Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:45

tja maar wat de moslims nu zijn waren de christenen 30 jaar geleden en die heb je nog steeds maar niet meer zo veel
daar hoor je niks van

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:46

Al gelezen :D

Anne.

Re: Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:48

30 jaar geleden?
Moslims zijn ééuwen geleden blijven hangen, en dat is geen mening, dat is een feit!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:49

babbii_lief schreef:
tja maar wat de moslims nu zijn waren de christenen 30 jaar geleden en die heb je nog steeds maar niet meer zo veel
daar hoor je niks van

Weetje wat het imo is... Bijv. in Marokko gaat het er helemaal niet zo aan toe! En daar leven ze ook met meerdere geloven samen. Daar word ook niet geroepen van gooi de Christenen/Joden 't land uit want ze nemen ons over :=
De problemen hier worden door een bepaalde leeftijdsgroep gemaakt. Zo zie ik het, de generatie die lekker over hun ouders heenlopen en schijt aan alles hebben.
En ja die moet je keihard aanpakken, maar dat heeft niks maar dan ook niks met het geloof te maken.

Negen van de tien probleemmakers houden zich niet eens aan hun geloof, ja misschien als ze moorden "in naam van Allah" dikke vinger want volgens de Koran MAG je niet moorden!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:50

dat is het niet. De Islamitische/Marokkaanse jeugd krijgen gewoon geen degelijke normen en waarden mee van hun ouders!
In een maatschappij waar iedereen dat doet (lees: zelfde normen en waarden), heb je dat soort problemen inderdaad niet!
Laatst bijgewerkt door Anne. op 27-01-09 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:51

En heeft dat te maken met geloof? Die jongeren doen zich thuis heilig voor geloof mij. Ouders doen heus hun best, maar als mijn moeder een ding zegt en ik besluit toch het andere te doen...Wat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:52

Princess_ schreef:
babbii_lief schreef:
daar hoor je niks van

Weetje wat het imo is... Bijv. in Marokko gaat het er helemaal niet zo aan toe! En daar leven ze ook met meerdere geloven samen. Daar word ook niet geroepen van gooi de Christenen/Joden 't land uit want ze nemen ons over :=
De problemen hier worden door een bepaalde leeftijdsgroep gemaakt. Zo zie ik het, de generatie die lekker over hun ouders heenlopen en schijt aan alles hebben.
En ja die moet je keihard aanpakken, maar dat heeft niks maar dan ook niks met het geloof te maken.

Negen van de tien probleemmakers houden zich niet eens aan hun geloof, ja misschien als ze moorden "in naam van Allah" dikke vinger want volgens de Koran MAG je niet moorden!

precies helemaal mee eens. wel jammer dat dit zo'n groot deel is dat zich zo misdraagt, zo krijgt de Islam een nog slechtere naam.
Hoe kan het toch dat het bij de Islam zo uit de hand loopt dat er wordt gemoord uit de naam van Allah.. Waarom is dat bij de christenen in NL niet zo? :\ Ik ben zelf van mening dat een Imam veel invloed heeft, en als die ophitsende uitspraken doet mag je die gelijk uit zn ambt zetten. Bij Geert wilders doen ze er ook moeilijk over en die zet niet aan tot moord.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:54

Princess_ schreef:
babbii_lief schreef:
daar hoor je niks van

ik zeg ook niet dat je mag moorden volgens de koraan dat mag totaal niet en ja ik vind dat je criminelen aan moet pakken wat voor geloof het ook heeft en inderdaad in marokko is het totaal anders daar dragen meeste dames geen hoofdoek lopen ze ook gewoon in rokjes en alles rond alleen in de bergen dragen ze nog hoofdoeken
en berbers zijn er wat strenger in ik weet wat de koraan is en hoe het is
maar ik weet ook dat er een andere kant is en ze overal het plaatje moslim erachter zetten ook door geert wilders enz

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:54

Princess_ schreef:
En heeft dat te maken met geloof? Die jongeren doen zich thuis heilig voor geloof mij. Ouders doen heus hun best, maar als mijn moeder een ding zegt en ik besluit toch het andere te doen...Wat dan?

Dat is gewoon pubergedrag. Maar daar hebben we het nu niet over. We hebben het er over dat de ouders niet geïntegreerd zijn in de Nederlandse maatschappij. Zo kunnen zij niet goed functioneren in deze maatschappij en geven ze ook nog eens "de verkeerde" normen en waarden mee aan hun kinderen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:56

Dat is finale onzin Anne. Heel veel kinderen krijgen WEL normen en waarden mee, alleen is de puberteit, de fase waarin de meeste crimineeltjes zitten, een natuurlijke fase van afzetten tegen alles. En voor bepaalde groeperingen is dat de Nederlandse maatschappij. Zet verder niemand zich hier af tegen de ouders? Of heeft dat gedaan in de puberteit?

