Rotterdammer aangehouden vanwege doodschoppen hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rotterdammer aangehouden vanwege doodschoppen hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:23

Dat is waar, je kan nu eenmaal niet een mens elke maand even screenen aan de testkast om te kijken of ze nog wel goed bij de wekker zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:37

Al is het ronduit jammer dat dat niet kan....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:41

hmhm vooral als het gaat om mensen voor wie ze (politie/psycholoog/psychiater) al bang zijn dat die de mist ingaan...
ach tbs is ook niet meer wat het geweest is, je hebt je vrijheid zo weer terug als je begeleider even niet oplet Haha!

Maar voor de 'gezonde' mafketels, gewoon terug naar de bestraffing zoals dat vroeger gedaan werd. Brood en water, schavot en als iemand maar blijft stelen hak gewoon de hand eraf!
Niets rechten.... gewoon aanpakken die hap Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:45

Hmmm als zonneklaar bewezen is dat iemand zoiets heeft gedaan, heeft zo iemand wat mij betreft al zijn/haar rechten verspeeld. Brood en water, en laat hem maar voelen wat hij gedaan heeft..... dit soort dingen zijn gewoon monsterlijk, een ander woord heb ik er niet voor
Nederland kennende, zal deze man er wel weer met een boete afkomen, maar je moet toch ergens een steekje los hebben als je zoiets doet.... Boos!

't Hondje was 9 maanden oud, die 2 kindjes getraumatiseerd.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:47

Welshcobfan schreef:
hmhm vooral als het gaat om mensen voor wie ze (politie/psycholoog/psychiater) al bang zijn dat die de mist ingaan...
ach tbs is ook niet meer wat het geweest is, je hebt je vrijheid zo weer terug als je begeleider even niet oplet Haha!

Exact. Ik vind dat die mensen onder veel meer toezicht zouden moeten staan, en bij een toenemend risico: hup, opnemen die handel.
Niet wachten tot het echt misgaat, wat nu te vaak gebeurd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:49

Als het iemand anders hond geweest was, zou het vallen onder 'vernieling van andermans eigendom' en laat de boete daarop nou niet eens zo hoog zijn....

Wetgeving moet nodig veranderen, aanpakken in de amerikaanse stijl. Hoge boetes met mogelijke gevangenisstraf en verbod op houden van dieren.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:20

Weetje wat me zo verdrietig maakt , dan zie k dat jongetje blij zijn dat die eindelijk een nieuwe pup heeft en wil met hem naar huis trots en al en dan huppa word die dood geschopt. bij ons in de krant stond het trouwens wat anders dan in dit bericht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:57

Welshcobfan schreef:
Als het iemand anders hond geweest was, zou het vallen onder 'vernieling van andermans eigendom' en laat de boete daarop nou niet eens zo hoog zijn....

Wetgeving moet nodig veranderen, aanpakken in de amerikaanse stijl. Hoge boetes met mogelijke gevangenisstraf en verbod op houden van dieren.

Da's toch ziek, of niet?
Het zou eerder aangepakt moeten worden als mishandeling, of marteling.... of moord (of isd dat laatste overdreven?)

Arm, arm hondje Verdrietig

Maar toch snap ik alleen niet waarom de ouders van die jongens de kinderen een pup laten uitlaten.... ik weet namelijk zeker dat die man niet had gedurfd met een volwassene erbij.... Boos!
Kinderen horen geen honden uit te laten

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:13

Yamcha schreef:
Welshcobfan schreef:

Da's toch ziek, of niet?
Het zou eerder aangepakt moeten worden als mishandeling, of marteling.... of moord (of isd dat laatste overdreven?)

Arm, arm hondje Verdrietig

Maar toch snap ik alleen niet waarom de ouders van die jongens de kinderen een pup laten uitlaten.... ik weet namelijk zeker dat die man niet had gedurfd met een volwassene erbij.... Boos!
Kinderen horen geen honden uit te laten

Wat een onzin! Ik liet vroeger ook altijd onze hond uit! Je hebt wel gelijk dat als er een volwassen kerel bij was geweest dat hij hem dan waarschijnlijk ook voor zn bakkes had geslagen. Maar dat kinderen tegenwoordig niet met honden mogen lopen heeft niks te maken met het feit dat de dader zwaar gestoord is.
Z'on mensen echt waar die mogen ze van mij opknopen Boos! Arm beest Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:36

En omdat jij vroeger jullie hond uitliet is het opeens onzin?
Kinderen de hond laten uitlaten is imo vragen om problemen. Kinderen kunnen niet consequent zijn, kunnen niet ingrijpen als er wat gebeurt....

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 08:39

Jeetje wat verschrikkelijk!!!! Boos! Boos!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:48

Ik vind iedereen die in dit topic vraagt om de dood van deze man minstens net zo erg als de man zelf, gatverdamme wat zijn jullie een moordlustige types zeg Misselijk Ik ben dolblij dat de wet is zoals ie is, dat wij als gemeenschap beschaafd genoeg zijn om niet meer vast te houden aan achterhaalde en achterlijke praktijken zoals de doodstraf en lichaamsstraffen.

