Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
krak schreef:van men leven zal ik geen rekening houden met mensen die ramadammen
wél hou ik die datums altijd stevig in de gaten, gewoon om onze schapen te beschermen tegen het offerfeest. maar daar is al een ander topic over geweest
maar ik zou mijn eten moeten laten staan omdat iemand voor een bepaald geloof kiest? ja seg dan valt pasen en kerstmis toch wel op dezelfden dag zenne
MISTRAL94 schreef:Rekening houden met de ramadan? Nou nooit een keer![]()
zij moeten zich aanpassen aan nederland net als dat wij ons aan moeten passen in andere landen.
Cindyrella schreef:Als je iets wil zeggen, leer dan eerst eens het verschil tussen de verschillende feestdagen die er zijn!
Ramazan is namelijk iets heel anders dan het offerfeest!
Offerfeest is pas in december, dus je hondjes en je buurman moeten nog lang wachten!
Als je iets wil zggen, weet dan wel waar je over praat!
MISTRAL94 schreef:Rekening houden met de ramadan? Nou nooit een keer![]()
zij moeten zich aanpassen aan nederland net als dat wij ons aan moeten passen in andere landen.
krak schreef:Cindyrella schreef:Als je iets wil zeggen, leer dan eerst eens het verschil tussen de verschillende feestdagen die er zijn!
Ramazan is namelijk iets heel anders dan het offerfeest!
Offerfeest is pas in december, dus je hondjes en je buurman moeten nog lang wachten!
Als je iets wil zggen, weet dan wel waar je over praat!
amai amai wie heeft u in u gat gebeten vandaag seg
meiske, ik ken genoeg van de ramadam om te weten dat de ramadam altijd voorgaand aan het offerfeest is ja?!
vorig jaar zijn ze tijdens de ramadam al komen eisen!!!! dat wij onze schapen (die onze huisdieren zijn en dus geen vee), aan hun zouden verkopen
en al tijdens de ramadam zijn hier in de buurt schapen gestolen!
dus meiske, voordat ge hier komt schreeuwen en tieren en hier wilt komen proberen door te laten schijnen dat ne mens ne racist is, wilt ge dan eens op een vriendelijke, respectvolle manier vragen hoe het juist zit?
tzou u eigen gene kwaad doen me dunkt het!
Snoevie, ik ben het volledig met u eens! ge moogt amper nog iets zeggen of ge krijgt al ne stempel van racist, of nog leuker, als een onwetend mens
Demone schreef:Zoals bij jou de situatie was, op school in de kantine vind ik van niet. Het is hun eigen keuze dus dan gaan ze maar buiten zitten hoor.
Stel dat ik bij mensen thuis ben die vasten, ga ik absoluut niet eten. Dan ben je in hun huis waar ze allemaal vasten, dan vind ik dat je je aan moet passen.
Een klasgenoot van mij is ook aan het vasten maar daar mag ik gewoon naast gaan zitten eten, ze vast omdat zij dat wil. Ik vast niet dus ik eet.
Kanelly schreef:En toch frappant, dat 'men' hier maar blijft brullen dat 'ze' zich maar aan moeten passen, terwijl andere landen tegenover ons stukken toleranter zijn..
Expats hebben hele Nederlandse dorpen ( compounds ) in Afrika, Azië en het Midden-Oosten, compleet met gezellige Nederlandse winkeltjes, clubjes, kinderdagverblijven, gebedshuizen etc. ( oh en niet te vergeten, de schotels voor de Nederlandse tv! )
Ben benieuwd hoe de reacties zullen zijn als die landen de compounds afschaffen, niks geen beveiliging bij je dorp, je kindertjes lekker naar de Saoedische basisschool, geen Nederlands spreken onderling, maar lekker Arabisch leren, hup integreren moet je! En nee, niet zeuren dat je er door je werk zit en dat je graag wat Nederlandse dingen om je heen wil hebben, je had ook ergens anders kunnen werken. Zelf voor gekozen, dus kom kom, integreren
Gut, ze zouden het voor de gein eens moeten doenEens kijken hoe snel 'ze' op hun achterste poten staan, omdat 'men' toch niet kan verwachten dat 'ze' zich volledig aanpassen aan het andere land
Snoevie schreef:nee als je bij mensen thuis bent natuurlijk niet.
maar ik denk ook dat niemand dat zal doen.
Snoevie schreef:nederlanders in bv australie staan bekend als de onzichtbaren,omdat ze zich zo goed aanpassen.
nou je hoeft je geloof niet op te geven natuurlijk,maar het mag niet zo zijn dat men zich niet wil aanpassen in het land waar diegene woont(niet alleen in NL natuurlijk)