Presidentsverkiezing Amerika bluh

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Presidentsverkiezing Amerika bluh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:18

sarabande schreef:
Een man van 75 jaar gaat winnen en als hij wat krijgt, zoals een beroerte of zo, heeft Amerika opeens een super rechtse vrouwelijke president die zwaar gelovig is (als het haar uitkomt) totaal geen enkele ervaring heeft, voor wapens en oorlog is en tegen homo's, abortus etc etc.

Dat gaat leuk worden .

Inderdaad. Ik vind haar (Palin) nog veel linker dan die McCain en misschien zelfs Bush.
Obama maakt toch geen kans vanwege zijn huidskleur, hoe triest ook.

Verder denk ik dat het typisch Amerikaans is dat alles zo overdreven is, die huilende en juichende mensen bij toespraken zijn te vergelijken met het publiek bij talkshows als Oprah Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:20

sarabande schreef:
Dus als je er geen invloed op hebt mag je er niet over van gedachten wisselen??

Ik begreep dat jij het circus nergens over vindt gaan, en dat is nu juist wel het geval, anders zou er niet zoveel geld in gepomd worden door al de belanghebbende o.a. van de wapenindustrie die de oorlogen helemaal niet willen beeindigen.

tuurlijk mag je er over van gedachten wisselen........... en ik vind het een grote soap/kermisattractie/slechte Bfilm.......... meer of minder kan ik er niet van maken......... behalve dat de Amerikanen niet lager kunnen zinken dan met Bush........ Of misschien toch wel.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:23

KiWiKo schreef:
behalve dat de Amerikanen niet lager kunnen zinken dan met Bush........ Of misschien toch wel.......

Dat eerste zou je denken... maar inderdaad misschien toch wel, want als Palin door omstandigheden aan de macht zou komen kan het nog wel eens erger worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:31

Een week geleden had niemand van haar gehoord, nu kondigd ze al aan een bezem door Washington te gaan halen.
Ik denk dat veel partijbonzen even gaan nadenken

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:53

Wat je eens zou moeten doen is het boek van Charles Groenhuizen lezen 'hoera een nieuwe president'. Dan snap je wat beter waarom het gaan zoals het gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:04

Amerikanen zijn raar Tong uitsteken
Ik was in Washington deze zomer en dat was 1 of ander concert ter ere van de vrede.. We liepen er langs, en er liep 1 of andere man me een partij te blèren, over wereld vrede.. En alles uiteraard in de naam van god, en we moest ook allemaal handelen naar de wil van god etc. Als die man hier in Nederland had gestaan had iedereen wsl (hard:P) weg gelopen omdat men het een freak had gevonden..

En John Edwards (presidentskandidaat van de democraten geloof ik) die had een buintenechtellijk kind.. Dat is daar dus echt een week Breaking news geweest (en dan bedoel ik dus ook dat alle nieuwsuitzendingen daar 3/4 van de uitzending aan besteede). Echt dat je denkt, boeiendd..

Ik snap amerikanen echt niet, Ik bedoel het is toch een politiek wereldleider.. En die mensen kiezen alleen voor iemand, omdat die mooier vuurwerk gebruikt en dat soort domme dingen...
En als atheïst vind ik het ook echt eng wat voor een grote rol het geloof daar heeft (Als de president er niet eens voor durft uit te komen dat die in de evolutietheorie gelooft Bloos )

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:06

Menino schreef:
Amerikanen zijn raar Tong uitsteken
Ik was in Washington deze zomer en dat was 1 of ander concert ter ere van de vrede.. We liepen er langs, en er liep 1 of andere man me een partij te blèren, over wereld vrede.. En alles uiteraard in de naam van god, en we moest ook allemaal handelen naar de wil van god etc. Als die man hier in Nederland had gestaan had iedereen wsl (hard:P) weg gelopen omdat men het een freak had gevonden..

Nou is Amerika sowiezo ook wat godsdienstiger dan Nederland. God is daar een centraal punt in het leven. Veel mensen daar geloven nog. Dus dit vind k echt niet vreemd eigenlijk Tong uitsteken.

Menino schreef:
En John Edwards (presidentskandidaat van de democraten geloof ik) die had een buintenechtellijk kind.. Dat is daar dus echt een week Breaking news geweest (en dan bedoel ik dus ook dat alle nieuwsuitzendingen daar 3/4 van de uitzending aan besteede). Echt dat je denkt, boeiendd..

