Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:29

Adil18 schreef:
Ik hoorde trouwens gisteren op de radio dat 23 Januari de meest deprimerende dag van het jaar is (uit onderzoek gebleken...). Echt heel toevallig dat ze dit gisteren nog vertelden...

Bij ons in de krant stond dat de 'Blue Monday' op 19 januari was, dus niet gisteren.

laverite

Re: Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:30

idd, bij ons ook djeenie! Ik had toen mijn moeilijkste examen en dat was idd zo ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:31

Djeenie schreef:
Adil18 schreef:
Ik hoorde trouwens gisteren op de radio dat 23 Januari de meest deprimerende dag van het jaar is (uit onderzoek gebleken...). Echt heel toevallig dat ze dit gisteren nog vertelden...

Bij ons in de krant stond dat de 'Blue Monday' op 19 januari was, dus niet gisteren.

Depressieve maandag...gisteren was het een vrijdag...Zal het even opzoeken! ;)

Edit: Kan het niet vinden....misschien verhoord...wel vreemd dat het dan gisteren nog genoemd werd...nou ja, twas in ieder geval op de Duitse radio :P
Laatst bijgewerkt door Adil op 24-01-09 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:38

Echt een verschrikkelijk drama. Veel sterkte en kracht voor alle getroffenen.

Meteen ook de discussie over de doodstraf. Persoonlijk mogen ze een dader als deze van mij meteen opruimem. Maar blijkbaar mag je dat niet zeggen... Sommige mensen vinden de doodstraf moreel verwerpelijk op hun eigen morele gronden. Sommige mensen vinden het gerechtvaardigd (zoals ik) [1.Als je andere onschuldige mensen het recht ontneemt om te leven, heb je zelf ook je recht verspeeld op leven...zo kan je het ook zien. 2. Kans op herhaling is 0] Hoe dan ook, wat je ook vind. Leg je mening daarover niet op aan anderen!
Laatst bijgewerkt door Sigrid op 24-01-09 14:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:40

_Sigrid_ schreef:
Echt een verschrikkelijk drama. Veel sterkte en kracht voor alle getroffenen.

Meteen ook de discussie over de doodstraf. Persoonlijk mogen ze een dader als deze van mij meteen opruimem. Maar blijkbaar mag je dat niet zeggen... Sommige mensen vinden de doodstraf moreel verwerpelijk op hun eigen morele gronden. Sommige mensen vinden het gerechtvaardigd (zoals ik)
Hoe dan ook, wat je ook vind. Leg je mening daarover niet op aan anderen!

Nou, ik heb het op de vorge pagina ook gezegd en ik blijf erbij: Een dergelijk persoon hoeft voor mij geen tweese kans te krijgen en verdiend in mijn ogen niks anders dan de dood.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:41

Rock schreef:
Dader steekpartij crèche heeft bekend

Dader heeft nog niets bekend op dit moment. :n

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:42

Dader heeft wel bekend, staat ook op teletext van Eén ;)

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:43

Op het nieuws zeiden ze toch nog van niet?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:46

Hmm, bizar, vanochtend stond het nl wel op teletext maar nu nier meer. Raar.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:46

Jullie als voorstander gaan jullie mening toch ook niet herzien nadat jullie de meningen van een aantal tegenstanders gezien hebben? We roepen hier allemaal net zo hard onze mening. Ik kan begrijpen dat je de dader het leven WIL ontnemen, maar dat doen is dan weer 'oog om oog, tand om tand'. En je mag gerust zeggen wat je wil Sigrid, maar dat mogen wij ook :)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:47

zo n mens moet je bij zware kriminele zetten,dan maakt die zichzelf wel koud,dan smeekt die om de dood straf.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:49

Tieneke schreef:
Hmm, bizar, vanochtend stond het nl wel op teletext maar nu nier meer. Raar.

Het is gewoonweg niet meer te volgen, er verschijnt veel onjuiste informatie. (2 overleden kindjes, toen 3 en dan weer 2..... je zal maar als ouder nog niet weten of je kind één van die kindjes is)
Zijn identiteit is ondertussen wel bekend, maar bekentenissen zou hij niet afgelegd hebben tot nu toe als ik goed gekeken en geluisterd heb naar het nieuws.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:53

Wat een GEK die dit heeft gedaan. Ik kan me hier zo kwaad om maken -:(-
Je bent ook NERGENS meer veilig hé! Ik kan het me niet begrijpen.
Vreselijk!

Heel erg veel sterkte voor de families Y;(

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:03

Djeenie schreef:
Jullie als voorstander gaan jullie mening toch ook niet herzien nadat jullie de meningen van een aantal tegenstanders gezien hebben? We roepen hier allemaal net zo hard onze mening. Ik kan begrijpen dat je de dader het leven WIL ontnemen, maar dat doen is dan weer 'oog om oog, tand om tand'. En je mag gerust zeggen wat je wil Sigrid, maar dat mogen wij ook :)

Maar ook niet opleggen. Ik snap dat heel veel mensen tegen de doodstraf zijn, wat ik niet snap is dat deze mensen vaak niet willen snappen dat ik in deze gevallen voor de doodstraf ben (refereer nu niet alleen naar Bokt maar het dagelijks leven in het algemeen).

