Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
babbii_lief schreef:tja maar wat de moslims nu zijn waren de christenen 30 jaar geleden en die heb je nog steeds maar niet meer zo veel
daar hoor je niks van
Princess_ schreef:babbii_lief schreef:tja maar wat de moslims nu zijn waren de christenen 30 jaar geleden en die heb je nog steeds maar niet meer zo veel
daar hoor je niks van
Weetje wat het imo is... Bijv. in Marokko gaat het er helemaal niet zo aan toe! En daar leven ze ook met meerdere geloven samen. Daar word ook niet geroepen van gooi de Christenen/Joden 't land uit want ze nemen ons over
De problemen hier worden door een bepaalde leeftijdsgroep gemaakt. Zo zie ik het, de generatie die lekker over hun ouders heenlopen en schijt aan alles hebben.
En ja die moet je keihard aanpakken, maar dat heeft niks maar dan ook niks met het geloof te maken.
Negen van de tien probleemmakers houden zich niet eens aan hun geloof, ja misschien als ze moorden "in naam van Allah" dikke vinger want volgens de Koran MAG je niet moorden!
Princess_ schreef:babbii_lief schreef:tja maar wat de moslims nu zijn waren de christenen 30 jaar geleden en die heb je nog steeds maar niet meer zo veel
daar hoor je niks van
Weetje wat het imo is... Bijv. in Marokko gaat het er helemaal niet zo aan toe! En daar leven ze ook met meerdere geloven samen. Daar word ook niet geroepen van gooi de Christenen/Joden 't land uit want ze nemen ons over
De problemen hier worden door een bepaalde leeftijdsgroep gemaakt. Zo zie ik het, de generatie die lekker over hun ouders heenlopen en schijt aan alles hebben.
En ja die moet je keihard aanpakken, maar dat heeft niks maar dan ook niks met het geloof te maken.
Negen van de tien probleemmakers houden zich niet eens aan hun geloof, ja misschien als ze moorden "in naam van Allah" dikke vinger want volgens de Koran MAG je niet moorden!
Princess_ schreef:En heeft dat te maken met geloof? Die jongeren doen zich thuis heilig voor geloof mij. Ouders doen heus hun best, maar als mijn moeder een ding zegt en ik besluit toch het andere te doen...Wat dan?
mick75 schreef:Dat is finale onzin Anne. Heel veel kinderen krijgen WEL normen en waarden mee, alleen is de puberteit, de fase waarin de meeste crimineeltjes zitten, een natuurlijke fase van afzetten tegen alles. En voor bepaalde groeperingen is dat de Nederlandse maatschappij. Zet verder niemand zich hier af tegen de ouders? Of heeft dat gedaan in de puberteit?
Er zijn nu al tientallen jaren problemen met Marokkaanse jongeren, maar amper met 20gers en 30ers. Raad eens hoe dat kan? Dan komen ze tot inkeer, stichten een gezinnetje en zoeken een baan.
Volgens de beredeneringen zou de criminaliteit van inmiddels 20ers ook de pan uit moeten gieren, dat zijn immers de lastpakken van 10 jaar terug.
Wildgirl schreef:Anne. schreef:Het lijkt erop dat veel van jullie niet eens hebben gekeken naar zijn andere standpunten. Wat vinden jullie bijvoorbeeld van de herinvoering van de LTS en MTS?
Een hele goede; de overgang van mavo naar VMBO werkt slecht is inmiddels wel bewezen; de oude MAVO terug invoeren lijkt mij dan ook een goed plan.
Zowiezo zijn hele standpunt over onderwijsvernieuwing en verbetering spreekt mij aan.
Anne. schreef:Princess_ schreef:En heeft dat te maken met geloof? Die jongeren doen zich thuis heilig voor geloof mij. Ouders doen heus hun best, maar als mijn moeder een ding zegt en ik besluit toch het andere te doen...Wat dan?
Dat is gewoon pubergedrag. Maar daar hebben we het nu niet over. We hebben het er over dat de ouders niet geïntegreerd zijn in de Nederlandse maatschappij. Zo kunnen zij niet goed functioneren in deze maatschappij en geven ze ook nog eens "de verkeerde" normen en waarden mee aan hun kinderen.
manishdra schreef:Jah, ze zijn erg modern daar. Zodra er 1 spotprent is roepen ze bijna een oorlog af![]()
En ja dat deden de christenen 500 jaar geleden ook... en daar zit het verschil....
Princess_ schreef:Ja maar zoals jij weet ken/kende ik erg veel marokanen/turken. Kan je vertellen, geen van hen bezoekt de moskeeDus er word gewoon veel opgefokt.. Niemand die elke week naar de Imam gaat luisteren, nee ze pakken stukjes en maken het groter.
Indd zulke imams gewoon wegwezenBen ik het helemaal mee eens.
Alleen als mensen zich misdragen moet je dat niet op een geloof afschuiven. Je moet beseffen dat zulke mensen eigenlijk helemaal niet bij zo'n geloof horen. Ze gaan in tegen de wil van hun God, nou dan ben je geen goede volgeling lijkt me.
In naam van God is ook erg veel gemoord hoor.. Kan even niet zo opkomen wat en hoe, maar ik weet het wel
Aranel schreef:Op sommige punten ben ik het best wel met hem eens eigenlijk. Eindelijk weer eens iemand die opstaat en de ideeën van veel Nederlanders hardop durft te zeggen. Tuurlijk vind ik hem soms wel wat té ver gaan, maar bij sommige dingen vind ik wel dat hij een punt heeft!
Alleen denk ik nog steeds dat het een kwestie van afwachten is totdat hij een kogel door z'n kop krijgt... Maar des te meer respect voor hem dat 'ie nog gewoon zegt wat hij denkt, terwijl hij weet dat sommige mensen hem liever dood zien.
Princess_ schreef:Ja maar zoals jij weet ken/kende ik erg veel marokanen/turken. Kan je vertellen, geen van hen bezoekt de moskeeDus er word gewoon veel opgefokt.. Niemand die elke week naar de Imam gaat luisteren, nee ze pakken stukjes en maken het groter.
Indd zulke imams gewoon wegwezenBen ik het helemaal mee eens.
Alleen als mensen zich misdragen moet je dat niet op een geloof afschuiven. Je moet beseffen dat zulke mensen eigenlijk helemaal niet bij zo'n geloof horen. Ze gaan in tegen de wil van hun God, nou dan ben je geen goede volgeling lijkt me.
In naam van God is ook erg veel gemoord hoor.. Kan even niet zo opkomen wat en hoe, maar ik weet het wel