Verdronken hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrzavm

Re: Verdronken hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:27

Jakkes , lekker dicht bij Willeke en mij in de buurt dus ... Verdrietig
Hoe zielig kan je zijn om dit te doen ?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:31

Passorapard schreef:
Jakkes , lekker dicht bij Willeke en mij in de buurt dus ... Verdrietig
Hoe zielig kan je zijn om dit te doen ?

Ja idd super dichtbij.
Werd ook even helemaal naar toen ik het las.
Normaal gebeuren dit soort dingen niet hier, denk je. Maar dus wel...

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:31

Ik kan hier dus echt om janken, wat ik wel niet met zulke mensen kan doen !
Gooi ze zelf maar is in het water met stenen, bah ! Boos! Stoom uit je oren Boos!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:34

Nikka schreef:
Het lijkt wel of het iets "normaals" aan het worden is. Je leest tegenwoordig zo vaak dit soort walgelijke dingen.

Zeker niet normaal, alleen kom je het steeds vaker tegen in kranten etc.
Ik vind dat hier zwaarder op gestraft moet worden.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:35

Gatver de gatverdamme!!! Arghhh er komt direct een woede aanval in mij op!!
Weer een weerloos dier vermoord!!!!!
Zijn mensen nou DOM of dom?????? Pffff ik ga denk een advertentie plaatsen met:
Vermoord uw dier niet, breng hem naar mij, ik zoek een plekje voor hem/haar.

Gatverdamme kan hier echt niet tegen!! Hoop dat ze de eigenaar(s) vinden, en dat ze een flinke straf krijgen! (wat zoals gewoonlijk wel niet zal gebeuren )

BAH

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:44

Brrr... vreselijk.... wat zal dat beestje een pijn hebben gehad..!
Wat moet er op zo´n moment door je heen gaan als eigenaar?
Zo'n persoon is gewoon ziek....!

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:47

vreselijk brrrrrrrrr hier word ik echt verdrietig van gewoon

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:50

Tjeetje ja....hoorde het van mijn moeder..

Zelf hebben wij ook een vondeling in huis.
Tijdens onze vakantie na een dagje zeeland zijn wij ook een loslopende hond tegengekomen.
Het dier liep totaal in paniek over de autosnelweg.
Heb geen moment getwijfeld en het dier van de weg gehaald.
Aangezien wij al 2 grote honden hadden, was het eerst de bedoeling hem naar het asiel te brengen.
Echter vonden wij het zo'n gave lieve hond dat we besloten hebben hem te houden.

De eigenaar heeft niets van zich laten horen....
( hadden via Asiel en Amivedi gemeld van de vonst)

Sommige mensen nemen een hond bij tijden van een opwelling,...tegen de tijd dan de hond 'ouderdomsverschijnselen'krijgt, willen ze ervan af. Of in de vakantietijd.

Maar wat een afgrijselijke dood.....verdrinken...BAH Huilen geen goed woord te zeggen over diegene wie dit op zijn geweten heeft,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 09:02

L_ola schreef:
Nikka schreef:
Het lijkt wel of het iets "normaals" aan het worden is. Je leest tegenwoordig zo vaak dit soort walgelijke dingen.

Zeker niet normaal, alleen kom je het steeds vaker tegen in kranten etc.
Ik vind dat hier zwaarder op gestraft moet worden.

En dan wat?
Dan wordt een hond naar de DA gebracht om ingeslapen te worden.... da's legitiem.....

En ja hoor, je hebt DA's die volkomen gezonde dieren inslapen...... vreselijk maar waar Misselijk

Of ze worden naar het asiel gebracht.... of aan een boom gebonden.....

Zwaarder straffen helpt niet, dat is allang bewezen Boos!

Je zou het veel moeilijker moeten maken om aan een huisdier te komen.... dat er een soort 'geschiktheidstest' komt (voor de mens, ja Duivel ) en je na een paar weken de uitslag krijgt.... dat een fokker of asiel (mensen thuis zullen dat wel weer neit doen natuurlijk) in een systeem kan kijken of iemand geschikt is. Dan zou de aanschafprocedure nog een week of wat moeten duren, dan heb je iig de 'impulsaanschaffers' eruit.
Ook mensen die er de ballen verstand van hebben, zouden niet op een reguliere manier aan huisdieren kunnen komen...

En het blijkt dat als mensen voor een dier hebben moeten betalen en lang wachten, dat die dieren meer en betere medische zorg krijgen, en dat de drempel van wegdoen veel hoger wordt. Blijkbaar worden dieren meer waard voor mensen naarmate ze meer gekost hebben, of dat nu in tijd is of in geld.....

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 09:05

[\quote]En dan wat?
Dan wordt een hond naar de DA gebracht om ingeslapen te worden.... da's legitiem.....

En ja hoor, je hebt DA's die volkomen gezonde dieren inslapen...... vreselijk maar waar Misselijk

Of ze worden naar het asiel gebracht.... of aan een boom gebonden.....

Zwaarder straffen helpt niet, dat is allang bewezen Boos!

Je zou het veel moeilijker moeten maken om aan een huisdier te komen.... dat er een soort 'geschiktheidstest' komt (voor de mens, ja Duivel ) en je na een paar weken de uitslag krijgt.... dat een fokker of asiel (mensen thuis zullen dat wel weer neit doen natuurlijk) in een systeem kan kijken of iemand geschikt is. Dan zou de aanschafprocedure nog een week of wat moeten duren, dan heb je iig de 'impulsaanschaffers' eruit.
Ook mensen die er de ballen verstand van hebben, zouden niet op een reguliere manier aan huisdieren kunnen komen...

