneu.
Ik vind vriendschap, er voor elkaar zijn, elkaar vertrouwen, samen kunnen lachen, huilen,... nou ja, dat soort dingen vele malen belangrijker dan sex! ( en geloof mij, ik ben een GROOT liefhebber van sex dus zeg dit niet zomaar ;) )

AAAAMÉN !

Als je seks nodig hebt om een huwelijk/relatie in stand te houden is er iets goed mis!
De -bevredigende- seks is een zeer fijne en welkome bijkomstigheid,maar mocht mijn partner bijv. ooit in een rolstoel geraken en geen gemeenschap meer met mij kunnen hebben,ga ik daar niet dood aan.
Er bestaat ook nog zoiets als echte liefde: seks in je 'geest'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:14

_Anca_ schreef:
Huertecilla schreef:

Denk jij echt dat liefde de reden is waarom de meest getrouwde stellen bij elkaar zijn/blijven? Niet in NL en niet wereldwijd! De materiële kant van bestaande relaties is een héél belangrijke factor.
Huis verkopen, auto weg, geen tennis meer en werk zoeken??? Dan maar faken..... 1 x in de 4 dagen :P

Verder betreft het ts een islamitische staatswet welke in het kader van díe wereld gezien moet worden.
Ik zie echt het probleem niet en lees op dit topic vooral hypocriete kritiek want ook in het westen, in NL heeft sex een belangrijke materiële waarde in de maatschappij en in het huwelijk.
Wie dit ontkent, ontkent de werkelijkheid.

hc

Ik ontken echt niet dat sex een belangrijk aspect is binnen een relatie, maar dat het een levensbehoefte is ben ik niet met je eens.
Er zijn genoeg mensen die niet van sex houden en het uit hun leven en dus ook hun relatie hebben gebannen en toch een heel gelukkige relatie hebben.

Iemand die om wat voor reden dan ook niet meer in staat is om sex te hebben zou volgens jou dus nooit een goede relatie kunnen hebben?
Wat een onzin....

Zoals jij het nu stelt is het sex wat je relatie bij elkaar houdt en dat vind ik dus echt sneu.
Ik vind vriendschap, er voor elkaar zijn, elkaar vertrouwen, samen kunnen lachen, huilen,... nou ja, dat soort dingen vele malen belangrijker dan sex! ( en geloof mij, ik ben een GROOT liefhebber van sex dus zeg dit niet zomaar ;) )

Dan blijven ze om de verkeerde redenen bij elkaar HC ;)
Jij stelt dat een vrouw niet wil werken en haar spullen kwijt wil dus dan maar 1x in de 4 dagen faked?

Of begrijp ik het nu verkeerd?
Ik hoop het .... :x

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:15

Ik wordt met elke post steeds blijer dat ik mijn vriend heb en niet HC.
Levensbehoefte, het moet niet gekker worden :)
HC, wat doe jij als die van jou het niet meer doet? Doodgaan?
Jouw vrouw verlaat je, want wat moet ze met een man die het niet meer kan.

Anca, ik vind je het echt heel goed verwoorden allemaal.
En ook Arno een stukje terug. Dat klinkt als een man die houd van zijn vrouw en daarom sex hebben, zoals het naar mijn idee hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:17

Huertecilla schreef:
Blue_Eyes schreef:
Misschien dat dat komt door de manier waarop jij erover praat?

Omdat ik er geen punt van maak dat het voor de mens belangrijk ís?

Waarom denk je dat de vrouw van die bijna karikaturale geslachtskenmerken heeft? Waarom de menselijke man zo absurd groot geschapen is voor een primaat?
Omdat het in de evolutie van de mens geen rol speelt? Om beter met elkaar te kunnen lachen?

hc

Zou me bijna beledigd gaan voelen, alsof de mannelijke geslachtskenmerken er zo mooi uitzien, raar aanhangsel... _O-

Wat heeft de grote van de geslachtskenmerken er nou mee te maken?
Dat is nou echt totaal niet belangrijk en heeft ook niks met evolutie of iets dergelijks te maken.
Je hebt ze in alle soorten en maten en kleintjes zijn net zo goed in staat om sex te hebben en een vrouw zwanger te maken als kleintjes.

Denk jij werkelijk dat de grote van het mannelijke geslacht de manier van de evolutie is om aan te tonen dat een menselijke relatie om sex draait?
Sorry, maar daar schiet ik behoorlijk van in de lach :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:19

kazary schreef:

.

Dan is in ieder geval zijn ego overleden :j

hahah HC ik krijg de neiging om een foto van een pieletje van 5 cm te plaatsen.... zullen we zien wat hier karikaturaal is :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-04-09 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:19

kazary schreef:

En ook Arno een stukje terug. Dat klinkt als een man die houd van zijn vrouw en daarom sex hebben, zoals het naar mijn idee hoort.

Helemaal mee eens - ik las mijn hubbie een aantal quotes voor en hij lag echt krom van het lachen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:25

kazary schreef:

Thanks!
Ik uit alleen mijn mening hoor, ik zou niet durven beweren dat alles wat ik zeg de absolute waarheid is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:26

Je maakt jezelf niet zo popu hier HC, misschien moet je eens nadenken over jouw ideeen over man/vrouw verhouding...
je komt ook behoorlijk arrogant over by the way..

