detour schreef:Dan zou er overwogen kunnen worden of al het nieuws wat gefilterd wordt uberhaupt nog en public tentoongesteld moet worden.
Ik vind ook dat de journalist in kwestie best had kunnen bedenken dat dit beroerde journalistiek is ja

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
detour schreef:Dan zou er overwogen kunnen worden of al het nieuws wat gefilterd wordt uberhaupt nog en public tentoongesteld moet worden.
detour schreef:Contraproduktief vind ik het niet, maar de verwarring begrijp ik wel.![]()
In die zin zou men dan elk artikel voor de volledige 100% moeten kunnen inlezen, alle ins en outs weten om een gefundeerde discussie te beginnen.
Is dat praktisch haalbaar? Ik betwijfel het, gezien recht op privacy e.d.
vanitymay schreef:Een test of in ieder geval een cursus is mijns inziens helemaal geen overbodig luxe. Zo zou je al veel eerder outreatchend en laagdrempelig kunnen werken als hulpverleners zijnde. Waarom pas ingrijpen als het echt mis is, als je door een kleine inzet mensen kunt helpen voorkomen in de problemen te komen?
vanitymay schreef:Waarom geen cursus (test vind ik zelf ook geen goed plan) met een gewoon abc van kinderen. Mensen gaan wel naar een pufcursus, waarom dan niet naar een of twee bijeenkomsten over de belangrijkste levensfases en wat je kan tegenkomen in de opvoeding? . Dat kan voor of na de bevalling, met mogelijk ieder jaar een avondje ofzo?
Niet zozeer als toets van geschiktheid, maar meer als ondersteuning voor ouders. Niet iedere ouder heeft een (gezond) referentiekader in het opvoeden en moeten het nu maar een beetje zelf uitzoeken.
faye schreef:Maar dat wil niet zeggen dat elke ouder die vraag herkend. Dus in hoeverre is dat een toevoeging. Je hebt goede en slechte ouders, de slechte zullen ook dan de vraag van het kind niet willen zien.
Kafue schreef:En tot slot het niveau van een ouder bepaald niet het niveau van het kind, dat bepaald het karakter van het kind en zijn vermogen om te leren. Vermogen om te leren is niet erfelijk vastgelegd.
Nikka schreef:Kafue schreef:En tot slot het niveau van een ouder bepaald niet het niveau van het kind, dat bepaald het karakter van het kind en zijn vermogen om te leren. Vermogen om te leren is niet erfelijk vastgelegd.
Is dat wel zo? Ik dacht dat de juiste stimulatie in de eerste levensjaren wel bijdraagt aan het intellectuele vermogen.
Ik zie trouwens ook niet in waarom iemand met een strafblad geen kind zou mogen krijgen.
Voor de rest kan niemand zonder duidelijke extra info beoordelen of deze mensen hun kind terug zouden moeten krijgen.
Overigens zoals ik al eerder zeg vind ik het een lastig probleem en vind ik het van de situatie afhangen.