Ook dat is vanuit het geloof bekeken vrij logisch

Menino schreef:
Ik snap amerikanen echt niet, Ik bedoel het is toch een politiek wereldleider.. En die mensen kiezen alleen voor iemand, omdat die mooier vuurwerk gebruikt en dat soort domme dingen...
En als atheïst vind ik het ook echt eng wat voor een grote rol het geloof daar heeft (Als de president er niet eens voor durft uit te komen dat die in de evolutietheorie gelooft Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:21

Vjestagirl schreef:
Menino schreef:

Ook dat is vanuit het geloof bekeken vrij logisch

Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo logisch. Ja mss Amerikaanse logica, Maar hij is ex-senator en ex-presidentskandidaat... Hij heeft dus vrij weinig meer met de amerikaanse politiek te maken.

Dus who cares dat hij mss in de ogen van sommigen in de hel komt.. En dat ze er dan mss een item over maken, okéé.. Maar een week lang het hele nieuws beheersen..? Mowha.

Als het nou om Obama of McCain ging, had ik er ook nog wel kunnen inkomen (maar dan had ik alsnog zoiets gehad van ; dat moet die man lekker zelf weten)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:20

ach nog heel even en dan word de euro de wereld munt, gewoonweg omdat de dollar te onstabiel is........... of we daar blij mee moeten zijn, is nog een tweede want de hele wereld is gebouwd op die kud dollar....... en nu hun e reen zooitje van maken is ook onze economie in gevaar........

Ik heb liever de kogel door de kerk, en Amerika als lachende 3de na het oosten, europa en dan amerika........ dan zijn de verhoudingen weer recht

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:43

Als Amerika een derde werled land wordt, wordt Europa dat helaas ook, na de Azialtische landen en China.
Europa is teveel verweven met Amerika, wij gaan er ook niet op vooruit wanneer een rechtse president het bankroet van Amerika nog groter maakt, zie hoe de hypotheekcrisis hier de economie heeft beinvloed.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:46

absoluut............... maargoed.... Wij nederlanders zijn niet eens in staat om de BV nederland aan te pakken......... laat staan een land als Amerika........ Of gaan we dan wel massaal naar de Dam om te protesteren tegen alle dingen die ons opgelegd worden......... Ik denk het niet.

Dus je kan er lang en breed over nadenken, discuseren en weet ik veel meer......... maar invloed hebben we er niet op

en ik heb een ding geleerd in mijn leven....... alles waar je geen invloed op hebt, is niet de moeite waard om een maagzweer van te krijgen

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:51

RedPassion schreef:
sarabande schreef:
Een man van 75 jaar gaat winnen en als hij wat krijgt, zoals een beroerte of zo, heeft Amerika opeens een super rechtse vrouwelijke president die zwaar gelovig is (als het haar uitkomt) totaal geen enkele ervaring heeft, voor wapens en oorlog is en tegen homo's, abortus etc etc.

Dat gaat leuk worden .

Inderdaad. Ik vind haar (Palin) nog veel linker dan die McCain en misschien zelfs Bush.

Verder denk ik dat het typisch Amerikaans is dat alles zo overdreven is, die huilende en juichende mensen bij toespraken zijn te vergelijken met het publiek bij talkshows als Oprah Knipoog

Toch ben ik er vn overtigd dat Obama gaat winnen, al was het maar als boodschap naar de rest van de wereld, kijk hoe tolerant we zijn!!!!

Oke wedje afleggen hier, wie denkt dat Obama wint of verliest.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:54

@ Kiwiko
Als iets je interesseert en dat aan de mening van anderen wilt toetsen doe je dat door middel van een discussie.
Dat je er geen invloed op hebt is duidelijk, maar een maagzweer, ik dacht het niet .

@ berpie, doe maar ergens een poll maar ik geloof nooit dat Obama gaat winnen, Hilary had een goede kans gemaakt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:57

maar wat heeft het druk maken om er dan mee te maken..........

mijn mening is duidelijk... ik vind het een grote poppenkast, die helaas mijn leven behoorlijk beinvloed, maar waar ik niks tegen kan doen..............

kan me er heel druk over maken, kan er honderden woordjes over typen........... maar levert het me iets anders dan ergenis op????????

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:07

sarabande schreef:
@ Kiwiko
Als iets je interesseert en dat aan de mening van anderen wilt toetsen doe je dat door middel van een discussie.
Dat je er geen invloed op hebt is duidelijk, maar een maagzweer, ik dacht het niet .

@ berpie, doe maar ergens een poll maar ik geloof nooit dat Obama gaat winnen, Hilary had een goede kans gemaakt.

hoe doe ik dat van die poll?