Met de moeilijkste woorden een filosofisch verhaal vertellen en katten over begrijpend lezen.........en vervolgens "omgekeerd" met een "t" aan het eind schrijven? :?

Had beter verwacht van iemand met zoveel levenservaring, en vooral van iemand met zo'n groot..... ego :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:27

VivaLaVida schreef:
Je maakt jezelf niet zo popu hier HC, misschien moet je eens nadenken over jouw ideeen over man/vrouw verhouding...

Met de moeilijkste woorden een filosofisch verhaal vertellen en katten over begrijpend lezen.........en vervolgens "omgekeerd" met een "t" aan het eind schrijven? :?

Had beter verwacht van iemand met zoveel levenservaring, en vooral van iemand met zo'n groot..... ego :D

Zo verlopen de meeste discussies met HC... :+

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:30

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:30

VivaLaVida schreef:

Dat hij zijn mening heeft is prima en daar mag hij ook absoluut voor uitkomen.
Ik hou wel van een pittige discussie en die ga ik ook zeker niet uit de weg :D

Maar wat me wel tegen gaat staan is dat hij zijn mening als feit verkoopt.
Iedereen die het er niet mee eens is probeerd hij omver te praten met hoogdravende taal.

Gelukkig ben ik oud en wijs genoeg om hem zonder problemen te begrijpen, maar op dit forum lezen en schrijven ook jongere mensen die zich misschien wat sneller geimponeerd voelen door dat geblaaskaak van hem en dat vind ik jammer.

Komt op mij wat respectloos over en laat daar nou dit hele topic in feite over gaan...
Respect voor elkaar!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:31

VivaLaVida schreef:

Woordendiarree noemt zoiets, word vaak als trait gebruikt in de psychologie.

En rechten voor de vrouw in het huwelijk als je onderhoudsplicht en scheidingsrecht (vaak onmogelijk). Ja ze hebben echt handjevol rechten. Of moet de vrouw ook blij zijn met het feit dat ze gestraft mag worden als de man niet tevreden is enz.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 17-04-09 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:32

Nou sorry maar als mijn kerel met zulke kaktaal en onbegrijpbare, filosofisch verantwoorde woorden tegen mij begint te praten ben ik gelijk niet meer geil en kan ie de sex wel vergeten..... :+

Edit: ik weet zeker dat ik m aan zou staren zo :\ en dan 'hallo? praat eens normaal nederlands :\ ??"

Man je bent al een uur bezig met proberen eruit te halen wat ie nou bedoelt :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-04-09 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:33

Ja Anc,en wij weten alles af van geblaaskaak he? :')

Nouja,zie het maar zo, met dure woorden gooien komt iig bij sommigen imponerend over... dat is iig iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:34

De mond maakt goed wat er in de broek niet zit... zeggen ze toch..? := hahaha okee ik hou op

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:35

Huertecilla schreef:
Blue_Eyes schreef:
Misschien dat dat komt door de manier waarop jij erover praat?

Waarom denk je dat de vrouw van die bijna karikaturale geslachtskenmerken heeft? Waarom de menselijke man zo absurd groot geschapen is voor een primaat?
Omdat het in de evolutie van de mens geen rol speelt? Om beter met elkaar te kunnen lachen?

hc

Eigenlijk vind ik een man behoorlijk klein geschapen ivm sommige andere diersoorten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:35

_Tivoli_ schreef:
Ja Anc,en wij weten alles af van geblaaskaak he? :')

Nouja,zie het maar zo, met dure woorden gooien komt iig bij sommigen imponerend over... dat is iig iets.

_O-
Is mijn specialiteit! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:36

Lyonesse schreef:
HC schreef:
.....

hc

Eigenlijk vind ik een man behoorlijk klein geschapen ivm sommige andere diersoorten :+

Daar heb je een punt...
Ooit een olifanten... gezien?
Die kan hem bijna in zijn oor steken ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-04-09 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:37

Lyonesse schreef:

haahahahah _O-

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:38

Reactie van mijn neefje (14) toen hij die van mijn vorige paard zag: 'Oewaah! :wow: Was ik ook maar een paard...' :=

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:38

VivaLaVida schreef:
Nou sorry maar als mijn kerel met zulke kaktaal en onbegrijpbare, filosofisch verantwoorde woorden tegen mij begint te praten ben ik gelijk niet meer geil en kan ie de sex wel vergeten..... :+

Edit: ik weet zeker dat ik m aan zou staren zo :\ en dan 'hallo? praat eens normaal nederlands :\ ??"

Man je bent al een uur bezig met proberen eruit te halen wat ie nou bedoelt :D

Wat bedoel je? Sperma?? Of hoe zeg je dat met een moeilijk woord?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:39

Cyntje schreef:

Ejaculaat... ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:40

Dat ja :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:40

Blue_Eyes schreef:
Cyntje schreef:

Ejaculaat... ;)

Het spulletje dat naar binnen moet om het eitje te zoeken