"Polyamorie redt huwelijken" , hoe denken jullie er over?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzzzz

Re: "Polyamorie redt huwelijken" , hoe denken jullie er over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:26

ma_rie_tje schreef:
Laatst stond er een stuk iin de krant, dat veel kinderen eigenlijk blij zijn dat de ouders gaan scheiden.
Simpelweg omdat er altijd ruzie was thuis.

Ik vind dat ouder zich volwasssen moeten gedragen, en ookal wil/ga je uitelkaar. Je moet niet elke keer knallende ruzie schoppen, en al helemaal neit waar de kinderen bij zijn!

Als ouders normala met elkaar om gaan in het bijzijn van de kinderen, prima. Je hoeft geen beste vriendjes te zijn, maar blijf beleefd!

Helemaal mee eens!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:01

Kymalin schreef:
Ik geloof er ook niet in;
van ruilen komt huilen;
kijken mag, maar gewoon thuis komen eten.

Je weet niet wat het ís en daar geloof je dan niet in?!

Dat heet het uiten van een niet ter zake mening op basis van een vooroordeel.

Als je de behoefte hebt om je recht op vrije meningsuiting uit te oefenen, hol dat recht dan niet uit en informeer je eerst waar het eigenlijk over gaat Pling

hc

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:05

moet je dan eerst iets meemaken om er een mening over te hebben? ben ik niet geheel met je eens.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:11

Wij hebben het een tijdje geprobeerd. In theorie werkte het maar in de praktijk had de andere partner het er toch niet gemakkelijk mee. We hebben ons experiment "open relatie" dus weer stopgezet. Al sluiten we het voor de toekomst niet helemaal uit, op voorwaarde dat het om one-night-stands gaat.
De problemen ontstaan volgens mij als een partner geen losse sexuele avontuurtjes meer heeft, maar een vaste sexpartner buiten de relatie heeft. Dan spelen steeds meer de emoties een rol, aan beide zijden. Tenminste, zo ging het bij ons. Gelukkig hebben we er steeds open over gepraat en op tijd voor onze relatie gekozen.

De hele discussie over wat kinderen mogen merken van de sexualiteit van hun ouders en welke invloeden dat kan hebben is weliswaar ook erg interessant, maar volgens mij heeft het niet echt met het topicthema te maken...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:18

danneke80 schreef:
moet je dan eerst iets meemaken om er een mening over te hebben? ben ik niet geheel met je eens.

'Ruilen' en 'thuis eten' hebben niets met polyamorie te maken.
Als je dat denkt heb je geen informatie en dus geen grond voor een mening en dan héb je niets te ventileren want het mist elke grond Pling
Je hebt dus geen idee waar je het wel of niet mee eens bent, want je weet niet waar het over gáát....

hc

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:22

Huertecilla schreef:
danneke80 schreef:

'Ruilen' en 'thuis eten' hebben niets met polyamorie te maken.
Als je dat denkt heb je geen informatie en dus geen grond voor een mening en dan héb je niets te ventileren want het mist elke grond Pling
Je hebt dus geen idee waar je het wel of niet mee eens bent, want je weet niet waar het over gáát....

hc

Mee eens HC...

Polyamorie is echt de liefde voor meerdere mensen, het is houden van, het is samen een toekomst zien. Alleen dan met 3 of meerdere mensen...

Een open-relatie gaat wel om de sex...

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:35

ik vraag me af wie er dan wel over mee kan praten, want ik denk dat er maar weinigen zijn die poly-amoreus zijn.
en als ik het goed begrijp kan bij poly-amoreusheid wel degelijk sprake zijn van ruilen. Als de man van stel A een aanvullende relatie heeft met de vrouw van stel B en andersom man B met vrouw is er wel degelijk sprake van ruilen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:40

Ik ben het niet, maar ik heb een vriend die het wel is Lachen. En zijn vriendin ook. Ik vind dat ik er dus over mee kan praten.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 13:42

danneke80 schreef:
ik vraag me af wie er dan wel over mee kan praten, want ik denk dat er maar weinigen zijn die poly-amoreus zijn.
en als ik het goed begrijp kan bij poly-amoreusheid wel degelijk sprake zijn van ruilen. Als de man van stel A een aanvullende relatie heeft met de vrouw van stel B en andersom man B met vrouw is er wel degelijk sprake van ruilen.

