Vliegtuigongeluk Madrid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: Vliegtuigongeluk Madrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:45

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:25

Ben benieuwd of mensen nog steeds nu tegen mij haha zeggen n.a.v. mijn eerdere post...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:29

Ik snap niet dat mensen nog met spanair willen vliegen, ik zou het echt een gewetenskwestie vinden om zo een maatschappij te steunen Nagelbijten / Gniffelen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:34

spanair heeft deze week weer een noodlanding moeten maken.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:35

Miss_Montana schreef:
riekSter schreef:
Ik vind het vaak ook maar niks om je leven ''uit handen te geven'' (je hebt geen controle, de mensen weten wat ze doen maar toch, fouten maken is menselijk)

Dit doe je iedere dag, zodra je de deur uitstapt en de straat oversteekt. Of als je bij iemand in de auto stapt. Dus daarvoor hoef je niet in het vliegtuig te zitten Lachen

Citaat:
En verder met die stakingen, ik zou dat maar niks vinden. Als mensen gaan staken zijn ze niet blij/tevreden met hun werk (anders gaan ze niet staken) Mensen die niet tevreden zijn, zijn misschien toch net iets minder oplettend ... Erg ver gedacht, maarja ...

Nogmaals, als ze staken gaan de vliegtuigen de lucht écht niet in. En als ze gecontroleerd worden dan word dat gedaan zoals het hoort, er is niemand die de dood van 300 mensen (of meer) op zijn of haar geweten wilt hebben hoor Knipoog

schijnbaar wel, want hij wist dat er iets aan de hand was. ik vind het een schande, en dan durft spanair ook nog te zeggen wij zijn volkomen veilig.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:36

En toch was er een maand geleden veel ophef dat de helft van de vliegtuigen niet gecontroleerd word zoals het moet Lachen
En dat was in zaventem

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:39

katiavl schreef:
En toch was er een maand geleden veel ophef dat de helft van de vliegtuigen niet gecontroleerd word zoals het moet Lachen
En dat was in zaventem

klopt, dat had ik ook gehoord Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:41

xDramaQueen schreef:
schijnbaar wel, want hij wist dat er iets aan de hand was. ik vind het een schande, en dan durft spanair ook nog te zeggen wij zijn volkomen veilig.

Ik geloof het nog steeds niet, wat er ook in die krant staat. Er word wel meer onzin verspreid en dit vind ik ook onzin. Men moet eens bedenken dat de crew (piloten en stewardessen) ook een familie heeft thuis. Denken jullie nou serieus dat ze dat allemaal opzij zetten en gewoon gaan vliegen terwijl ze weten dat ze neer gaan storten? Tenzij de gehele crew natuurlijk suicidaal was, maar dat lijkt me erg sterk. Maar nogmaals lijkt het onwaarschijnlijk dat men vrijwillig de lucht in gaat als duidelijk is dat er gevaar dreigt. Die crew had ook maar al te graag weer hun partner en kinderen terug willen zien. En nu worden ze zelfs ervan beschuldigd door nalatigheid de crash te hebben veroorzaakt... Dus nee, mij kunnen jullie niet overtuigen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:44

Het was op het nieuws, met interviews van mensen die in zaventem werken. Lijkt me niet dat die mensen onzin verspreiden, of de groepering die verantwoordelijk is voor de veiligheid Lachen

Maar als je het niet wilt geloven mij best hoor Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:45

misschien moet jij even beter opletten, er is een stewardess die het overleefd heeft en heb je wel eens van de zwarte doos gehoord? tuurlijk heeft hij niet met opzet gezegd oh ik ga vliegen want we gaan neerstorten MAAR hij wist degelijk WEL dat er iets met het vliegtuig was en als hij slim was was hij NIET opgestegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:49

katiavl schreef:
Het was op het nieuws, met interviews van mensen die in zaventem werken. Lijkt me niet dat die mensen onzin verspreiden, of de groepering die verantwoordelijk is voor de veiligheid Lachen

Maar als je het niet wilt geloven mij best hoor Lachen

Ik heb het niet over Zaventem Lachen Heb die artikelen en interviews helaas niet meegekregen, jammer want ik lees de reisrevue en de nieuwste ontwikkelingen in de reisbranche bijna dagelijks. Maar ik heb het over de mensen die zeggen dat de piloten vrijwillig zijn vertrokken terwijl ze zogenaamd wisten dat ze gingen neerstorten. Bij mij gaat dat er gewoon niet in nee.

@xDramaqueen: Behandel me niet als een of andere kleuter, we zijn allemaal volwassen en proberen een normale discussie te voeren.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:54

ligt eraan of jij het als een kleuter opvat, ik zeg alleen dat je even wat meer research moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:12

xDramaQueen schreef:
- en heb je wel eens van de zwarte doos gehoord?
- ligt eraan of jij het als een kleuter opvat

Need I say more? Doe toch eens even normaal joh met die rare reacties. Als je niets beters te zeggen hebt dan denigrerende dingen, zeg dan liever helemaal niets.

xDramaQueen schreef:
ik zeg alleen dat je even wat meer research moet doen

Ik heb al genoeg research gedaan, oa of er klanten van mij in het toestel zaten dus je kan wel zeggen dat ik er bovenop zat. En ja, ook heb ik gekeken naar wat de defecten precies waren. Je kan er heel veel over vinden op oa Spaanse nieuwssites en gelukkig heb ik toegang tot meerdere bronnen waarmee we up to date worden gehouden zodra er zoiets als dit gebeurd. Maar door jouw manier van reageren heb ik helemaal geen behoefte meer om nog hier in 'discussie' te gaan. Ik hou het bij mijn eigen bronnen Ja Fijne dag gewenst nog!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:19

