meisje (16) pleegt zelfmoord uit angst voor zwart gat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: meisje (16) pleegt zelfmoord uit angst voor zwart gat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:27

Zonde..... als het nieuws nou toch eens niet zo zou overdrijven.....

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:31

pff, kan best zijn dat er meer achter zit dan alleen vanwege 't na bootsen van de oerknal...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:41

bizzybijtje schreef:

Dat is 't 'm ook...De media kunnen dingen zo gigantisch opblazen dat je, als je wat minder stabiel bent, er echt wel gekke dingen van zou kunnen gaan doen.

Nu weet ik natuurlijk ook niet of dat meisje nog meer problemen had en of er meer achter zat, maar ergens kan ik me er wel wat bij indenken dat je er zo bang van raakt dat je rare dingen gaat doen...

Ik bedoel maar, over die zwarte gaten, er stond een stukkie terug al eens in de krant dat ze vandaag alleen maar de bedoening gingen opstarten en dat ze pas later echt gaan knallen, ook op verschillende internetsites stonden dergelijke berichten, net zoals hoe groot de kans was dat er werkelijk iets zou gaan gebeuren. En wat was er gisteravond op het nieuws?
'We vergaan morgen door de zwarte gaten'.
Tja, slechte informatieinwinning of stemmingmakerij voor een paar extra kijkcijfers, you name it...

Ik kan er de lol nog wel van inzien als er weer eens zo'n bericht komt van wanneer we wel of niet vergaan, maar na dit soort berichtjes vergaat het lachen toch wel een beetje...
Arm kind, en wat vreselijk voor de ouders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:52

Hmmm, als dat meisje nou ons onwijs gezellige topic op NM had ontdekt, dan was ze niet zo bang geweest voor de gevolgen (ik bedoel, vooruitzichten met chocolate chip cookies, cake, FiWi en mega-Bokt-meetings, wie wil dat dan niet) en dan had ze nu nog geleefd. Clown

zorana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 03:09

tja wat moet ik hier van zeggen Verward Ziek Wow!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:00

Moderatoropmerking:
[ON] -> [NM]

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:10

Maartje1990 schreef:
het lijkt me toch zéer onwaarschijnlijk dat dat meisje alleen maar zelfmoord heeft gepleegd van wege die zwarte gaten? het zal daar thuis toch ook niet helemaal koek en ei geweest zijn denk ik?

Als je er echt in gelooft is het natuurlijk wel erg eng, maar het lijkt alsof er meer meespeelt, al kom je daar nooit achter.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:02

bizzybijtje schreef:

mee eens! Door dit soort dingen zoo te overdrijven krijg je dus mensen die er écht in geloven.

Zonde het had voorkomen kunnen worden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:04

Er zijn mensen die hier écht écht écht écht bang voor zijn. Waarom zouden ze het anders met alle macht van de wereld proberen te verbieden?
Daarbij hebben wij geen idee wat er daar in India allemaal over vertelt wordt. Hier zijn er direct velen die alles weten te minimalizeren en gerust te stellen dat het zo'n vaart niet kan lopen, maar wie weet heeft dat meisje alleen maar mensen gezien die zeggen 'jamaar, als zo'n zwart gat gecreëerd wordt dan kan dat niet vernietigd worden dat zal alleen maar groter worden en alles opslokken.' En zodoende dus dankzij de media die alles opblaast, maar ook dankzij al onze pseudo-wetenschappers in de straten en op het internet die niet eens het verschil kennen tussen een neutron en een proton, maar die wel blijkbaar kennis genoeg hebben om beter te weten wat er met het zwarte gat gaat gebeuren dan de wetenschappers die er al 30 jaar aan werken, kan je gaan geloven dat dit echt gaat gebeuren. De kudde in massahysterie zeg maar. Het is immers geen sekte die iets voorspelt, het gaat over "wetenschap".

Alleen is het best wel sneu voor het meisje. Ze had beter gewacht totdat er daadwerkelijk iets zou gaan gebeuren. Als ze nu zelfmoord pleegt door wat ze nu gedaan heeft, of doordat ze in een zwart gat valt, volgens mij is er niet zo heel veel verschil. Buiten dat als je op dat tweede wacht, je gewoon de kans hebt dat het er niet komt en je gezellig verder kan leven.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:57

Als er echt een zwart gat zou komen, dan gaat ze toch wel dood dus eigenlijk hoeft ze helemaal geen zelfmoord van te voren te plegen. Nagelbijten / Gniffelen

Maargoed, snap wel dat ze er angstig van wordt, ik vind het nou ook niet bepaald een fijne gedachte dat er misschien zo'n zwart gat zou kunnen ontstaan.. Maar om nu meteen zelfmoord te plegen? Ik denk dat er nog wel wat meer heeft meegespeeld eerlijk gezegd..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:05

Pluizebolpum schreef:
bizzybijtje schreef:

Dat is 't 'm ook...De media kunnen dingen zo gigantisch opblazen dat je, als je wat minder stabiel bent, er echt wel gekke dingen van zou kunnen gaan doen.

Nu weet ik natuurlijk ook niet of dat meisje nog meer problemen had en of er meer achter zat, maar ergens kan ik me er wel wat bij indenken dat je er zo bang van raakt dat je rare dingen gaat doen...

Ik bedoel maar, over die zwarte gaten, er stond een stukkie terug al eens in de krant dat ze vandaag alleen maar de bedoening gingen opstarten en dat ze pas later echt gaan knallen, ook op verschillende internetsites stonden dergelijke berichten, net zoals hoe groot de kans was dat er werkelijk iets zou gaan gebeuren. En wat was er gisteravond op het nieuws?
'We vergaan morgen door de zwarte gaten'.
Tja, slechte informatieinwinning of stemmingmakerij voor een paar extra kijkcijfers, you name it...

