575.000 Belgen zoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: 575.000 Belgen zoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:03

Je kan wel zeggen "die Belgen toch", maar ik wil de cijfers voor NL wel eens zien Haha!

Ach, zoveel Belgen zoek en zoveel mensen die hier wel wonen maar hier niet ingeschreven staan Knipoog 't Is wel een leuk weetje, maar veel kan je er niet mee Clown

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:57

Een even flauw grapje als de domheid van de Belgen om hun inwoners zoek te maken zou zijn dat de Nederlanders te gierig zijn om hun inwoners kwijt te geraken Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:01

... Terwijl heel veel Nederlanders in België komen wonen Clown Haha!

Ach, ik ken zo enkele Belgen die ik voor een paar "hollanders" zou willen ruilen Clown Helaas mag ik dat niet Scheve mond Haha!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:24

Hihi, dat doen ze goed Haha!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:28

luxx schreef:
ik ben ook door de gemeente van mijn laatst bekende adres uitgeschreven na een X aantal jaar.
ik ben dus ook officieel kwijt, en ik durf er vergif op in te nemen dat ik niet de enige ben Knipoog.

Haha!
Zodra jij een nieuw Nederlands paspoort aan gaat vragen hebben ze je weer gevonden.
Ik heb toevallig van de week de papieren binnen gehad voor paspoort aanvraag voor in het buitenland wonende nederlanders en daar wordt dus gewoon mijn huidige adres gevraagd. Aangezien deze papieren naar Den Haag moeten worden opgestuurd, weten ze dus precies waar ik ben.
Vanwege identificatieplicht, die volgens mijin heel europa geldt, ben ik dus verplicht om een paspoort of identiteitskaart aan te vragen bij het ministerie van buitenlandse zaken. Ik kom namelijk ook nog niet in aanmerking voor Deens staatsburgerschap, niet dat ik dat zou willen maar dat is iets anders.
Maar, dat er bij instanties fouten gemaakt worden weet ik ook.
Ik heb officieel nog een nederlands kenteken op mijn naam staan. Maar, doordat ik geen adres heb in nederland en het rdw schijnbaar geen rekeningen naar het buitenland stuurt, krijg ik dus al een hele tijd geen rekeningen meer. Hoezo blond gedrag?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:36

MandyR schreef:
luxx schreef:
ik ben ook door de gemeente van mijn laatst bekende adres uitgeschreven na een X aantal jaar.
ik ben dus ook officieel kwijt, en ik durf er vergif op in te nemen dat ik niet de enige ben Knipoog.

Haha!
Zodra jij een nieuw Nederlands paspoort aan gaat vragen hebben ze je weer gevonden.

toevallig begin augustus mijn nwe paspoort gekregen, geregeld via de ambassade.
op de papieren heb je twee keuzes; tijdelijk adres en vast adres, ik heb tijdelijk adres ingevuld, en dat ging volgens mij vooral om het naar mij toe te sturen.
was bij de aanvraag een dame met twee kinderen die net in frankrijk woonden en die ik moest helpen omdat ze geen frans sprak en op het consulaat in lyon alleen een franse dame was.
die vulde ook tijdelijk adres in, en zei iets van 'daar hebben zij toch niks mee te maken?' ik moest erg lachen en zei dat ik dat ook ingevuld had.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:41

Balte schreef:
Een even flauw grapje als de domheid van de Belgen om hun inwoners zoek te maken zou zijn dat de Nederlanders te gierig zijn om hun inwoners kwijt te geraken Knipoog

Haha Huilen van het lachen ROFL Die vind ik echt goed.

Wil de lijst van China wel eens zien anders Schijnheilig

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:43

Haha oudste mens op aarde is er niks bij.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:44

Tja de titel zegt toch al eigenlijk genoeg, er worden wel flauwe grapjes over België gemaakt maar ze blijven alles waarmaken Clown

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:49

Nijn schreef:
Tja de titel zegt toch al eigenlijk genoeg, er worden wel flauwe grapjes over België gemaakt maar ze blijven alles waarmaken Clown

Zolang dat van NL niet bekend is zou ik niet té veel laten blijken dat het typisch is Schijnheilig

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 22:52

Nou wie stuurt er dan een mail naar de Nederlandse overheid om te achterhalen hoeveel Nederlanders er zoek zijn Haha! Eerlijk gezegd vermoed ik dat het er minder zullen zijn Nagelbijten / Gniffelen

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:54

Er zijn zoveel politiekeproblemen, die zullen voorgaan ofzo Clown.
En ja we hebben hier ook veel zwervers, die uit hun eigen zwerver worden. moeten die dan allemaal naar de gemeente gaan: ik word zwerver Clown

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:00

in belgie wonen 11 miljoen mensen en in nederland 17 [om en nabij] ik vermoed dus dat het er meer zijn in nederland, zeker gezien de grote behoefte van veel mensen om in het buitenland te wonen.
een vriendinnetje van mij die in spanje woont en ook niet uitgeschreven is had het daar met de dame van de ambassade over toen zij haar paspoort regelde, die dame zei dat iedereen wel verplicht is om zich uit te schrijven en een nieuw adres door te geven maar dat bijna niemand dat doet.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:05

Ik kan me ook niet herrineren dat ik op het gemeentehuis ben geweest om te zeggen: "Ik ga naar het buitenland"

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:16

Balte schreef:
Tuurlijk mensen, de politie heeft niks anders te doen dan te gaan zoeken naar mensen die zich in de ene gemeente uitschrijven en zich nooit in een andere gemeente inschrijven.

