wat is dit nu voor onzin??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wat is dit nu voor onzin??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:04

Maanling schreef:
Jawel want dan rijdt de belgische eigenaar met de belgische auto in NL en dan is er geen spraken van invoertoestanden.

Geldt dit ook andersom?

Ik geloof van wel, ik kom regelmatig in de Ardennen maar ik mag daar niet in een Belgische auto rijden. Maw, ik kan nóóit de Bob zijn Schijnheilig

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:05

omdat de belg gewoon in belgie ingeschreven /woonachtig is,dan mag je wel met een buitenlandse auto rijden....het probleem geldt pas als je wel ingeschreven/woonachtig bent in nederland en met buitenlands kenteken rijdt....
het mag wel ,twee weken per jaar en eerst toestemming vragen aan de RDW.Melden dus...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:05

Chiqa schreef:
Lielle schreef:
een dikke prent of ruim 6000 euro vind ik nogal een verschil Knipoog

D'rom zeg ik 'dikke prent' anders had ik het wel een andere benaming gegeven Knipoog

dan heb jij een wat ander inkomen dan ik als je dit 'maar' als een dikke prent beschouwt Knipoog

Jouw opmerking over belasting ontduiken is dus precies wat ik bedoel met letter en geest van de wet Pling Als de Belgische eigenaar zelf had gereden, was er niets aan de hand geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:14

geerke schreef:
het mag wel ,twee weken per jaar en eerst toestemming vragen aan de RDW.Melden dus...

Wat heeft de RDW hiermee te maken? Ik denk dat je in de war bent met de belastingdienst Lachen

Lielle schreef:
dan heb jij een wat ander inkomen dan ik als je dit 'maar' als een dikke prent beschouwt Knipoog

Noem het maar gerust een andere belevingswereld Haha!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:14

Zo, dat is een flink bedrag! Ik wist wel van deze wet, maar wist niet dat dat ook zou gelden in dit soort situaties. Zeker wanneer aantoonbaar is dat het gewoon een kwestie van lenen is. Arme man..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:21

ik ben niet in de war....mijn vader heeft hetzelfde probleem,auto op frans kenteken en hij staat zelf ingeschreven in nederland,hij mag met deze auto twee weken per jaar naar nederland maar moet het melden bij de RDW(rijksdienst wegverkeer)dit om inderdaad ellende met de belastingsdienst te voorkomen,maar dan ben je alweer een hoofdstuk verder.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:25

Chiqa schreef:
geerke schreef:

Wat heeft de RDW hiermee te maken? Ik denk dat je in de war bent met de belastingdienst Lachen

Ik weet wel dat toen ik mijn auto invoerde uit Ghana (dat is pas echt de omgekeerde wereld) dat dat toch allemaal via de RDW is gegaan Knipoog

Citaat:
Lielle schreef:

Noem het maar gerust een andere belevingswereld Haha!

Hm, als jij dit soort bonnen dus als redelijk normaal beschouwt, dan hoop ik voor je je dat je ze uitschrijft en niet ontvangt Haha!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 28-08-08 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:30

6000,- dikke prent?

Prentje ter grootte van een baksteen dan zeker...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 16:22

nou ja,eerlijk gezegd wist ik het ook niet

heb voorheen nog weleens een belgische collega in diens auto naar belgie over de grens gereden toen ik nog in nederland woonde,daar deze een slok teveel ophad...

nooit geweten dat ik toen dus blijkbaar de belasting ontdoken heb...

daarnaast wij hebben voorheen 200 meter over de grens in belgie gewoont,je keek letterlijk nederland in,mijn buren waren belg,met belgische auto,zo hebben wij daar met verbouwen eens een jongen gehad die zijn kop stoote tegen een balk en een scheur in zijn hoofd had van een dikke 20 cm,dichstbijzijnde ZH was in roosendaal en we hebben die jongen met een belgische auto naar dat ziekenhuis gebracht,een uurtje of 2 later weer de auto aan de buurman terug gegeven,dan ontduik je toch geen enkele nederlandse belasting??

maar had ik toen aangehouden geweest was ik echt DIK de sigaar geweest,was een nieuwe volvo waar alles op een aan zat,als ik daarover de bpm had moeten betalen Wow! Lips are sealed

en dat voor een ritje naar een ziekenhuis...echt belachelijk..

en tjinta, nee inderdaad,je zou je auto toch niet meer uitlenen bij spoed aan mensen als ze op visite zijn..ahoewel onze auto zo oud is dat er geen bpm meer over betaald hoeft te worden,als je hem in nederland zou willen importeren,bpm vrij dus,en dus geen boete dan??.. Haha!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:29

Het mag inderdaad niet. Ik kocht vorig jaar een nieuwe auto en tijdens mijn 1e vakantie in nederland wilde iedereen natuurlijk even proef rijden. Hartstikke leuk maar, ik moest wel iedere keer mee. Als de eigenaar ernaast zit mag het namelijk wel.
Dezelfde regel geldt hier trouwens ook. Ben wel eens aangehouden voor te hard rijden in de auto van mijn vader. En de eerste vraag die ik kreeg was "van wie is die auto". Gelukkig zat mijn pa erbij dus kreeg maar 1 boete. Anders had het ook iets meer gekost. Geloof zelfs dat ze hier meteen tot in beslag name over gaan.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:55