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:06

ah gadver, krijg hier zo de koude rillingen van hoe gek kan een mens zijn om baby's te doden. Hoorde het net ook nog is op het nieuws. Heel veel sterkte voor de famillies toegewenst.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:07

Djeenie schreef:
Zie er hier ook gelijk al enkele schreeuwen dat de doodstraf opnieuw ingevoerd mag worden... prima, dan zijn jullie geen haar beter dan de dader zelf.

Om even terug te komen op jouw eigen woorden Djeenie:
Door pro-doodstraf mensen op gelijke voet te stellen met de dader van dit vreselijke drama vind ik dus niet echt dat je de mening respecteert....
Moord is niet altijd moord. Iemand doden uit zelfverdediging bijvoorbeeld, dat is toch ook iets heel anders? Zo vind ik een moordennaar doden ook iets heel anders dan zomaar onschuldige mensen neersteken. Weerloze wezens die zich niet eens KUNNEN verdedigen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:09

Als je iemand uit zelfverdediging vermoord, is het doel jezelf beschermen terwijl dat op geen enkele andere manier nog mogelijk is. Ik zie bijna niks vergelijkbaars daarmee, ook de doodstraf niet.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:12

_Sigrid_ schreef:
Djeenie schreef:
Zie er hier ook gelijk al enkele schreeuwen dat de doodstraf opnieuw ingevoerd mag worden... prima, dan zijn jullie geen haar beter dan de dader zelf.

Om even terug te komen op jouw eigen woorden Djeenie:
Door pro-doodstraf mensen op gelijke voet te stellen met de dader van dit vreselijke drama vind ik dus niet echt dat je de mening respecteert....
Moord is niet altijd moord. Iemand doden uit zelfverdediging bijvoorbeeld, dat is toch ook iets heel anders? Zo vind ik een moordennaar doden ook iets heel anders dan zomaar onschuldige mensen neersteken. Weerloze wezens die zich niet eens KUNNEN verdedigen.

Inderdaad, in DIT GEVAL is dus een doodstraf ook een gepaste straf naar mijn idee.

Waarom deze man niet doden, of is er iemand van mening dat deze man ooit nog eens op vrije voeten mag komen?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:12

Ik gaf dit voorbeeld ter illustratie dat iedere zaak anders ligt. En dat ik de doodstraf dus ook iets heel anders vind dan "moord".
Overigens wil ik hierbij aantekenen dat ik doodstraf alleen in extreme gevallen zoals nu aan de hand en Dutroux/Fourniret enz geoorloofd vind.

Niet zoals ik Thailand dat je opgehangen wordt voor XTC smokkel of in Iran omdat je homo bent. Daar ben ik uiteraard tegen!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:14

Hij zou nooit meer op vrije voet moeten komen maar de doodstraf krijgt hij toch niet omdat belgie het europese verdrag heeft getekent en trouwens vindt IK dat je iemand moet laten boeten voor wat hij gedaan heeft en met een doodstraf komt degen er veel te gemakkelijk van af. Dit is helemaal mijn mening en dat er andere mensen anders over denken kan ik best wel respecteren.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:16

Binnen de huidige wetgeving vind ik levenslang in dit geval ook de enige optie. Al is het alleen maar om herhaling te voorkomen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:20

Gewoon in een normale gevangenis opsluiten.... dezelfde rechten als de andere gevangenen... maar wel in de gevangenis bekend maken waar die voor zit ...

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:21

_Sigrid_ schreef:
Binnen de huidige wetgeving vind ik levenslang in dit geval ook de enige optie. Al is het alleen maar om herhaling te voorkomen.

Ik denk dat deze man Levenslang en dan in TBS vorm moet krijgen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:22

ukje schreef:
Hij zou nooit meer op vrije voet moeten komen maar de doodstraf krijgt hij toch niet omdat belgie het europese verdrag heeft getekent en trouwens vindt IK dat je iemand moet laten boeten voor wat hij gedaan heeft en met een doodstraf komt degen er veel te gemakkelijk van af. Dit is helemaal mijn mening en dat er andere mensen anders over denken kan ik best wel respecteren.

Ik ben wél voor de doodstraf in deze gevallen.
Boeten doen ze toch niet met de rechtssystemen hier en in Belgie... Arme man, zielige jeugd gehad..hup strafvermindering. Daar ook nog spijtbetuigingen en goed gedrag bij... en vrij is ie weer én een gek als deze maak je mij niet wijs dat ie veranderen zal. Als je zó gestoord bent, zit verandering er imo nooit in en dus is deze zielige jeugd meneer over een paar jaar weer vrij.. wie weet... gaat ie dan fijn vrijwilligerswerk doen in een buurthuis bij de kinderactiviteiten ofzo.. ook dat kan... het recht op privacy hebben we dan.

Wat mij betreft dus doodstraf omdat herhaling voorkomen wordt, een gek als deze verdiend imo geen leven meer.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:22

ukje schreef:

Daar ben ik het eigenlijk mee eens, overdenk je zonden tot in lengte van dagen en laat ze zich nuttig moeten maken zodat ze wat terug doen voor het geld dat ze kosten.
Levenslang zou gewoon echt levenslang moeten zijn en niks geen luxe of vrijkomen wegens goed gedrag. Je bent een dusdanig gevaar voor de maatschappij? Opsluiten en de sleutel weggooien.
En iemand die zo overduidelijk schuldig is zou ook nooit vrij moeten kunnen rondlopen door een vormfout, dat vind ik ook tenenkrommend.