En terecht.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leliev schreef:Zwarte piet.. Oke, Lelievision.. Uitleg dus..
Ik zie het zo, dat hele sinterklaasgedoe is een nederlands feest.
Ontleding 1;
Sinterklaas. Dude genaamd klaas met een heiligenkostuum aan. Heilig is sint, dus word sinterklaas.
Zijn hulpje, Piet (ook een gezonde hollandse jongen) kruipt regelmatig door de schoorstenen waardoor hij dus zo zwart als roet is geworden.
Dus nu is t in een keer zwarte piet..
Gij begrijpt?
MelOdYs_Star schreef:MandyR schreef:En negerzoenen blijven negerzoenen![]()
Even off-topic ; Ik denk dat iedereen die negerzoenen kent als negerzoenen,
ze ook gewoon zo blijft noemen. Dat is er gewoon zo ingebakken. Maar goed,
dat negerzoenen gedoe is weer een andere (onnodige) discussie.
tantjeuh schreef:Bij ons in de regio kennen we het niet als negerzoenen, wel als negerinnentetten. Maar dan nog, ik vind daar absoluut niets discriminerend aan... De zwarten die ik ken, maken er ook hélemaal geen punt van. Net als dat ze geen punt maken van het feit dat het nu zwarte piet is of niet. Wat is het dan wel? Politiek gezever... Niet meer en niet minder. De 'man in de straat', ofdat die nu blank/zwart/geel/oranje of groen is, maakt daar algemeen geen problemen van...
Leentje_ schreef:tantjeuh schreef:Bij ons in de regio kennen we het niet als negerzoenen, wel als negerinnentetten. Maar dan nog, ik vind daar absoluut niets discriminerend aan... De zwarten die ik ken, maken er ook hélemaal geen punt van. Net als dat ze geen punt maken van het feit dat het nu zwarte piet is of niet. Wat is het dan wel? Politiek gezever... Niet meer en niet minder. De 'man in de straat', ofdat die nu blank/zwart/geel/oranje of groen is, maakt daar algemeen geen problemen van...
hier zijn dat ook negerinnetette hoor![]()
LauEef schreef:Ja jongens, jullie zijn straks het enige land zonder zwarte pieten en negerzoenen.
Ik denk dat jullie je daar eens moeten gaan afvragen hoelang het duurt voor al die 'zwarten' het daar over gaan nemen..
Pluttersput schreef:LauEef schreef:Ja jongens, jullie zijn straks het enige land zonder zwarte pieten en negerzoenen.
Ik denk dat jullie je daar eens moeten gaan afvragen hoelang het duurt voor al die 'zwarten' het daar over gaan nemen..
Ahum, wij zijn zowiezo het enigste land (dacht ik) wat sinterklaas viert, dus wij zijn de enige MET zwarte pieten..
Maar dat even terzijde, ik dacht idd ook dat ze zwart waren omdat ze door de schoorsteen gleden? Bah, dat slaat toch nergens op? Sinterklaas zou Sinterklaas niet zijn zonder zwarte pieten...
Kaka schreef:In de rest van de wereld heet Sinterklaas Kerstman en heeft hij geen moren als hulpjes, maar elfjes.
tantjeuh schreef:Ik woon dan ook niet voor niets in jou regio(Tessenderlo)
LauEef schreef:Kaka schreef:In de rest van de wereld heet Sinterklaas Kerstman en heeft hij geen moren als hulpjes, maar elfjes.
Kerstman is iets heel anders en heeft ook een heel ander verhaal (:
Kaka schreef:In de rest van de wereld heet Sinterklaas Kerstman en heeft hij geen moren als hulpjes, maar elfjes.