Hilaary was eerlijk gezegd ook mijn favoriet, stom maar het idee dat zij de vrouw van Clinton was maakte gewoon indruk, Clinton vind ik persoonlijk een van de beste die ik meegemaakt heb samen met Ronald Reagan.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:10

berpie schreef:
RedPassion schreef:
sarabande schreef:

Dat gaat leuk worden .

Toch ben ik er vn overtigd dat Obama gaat winnen, al was het maar als boodschap naar de rest van de wereld, kijk hoe tolerant we zijn!!!!

Oke wedje afleggen hier, wie denkt dat Obama wint of verliest.

Dat is het nou net, ze zijn NIET tolerant... als hij wel president wordt dan wordt hij binnen 2 maanden the next Kennedy.

Ik vindt het wel interessant, alleen niet om er 24 uur per dag naar te kijken.
Die Palin wordt door republikeinen gerespecteerd. Ik denk dat mcCain het juist gaat winnen door haar, ik ben dan idd benieuwd hoe Amerika weer wordt teruggeworpen in normen en waarden die niet passen in dit tijdbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:12

sarabande schreef:
Hilary had een goede kans gemaakt.

Dat dacht ik ook. Obama niet, maar dat is slechts mijn gevoel Knipoog
Een volk dat Bush heeft gekozen gaat als het tussen Obama en McCain gaat voor die laatste denk ik. Zeker nu die shark van een Palin achter hem staat.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:13

Adriana schreef:
Ik vindt het wel interessant, alleen niet om er 24 uur per dag naar te kijken.
Die Palin wordt door republikeinen gerespecteerd. Ik denk dat mcCain het juist gaat winnen door haar, ik ben dan idd benieuwd hoe Amerika weer wordt teruggeworpen in normen en waarden die niet passen in dit tijdbeeld.

Ben ik met je eens sinds Palin erbij is maakt Obama minder kans, hoe raar het ook is als je dat mens echt goed beluistert...bbbbrrrrr

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:14

een volk dat Bush heeft gekozen moet niet toerekeningsvatbaar worden gevonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:15

KiWiKo schreef:

Zo wilde ik het nog niet stellen Haha!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:18

KiWiKo schreef:

ROFL ROFL

ik vind die palin ook maar raar.. En al die mensen er maar om juichen hoe zij Obama helemaal de grond in trapt.. Ik vind het nogal een lage manier van campagne voeren..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:25

Toen Amerika vorige keer Bush herkoos, tenminste de stemmen zo manipuleerde dat hij bleef zitten, had mijn zoon het helemaal gehad daar.
Hij kon blijven en verdiende veel geld, maar hij had echt iets van dit kan toch niet waar zijn, en kwam na 7 jaar terug naar Nederland, is Bush nog ergens goed voor geweest Haha!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:26

Die Palin vind ik eerlijk gezegd zo dwaas als een ui, haar dochter zwanger?
Oke zo ver het gezinsbeleid waar de republikeinen zo voor zijn oftewel lekker dubbel allemaal.

Wat Bush aangaat, heel erg makkelijk om hier een oordeel over te hebben, alleen vergeet niet hij was net president en kreeg bijna meteen 11/9 erachteraan, vraag me af of ik het beter had gedaan maar weet zeker van niet, niemand van jullie hier denk ik.

Hij heeft wel Afganistan binnengevallen en Sadam opgepakt, een man die verantwoordelijk is voor de moord op duizenden mensen of zullen we dat maar even vergeten.

Ik ga zeker niet met iedereen meepraten, Bush mag het niet allemaal goed gedaan hebben maar eerlijk gezegd ken ik geen enkele president die zon zware verantwoordelijkheid heeft gehad in zijn amtsperiode, verder heeft hij gewoon geregeerd zoals je kunt verwachten van een Republikein.

Ik vind het allemaal belangrijk want de president van Amerika heeft grote gevolgen voor ons dus zeker wel iets om over na te denken.
(edit Afganistan binnengevallen, de Taliban afgezet en tegelijkertijd Irak en Sadam dus.)
Laatst bijgewerkt door berpie op 07-09-08 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:28

berpie schreef:
Hij heeft wel Afganistan binnengevallen en Sadam opgepakt, een man die verantwoordelijk is voor de moord op duizenden mensen of zullen we dat maar even vergeten.

En Mugabe, en nog wat andere tirannen her en der laten zitten omdat die geen olie hebben Verdrietig

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:30

precies Saar.............. Precies!!!