Aanval op Iran verwacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

Re: Aanval op Iran verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:23

Was dit niet gezegt door poetin Nors opkijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:26

Poetin.... Van Rusland toch? Bloos

Hmmhmm..... Rusland.. Amerika.. uhh.. bingo? Clown

Aaahh Amerika is stout zullen wij dat even verklikken.... Zoiets krijg je dan weetjewel.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:27

Mag toch hopen van niet.. Als dit op de 1 of andere manier op een wereldoorlog uitdraait dan is dat mooi knudde, want ik wil niet dat mijn leven door anderen vergalt wordt. Heb nu alles op de rails en weiger het te laten verpesten door een nieuwe tegenslag. Ik ben de enige die mijn leven mag verzieken en niemand anders, dus ook geen domme roekeloze eikels die zelf veilig in een bunker zitten en bommen neergooien. Heb dan ballen en doe zelf ook mee.. Of kom tenminste uit die grot..

Vind het altijd maar eng zulke dingen. Nagelbijten / Gniffelen

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:30

Dat was volgens mij vanochtend op het nieuws, dat Poetin had gezegt dat Amerika plannen had om Iran aan te vallen. Nou liggen Rusland en Amerika elkaar over het algemeen niet zo lekker. Dus dit kan ook weleens een lekkere manier zijn om te stoken.

Maar hij beschuldigt amerika er ook van Georgie te hebben geleid in de oorlog tegen rusland/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:30

Ach je hele leven wordt je tegengewerkt door anderen toch? Knipoog Net wat iemand op de vorige pagina zei van die 2 dagen werken pw enzo. Je moet al zoveel, veel keuze heb je niet in het leven. That's life.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:31

pluklief schreef:
Dat was volgens mij vanochtend op het nieuws, dat Poetin had gezegt dat Amerika plannen had om Iran aan te vallen. Nou liggen Rusland en Amerika elkaar over het algemeen niet zo lekker. Dus dit kan ook weleens een lekkere manier zijn om te stoken.

Maar hij beschuldigt amerika er ook van Georgie te hebben geleid in de oorlog tegen rusland/

Zó kinderachtig is dat.. Ga met speelgoedraketjes spelen ofzo.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:36

Ik kan het nu even niet meer terug vinden, maar als je vind heel veel artikelen als je googlet.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:45

Ik heb het even nagevraagt en ik heb me vergist, poetin heeft dat NIET gezegt. Maar wel dat amerika de aanval van georgie op die provincie had geleidt.

Weet je we moeten ons niet al te druk maken, dit is een oorlog waar Nederland niks tegen kan beginnen. Rusland, Amerika en China zijn te groot daar doen we niks tegen. Ik hoop dat de volgende amerikaanse president een wat mindere oorlogmaker is en dat Rusland zich bedaard kan houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:47

Wanneer zijn die verkiezingen? Oktober toch? Wanneer moet Bush echt definitief aftreden?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:49

Ik dacht november maar eerlijk gezegt heb ik geen idee.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:15

In November word er een nieuwe president gekozen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:37

Ik hoop toch echt niet dat er een 3de wereld oorlog komt. Ze hebben zoveel wapens meer die vernietigend zijn. Kernwapens.
Er staat een kerncentrale vlak bij mijn huis (1 km afstand?) als daar een bom op komt, is in 1 klap heel de kop van noord-holland weg gok ik. En grote gevolgen qua kanker voor andere delen van nederland.
Daar moet je toch niet aan denken. Scheve mond

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:18

Jullie vertrouwen er wel op he dat het Obama zal worden. We hebben het hier wel over Amerika he? Die schreeuwen dat ze dit niet weer willen maar vervolgens wel op diegene stemmen Clown
Maar goed dat is offtopic, dit hele gebeuren krijgt nog een staartje zeker dat gedoe met Rusland en Georgie we mogen de komende tijd ons hart vast houden dat het goed zal gaan.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:02

MISTRAL94 schreef:
Jullie vertrouwen er wel op he dat het Obama zal worden. We hebben het hier wel over Amerika he? Die schreeuwen dat ze dit niet weer willen maar vervolgens wel op diegene stemmen Clown
Maar goed dat is offtopic, dit hele gebeuren krijgt nog een staartje zeker dat gedoe met Rusland en Georgie we mogen de komende tijd ons hart vast houden dat het goed zal gaan.