Er zijn nu al tientallen jaren problemen met Marokkaanse jongeren, maar amper met 20gers en 30ers. Raad eens hoe dat kan? Dan komen ze tot inkeer, stichten een gezinnetje en zoeken een baan.

Volgens de beredeneringen zou de criminaliteit van inmiddels 20ers ook de pan uit moeten gieren, dat zijn immers de lastpakken van 10 jaar terug.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:57

Ja maar zoals jij weet ken/kende ik erg veel marokanen/turken. Kan je vertellen, geen van hen bezoekt de moskee := Dus er word gewoon veel opgefokt.. Niemand die elke week naar de Imam gaat luisteren, nee ze pakken stukjes en maken het groter.

Indd zulke imams gewoon wegwezen :j Ben ik het helemaal mee eens.

Alleen als mensen zich misdragen moet je dat niet op een geloof afschuiven. Je moet beseffen dat zulke mensen eigenlijk helemaal niet bij zo'n geloof horen. Ze gaan in tegen de wil van hun God, nou dan ben je geen goede volgeling lijkt me.

In naam van God is ook erg veel gemoord hoor.. Kan even niet zo opkomen wat en hoe, maar ik weet het wel :+

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:58

Jah, ze zijn erg modern daar. Zodra er 1 spotprent is roepen ze bijna een oorlog af :roll:

En ja dat deden de christenen 500 jaar geleden ook... en daar zit het verschil....

Anne.

mick75 schreef:
Dat is finale onzin Anne. Heel veel kinderen krijgen WEL normen en waarden mee, alleen is de puberteit, de fase waarin de meeste crimineeltjes zitten, een natuurlijke fase van afzetten tegen alles. En voor bepaalde groeperingen is dat de Nederlandse maatschappij. Zet verder niemand zich hier af tegen de ouders? Of heeft dat gedaan in de puberteit?

Er zijn nu al tientallen jaren problemen met Marokkaanse jongeren, maar amper met 20gers en 30ers. Raad eens hoe dat kan? Dan komen ze tot inkeer, stichten een gezinnetje en zoeken een baan.

Volgens de beredeneringen zou de criminaliteit van inmiddels 20ers ook de pan uit moeten gieren, dat zijn immers de lastpakken van 10 jaar terug.

Dat is gewoon pubergedrag. Maar daar hebben we het nu niet over. We hebben het er over dat de ouders niet geïntegreerd zijn in de Nederlandse maatschappij. Zo kunnen zij niet goed functioneren in deze maatschappij en geven ze ook nog eens "de verkeerde" normen en waarden mee aan hun kinderen.[/quote]

Dat is helemaal geen onzin. Ik zeg niet dat in al de gevallen zo is, maar het komt ZEKER voor. Misschien wel meer dan jij denkt

Anoeska

Misschien moeten we weer even wat minder focussen op de islam, met al z'n foute en goede kanten. En weer even terug ontopic, Geert Wilders.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:59

Wildgirl schreef:
Anne. schreef:
Het lijkt erop dat veel van jullie niet eens hebben gekeken naar zijn andere standpunten. Wat vinden jullie bijvoorbeeld van de herinvoering van de LTS en MTS?

Een hele goede; de overgang van mavo naar VMBO werkt slecht is inmiddels wel bewezen; de oude MAVO terug invoeren lijkt mij dan ook een goed plan.
Zowiezo zijn hele standpunt over onderwijsvernieuwing en verbetering spreekt mij aan.

VOOR :D VMBO en TL Kader etc, zijn de grootste blunders van het onderwijsstelsel.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:59

Anne. schreef:
Princess_ schreef:

Dat is gewoon pubergedrag. Maar daar hebben we het nu niet over. We hebben het er over dat de ouders niet geïntegreerd zijn in de Nederlandse maatschappij. Zo kunnen zij niet goed functioneren in deze maatschappij en geven ze ook nog eens "de verkeerde" normen en waarden mee aan hun kinderen.

Sorry maar de ouders van mijn vriend bv. zijn hoogopgeleide mensen, zijn vader is zelfs naar NL gehaald om hier les te geven etc.
Zo ken ik nog meer ouders die hoge opleidingen hebben genoten, alleen hun kinderen is gewoon niks mee te behalen. Totaal losgeslagen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:00

manishdra schreef:
Jah, ze zijn erg modern daar. Zodra er 1 spotprent is roepen ze bijna een oorlog af :roll:

En ja dat deden de christenen 500 jaar geleden ook... en daar zit het verschil....

