Schaap ritueel geslacht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijntjee

Re: Schaap ritueel geslacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:03

Arme schapen, blijf gewoon met je tengels van andermans schapen af zeg!!

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:35

Redrumfox, ik dacht idd direct aan moslims ja. dat geef ik als eerste toe.
er staat in de titel 'ritueel geslacht'... tenzij je dan de satanisten niet meetelt, schieten er niet veel geloofsvormen over waarbij schapen op een rituele (barbaarse/walgelijke/sadistische/gruwelijke/... noem het zoals je wilt) manier wordt geslacht he Knipoog
en ja zeker als ik zulke dingen lees, dan schieten mijn alarmsensoren in actie Knipoog

en ik denk dat velen met mij zo denken. dit heeft niets met racisme te maken, het is gewoon een feit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:08

Aline_17 schreef:
Wat beweegd iemand om dat een dier aan te doen Boos! afschuwelijk.

Jij eet geen vlees denk ik?
Voor ieder stukje vlees wat op jouw bord ligt, is ook een dier geslacht, of dat nou machinaal is of handmatig, zal voor het dier neit veel uitmaken denk Lachen
Dorientjee schreef:

Volgens mij is dit ook waar het om gaat Lachen
Of het schaap nu zo zielig is weet ik niet hoor, mss is het wel heel snel gedood, en heeft het geen pijn gehad....

De eigenaar is iig wel zielig, want die is een schaap kwijt....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:12

Zaina schreef:
.
op stelen staat namelijk een flinke straf in de de islamitische wetgeving , amputatie van de rechter hand.

iets zegt me dat moslims in Nederland daar iets om lachen aangezien die straf hier vast niet ten uitvoer wordt gebracht Haha! Haha! Haha!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 19:18

Yamcha schreef:
Aline_17 schreef:
Wat beweegd iemand om dat een dier aan te doen Boos! afschuwelijk.

Jij eet geen vlees denk ik?
Voor ieder stukje vlees wat op jouw bord ligt, is ook een dier geslacht, of dat nou machinaal is of handmatig, zal voor het dier neit veel uitmaken denk Lachen
Dorientjee schreef:

Volgens mij is dit ook waar het om gaat Lachen
Of het schaap nu zo zielig is weet ik niet hoor, mss is het wel heel snel gedood, en heeft het geen pijn gehad....

De eigenaar is iig wel zielig, want die is een schaap kwijt....

We hebben het niet over het vlees wat bij de slager ligt, we hebben het erover dat iemand een diertje vermoord heeft en er toen vlees uitgesneden heeft, wat een vreemde reactie sorry hoor.
Je mag toch verwachten als eigenaar dat je dier veilig staat, als iemand honger heeft, raad ik hem de febo of mac donalds aan, je blijft toch gewoon met je poten van andermans dieren af.
Meschien heeft deze man wel niets met slachten en is hij vegetarier of weet ik veel, sorry vreemde reactie hoor.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 19:20

KiWiKo schreef:
Zaina schreef:
.
op stelen staat namelijk een flinke straf in de de islamitische wetgeving , amputatie van de rechter hand.

iets zegt me dat moslims in Nederland daar iets om lachen aangezien die straf hier vast niet ten uitvoer wordt gebracht Haha! Haha! Haha!

Ja alsof iedereen die in Allah gelooft geen misdaad uit kan voeren.
Nou als dat zo is zouden de gevangenissen in Nederland heel wat minder overbevolkt zijn.
Ach gut wat zeg ik nu ben ik zeker meteen een racist.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:39

Yamcha, ik eet geen vlees of vis, en niets met dierlijke producten.
onze dieren worden nooit geslacht. zij mogen hier blijven tot ze sterven van ouderdom, of worden zachtjes ingeslapen omwille van ziekte.
niet elke schapenhouder is perse een vleeseter die zen dieren heeft om te slachten.

maar daar gaat het hier ook niet om. feit is dat er een randdebiel dit schaap illegaal ritueel heeft geslacht, zonder toestemming van de eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:55

Daar gaat het om, dat iemand een schaap steelt en slacht.
Maar om nu te zeggen: wat beweegt iemand om dat een dier aan te doen, sorry, vind ik een beetje hypocriet.

Voor het vlees wat op je bord ligt is ook een dier geslacht, vind niet dat je daar zielig over moet doen.
Maar dat een schaap van iemand gedood en geslacht wordt, dat is wat anders, dat is diefstal.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:57

Yamcha schreef:
Daar gaat het om, dat iemand een schaap steelt en slacht.
Maar om nu te zeggen: wat beweegt iemand om dat een dier aan te doen, sorry, vind ik een beetje hypocriet.

Voor het vlees wat op je bord ligt is ook een dier geslacht, vind niet dat je daar zielig over moet doen.
Maar dat een schaap van iemand gedood en geslacht wordt, dat is wat anders, dat is diefstal.

Ritueel slachten is in bijna alle gevallen een stuk pijnlijker voor de dieren dan wanneer zij in het slachthuis geslacht worden.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:03

dat is onzin.......... een goede rituele slachting gaat net zo snel als een slachting op het slachthuis......... wel met de nadruk op GOEDE Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:05

krak schreef:
Redrumfox, ik dacht idd direct aan moslims ja. dat geef ik als eerste toe.
er staat in de titel 'ritueel geslacht'... tenzij je dan de satanisten niet meetelt, schieten er niet veel geloofsvormen over waarbij schapen op een rituele (barbaarse/walgelijke/sadistische/gruwelijke/... noem het zoals je wilt) manier wordt geslacht he Knipoog
en ja zeker als ik zulke dingen lees, dan schieten mijn alarmsensoren in actie Knipoog

en ik denk dat velen met mij zo denken. dit heeft niets met racisme te maken, het is gewoon een feit.