Als je idd elkaars partners "uitprobeert"zie ik het ook als ruilen, en dan gaat het spreekwoord imo ook op.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:36

detour schreef:
danneke80 schreef:

Als je idd elkaars partners "uitprobeert"zie ik het ook als ruilen, en dan gaat het spreekwoord imo ook op.

Tja, eerst je huiswerk maken dan: dit heeft NIETS met polyamorie van doen. Vjestagirl heeft het prima op het netvlies.

hc

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:42

Laatst is gebleken dat de aanleg hiervoor genetisch bepaald is.
Mensen die genetisch monogaam zijn hebben beduidend minder huwelijks problemen dan genetisch polygame mensen.
Denk eens aan landen als thailand waar het in veel streken heel gebruikelijk is om als 'uitgebreide' gezinnen te leven waarbij kinderen ook gewoon gecombineerd worden bij verschillende moeders. Vrouwen hebben trouwens hier veel minder aanleg voor en behoefte aan dan mannen wat uiteraard evolutionair heel logisch is.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:47

Ik heb 1 x in mijn leven een zg 'open' relatie gehad waarbij zowel mijn vriend als ik regelmatig sex hadden met anderen; meestal in de vorm van trio's,swingers etc\
Sex hebben met een ander terwijl ik (of hij) het niet wist was uit den boze; uiteindelijk moet je elkaar kunnen vertrouwen.
toendertijd vond ik het leuk en spannend; nu is die behoefte iets minder.
Mocht ik nu een nieuwe relatie krijgen dan wil ik best naar een swingersparty oid maar wel minder vaak; ik wordt steeds burgelijker hihi....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:31

Frusty

Gaat dit topic nu over polyamorie of wat???

Polyamorie is exáct een monogame relatie in álle opzichten behalve dat het geen twee, maar >2 partners betreft.
Daar zijn een paar heel goede stukken tekst over op het web.
Net als alles heeft het eigen voor- én nadelen.
Met de afspraken mbt sex binnen/buiten de relatie heeft het niets te maken.

hc

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:34

stipje, ik lees straks even het hele topic door Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:38

ik zou het echt niet kunnen om naast iemand anders wakker te worden dan mijn vriend en hond hahaha nee ff serieus ik vind dat je dan geen echte relatie hebt! waarom heb je anders een relatie? imo om samen te zijn en als je dat gaat delen met anderen gaat het speciale eraf! je hebt dan nooit iemand die er echt voor jou is, ik denk dat iedereen het wel kent dat als je een poedersuiker hebt dat je dan je vriend opbeld en dat die je dan weer helemaal oppept en dat kan dan niet meer want je vent zit bij een ander lijkt me vreselijk!

en ik zou ook nog eens hartstikke jaloers zijn Boos!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:30

Ze noemen dat toch ook wel een 'driehoeksverhouding'?
Meerdere mensen in 1 relatie,die soms zelfs in 1 huis wonen?
Tja,ik vind dat een ieder dat zelf moet weten...
Ik kan niet zeggen 'nooit' ,want het zou je maar overkomen dat ik en mijn man verlieft worden op een derde persoon.

De stelling dat een open relatie er moet zijn om...ja wat?
Vreemdgaan te voorkomen?
In een snoepwinkel zegt de eigenaar toch ook niet 'alle snoep is gratis,dan steelt er tenminste niemand'?

Overigens vind ik een open relatie heel wat anders,dan een relatie hebben met meerdere mensen.