Ik weet zelf niet wie de nieuwe president wordt, maar een iemand begint over Obama dat hij verder gaat met de oorlog. Zelf denk ik dat dat wel meevalt. Betekend niet dat ik er van uit ga dat hij het wordt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:40

Dat de USA Iran gaat (zou gaan) binnenvallen is oud nieuws. Alle signalen wijzen eigenlijk al anderhalf/twee jaar lang in die richting. Het is eerlijk gezegd aparter dat ze het nog niet gedaan hebben.

Maar goed, als ze het nu niet doen dan zal een nieuwe president van de VS het wellicht helemaal afblazen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:48

Juul schreef:
Ach je hele leven wordt je tegengewerkt door anderen toch? Knipoog Net wat iemand op de vorige pagina zei van die 2 dagen werken pw enzo. Je moet al zoveel, veel keuze heb je niet in het leven. That's life.

Dat is wel even wat anders dan oorlog met alle gevolgen van dien. Snap niet hoe je erbij komt dat je dat kunt vergelijken. Verward

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:29

LiNdA1986 schreef:
Ik ben er ook wel bang voor, vooral sinds dat Rusland en Georgie met elkaar overhoop liggen!

Zolang Europa of de Navo zig er niet mee bemoeit loopt het wel los, wel ben ik blij dat Georgie nog geen lid van de NAVO is.
Ja egoistisch ik weet het maar ik heb geen zin om mijn kinderen te zien opgroeien in een nieuwe koude oorlog.
Voor leeftijdsgenootjes (ik ben 37) die hoef ik dit niet uit te leggen denk ik.

Wat Iran betreft, dit zit er toch wel aan te komen.
Iran heeft ok niet echt bondgenoten waar we ons druk om moeten maken, Iran word door Amerika bestempeld als de as van het kwaad en daar sta ik ook achter.
Een land met terrorisme als nummer 1 op de agenda en dat gaat niet om de bestrijding ervan.
Iran is bezig met een atoombom ontwikkelen daar hoef je geen genie voor te zijn en als dat lukt staat de wereld er heel anders voor en dat is niet positief bedoeld.

Persoonlijk ben ik blij met Amerika als bondgenoot, er is veel kritiek op de handel en wandel van Amerika en ben het ook niet met alles eens maar als Amerika geen bondgenoot van uropa was geweest zou onze vrijheid lang zo vrij niet zijn.
Kritiek geven op Amerika vanuit je luie stoel is makkelijk maar vergis je niet leven met het machtigste land ter wereld als bondgenoot maakt het geven van kritiek een stuk makkelijker.
Ik vind het jammer dat mensen zo meepraten met anderen en zelf geen mening hebben.

als Barak president word moet je nog maar zien hoe dit zich allemaal voortzet, hij heeft het over Change maar telt vooral voor het land zelf, als de Amerikanen besluiten om ieder voor zich zelf als beleid voor te zetten pas dan zal ik bang worden.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:32

En waarom is USA zo machtig denk je? Juist, door de steun van Europa.
Als Europa op zichzelf zou staan zou het inderdaad anders kunnen zijn maar dat hoeft in mijn ogen niet per definitie te betekenen dat USA dan nog steeds het machtigste is. Vergeet andere grote wereldstaten/-delen niet maar vlak ook Engeland (Blair) niet uit en Frankrijk kan er wat dat betreft ook wel wat van.

In mijn ogen is het 1 grote machtsstrijd en zo blij ben ik niet met Amerika. Ja, leuk op een compromis zoals het nu is maar dat knokken om olie zal altijd zo blijven. Boze tongen roepen niet voor niets dat Afrika een backup werelddeel is..
Olie op? Dan moet ik eens zien hoe het dán pas verder gaat verlopen...
Waarom zouden wij ons als Europa afhankelijk moeten opstellen van Amerika. Staatsschuld nr. 1 op de wereld en de instelling van Amerikanen staat me al helemáál niet aan. Vooral die vréselijke arrogantie van ze, bah, nee hoor, in het algemeen (en niet voor niets IN HET ALGEMEEN) vind ik het geen leuk volk...