Dat snap ik ook wel, maar als je twee keer nadenkt dan kun je nagaan dat niet alleen Moslims op deze manier kunnen slachten: je hoeft er geen Moslim voor te zijn om de Koran te lezen, zo hoef je ook geen Moslim te zijn om een schaap op deze manier te slachten. Het kan net zo goed iemand zijn die de gek wil steken met de Islam, of die het een keer wil proberen (tja je hebt gekken genoeg..). Ik wil niet uitsluiten dat het een Moslim is geweest, absoluut niet, maar ik vind het dan zo cru om meteen te denken 'ja het zullen die Moslims wel weer geweest zijn...'.

Sorry, ik heb er voelsprieten voor dus reageer hier nogal ''fanatiek'' (niet het goede woord) op. Bloos

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:19

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:20

welk stukje van goede heb jij niet begrepen Lachen Lachen

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:23

KiWiKo schreef:

Ik schreef niet dat het in alle gevallen pijnlijker is........ Goed ritueel slachten komt helaas niet zo vaak voor........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:24

en waarom reageer je dan met die link?

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 20:27

KiWiKo schreef:
dat is onzin.......... een goede rituele slachting gaat net zo snel als een slachting op het slachthuis......... wel met de nadruk op GOEDE Lachen

Heb je het wel eens gezien dan, ikke wel ben vaak in Marokko geweest maar ook in het slachthuis in Nederland en als jij denkt dat het ritueel slachten pijnloos is heb je nog heel wat te leren.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:30

KiWiKo schreef:
en waarom reageer je dan met die link?

Omdat een goede ritueele slachting niet sneller gaat zoals je in dat stukje kan lezen......... Misschien ligt het eraan hoe je "goed" moet opvatten Knipoog

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:31

KiWiKo schreef:

Nee dat is niet waar.
Koeien en paarden worden met een pen door hun hoofd geschoten en dat is omdat uit wetenschappelijk onderzoek gebleken is dat het alleen doodlaten bloeden van het dier te veel stress en lijden oplevert.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:31

das niet waar, het is even pijnvol/loos als gewoon slachten..... echter omdat het bloed nog doorpompt in het lichaam doet het lichaam er langer over om af te sterven. Lachen

GOED ritueel slachten is een schaap na de snede gelijk klinisch dood......... net zoals slachten met een pen

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 20:32

weetergeen schreef:
KiWiKo schreef:

Ik schreef niet dat het in alle gevallen pijnlijker is........ Goed ritueel slachten komt helaas niet zo vaak voor........

nou pijnloos is gewoon een fabeltje.
Ik ben zo vaak in Marokko geweest dat ik bijna vloeiend arabiers praat, niks pijnloos.
Deze dieren hebben angst in hun ogen staan, het enigste is dat ze een leven hebben gehad wat 100 keer beter is als bij jullie in Nederland, vrijheid en volwaassen worden en dat is al heel wat tegenwoordig.
Weet je roep niet iets als je het niet weet.
Ook deze dieren hebben pijn en lijden soms wel meer als 1 uur, ik heb in al die slachtingen nog nooit een dier gezien wat direct dood was, alsjeblieft zeg waarom denk je dat het in Nederland niet mag.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:34

hier in Nederland wordt onder supervisie van de AID geslacht......... dus dat gebeurt goed....... PUNT Lachen Lachen

In afrika lijden ook kinderen honger

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:35

[

Ik schreef niet dat het in alle gevallen pijnlijker is........ Goed ritueel slachten komt helaas niet zo vaak voor........[/quote]
nou pijnloos is gewoon een fabeltje.
Ik ben zo vaak in Marokko geweest dat ik bijna vloeiend arabiers praat, niks pijnloos.
Deze dieren hebben angst in hun ogen staan, het enigste is dat ze een leven hebben gehad wat 100 keer beter is als bij jullie in Nederland, vrijheid en volwaassen worden en dat is al heel wat tegenwoordig.
Weet je roep niet iets als je het niet weet.
Ook deze dieren hebben pijn en lijden soms wel meer als 1 uur, ik heb in al die slachtingen nog nooit een dier gezien wat direct dood was, alsjeblieft zeg waarom denk je dat het in Nederland niet mag.[/quote]

Daarom schreef ik ook dat het in bijna alle gevallen pijnlijker/(angstiger) is. Ik vind ritueel slachten ook niet meer van deze tijd, maarja helaas denkt niet iedereen daar zo over........

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:36

KiWiKo schreef:
hier in Nederland wordt onder supervisie van de AID geslacht......... dus dat gebeurt goed....... PUNT Lachen Lachen

In afrika lijden ook kinderen honger

Behalve dit schaap dan.........en alle andere schapen die illegaal worden geslacht.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:38

In Nederland wordt op slachthuizen tijdens de ramadan ritueel geslacht....... speciale tijden, specaal toezicht.......

natuurlijk zijn er moslims die op hun balkon hun schaap slachten........... geen goed woord voor over.......

Maar dat neemt niet weg dat goed ritueel slachten echt niet slecht is Lachen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:39