Mogelijk wijk in Marokkaanse stijl in Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: Mogelijk wijk in Marokkaanse stijl in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:43

Tallie_Ho schreef:
Ninx schreef:

Denk eerst even na voordat je een zin formuleert zeg.....
Ik ken redelijk wat Marokkanen die zich heel wat beter redden in de geschreven NL taal.

En wat A'dam betreft.... je woont toch in Friesland? Blijf dan lekker daar als het je stoort, op die manier kun je jouw probleem zelf prachtig oplossen.

Aha.. Dus gewoon wegblijven uit steden als het je niet zint.. Ja, goede oplossing.. Pling

Zo werkt het dus niet, of, nouja, wel dus.. Omdat er een aantal nationaliteiten zich niet kunnen gedragen en jij niet fatsoenlijk over straat kunt, moet je er maar weg blijven..

**kan beter helemaal uit Nederland vertrekken, Zwitserland is mooi, toch??**

hoe durf jij te oordelen?

ik heb namelijk in utrecht gewoond! en ja, ik ben blij dat ik hier zit! dat ik niet bang over straat hoef

want ook op school, die lui denken altijd dat ze aan je mogen zitten met hun gore klauwen!

en geloof me, dat heeft geen nederlander ooit gedaan!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:44

tita schreef:
Dat klopt maar laten we eerlijk zijn als alle grote steden een moskee hebben (soms meerdere) en dan wat enkele grote dorpen dan is dat toch voldoende.

Maar nu komen ze ook in de kleinere gemeentes

Dus mensen die in een kleine gemeente wonen moeten dan maar verplicht lang reizen naar de moskee?
Ik vind van niet....

Wat ik wel vind is dat ze de moskees in kleinere dorpen wel wat kleiner kunnen houden en zonder geluidsinstallatie. Maar ik heb geen idee hoe de moskee's eruit zien in kleinere gemeentes.
Hier in Eindhoven heb je ook moskee's in kantoorgebouwen/woongebouwen, daar heeft niemand last van. Lachen

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:44

Onderwerp was eigelijk MOGELIJK wijk in marokkaanse stijl...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 16:45

hier staan in scholen zelfs van die poortjes..
in zwolle heb ik dat nog nooit gezien...

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:46

Het is toch geen Marokko? Sorry vind het niet echt kunnen dat hier in NL een Marokaanse stijl wijk word gebouwd.

Nederland is Nederland niet een stuke marokko ofzo erbij..! Frusty

Straks in Turkye aan de beurt.. Dan Soemalie, Dan Polen Dan..??

Horsea_nl

Ninx schreef:
_Lott schreef:
laat ze lekker in hun eigen land op hun manier een huis bouwen

ze wonen in nederland, dus hebben ze zich aan te passen!

ze willen ook al overal moskees zetten, belachelijk!

De intelligente medemens komt zich ook even melden zie ik.... welkom, en dank voor deze goed onderbouwde mening Clown Clown Clown

ps: uitstekend dat je je lekker vrij kunt uiten hoor... maar doe dat wel in correct ABN, ik heb namelijk graag dat jij je aanpast aan de NL taal-norm!!!!

ga jij dan toch ff lekker de spellingsfouten eruit halen! Rolleyes

Tallie1979

roodje schreef:
een oude vriendin van mij heeft een tante ( nederlander) die geloofde ook in ''allah''

Woont jouw vriendin ook in Nederland?? Dan is ze zelf ook een Nederlander.. Lachen

Jij woont ook in Nederland, ga er vanuit dat je hier geboren bent, dus ook jij bent een Nederlander.. Je hebt echter Turkse voorvaderen..

Vraag ik echter aan iemand die zowel de Nederlandse als de Marokaanse nationaliteit heeft wat hij is, zal hij ten alle tijden Marokaan zeggen.. Ook al woont hij binnen de Nederlandse grenzen, ook al heeft hij de Nederlandse nationaliteit.. Dat stoort mij ook zo af en toe.. Stop nou eens met het onderscheid maken..

Ik mijn "bloedlijn" ( Haha! ) Zit Engels bloed... Maakt mij nog geen Engelse Knipoog

Rodo_

Citaat:

ik heb namelijk in utrecht gewoond! en ja, ik ben blij dat ik hier zit! dat ik niet bang over straat hoef

want ook op school, die lui denken altijd dat ze aan je mogen zitten met hun gore klauwen!

wat een wous met je dat heeft geen nederlander ooit gedaan
een kennis van mij is aangerand door 2 nederlanders dus kom maar niet zo zelfverzekerd praten

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:47

LimaMambo schreef:
hier staan in scholen zelfs van die poortjes..
in zwolle heb ik dat nog nooit gezien...

hier in friesland ook Clown

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:48

roodje schreef:
Citaat:

wat een wous met je dat heeft geen nederlander ooit gedaan
een kennis van mij is aangerand door 2 nederlanders dus kom maar niet zo zelfverzekerd praten

zeg ik dan dat nederlands altijd zo braaf zijn? moet je eens naar het nieuws luisteren.. het gaat altijd jaa altijd over marokanen!

en ik word nooit smerig nageroepen door nederlanders, NOOIT! laatst zou een vriendin van mij de school in, toen ging een morokaan zich met haar bemoeien en aan haar haar zitten

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:49

Tallie_Ho schreef:
roodje schreef:
een oude vriendin van mij heeft een tante ( nederlander) die geloofde ook in ''allah''

Woont jouw vriendin ook in Nederland?? Dan is ze zelf ook een Nederlander.. Lachen

Jij woont ook in Nederland, ga er vanuit dat je hier geboren bent, dus ook jij bent een Nederlander.. Je hebt echter Turkse voorvaderen..