Neemt niet weg dat het natuurlijk verschrikkelijk is wat er met het hondje gebeurt is en dat ik hoop dat deze man voor een tijdje achter de tralies verdwijnt en een goede cursus krijgt in het omgaan met dieren...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:54

Yamcha schreef:
En omdat jij vroeger jullie hond uitliet is het opeens onzin?
Kinderen de hond laten uitlaten is imo vragen om problemen. Kinderen kunnen niet consequent zijn, kunnen niet ingrijpen als er wat gebeurt....

omdat jij die mening hebt is die ineens altijd van toepassing?

wat een onzin dat kinderen geen honden uit kunnen laten.......hangt nog wel van de leeftijd af,sommige volwassenen kunnen ook niet met honden omgaan.

die man hoeft niet dood,natuurlijk,maar een hond vermoorden onder vernieling van eigendommen rekenen.......is te triest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 14:05

_Scarlet_ schreef:
Neemt niet weg dat het natuurlijk verschrikkelijk is wat er met het hondje gebeurt is en dat ik hoop dat deze man voor een tijdje achter de tralies verdwijnt en een goede cursus krijgt in het omgaan met dieren...

Keep dreaming Knipoog
Gek he dat dat sommige mensen dan met doodsverwenzingen gaan smijten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:26

Snoevie schreef:
omdat jij die mening hebt is die ineens altijd van toepassing?

wat een onzin dat kinderen geen honden uit kunnen laten.......hangt nog wel van de leeftijd af,sommige volwassenen kunnen ook niet met honden omgaan.

Die mening is inmiddels gestoeld op een aantal slechte ervaringen met de combi kind-hond.

Ik had er nooit problemen mee, tot in mijn vorige buurt een paar kinderen van 8 - 10 jaar een pup gingen uitlaten. Netjes aan de riem lopen werd natuurlijk niet geleerd, en de hond mocht dingen wel en niet, dat hing slechts af van de stemming van de kinderen.

Op een dag beet de hond uit pure speelsheid één van de kinderen in de hand, om een bal te pakken.... want niemand had hem ooit geleerd dat dat niet mocht. De hond was opeens vals, en werd afgemaakt.

Sinds dien ben ik geen fan meer van kinderen die honden uitlaten Boos!

Een kind kan geen dieren opvoeden imo

Chiqa schreef:
_Scarlet_ schreef:

Keep dreaming Knipoog
Gek he dat dat sommige mensen dan met doodsverwenzingen gaan smijten Lachen

Ik droom idd stug door....
Je mag niet voor eigen rechter spelen, maar soms is't wel begrijpelijk....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:20

mee eens,je mag niet voor eigen rechter spelen,maar aangezien zulke mensen niet aangepakt worden zou je t wel willen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:30

Je wilt niet weten hoe vaak Nagelbijten / Gniffelen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:20

zeker weten,en dan zijn mensen die zich laten verleiden(begrijpelijk)en dan zijn het die mensen die worden opgepakt,en niet de oorspronkelijke daders

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:25

ik vraag me echt serieus af waar dat naar toe gaat met ons kikkerlandje. Ik vind dit erg triest voor de hond en voor de kindjes. En die achterlijke 34 jareige volwassene?? afschieten die handel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:27

kim1207 schreef:
ik vraag me echt serieus af waar dat naar toe gaat met ons kikkerlandje. Ik vind dit erg triest voor de hond en voor de kindjes. En die achterlijke 34 jareige volwassene?? afschieten die handel!

oh, dat soort dingen gebeurt genoeg hoor Lachen

Wees niet bang dat het de laatste tijd veel erger is: dat is niet het geval. Je hoort het alleen meer, vroeger kwam het alleen in de regionale krant, klein berichtje, waar iedereen overheen las. Nu is het groot nieuws, da's het verschil denk ik Lachen

Maakt het niet minder erg, maar ik word die opmerkingen van: de wereld wordt steeds zieker een beetje zat. De wereld wordt niet zieker, de wereld is altijd al doodziek geweest, alleen dat wil men niet zien. Hoe dan ook: er is niets nieuws onder de zon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:31

Bah wat ongelofelijk ziek zeg.

Waar gaat het toch heen met de wereld? Boos!

Fietsen worden uit achtertuinen gejat, honden worden doodgeschopt omdat ze geen trap op willen lopen.

Was de wereld gister maar wel vergaan, hopelijk zijn er dan in de volgende wereld wél mensen die er op tijd een stokje voor steken.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:12

Een stuk achter de auto hangen en daarna baden in zoutzuur dat stuk vreten!

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:58

Zieke vent Misselijk
Van mij mogen ze hem net zolang schoppen tot hij dood is, dan kan hij precies voelen wat het is om dood geschopt te worden.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:16

Heb hier geen woorden voor...