Bedreiger ambulancepersoneel biedt excuses aan.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: Bedreiger ambulancepersoneel biedt excuses aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:35

Snoevie: dat is inderdaad zo, maar ik vind dat omdat deze jongen zijn excuses aanbiedt dat het best vergeven mag worden. Of in ieder geval met een korreltje zout mag worden genomen. Vergissen is menselijk. Maar goed, ik ben dan ook erg vergevingsgezind (wat ik persoonlijk een mooie eigenschap vindt, maar dat is mijn visie erop).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:39

nou ik vind het zeker prijzenswaardig,maar ik weet wat doodsbedreigen met een persoon kunnen doen,en vind dan ook dat er absoluut geen excuus is.
vergissen is menselijk vind ik te makkelijk
het kan diepe sporen nalaten bij mensen

misschien ben ik niet zo vergevingsgezind nee,of iig niet met dit soort zaken.
wel een mooie eigenschap als je dat kan,mee eens

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:40

Redrumfox schreef:
Snoevie: dat is inderdaad zo, maar ik vind dat omdat deze jongen zijn excuses aanbiedt dat het best vergeven mag worden. Of in ieder geval met een korreltje zout mag worden genomen. Vergissen is menselijk. Maar goed, ik ben dan ook erg vergevingsgezind (wat ik persoonlijk een mooie eigenschap vindt, maar dat is mijn visie erop).

Als je spijt hebt ben je een engel , als je vergeeft ben je god Haha!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:44

Snoevie: ik ben twee jaar geleden ook met de dood bedreigd (met een mes, door mijn eigen vader notabene), ik weet dus hoe het voelt - iedereen gaat er natuurlijk anders mee om - en heb dit ook kunnen vergeven, niet voor de volle 100%: absoluut niet en dat zal ook never nooit gebeuren maar het komt in de buurt. Met excuses kun je inderdaad niet alles wegvegen, maar dat hij de moeite neemt om er iets aan te doen vind ik al heel wat en dat vind ik reden genoeg om het voor een groot deel te vergeven.

esthertjuh: Dat vind ik onzin, ten eerste omdat ik niet geloof en ten tweede omdat iedereen dan terecht schuldgevoelens zou moeten hebben die nooit weg mogen gaan en je mensen voor altijd alles moet blijven verwijten. Dat is in feite waar die opmerking op neerkomt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:48

ja ik snap ook die opmerking niet helemaal van esthertjuh

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:51

esthertjuh_ schreef:
Ag , Ga weg met zijn '' Marokanen zijn áltijd t probleem , pieeeeeeeeeeep racist , bahbah.. Boos! Vork
Die jongen heeft spijt , klaar!
Ik begrijp dat t fout is, maar als je familie in gevaar is , doe je alles voor hun , en doe je alles ervoor om hun in leven te houden. Ach gut Knipoog

Zo weet je in 4 zinnen hoe iemands normen en waarden liggen........... Koe Vork

Het wordt tijd dat hulpverleners gewoon weg mogen lopen van een bedreigende situatie...........

Zo tekeer gaan......... prima, dan gaan wij weg en zoek het vooral helemaal zelf uit

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:04

goed gezegd.....
ik snap niet dat cohen nu racist word genoemd.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:14

Redrumfox schreef:

Ik vind het allemaal erg makkelijk, zoals ik al eerder schreef als je maar sorry zegt is het genoeg. De vraag blijft alleen of ze het menen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:18

Wat zou die jongen dan moeten doen om nog een beetje goed uit de verf te komen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:24

nou ik denk weinig.
excuus is mooi,maar niet in verhouding tot zijn opmerkingen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:12

Redrumfox schreef:

Eerst tot 10 tellen voordat ze zulke dingen uithalen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:32

Redrumfox schreef:

Nou hij was keurig gekapt en gewassen toen hij op de TV zijn verhaal deed Haha! , helaas bleek uit de slotzin weinig van excuses.
Het grappige vond ik de Marokkaanse welzijnswerker in P&W gisteren die beledigd was dat het weer om Marokanen ging.
Hij had geen poot om op te staan, deed alleen maar beledigd, klaagde over stigma's en zo. Hij praatte met zulke jongens en hun ouders, maar bij deze was hij nog nooit geweest.

De journalist naast hem werd even kwaad en zei doe niet zo schijheilig 2/3 van de gevangenis bevolking is Marokaan en doen jullie als gemeenschap daar nu maar eens aan Knipoog

Intussen zijn de ettertjes die vorige keer ambulancepersoneel gemolesteerd hebben vrij gesproken wegens gebrek aan bewijs Hamer

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:34

Uiteraard voelen die marokkanen zich altijd aangevallen. Dat is ook het probleem zodra marokkanen iets uitspoken en daar wordt iets van gezegd is het discriminatie Vork

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:28

ja maar je mag dan niet zeggen dat het een marokkaan is want dan word er weer geroepen; discriminatie of racist.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:37

tja cijfers liegen niet............. en aangezien dit een land is waar zelfs je uitspraken worden gereguleerd door de BV Nederland (noemen ze een dictatuur als het over andere landen gaat) dan kan ik toch wel aannemen dat het met de discriminatie wel meevalt Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:32

Het zou eens tijd moeten worden dat ook rechters zich eens zouden realiseren voor hoeveel maatschappelijke onrust hun onbegrijpbare uitspraken zorgen.
Die rechter die vindt dat die (steeds maar weer dezelfde dwarsligger van een Marrokaan) niet hoeft te gaan staan als de rechters binnen komen. De rechter die zon groep ettertjes laat lopen inplaats van de hele groep aan te pakken.
In de jaren 70 waren we te soft en dat is vaak nog steeds zo.
Die rechters zorgen voor evenveel onrust als Wilders mijn hun uitspraken.
Gewoon misdadigers aanpakken en als ze jong zijn de ouders flink laten dokken voor de schade die ze veroorzaken.
Of zoals een Marokkanse klant van ons zei bij ons zouden ze gegeseld zijn, dat begrijpen ze tenminste.
Want idd de meeste Marokanen in Nederland zijn ook niet blij met zulke dingen die steeds in het nieuws blijven komen.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:00

Citaat:

Ik vind je exucuses aanbieden ook niet genoeg, en het maakt een bedreiging zeker niet goed. Maar, deze jongen doet wel de moeite en dat kan je van veel van die types niet zeggen. Ik heb stages gelopen in Rotterdam en daar heb ik genoeg kinderen en jongeren gezien die rottigheid uit halen en het kan ze geen ene moer schelen hoe vervelend anderen dat vinden en wat de conseqenties zijn. Totaal onverschillig. Deze jongen is dan nog naar het personeel toe geweest. Of hij het voor 100% meent weet je nooit, maar kennelijk wilde hij er nog íets mee doen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 15:09

Hij heeft er ook moeite voor gedaan om dat personeel te bedreigen Vork

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 15:10

tja die gedachte kwam ook bij me op.