@MandyR; hoe weet jij van het bestaan van deze regel af als ik vragen mag? Ik kende de regel niet en schrik wel even van de eventuele financiele gevolgen van zo'n gat in mijn kennis... Bloos

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:05

@Ir111, Uhh, heb het weleens ergens gehoord denk ik.
Kan ook niet onthouden waar ik alles hoor en lees en leer enzo. Blond
De regels hier in denemarken heb ik een keer uitgezocht toen ik mijn nederlandse motor hier naar toe wilde halen. Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:43

geerke schreef:
ik ben niet in de war....mijn vader heeft hetzelfde probleem,auto op frans kenteken en hij staat zelf ingeschreven in nederland,hij mag met deze auto twee weken per jaar naar nederland maar moet het melden bij de RDW(rijksdienst wegverkeer)

Dit meld je imo niet bij de RDW hoor, maar bij de belastingdienst dit om de BPM te kunnen schorssen, dat heeft niets met de RDW te maken. ANders krijg je een naheffing van zo'n 10% van de nieuwwaarde van de auto.

Hier, kan je online aanmelden, had die man ook moeten doen.

http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... n-202.html

Lielle schreef:
Ik weet wel dat toen ik mijn auto invoerde uit Ghana (dat is pas echt de omgekeerde wereld) dat dat toch allemaal via de RDW is gegaan

Je hey Haha! Haha! Dit is een héél ander verhaal, je heb het over importeren Ja
dan moet de auto idd gekeurd worden bij het RDW om een Nederlands kenteken te krijgen.

In dit verhaal gaat het om een vrijstelling om eenmalig (of minimaal 2 weken) te kunnen rijden met een auto in Nederland die een buitenlands kenteken voert Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:39

ja, maar ook daar had ik te maken met cvrijstelling van de BPM Pling want normaal betaal je die heffing dus wel Haha! Dus zo'n ander verhaal is het toch niet Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:27

Heel apart zeg, sneu voor die mand ook. Krijg je een telefoontje dat hij met spoed weg moet..
Belachelijke regel

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:48

Het is idd een hele kromme regel. Ik wist het eerst ook niet. Totdat ik erop gewezen werd door iemand.

Een belg daarentegen mag wel gewoon in een Nederlandse auto rijden!

Weet iemand hoe het precies zit als je als Hollander in Belgie in een belgische auto rijd?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:20

passie schreef:
Weet iemand hoe het precies zit als je als Hollander in Belgie in een belgische auto rijd?

Volgens mij is er dan niks aan de hand. Je moet alleen niet per ongeluk Nederland inrijden, dat is wel duidelijk Clown

Tenzij je een bedrijf in Belgie hebt, dan mag het geloof ik weer wel.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:27

kimmie261 schreef:
en wat als bv mensen hier komen maar hun auto gaat kapot,en ze huren tijdelijk een duitse leenauto,tot hun auto gerepareerd is..

Volgens mij geldt dat daarvoor niet. Zover ik weet zit de regel zo in elkaar dat ofwel auto en straat ofwel auto en bestuurder qua nationaliteit op elkaar aan moet sluiten. Dus bijvoorbeeld mijn moeder (hoewel die óók NL nationaliteit heeft, maar even voor 't voorbeeld).. nederlandse weg, nederlandse auto, duitse bestuurder... geen probleem! Duitse weg, duitse auto, nederlandse bestuurder... geen probleem! Daardoor kan je met je eigen auto ook in het buitenland rijden! Zoals bij ons op vakantie naar zuid-duisland werd het dan duitse weg, nederlandse auto, nederlandse bestuurder. Echter in het geval van de krant is het nederlandse weg, belgische auto, nederlandse bestuurder... en dát kan dus niet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:33

Dat is inderdaad wel heel zuur voor die man. Ik zou ook zo onze auto uitlenen als het nodig is. Niet verstandig dus.

Ik neem dat dit met een paardentrailer niet opgaat?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:46

Ik wist niet eens van die regel...

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:38

Vaag..

maar stel nou, je woont vlak bij de duitse grens en werkt in duitsland, je krijgt een auto van ´t werk en neemt m mee naar huis, dan ben je strafbaar????

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 16:58

ja blijkbaar...en als dat dan een nieuwe dure auto is,mag jij de BPM betalen,voor een auto die je echt helemaal niet wil invoeren...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:04

Hoe kan je nou BPM moeten betalen over een auto die niet op je naam staat??????

Hoe kan je in hemelsnaam de belasting ontduiken met iets dat niet van jou is???????

echt he, gekmakend die BV Nederland

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 17:15

nou kim,dat is wat hier ook zeiden,die auto staat dus niet eens op jou naam,en dan mag je er volledige BPM over betalen...

dit zijn echt van die regels die werkelijk de plank volkomen mis slaan...

daarnaast staat 6000 euro boete toch niet in verhouding met wat je hebt gedaan,een stukje over nederlands grondgebied rijden in een buitenlandse auto..

kan er nog steeds niet over uit,wat een idioterie...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:16

echt he ............ De BV Nederland heeft zo hard geld nodig dat ze de meest idiote dingen verzinnen............. ik wil hier met de dag meer weg.