Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joostvangestel schreef:Hollando: gôh, dat is hoe ik 9 van de 10 keer Nederlanders in den vreemde herken.. Alsof ze echt helemaal alleen ergens zijn en vooral als eerste ontdekkingsreizigers in den vreemde komen.
joostvangestel schreef:Ik heb een privé conversatie met mijn zoon en door een andere taal te spreken dan mijn omstanders kan ik die ook privé houden. Ik hebeen gruwelijke hekel aan omstanders die zo graag maar meelisteren naar wat ik te zeggen heb. Niet dat ik iets te verbergen zou hebben, maar ik heb gewoon geen zin in bemoeizuchtigen om me heen, een van de allerslechtste eigenschappen van de autochtone Nederlander.
joostvangestel schreef:Hollando: gôh, dat is hoe ik 9 van de 10 keer Nederlanders in den vreemde herken.. Alsof ze echt helemaal alleen ergens zijn en vooral als eerste ontdekkingsreizigers in den vreemde komen.
joostvangestel schreef:Lovely: zoals ik al zei, generaliseringen werken gewoon nooit en meestal ook averechts. Want als het voor de mensen niet meer uitmaakt of ze zich sociaal dan wel asociaal gedragen, dan zullen er héél veel individuen overgan tot het gedrag wat hun het beste uitkomt.
.
Lovely schreef:Chiqa, als je iets uit ervaring op meerdere kenmerken vertelt, dan is dat geen generaliseren te noemen. Als je iets beweert door zonder achtergrond iedereen op grond van 1 kenmerk over 1 kan te scheren, dan is dat wel generaliserend.
xChantal94 schreef:Ik 'haat' de meeste buitenlanders ook. Maarja, dat heeft ook zo zijn redenen. Daarnaast, ik word er mee 'opgevoed' laat ik maar zeggen. Ik mag dan ook geen vriend hebben die buitelands is, want mijn vader schopt hem letterlijk het huis uit. Maarja, ik 'haat' ze niet omdat ik zo ben 'opgevoed', heb er ook redenen voor hoor. Bah, vieze mensen.