Bij ons is hier in België, telkens als wij verhuisden, netjes de wijkagent langs gekomen om te kijken of wie er woonden wel dergelijk de mensen waren die het huis huurden/kochten. Iets wat we in Nederland nooit hebben meegemaakt.

Ik denk dat dit idd mensen uit de oorlog zijn of mensen die misbruik maken van ons systeem.
Ik wil anders de cijfers van Nederland wel eens willen zien hoor Clown

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:18

MandyR schreef:
Ik kan me ook niet herrineren dat ik op het gemeentehuis ben geweest om te zeggen: "Ik ga naar het buitenland"

denk dat dat nagenoeg alleen gedaan wordt door hen die op de een of andere wijze met behoud van uitkering [of pensioen of iets dergelijks] naar het buitenland kunnen/mogen.
voor de rest is het niet echt van belang, ook lekker rustig om nergens belasting te betalen Haha! hoewel ik vermoed dat de fransen op een bepaald moment wel aan mijn jasje zullen trekken, tot die tijd geniet ik er maar van! Haha!
ik heb überhaupt een gloeiende hekel aan alles wat met papieren en administratie en regelen te maken heeft...

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:20

LauEef schreef:
of mensen die misbruik maken van ons systeem.

op welke manier misbruik maken?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:26

Op een manier om spoorloos te verdwijnen? Clown
Daar zullen ze vast wel een reden voor hebben, maar die zou ik niet weten..

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:30

DramaQueen_ schreef:
Balte schreef:

Haha Huilen van het lachen ROFL Die vind ik echt goed.

Wil de lijst van China wel eens zien anders Schijnheilig

ROFL

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:50

luxx schreef:
MandyR schreef:

denk dat dat nagenoeg alleen gedaan wordt door hen die op de een of andere wijze met behoud van uitkering [of pensioen of iets dergelijks] naar het buitenland kunnen/mogen.
voor de rest is het niet echt van belang, ook lekker rustig om nergens belasting te betalen Haha! hoewel ik vermoed dat de fransen op een bepaald moment wel aan mijn jasje zullen trekken, tot die tijd geniet ik er maar van! Haha!
ik heb überhaupt een gloeiende hekel aan alles wat met papieren en administratie en regelen te maken heeft...

Dat is niet eerlijk. Ik moet wel belasting betalen!
Ik ben hier in geschreven omdat ik een werk en verblijfsvergunning moest hebben. Zodra je dan ook nog eens gaat werken (wit natuurlijk) weet de belastingdienst je meteen te vinden. Die hebben niet eens een adreswijziging nodig. Verdrietig

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 00:18

Sorry hoor, maar ik vind het ergens toch wel normaal dat je belasting betaalt aan het land waar je woont of werkt. Ik weet niet precies hoe dat zit en werkt, maar belasting hoort er nu eenmaal bij of je wilt of niet.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 07:00

MandyR schreef:
Dat is niet eerlijk. Ik moet wel belasting betalen!
Ik ben hier in geschreven omdat ik een werk en verblijfsvergunning moest hebben. Zodra je dan ook nog eens gaat werken (wit natuurlijk) weet de belastingdienst je meteen te vinden. Die hebben niet eens een adreswijziging nodig. Verdrietig

ik werk ook al 5 jaar wit, maar vooralsnog heb ik nog niets van belasting gezien, betaal wel loonbelasting natuurlijk.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 07:03

LauEef schreef:
Sorry hoor, maar ik vind het ergens toch wel normaal dat je belasting betaalt aan het land waar je woont of werkt. Ik weet niet precies hoe dat zit en werkt, maar belasting hoort er nu eenmaal bij of je wilt of niet.

dus jij zou je even gaan melden?
'hallo, ik wil graag belasting betalen, alles wat u heeft graag.'
ze komen vanzelf wel hoor... neem ik aan dan tenminste.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:23

DramaQueen_ schreef:
Nijn schreef:

Zolang dat van NL niet bekend is zou ik niet té veel laten blijken dat het typisch is Schijnheilig

Wat zo merkwaardig is, telkens als er iets over Belgie hier verschijnt, komen er direkt een stel Belgen roepen dat dat in Nederland ook gebeurt of het aan de orde is of niet (politiek, fouten van ambtenaren etc)

Als er zoiets over Nederland bericht wordt zie ik nooit Nederlanders in de pen klimmen om verontwaardigd te roepen dat dat in Belgie ook gebeurt.

Waarom zou dat toch zo zijn Zij zijn groot en ik is klein! Verward

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:20

Whaha, het gaat goed met onze Zuiderburen. ROFL