Ik kan er de lol nog wel van inzien als er weer eens zo'n bericht komt van wanneer we wel of niet vergaan, maar na dit soort berichtjes vergaat het lachen toch wel een beetje...
Arm kind, en wat vreselijk voor de ouders...

Ja idd.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:10

Citaat:
"Een woordvoerder van CERN deed zulke doemscenario's woensdag af als nonsens. Het ergste dat kan gebeuren als de controlekamer van de deeltjesversneller de controle verliest over een protonbundel die op volle snelheid is, is wat lichte schade aan het apparaat, aldus de zegsman."

Als dit klopt, is het weer eens erg opgeblazen allemaal... Hoewel ik er eerst ook een beetje van schrok toen ik het hoorde. Maar wie zou nou ook iets willen maken wat de aarde kan vernietigen Verward

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:17

Uhm lieverd, wat dacht je van kernwapens en dergelijke? Er zijn genoeg dingen op deze aarde gemaakt door mensen die de boel kunnen vernietigen hoor.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:27

Dit gaat ook niet om de wereld express te laten vernietigen, maar per ongeluk Knipoog . De wetenschappers die er al 30 jaar mee bezig zijn geloven dat het 100% zeker geen ernstige schade kan aanrichten. De protesteerders geloven dat echter wel.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:36

Redrumfox schreef:
Kijk, dat krijg je ervan..

Dit dacht ik nou ook precies hetzelfde...
Woensdag op mn werk (ben jongerenwerker) stond ik even met pen en papier wat maten te meten van een paar hekken op bouwterrein vlakbij ons tienercentrum. Komt er een jongetje aan, helemaal in paniek... 'wat ben je aan het doen? Is dat een bom?' En daarna nog een onsamenhangend geklets over bovenstaand verhaal. Heeft duidelijk de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
De media heeft dit weer lekker opgeblazen.
Voor sommige kinderen/jongeren is het heel moeilijk te filteren en de kern van waarheid eruit te halen..

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:20

Citaat:
Uhm lieverd, wat dacht je van kernwapens en dergelijke? Er zijn genoeg dingen op deze aarde gemaakt door mensen die de boel kunnen vernietigen hoor.

Ja dat is waar, maar een kernwapen kan toch niet de HELE aarde vernietigen? Een heel land, zover ik weet (niet dat dat niet erg is) maar goed, je hebt wel gelijk, er worden meer gevaarlijke dingen gemaakt helaas. Dan ben ik 'banger' voor kernwapens dan voor dat zwartegatengebeuren...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:37

Als er ooit een echte kernoorlog uitbreekt kan dat letterlijk de hele aarde vernietigen Knipoog . Niet verwonderlijk dat iedereen maar bang afwachte wat Rusland en Amerika zouden doen tijdens de Koude Oorlog, en maar goed ook dat die koud gebleven is en geen van beide het echt durfde(al is later gebleken dat Amerika-volgens mij- er echt op een haar na het startschot zou hebben gegeven).

Zo van die doemscenarios zijn inderdaad nergens goed voor. Ik kan me herinneren in 2000 dat ik in een tijdschrift had gelezen dat alle planeten op 1 lijn zouden komen te staan en daardoor alles ontregeld zou worden en we er allemaal aan zouden gaan, en Nostradamus zou het ook voorspelt hebben. Bang dat ik was. Het is gelijk die sekteleiders waarvan er elk jaar wel minstens eentje met zijn volgelingen in de schuilkelder gaat wachten op het einde van de wereld, maar dan waren er nu wetenschappelijk 'bewijzen'(het was zeker dat de planeten op eeen lijn zouden komen). Ik heb er als kind niet goed van geslapen, maar ik heb helemaal geen gekke dingen gedaan. En ja hoor, die bewuste dag ben ik 's morgens opgestaan en 's avonds weer gerust gaan slapen net als alle andere dagen Haha! .

Ik heb ook ooit ergens iets gelezen dat wetenschappers riepen dat er een komeet op onze aarde afstevende. De mensen gingen allemaal massaal in schuilkelders zitten en er was de grote massahysterie als nu. En de komeet...die vloog gewoon braafjes op veilige afstand langs de aarde door.

Dit zal ook weer meer mensen bang maken, omdat we weer te maken hebben met wetenschappelijke, en niet met sektische dingen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:23

Triest dat iemand er zo bang voor is, dat dit haar enige uitweg was. Zelfmoord vanwege het mogelijk vergaan van de wereld komt natuurlijk vaker voor, maar dat is meestal door mensen die een bepaalde geloofsovertuiging aanhangen.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:07

goede smoes? Verward

nouja ze was toch al in de veronderstelling dat ze dood zou gaan.

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:11

Pff, best wel triest..
Dat meisje werd waarschijnlijk helemaal gek!

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:13

Ik den kdat die ouders gewoon liegen omdat ze zelf bang zijn en dat project tegen willen houden Knipoog

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 21:35

dipstaartje schreef:
jester 30x maar Nagelbijten / Gniffelen

tja sommige mensen zijn snel te beinvloeden

Ja dat is zo. Maarree, wij zijn hier ooit gekomen en zullen ook ooit gaan.. ik geloof er niet in dat Aarde nooit vergaat Clown
Wil niet zeggen dat het hiermee te maken heeft dat weet je toch nooit van te voren

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:15

Hahaha, wat dom Clown , dat botsen van deeltjes gebeurd in de ruimte duizenden keren per seconde, en zij denk dat als dat een keer op aarde gebeurd dat dan de aarde vergaat? Ik dacht het niet. Wel heel sneu voor de nabestaanden dat zo'n meisje om zo'n onzinnige reden zelfmoord pleegt.