Ik heb deze zomer gevlogen met Spanair. Slechte maatschappij.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:20

xMendy schreef:

Onderbouw je post eens Haha!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:20

Uit die zwarte doos (cockpit gesprek) is toch gebleken dat dat lampje tijdens de start is gaan branden? Je hoort een piloot zeggen "Ik zie een waarsachuwingslampje branden maar, weet niet waar het voor is" En dat was ook meteen einde gesprek.
Het feit dat beide piloten gebroken armen hadden wijst erop dat zij tot het laatste moment geprobeerd hebben om het vliegtuig recht te houden.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:15

Miss_Montana schreef:
xDramaQueen schreef:
- en heb je wel eens van de zwarte doos gehoord?
- ligt eraan of jij het als een kleuter opvat

Need I say more? Doe toch eens even normaal joh met die rare reacties. Als je niets beters te zeggen hebt dan denigrerende dingen, zeg dan liever helemaal niets.

xDramaQueen schreef:
ik zeg alleen dat je even wat meer research moet doen

Ik heb al genoeg research gedaan, oa of er klanten van mij in het toestel zaten dus je kan wel zeggen dat ik er bovenop zat. En ja, ook heb ik gekeken naar wat de defecten precies waren. Je kan er heel veel over vinden op oa Spaanse nieuwssites en gelukkig heb ik toegang tot meerdere bronnen waarmee we up to date worden gehouden zodra er zoiets als dit gebeurd. Maar door jouw manier van reageren heb ik helemaal geen behoefte meer om nog hier in 'discussie' te gaan. Ik hou het bij mijn eigen bronnen Ja Fijne dag gewenst nog!

????? wat is nu je punt, ik snap je echt niet, zie post van MandyR, dat bedoelde ik met heb je weleens van de zwarte doos gehoord, dan zou je weten dat hun degelijk stronteigenwijs opgestegen zijn. dat is not done
ik heb genoeg gehoord gelezen etc. maar ben heel erg benieuwd waneer NG er een air crash investigation van maakt. daar komt alle harde waarheid aan het licht, en is fijn wel om te weten, ook fijn om te weten dat blijkt dat zeker meer als de helft weet dat er een defect is en toch opstijgt. net zoals in dit geval of dat vele vliegtuigen matig worden gecontroleerd.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:50

saroanda schreef:
xMendy schreef:

Onderbouw je post eens Haha!

Nouja, wat valt er te zeggen Clown
Het is natuurlijk een Spaanse maatschappij, dus er werd geen Nederlands gesproken ofzo, da's logisch. Er werd al amper wat gezegd, alleen het hoognodige en dan (uiteraard) in het Engels. Voor de rest was het vliegtuig gammel, was écht NIET schoongemaakt voor de vlucht, de hele manier van doen stond me niet aan. Stewardessen zag je bijna niet. We werden tijdens de vlucht niet op de hoogte gehouden van waar we ong. waren, temperatuur etc. wat je bij andere maatschappijen wel hebt. We zouden toen eigenlijk met Transavia vliegen maar omdat het zo druk was ofzo, en omdat er meer vluchten waren dan verwacht moesten we met Spanair. Scheve mond Nouja opzich kan Spanair daar weinig aan doen maar toch, ik ben alles behalve tevreden. Op de terugweg gingen we wel met Transavia en wow, wat een verschil. Echt 10x beter dan Spanair. Stewardessen zag je continu, toestel was keurig schoon en de piloot liet regelmatig wat van zich horen over waar we waren etc. wat erggg prettig is als je vliegangst hebt (zoals ik Bloos).

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:26

Verschrikkelijk! Net zoals de dag dat ik vertrok vanuit Bodrum... Het andere vliegtuig van Transavia had vertraging... Later wist ik dus waarom...

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:32

Ik vertrek 2 september met Transavia en blijf echt niet huis.
Je kan ook van de stoep vallen en je nek breken.
Ongelukken met vliegtuigen zijn nog altijd heel beperkt. En een ongeluk zit in een klein hoekje. Het is en blijft een "blik" zonder eigen leven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:52

Dit is een verkeersongeluk. Ongeluk.
Achteraf kan je dingen onderzoeken en er wellicht uit leren.

Mbt vliegtuigen zijn alle betrokkenen zich enorm bewust van de risicos omdat die dingen als er wat fout gaat vervolgens neerstorten en het afwachten is wáárop.

De kwaliteit van de vlietuigen en controles staat enorm onder druk omdat de meeste klanten het liefst te weinig betalen.

Daarbij zijn het diegenen die voor hun beroep vliegen die niet zo goedkoop mogelijk willen vliegen, maar gewoon betalen voor een dienst van kwaliteit.

Ja en dan komt nu de wrangheid: vooral degenen die voor hun lol op reis gaan willen daar het minste voor betalen....

Dat is vergelijkbaar met een leaseauto voor werkverkeer en in een oude APK-special naar de de Costa Brava gaan.
Waarom zou je voor je lol meer risico willen lopen??? Ja, en dan na een ongeval 1800 kilometer verderop de APK-keurmeesters de schuld geven uiteraard...

De betreffende vliegramp is echt Lips are sealed als je de beelden ziet en het effect is hier uitaard groot. Toch zien veel mensen het hier in het perspectief van alle verkeersbewegingen: in een lang weekeinde vallen hier 70-100 ´gewone´ verkeersdoden.
De media-aandacht voor deze ramp vind ík daarom haast pervers. Het is een veelvoud van de aandacht voor ´gewone´ verkeersongevallen die elke dag doden, doden en doden, veel meer doden; door drank, drugs, te hard rijden, niet opletten, etc. Verreweg de meesten door een vorm van nalatigheid. Vliegen en vliegtuigen zijn dan een knáp stuk beter geregeld, veiliger. Sensatie scoort echter Huilen

hc