Heb jij de koning van Marokko er uitspraken over horen doen?

Die zogenaamde "oorlog" is ook van zulke extremisten die zichzelf moeten schamen dat ze zich Moslim noemen.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:00

Princess_ schreef:
Ja maar zoals jij weet ken/kende ik erg veel marokanen/turken. Kan je vertellen, geen van hen bezoekt de moskee := Dus er word gewoon veel opgefokt.. Niemand die elke week naar de Imam gaat luisteren, nee ze pakken stukjes en maken het groter.

Alleen als mensen zich misdragen moet je dat niet op een geloof afschuiven. Je moet beseffen dat zulke mensen eigenlijk helemaal niet bij zo'n geloof horen. Ze gaan in tegen de wil van hun God, nou dan ben je geen goede volgeling lijkt me.

In naam van God is ook erg veel gemoord hoor.. Kan even niet zo opkomen wat en hoe, maar ik weet het wel :+

juist helemaal mee eens

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:01

Aranel schreef:
Op sommige punten ben ik het best wel met hem eens eigenlijk. Eindelijk weer eens iemand die opstaat en de ideeën van veel Nederlanders hardop durft te zeggen. Tuurlijk vind ik hem soms wel wat té ver gaan, maar bij sommige dingen vind ik wel dat hij een punt heeft!

Alleen denk ik nog steeds dat het een kwestie van afwachten is totdat hij een kogel door z'n kop krijgt... Maar des te meer respect voor hem dat 'ie nog gewoon zegt wat hij denkt, terwijl hij weet dat sommige mensen hem liever dood zien.

Hier ben ik het mee eens, Geert Wilders kan in sommige uitspraken wat ver gaan, maar kom op zeg, was Fitna zo erg? Nee, het was gewoon een filmpje met een aantal citaten uit de Koran die volgens hem gewoon niet kunnen. Moeten we hierover zo moeilijk lopen doen? Stel er wordt een film gemaakt door een Turkse of Marokaanse Geert Wilders over de dingen waarmee hij het niet eens is uit de Bijbel, ik zou me doodschamen als Nederlander wanneer we hem voor de rechter zouden gaan slepen..

Hij let echt wel op wat hij zegt in ons tere landje waarbij je maar een woord fout hoeft te zeggen en je wordt voor de rechter gesleept. Ik vind het geweldig dat ie voor zijn mening uit durft te komen, maar ik ben het niet met hem eens. Er zijn wel bepaalde dingen waarvan ook ik zeg: Ja dat vind ik ook!

Ik weet niet hoe het in de rest van Nederland zit, maar als ik zo bij mij in de omgeving kijk (Noord-Limburg) hebben buitenlanders het echt niet slecht hoor! Al dat gedoe over discriminatie enzo.. Zoals ik het hier zie wordt je niet gediscrimineerd of bevooroordeeld als je je gewoon fatsoenlijk gedraagt. Het grootste probleem in myn ogen is gewoon dat sommige buitenlanders/moslims totaal anders in elkaar zitten en sommige van ons dat niet kunnen waarderen. Maarja, to be honest, ik ben het ook niet eens met sommige dingen die in de Koran staan.

In myn ogen mag de rechtbank zich bezig houden met al die moorden enzovoorts ipv de uitspraken van Geert Wilders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:03

Princess_ schreef:

ja in de middeleeuwen maar tegenwoordig in NL?
Op t geloof moet je het idd niet afschuiven maar die groepen k*tmarrokaantjes mogen ze van mij met 1 groot vliegtuig in t midden van de zee dumpen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:04

Ik vond fitna een lachertje :=
Plak knip, film :=

Allemaal beelden die we allemaal wel eens hebben gezien. En ja, bijv. dat kindje wat zegt: Joden zijn varkens ze moeten dood oid.

Wss is dat een Palestijns kindje die leeft dus in oorlog en zegt na wat zijn omgeving roept. En dat is heel sneu JA.
Nog sneuer vind ik het om zoiets in je filmpje te zetten.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:05

Zulke films en boeken zijn er ook over de bijbel, So be it, geen christen die daarom een heilige oorlog uitroept, terroristesche aanslagen pleegt, of de export van goederen uit het land van de maker boycot :n

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:06

Ik keur het ook niet goed heh ;)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:07

Over wat Christenen aangericht hebben heb ik het eerder in dit topic al gehad. Wat te denken van Noord Ierland? de ETA? Allemaal vrij recent en echt erg Christelijk.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:07

Jaa dat bedoelde ik. Sorry kwam er niet goed op :=