Ach, zoveel Belgen zoek en zoveel mensen die hier wel wonen maar hier niet ingeschreven staan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
luxx schreef:ik ben ook door de gemeente van mijn laatst bekende adres uitgeschreven na een X aantal jaar.
ik ben dus ook officieel kwijt, en ik durf er vergif op in te nemen dat ik niet de enige ben.
MandyR schreef:luxx schreef:ik ben ook door de gemeente van mijn laatst bekende adres uitgeschreven na een X aantal jaar.
ik ben dus ook officieel kwijt, en ik durf er vergif op in te nemen dat ik niet de enige ben.
![]()
Zodra jij een nieuw Nederlands paspoort aan gaat vragen hebben ze je weer gevonden.
Balte schreef:Een even flauw grapje als de domheid van de Belgen om hun inwoners zoek te maken zou zijn dat de Nederlanders te gierig zijn om hun inwoners kwijt te geraken
Nijn schreef:Tja de titel zegt toch al eigenlijk genoeg, er worden wel flauwe grapjes over België gemaakt maar ze blijven alles waarmaken
Balte schreef:Tuurlijk mensen, de politie heeft niks anders te doen dan te gaan zoeken naar mensen die zich in de ene gemeente uitschrijven en zich nooit in een andere gemeente inschrijven.
MandyR schreef:Ik kan me ook niet herrineren dat ik op het gemeentehuis ben geweest om te zeggen: "Ik ga naar het buitenland"
LauEef schreef:of mensen die misbruik maken van ons systeem.
DramaQueen_ schreef:Balte schreef:Een even flauw grapje als de domheid van de Belgen om hun inwoners zoek te maken zou zijn dat de Nederlanders te gierig zijn om hun inwoners kwijt te geraken
Haha![]()
Die vind ik echt goed.
Wil de lijst van China wel eens zien anders
luxx schreef:MandyR schreef:Ik kan me ook niet herrineren dat ik op het gemeentehuis ben geweest om te zeggen: "Ik ga naar het buitenland"
denk dat dat nagenoeg alleen gedaan wordt door hen die op de een of andere wijze met behoud van uitkering [of pensioen of iets dergelijks] naar het buitenland kunnen/mogen.
voor de rest is het niet echt van belang, ook lekker rustig om nergens belasting te betalenhoewel ik vermoed dat de fransen op een bepaald moment wel aan mijn jasje zullen trekken, tot die tijd geniet ik er maar van!
ik heb überhaupt een gloeiende hekel aan alles wat met papieren en administratie en regelen te maken heeft...
MandyR schreef:Dat is niet eerlijk. Ik moet wel belasting betalen!
Ik ben hier in geschreven omdat ik een werk en verblijfsvergunning moest hebben. Zodra je dan ook nog eens gaat werken (wit natuurlijk) weet de belastingdienst je meteen te vinden. Die hebben niet eens een adreswijziging nodig.
LauEef schreef:Sorry hoor, maar ik vind het ergens toch wel normaal dat je belasting betaalt aan het land waar je woont of werkt. Ik weet niet precies hoe dat zit en werkt, maar belasting hoort er nu eenmaal bij of je wilt of niet.
DramaQueen_ schreef:Nijn schreef:Tja de titel zegt toch al eigenlijk genoeg, er worden wel flauwe grapjes over België gemaakt maar ze blijven alles waarmaken
Zolang dat van NL niet bekend is zou ik niet té veel laten blijken dat het typisch is