Heb een leuke tip voor je: zoek eens op de documentaire: 'Zeitgeist'...kijk die, denk goed erover na en dan ben ik benieuwd of je nog hetzelfde erover denkt...

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 23:30

Je tip zal ik bekijken maar kan je nu al vertellen dat het mijn mening niet verandert, den keens aan een wereld zonder Amerika, kijk of het mijn mentaliteit is is iets anders maar kan je verzekeren dat wij als Europeanen een ander leven zullen krijgen.
europa stelt gewoon nietv voor op de wereldkaart, ook Engeland niet en ook Frankrijk niet, ja blaffende honden die niet bijten.
Nee hoor ik ga op me zelf af mijn leven in de tijd van de koude oorlog, kleinkind van slachtoffers van de 2e wereldoorlog (jawel opgesloten in kampen)
Dan ga je meschien anders denken, kritiek is makkelijk maar als Amerika wegvalt zijn wij niemand meer, denk jij daar dan ook eens goed over na en dan ga ik nu je tip lezen want als iemand zoiets aandraagt vind ik dat serieus genoeg om dat dan ook te doen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:23

De USA denkt uiteindelijk ook alleen maar aan zichzelf en is op dit moment beslist raar bezig. Ik doel dan ook vooral op de controles door de VS van de geldstromen hier binnen Nederland (europa). Tevens controle van passagierslijsten van vliegtuigen, internetverkeer, noem maar op. Je kunt hier in Nederland weinig meer doen zonder dat iemand in de VS er vanaf weet.

Rusland heeft nu met het gebeuren in Georgie alleen maar laten zien dat je hun nog niet moet uitvlakken als supermacht. Het Westen ziet Kosovo als zelfstandige staat? Prima dan doet Rusland hetzelfde met Zuid-Ossetie en Abchazie.

Denk eerder dat China een factor wordt waar we rekening mee moeten gaan houden.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:00

Ja daar zou ik ook eerder bang voor zijn inderdaad, onderschat die grootheden ook niet.

Dat het nog geen zooitje in de wereld is, is niet omdat de Europese landen blaffende honden zouden zijn die niet bijten, maar is omdat in Europa nog geen gek is opgestaan. Omdat Europa zich gedraagt; onderschat de grootheid van Europa zéker maar niet. Amerika is groot...ja, op de landkaart inderdaad wel!
Bovendien ben ik zelfs een kind van mensen die in kampen hebben gezeten in de 2e WO dus weet echt wel waar ik over praat. Mijn vader heeft mensen het boomschors van de bomen zien eten omdat ze honger hadden en ook mijn oma maakte die lange voetreizen naar Friesland voor een paar aardappelen. Ik weet dus écht wel waarover ik praat.

Ik denk alleen maar dat als Amerika wegvalt (ligt eraan hoe je wegvallen dan wilt omschrijven) het béter zal zijn voor Europa...alleen vraag ik me af in hoeverrre het oosten (China, vml. Rusland etc.) zich dan opwerpt.

De rest van de wereld pikt dit gedrag van Amerika omdat niemand die ene bom wil lanceren...niemand en het heeft al heel vaak op knappen gestaan, inderdaad in de Koude Oorlog ook.

Na de 2e WO riep de hele wereld: dit nooit meer, paar jaar later werd Vietnam bedolven...wat nou, dit nooit meer???

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:17

wat ik me dan afvraag is waarom wij dan zo stom zijn om spionnen te sturen,normaal zijn we (zo ver ik weet) vijandloos maar op deze manier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:20

Omdat Balkenende geen nee kan zeggen tegen Bush, dat is het gewoon.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:22

maar in plaats van denken aan wat kan gebeuren..
waarom wordt hij dan steeds gekozen, het is niet de eerste keer dat hij blind bush volgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:31

Elke Nederlandse minister zal Bush volgen. Veel keus is er niet. Laat je Bush vallen heb je problemen.