Vraag ik echter aan iemand die zowel de Nederlandse als de Marokaanse nationaliteit heeft wat hij is, zal hij ten alle tijden Marokaan zeggen.. Ook al woont hij binnen de Nederlandse grenzen, ook al heeft hij de Nederlandse nationaliteit.. Dat stoort mij ook zo af en toe.. Stop nou eens met het onderscheid maken..

Ik mijn "bloedlijn" ( Haha! ) Zit Engels bloed... Maakt mij nog geen Engelse Knipoog

ik zeg niet dat ik een Nederlander ben Lachen ik ben gewoon turk klaar. als jij ( een nederlander) in turkije word geboren ( zou je vast niet willen) ben je alsnog nederlander en geen turk... want wat zou jou een turk maken dat je in turkije bent geboren....

susje

eerlijk waar mensen... mijn mond valt open bij wat ik hier lees! Nors opkijken
is er dan zoveel onverdraagzaamheid hier in Nederland?

het gaat verdomme alleen over een wijk in een bepaalde bouwstijl en het loopt uit op een enorme discussie die af en toe naar het rasistische neigt

ik heb nog nooit zoveel onwaarheden en onverdraagzaamheden bij elkaar gezien, ben ik dan zo naïef dat ik hier heel erg van schrik? Scheve mond

Ninx

Tallie_Ho schreef:
Aha.. Dus gewoon wegblijven uit steden als het je niet zint.. Ja, goede oplossing.. Pling

Zo werkt het dus niet, of, nouja, wel dus.. Omdat er een aantal nationaliteiten zich niet kunnen gedragen en jij niet fatsoenlijk over straat kunt, moet je er maar weg blijven..

**kan beter helemaal uit Nederland vertrekken, Zwitserland is mooi, toch??**

Ik hoop dat jij begrijpt dat ik dat niet bedoel.... anders heb ik al mijn posts voor Jan L*L neergeplempt!
Maar iemand die uit een gebied komt waar de problematiek waarover wij spreken zich nauwelijks afspeelt, en toch zo'n grote mond opzet wil ik adviseren dan vooral daar te blijven.
Het is een FEIT dat er problemen spelen, de groep die daaronder lijdt moet gehoord worden en er moet gezocht worden naar oplossingen.
En de oplossing ligt NIET in het afschrijven van gehele bevolkingsgroepen.
We hebben hersenen gekregen (sommigen iets minder), laten we die dan ook gebruiken.

Je mag van mij naar Zwitserland gaan hoor... daar houden ze alles buiten de grens en ligt al het goud van mijn vergaste familieleden in de staatskluis.... keurig verworven welvaart! Helemaal top! Boos!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:50

Nathalie schreef:
_Lott schreef:
ze willen ook al overal moskees zetten, belachelijk!

Ohja, nog één ding, zulke opmerkingen slaan natuurlijk ook nergens op. Er zijn ook zat moslims die gewoon 100% Nederlands zijn.

nog nooit van gehoord! echt nog nooit, en zie er een hoop rondlopen op mijn school

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:51

Nou idd en ik heb nu maar 2 jaar in Turkije gewoont maar mocht ik er 20 jaar gewoont hebben, ik ben en blijf Nederlander.
Mijn Turkse vriend woont nu hier en is een Turk, hij is niet ineens Nederlander omdat hij hier woont....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:52

roodje schreef:
Tallie_Ho schreef:

ik zeg niet dat ik een Nederlander ben Lachen ik ben gewoon turk klaar. als jij ( een nederlander) in turkije word geboren ( zou je vast niet willen) ben je alsnog nederlander en geen turk... want wat zou jou een turk maken dat je in turkije bent geboren....

Als ik in Turkije geboren zou zijn en ik zou in Nederland gaan wonen, dan ben ik Nederlander. Als ik in Marokko of turkije geboren word en ik woon er, dan ben ik marokaan of Turk..