En het blijkt dat als mensen voor een dier hebben moeten betalen en lang wachten, dat die dieren meer en betere medische zorg krijgen, en dat de drempel van wegdoen veel hoger wordt. Blijkbaar worden dieren meer waard voor mensen naarmate ze meer gekost hebben, of dat nu in tijd is of in geld.....[/quote]

Wat dacht je van een chip registratie van mensen.
En indien men een dier wil aanschaffen (van paard tot parkiet), registreren en indien deze niet goed voor zijn/haar dier zorgt, een blokkade op de chip zetten.
( kijk veel SF flims Haha! )
Maar het zou effectievere methode zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 09:50

Zoiets ja Lachen

Ik denk echt dat je met zulke maatregelen veel meer dierenleed voorkomt als door zwaardere straffen Ja

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:31

Jeetje, heb er echt geen woorden voor..
Hoe kan je zoiets zo'n beessie aan doen..

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:08

Waar gaat de wereld heen. Boos!
Zulke mensen zijn echt niet normaal.. daar moeten ze precies hetzelfde mee doen!
Dat je je hond dan gewoon naar het dierenasiel ofzo brengt..

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:52

take_one schreef:
Zulke mensen zijn echt niet normaal.. daar moeten ze precies hetzelfde mee doen!

Maar als je je hond bij het asiel brengt, moet je afstandskosten betalen.
Had ie beter kunnen zeggen dat ie was aan komen lopen, dan had het hondje nog geleefd én hij had niets hoeven betalen én had hij ook geen boete geriskeerd.

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:30

Willeke_ schreef:
take_one schreef:

Maar als je je hond bij het asiel brengt, moet je afstandskosten betalen.
Had ie beter kunnen zeggen dat ie was aan komen lopen, dan had het hondje nog geleefd én hij had niets hoeven betalen én had hij ook geen boete geriskeerd.

Toevallig dat ik laatst bij het asiel was toen iemand afstand deed van zijn hond....de man moest 100EUR betalen.
Vind ik veel geld.....(teveel)
Ik snap wel dat hun de kosten ook moeten zien te dekken....maar voor de plaatsing van de hond vragen ze ook weer 150EUR

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:11

Ze willen daarmee voorkomen dat mensen te makkelijk hun dieren weg doen.... is ook wat voor te zeggen Lachen

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:30

Ja...maar het is net zo makkelijk je hond aan een boom vast te binden, of zoals in dit geval te verdrinken.
Ik heb zelf ook al verschillende honden gevonden....2 vastgebonden aan een boom, 1 aan een bankje, en de laatst hond die ik heb gevonden heb ik ook gehouden.
Deze liep over de A2 in paniek en uitgezet.....

Het is al veel te makkelijk van je dier af te komen in Nederland....het zou makkelijker (en goedkoper) moeten zijn...dan worden deze gekke capriolen niet meer uitgevoerd.
Tevens zoals ik al eerder heb gezegd zouden er strengere maatregelen moeten worden genomen, als mensen een dier hebben waar ze niet goed voor zijn, of hebben gedumpt.
Deze mensen verdienen helemaal geen dier meer....

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:49

nicole_wijh schreef:
Ja...maar het is net zo makkelijk je hond aan een boom vast te binden, of zoals in dit geval te verdrinken.
Ik heb zelf ook al verschillende honden gevonden....2 vastgebonden aan een boom, 1 aan een bankje, en de laatst hond die ik heb gevonden heb ik ook gehouden.
Deze liep over de A2 in paniek en uitgezet.....

Het is al veel te makkelijk van je dier af te komen in Nederland....het zou makkelijker (en goedkoper) moeten zijn...dan worden deze gekke capriolen niet meer uitgevoerd.
Tevens zoals ik al eerder heb gezegd zouden er strengere maatregelen moeten worden genomen, als mensen een dier hebben waar ze niet goed voor zijn, of hebben gedumpt.
Deze mensen verdienen helemaal geen dier meer....

Ik ben het helemaal met je eens.
Juist omdat het zo'n groot bedrag is, gebeuren deze dingen vaker naar mijn idee.
Maarja, een asiel kan ook niet anders. Dieren die daar binnen komen worden onderzocht door een dierenarts, gechipt, soms nog gesterilliseerd/gecastreerd enz. En dan natuurlijk het voer nog.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:55

nicole, inderdaad juist omdat het geld kost zet men die beesten aan een boom!!!! Boos! Stoom uit je oren
Wat een gevecht moet dat arme dier geleverd hebben zeg.. vreselijk.. Verdrietig

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:02

Een collega van mij werkt bij de Dieren Ambulance.
Heeft deze hond gevonden.

Wat ik heb gehoord (weet niet of het waar is) is de hond op zijn neus gelagen en met bakstenen in het water gegooid.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:03

Bloos! wat zielig, arme hond. Wat zijn er toch rare mensen, breng zo een beest naar het asiel als je eraf moet

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:20

Nathalie1981 schreef:
Een collega van mij werkt bij de Dieren Ambulance.
Heeft deze hond gevonden.

Wat ik heb gehoord (weet niet of het waar is) is de hond op zijn neus gelagen en met bakstenen in het water gegooid.

Zoiets heb ik ook gehoord.....eerste flink inelkaar gerost, en dan dumpen in het water...en zorgen dat het arme dier niet meer naar boven kan....afschuwelijk..
Wat lijkt me dat een vreselijke dood.... Stoom uit je oren