Ik heb ze beide niet,en voel ook voor beide geen behoeften Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:42

breezy302 schreef:
ik zou het echt niet kunnen om naast iemand anders wakker te worden dan mijn vriend en hond hahaha nee ff serieus ik vind dat je dan geen echte relatie hebt! waarom heb je anders een relatie? imo om samen te zijn en als je dat gaat delen met anderen gaat het speciale eraf! je hebt dan nooit iemand die er echt voor jou is, ik denk dat iedereen het wel kent dat als je een poedersuiker hebt dat je dan je vriend opbeld en dat die je dan weer helemaal oppept en dat kan dan niet meer want je vent zit bij een ander lijkt me vreselijk!

en ik zou ook nog eens hartstikke jaloers zijn Boos!

Voor jou gaat dat speciale eraf. Voor sommigen is iedere relatie opnieuw speciaal. Ze vinden dat er geen limiet zit aan de hoeveelheid liefde die een mens heeft...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:01

_Tivoli_ schreef:
Overigens vind ik een open relatie heel wat anders,dan een relatie hebben met meerdere mensen.

Dan is het fijn dat er verschillende namen voor zijn, zoals polyamorie voor een meervoudige betekenisvolle relatie Pling

hc

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:14

Huertecilla schreef:
Frusty

Gaat dit topic nu over polyamorie of wat???
hc

ROFL denk om je bloeddruk! Ach gut

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:16

breezy302 schreef:
dat je dan je vriend opbeld en dat die je dan weer helemaal oppept en dat kan dan niet meer want je vent zit bij een ander

....het is net zo goed mogelijk dat dit omvat dat jij met twee fijne kerels samenwoont die allebei niet bij een ander maar bij jóu zitten.
Bij polyamorie is het nl de crux dat iedereen gewoon thuis zit.

hc
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 16-09-08 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:17

Huertecilla schreef:
Kymalin schreef:
Ik geloof er ook niet in;
van ruilen komt huilen;
kijken mag, maar gewoon thuis komen eten.

Als je de behoefte hebt om je recht op vrije meningsuiting uit te oefenen, hol dat recht dan niet uit en informeer je eerst waar het eigenlijk over gaat Pling

hc

Huilen van het lachen Gelukkig maar dat Bokt én dit topic openbaar is en dus iedereen mag zeggen en vinden wattie wil, ongeacht of jij het intellectuele niveau hoog genoeg vindt of niet Knipoog .

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:19

Kymalin schreef:
Huertecilla schreef:

hc

Huilen van het lachen Gelukkig maar dat Bokt én dit topic openbaar is en dus iedereen mag zeggen en vinden wattie wil, ongeacht of jij het intellectuele niveau hoog genoeg vindt of niet Knipoog .

Dié discussie zou ik maar niet aangaan met HC... Daarbij vind ik dat hij wel gelijk heeft, roepen dat iets niet kan zonder dat je weet wat het is en inhoud kan iedere aap.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:19

Huertecilla schreef:
_Tivoli_ schreef:

Dan is het fijn dat er verschillende namen voor zijn, zoals polyamorie voor een meervoudige betekenisvolle relatie Pling

hc

Je bent op dreef he? Clown
Ik bedoel dus ook,dat er dingen in dit topic door elkaar worden gehaald.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:23

Vjestagirl schreef:
Dié discussie zou ik maar niet aangaan met HC... Daarbij vind ik dat hij wel gelijk heeft, roepen dat iets niet kan zonder dat je weet wat het is en inhoud kan iedere aap.

Ach...... ik vind het wel aandoenlijk om te lezen hoe deze man op z'n berg zich opwindt over definities Clown . En discussie? Van mij mag hij gelijk hebben hoor, ik kan daar echt niet van wakker liggen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:47

Democratie = meeste stemmen gelden.

Als die meeste stemmen niet weten waar het over gaat, dan is democratie de dictatuur van onbenul.

Het recht van vrije meningsuiting is een groot goed, wees er zuinig op en devalueer het niet.

Dit topic is eigenlijk hilarisch: de topic starter feitelijk al gelijk off-topic en hoort verwijderd te worden ROFL

hc