Als jij turkse voorvaderen hebt, je word geboren in Nederland en je woont er, dan ben je een Nederlander met Turkse voorvaderen Haha!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:52

Nathalie schreef:
Nou idd en ik heb nu maar 2 jaar in Turkije gewoont maar mocht ik er 20 jaar gewoont hebben, ik ben en blijf Nederlander.
Mijn Turkse vriend woont nu hier en is een Turk, hij is niet ineens Nederlander omdat hij hier woont....

precies, logisch ook

maar ze willen alle soorten geloven bij elkaar gooien..

ze moeten eens begrijpen dat daar ruzie van komt! wij denken totaal anders dan een moslim, dat zal ook nooit goed samen gaan!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:53

_Lott schreef:

Meisje, meisje, meisje..... je veroordeelt en oordeelt maar.... Ik kan me ervan los maken en weten dat jij niet beter weet, maar kun je je voorstellen hoe het voelt voor mensen dat jij een gehele bevolkingsgroep afschrijft op basis van enkele incidenten?
Ik hoop dat je in de toekomst veel nieuwe mensen zult ontmoeten die jou een andere kijk op de wereld geven.
Opgroeien met zoveel haat is niet erg gezond.

Nathalie

_Lott schreef:
nog nooit van gehoord! echt nog nooit, en zie er een hoop rondlopen op mijn school

Nooit???? Nou dan moet je toch eens je ogen/oren openen, want er zijn genoeg Nederlandse moslims hoor!
Hier al één, en er zitten er meerdere op bokt, ken in mijn eigen omgeving ook al meerdere... Hoogstwaarschijnlijk dragen ze een hoofddoek en denk je meteen dat ze turks of marokkaans zijn, of ze dragen geen hoofddoek en merk je er dus niets van.......

Horsea_nl

Tallie_Ho schreef:
roodje schreef:

Als ik in Turkije geboren zou zijn en ik zou in Nederland gaan wonen, dan ben ik Nederlander. Als ik in Marokko of turkije geboren word en ik woon er, dan ben ik marokaan of Turk..

Als jij turkse voorvaderen hebt, je word geboren in Nederland en je woont er, dan ben je een Nederlander met Turkse voorvaderen Haha!

aangezien ik vreemdelinge recht heb, is mij geleerd dat een marokaan nooit van zijn marokaanse identiteit kan afstappen?

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:54

Tallie_Ho schreef:

Maar de "Nederlander" op straat kijkt naar hem en denkt: 'Dat is een Turk'
Scheve mond

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:54

Ninx schreef:
_Lott schreef:

Meisje, meisje, meisje..... je veroordeelt en oordeelt maar.... Ik kan me ervan los maken en weten dat jij niet beter weet, maar kun je je voorstellen hoe het voelt voor mensen dat jij een gehele bevolkingsgroep afschrijft op basis van enkele incidenten?
Ik hoop dat je in de toekomst veel nieuwe mensen zult ontmoeten die jou een andere kijk op de wereld geven.
Opgroeien met zoveel haat is niet erg gezond.

ik heb totaal geen haat

als ik hier zit heb ik er geen last van!

je hoort er constant over, en dan gaat het niet over iets wat op een hand te tellen is!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:55

_Lott schreef:
Nathalie schreef:

precies, logisch ook

maar ze willen alle soorten geloven bij elkaar gooien..

ze moeten eens begrijpen dat daar ruzie van komt! wij denken totaal anders dan een moslim, dat zal ook nooit goed samen gaan!

Dan moeten ze dat maar eens leren.... God = God.... hoe je het ook noemt.
Het geloof is een stokpaardje om terrein te winnen, maar als er geen geloof bestond was het iets anders.
Het wordt tijd dat mensen leren dat al die scheidslijnen destructief zijn.... ze zeggen niet voor niets: "strength in numbers".

luxx

roodje schreef:
Onderwerp was eigelijk MOGELIJK wijk in marokkaanse stijl...

inderdaad, ik zit hier echt met plaatsvervangende schaamte te lezen wat jullie hier allemaal schaamteloos neerplempen.
het is niet alleen gruwelijk off-topic maar ook verregaand respectloos en nog heel erg dom ook.
hoop dat er een paar vette sanctie's uitgedeeld worden en dat dit topic op slot gezet wordt en indien mogelijk zelfs naar de mesthoop verplaatst, het gaat echt helemaal nergens over.
ik zou me kapot schamen als ik jullie was.

Karin

_Lott schreef:

Ik heb twaalf jaar in Utrecht gewoond. Van die twaalf jaar heb ik zeven jaar gewoond in een wijk met een hoog percentage allochtonen, namelijk Lombok. En er heeft werkelijk waar nooit iemand met zijn 'gore klauwen' aan mij gezeten. Sterker nog: ik voelde me thuis in 'mijn wijkje', waar mensen van buitenlandse afkomst probleemloos samenleefden met Utrechters, studenten, 'yuppen' en alles wat nog meer in een stad woont. Ik durfde ook gewoon midden in de nacht van het centrum naar huis te lopen via de Kanaalstraat. Maar misschien ben ik een van die uitzonderingen die gewoon 'geluk heeft gehad'. Of gewoon naïef, dat kan natuurlijk ook. Knipoog

Over architectuur gesproken (en dus weer on topic): ooit van de Kasbah in Hengelo gehoord? Ook geïnspireerd op Noord-Afrikaanse bouwstijlen. Vrienden van mij wonen er, ik ken 'm dus van dichtbij.

http://www.architectuur.org/blom03.php
http://www.classic.archined.nl/news/9811/kasbah.html
Laatst bijgewerkt door Karin op 17-12-08 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt