Walvisbaby ziet jacht aan voor moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Walvisbaby ziet jacht aan voor moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:47

Misschien is mamawalvis inderdaad door walvisjagers opgejaagd of afgeschoten (weet niet of ze in die contreien actief zijn) maar is dat een reden om de baby dan maar te laten lijden en een ellendige dood te laten sterven? Je zou het ook kunnen zien als de kans om nog iets goed te maken.

Laat de natuur zijn gang gaan. Wát een onzin.

Zullen we dan geeneen dier maar laten afmaken? Dat paard met gebroken benen? Laat de natuur maar z'n gang gaan. Die hond die is aangereden? Laat de natuur maar z'n gang gaan. Die kat met terminale kanker? Laat de natuur maar zijn gang gaan.

Oh, en laten we het nog iets verder trekken. Naar het ziekenhuis/dierenarts? Neeeee laat de natuur maar zijn gang gaan.

Als je ook maar één dier kunt besparen van lijden moet je dat gewoon doen. Punt uit.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:48

Ik ben van mening dat de natuur zeker zijn gang moet KUNNEN gaan en de zwakken zullen sterven..
Maar door ons mensen wordt dit helemaal verstoord alleen al dat er steeds minder ruimte is voor de beesten.

Hier stond laatst een artikel in onze plaatselijke krant over een boommarter die in de tuinen rond speurde naar eten,
vindt dit niet gek beestje moet ook eten en gaat dan toch zijn gebied vergroten door meer naar de mens toe te gaan.
Al is dit zeer uitzonderlijk want ze zijn zeer schuw treurig vindt ik dit.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:52

Dat marters in tuinen rondscharrelen is niet heel uitzonderlijk hoor Lachen Hier vreten ze kabels door, en lopen de bunzingen door de tuinen te struinen, terwijl die echt ook heel schuw zijn. Maar ik ben het wel met je eens hoor, wij zijn veel te overheersend aan het worden..

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:54

Maanling schreef:
Misschien is mamawalvis inderdaad door walvisjagers opgejaagd of afgeschoten (weet niet of ze in die contreien actief zijn) maar is dat een reden om de baby dan maar te laten lijden en een ellendige dood te laten sterven? Je zou het ook kunnen zien als de kans om nog iets goed te maken.

Laat de natuur zijn gang gaan. Wát een onzin.

Zullen we dan geeneen dier maar laten afmaken? Dat paard met gebroken benen? Laat de natuur maar z'n gang gaan. Die hond die is aangereden? Laat de natuur maar z'n gang gaan. Die kat met terminale kanker? Laat de natuur maar zijn gang gaan.

Oh, en laten we het nog iets verder trekken. Naar het ziekenhuis/dierenarts? Neeeee laat de natuur maar zijn gang gaan.

Als je ook maar één dier kunt besparen van lijden moet je dat gewoon doen. Punt uit.

Paard,hond,katten,koeien,schapen enz, dit zijn geen dieren die meer vrij kunnen rondlopen die zijn aangewezen op ons dit snap ik ook wel.
Een voorbeeldje van laatst op vakantie we stonden daar aan het water en daar waren zwanen wat ik gigantische mooie beesten vindt en gaf hun dan wel eens brood.
Toen mijn zoontje zei "mam kan je ze ook uit je hand laten eten?" ik heb hem gezegd dat dit misschien wel zou kunnen maar dit niet zou willen omdat ze dan te vertrouwd worden met de mens en niet ieder mens heeft goede bedoelingen!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:30

Cassidy schreef:
Heel sneu voor het dier, maar ik kan helemaal begrijpen dat de mens hier in wil grijpen. Als de mogelijkheid er was geweest om het dier met de fles groot te brengen hadden ze dat ook gedaan.

Voor degenen die vinden dat de mens zich er hier niet mee had moeten bemoeien: hebben jullie weleens het gevoel bij een reportage over dieren dat de cameraman in had moeten grijpen bij bijv. een gevaarlijke situatie voor de hoofdrolspelers in de reportage? Maakt niet uit of een een antilope, of een cheetah is?

Eerlijk gezegd, nee.
Als cameraman er niet was geweest, hadden wij ook niks gezien Lachen

@ maanling om een walvis in het wild wat geen moeder meer heeft te gaan vergelijken met een paard/hond/kat in gevangenschap met een gebroken been oid, vind ik een beetje erg vergezocht.

Ik denk dat ze hem een spuitje geven om de reden die iemand op de vorige pagina heeft getypt nl. dat er nu een hype is rond dit walvisjong

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:34

Wat is er ver gezocht aan? Het zijn allemaal dieren die op een bepaald punt er té ellendig aan toe zijn om nog door te leven.

Of het nou een huiskat is, een in het 'wild' levende zwerfkat of een moederloos walvisjong. Als je nodeloos lijden kunt besparen, moet je dat gewoon doen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:40

Een paard, kat of hond kopen we, moeten we voor zorgen.
Wij zijn mensen, hun dieren in onze gevangenschap.
Walvis in de zee, is niet van ons
Mensen denken altijd dat de hele wererld van ons is en dat wij de problemen van de natuur moeten oplossen.
Nee waarom, ik vind het zielig voor de haai die nu geen extra lekker walvisjong te eten krijgt... Makkelijke prooi en hij zal ook heus zo kasje wijlen zijn.
Vraag me trouwens af wat er met het vlees gaat gebeuren, zou dat ook weet in mensen hun mondje verdwijnen....
Mensen zijn overhet algemeen egoistisch is mijn mening

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:59

AaronYve schreef:
Mensen denken altijd dat de hele wererld van ons is en dat wij de problemen van de natuur moeten oplossen.
Nee waarom, ik vind het zielig voor de haai die nu geen extra lekker walvisjong te eten krijgt... Makkelijke prooi en hij zal ook heus zo kasje wijlen zijn.
Vraag me trouwens af wat er met het vlees gaat gebeuren, zou dat ook weet in mensen hun mondje verdwijnen....

Eens! Ook nog eens... de mens is de veroorzaker van de problemen in de natuur...

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:24

AaronYve schreef:

Okee.....

Arme haai, nu moet ie wat anders gaan eten.. Vis genoeg zou ik zeggen.

Ik vind een waardig einde beter dan van pijn/honger/uitdroging sterven. En als wij een dier daarbij kunnen "helpen", uit zijn lijden verlossen, dan ben ik daar helemaal voor!

En ik weet niet of je het goed hebt gelezen, maar de walvis zwemt in Australie.. Daar eten ze dus geen walvis.

Ik denk persoonlijk dat deze walvis gebruikt gaat worden voor wetenschappelijke doeleinden en daarna zal worden vernietigd.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:28

Vis genoeg, maar walvis was ook lekker geweest Tong uitsteken

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:31

Zwerfkat was ook niet van mij, toch bracht ik die naar het asiel. Ernstig verzwakte duif was ook niet van mij, toch laad ik die in m'n rugzak en laat hem door een da afmaken. Zee-eend was ook niet van mij, toch gevangen en het visdraad uit zijn poot gepeuterd.

Kleine akties die leed besparen. En als je leed kán besparen, waarom dan niet doen? Alle kleine beetjes helpen toch. We doen het dierenrijk al genoeg ellende aan.
Ooit het programma op animalplanet gezien over engels wildlife dat wordt opgehaald, verzorgt en weer wordt vrij gelaten?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:33

Animal planet, animal police, die engelse ook ja.
Maar ja tis mijn mening en die kunnen jullie niet veranderen Lachen
En vind die programma's wel wat anders dan deze walvis, die gaat dood sowieso, die dieren vaak niet.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:34

ik vind dat ze zich niet hadden moeten bemoeien met hier dier..
dier trekt zelf naar de boot omdat t denkt dat t ze moeder is..waar is die moeder dan? misschien doodgemaakt door de mens zelf...
een paard//hond kat etc vergelijken met een walvis in t wild valt niet t vergelijke...
ik vind dat ze de natuur hun gang hadden moeten laten gaan

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:36

Oh en die dieren bij de RSPCA dan?

Die gaan ook vaak dood omdat ze zo mishandelt of uitgehongerd zijn dat er niks meer aan te doen is.

Die dieren moet je ook maar lekker bij hun bazen laten zitten? Dood gaan ze toch wel.

Wat een kromme denkwijze.

De walvis zou zowiezo dood gaan ja, maar als je het nou een waardig eind kan geven doe je dat toch? Anders had ie miss nog uren pijn geleden en moeten vechten.

Is dat dan eerlijk?

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:37

ik vind het goed dat ze hem in hebben laten slapen!
ik sta erbij en kijk er na,maar laat het dier gewoon lijden,terwijl de hele wereld toe kijkt,kun je niet maken!
dus dit hebben ze netjes opgelost!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:39

Nanne schreef:
Okee.....

Ik vind een waardig einde beter dan van pijn/honger/uitdroging sterven. En als wij een dier daarbij kunnen "helpen", uit zijn lijden verlossen, dan ben ik daar helemaal voor!

En ik weet niet of je het goed hebt gelezen, maar de walvis zwemt in Australie.. Daar eten ze dus geen walvis.

Ik denk persoonlijk dat deze walvis gebruikt gaat worden voor wetenschappelijke doeleinden en daarna zal worden vernietigd.

Helemaal mee eens.

Ik weet niet of zo'n dier te redden is, maar dat hoeft niet te betekenen dat dit dier elendig moet sterven.

En stel je voor dat het kalf inderdaad door toedoen van de mens zijn/haar moeder verloren heeft...Is er dan nog wel sprake van 'survivel of the fittest'? Immers had het kalf het misschien makkelijk overleefd met moeder aan zijn/haar zij.

Ik heb ooit een reekalf voor mijn neus gehad die in een hakslelaar terecht is gekomen en haar achterbenen daardoor geamputeerd had. Daar heb ik er ook niet voor gekozen 'de natuur zijn gang laten te gaan' maar besloten, het kalf af te maken.

Zelfde als in Wyoming waar ik een lam met een gebroken poot vond. Ik wist dat de eigenaren er niet twee uur voor naar de dierenarts zouden rijden. Maar ik wilde niet dat het omgekomen was van de dorst (helemaal angstig en alleen...) of levend opgegeten werd door poema's of coyote's, dus heb ik het meegenomen naar de ranch waar ze het vervolgens dood hebben geschoten. Heel triest, maar het dier was zo wel in één klap dood...

als we het zien, mogen we dan niet ingrijpen? We grijpen overal in de natuur in (wat mijn inziens ook nodig is..) maar bij zoiets zeggen we dan: "Oh nee, vinger weg, laat de natuur zijn gang gaan..." ?

Bull....
Laatst bijgewerkt door Adil op 22-08-08 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:40

Maanling schreef:
Zwerfkat was ook niet van mij, toch bracht ik die naar het asiel. Ernstig verzwakte duif was ook niet van mij, toch laad ik die in m'n rugzak en laat hem door een da afmaken. Zee-eend was ook niet van mij, toch gevangen en het visdraad uit zijn poot gepeuterd.

Kleine akties die leed besparen. En als je leed kán besparen, waarom dan niet doen? Alle kleine beetjes helpen toch. We doen het dierenrijk al genoeg ellende aan.
Ooit het programma op animalplanet gezien over engels wildlife dat wordt opgehaald, verzorgt en weer wordt vrij gelaten?

Helemaal mee eens Maanling! Waren er maar mensen met die mentaliteit

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:41

Nanne schreef:
Oh en die dieren bij de RSPCA dan?

Die gaan ook vaak dood omdat ze zo mishandelt of uitgehongerd zijn dat er niks meer aan te doen is.

Die dieren moet je ook maar lekker bij hun bazen laten zitten? Dood gaan ze toch wel.

Wat een kromme denkwijze.

De walvis zou zowiezo dood gaan ja, maar als je het nou een waardig eind kan geven doe je dat toch? Anders had ie miss nog uren pijn geleden en moeten vechten.

Is dat dan eerlijk?

Sorry maar volgens mij snap jij de gaande discussie niet.
Heb je de posten wel allemaal gelezen of reageer je nu ineens spontaan?

Je zegt het zelf al die zitten bij hun bazen! en dat is weer iets anders dan dit walvisjong, dus je moet wel weten waar je over spreekt anders gaat de hele discussie in het honderd...

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:46

knooopje schreef:
ik vind het goed dat ze hem in hebben laten slapen!
ik sta erbij en kijk er na,maar laat het dier gewoon lijden,terwijl de hele wereld toe kijkt,kun je niet maken!
dus dit hebben ze netjes opgelost!

Hebben ze hem in laten slapen?
Ja dat is beter als laten lijden... Wat is dat nou weer voor een #*%*^!%@$ opmerking, van dieren in het wild ze sterven toch wel met andere woorden wij hoeven er niets aan te doen!?.. Ik ben ook van mening dat als je er van op de hoogte bent dat zoiets gaande is dat je dan in moet grijpen... Tuurlijk gebeurd dat in de natuur maar daar zijn wij niet bij.. Deze hebben ze gezien en kunnen (konden) ze helpen...

Is dat beestje nu wel of niet uit zijn lijden verlost???

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:46

Adil18 schreef:
Nanne schreef:
Okee.....

Helemaal mee eens.

Ik weet niet of zo'n dier te redden is, maar dat hoeft niet te betekenen dat dit dier elendig moet sterven.

En stel je voor dat het kalf inderdaad door toedoen van de mens zijn/haar moeder verloren heeft...Is er dan nog wel sprake van 'survivel of the fittest'? Immers had het kalf het misschien makkelijk overleefd met moeder aan zijn/haar zij.

Ik heb ooit een reekalf voor mijn neus gehad die in een hakslelaar terecht is gekomen en haar achterbenen daardoor geamputeerd had. Daar heb ik er ook niet voor gekozen 'de natuur zijn gang laten te gaan' maar besloten, het kalf af te maken.

Zelfde als in Wyoming waar ik een lam met een gebroken poot vond. Ik wist dat de eigenaren er niet twee uur voor naar de dierenarts zouden rijden. Maar ik wilde niet dat het omgekomen was van de dorst (helemaal angstig en alleen...) of levend opgegeten werd door poema's of coyote's, dus heb ik het meegenomen naar de ranch waar ze het vervolgens dood hebben geschoten. Heel triest, maar het dier was zo wel in één klap dood...

als we het zien, mogen we dan niet ingrijpen? We grijpen overal in de natuur in (wat mijn inziens ook nodig is..) maar bij zoiets zeggen we dan: "Oh nee, vinger weg, laat de natuur zijn gang gaan..." ?

Bull....

De dieren die jij ''gered'' hebt waren dieren van een eigenaar.
Ik bedoel, daar voor heeft men gekozen om er voor te zorgen of er gebruikt van te maken.
Iets wat in de zee gebeurdt, blijft in de zee is mijn mening
Als een cameraman een zebra gedood ziet worden door een tijger oid dan grijpt hij toch ook niet in.
Of als het jong zijn moeder verliest dan doen ze ook niks en dan komt er ook een tijger.
En het is allemaal zoo zielig... Gebeuren wel ergere dingen in deze wereld
En nee de mens is niet het grootste wonder, dat denken e alleen maar. En daarom is deze wereld ook zo verkloot. Maargoed in sommige hun ogen ben ik een #$@@% dus ja
Ik laat het erbij Lachen

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:52

ja ze hebben hem inlaten slapen.
die zebra lijd geen uren achterelkaar,en verdwaalde weesjes komen in africa ook in een opvang als ze ze vinden!
tuurlijk is dit niet natuurlijk,maar om voor het oog van de wereld,hem maar een gruwlijke dood telaten sterven,is ook niet eerlijk.
maar waar maak je je eigenlijk zo druk om,er gebeuren wel meer dingen in de wereld,dan 1 walvis baby die ingeslapen is.
ingeslapen klaar gebeurt!
is nou niet iets wat ze wekenlijks doen!en als ze hem niet gevonden hadden,of als dat schip gewoon door gevaren was,was hij gewoon dood gegaan zoals het in de natuur gaat,maar dat was nu niet het geval!
hij werd gevonden,en mensen bekomerden zich om hem,dus hebben ze het netjes opgelost.
Laatst bijgewerkt door knooopje op 22-08-08 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:53

Haha! ik maak me nergens druk om Haha!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:55

AaronYve schreef:
Adil18 schreef:

Helemaal mee eens.

Bull....

De dieren die jij ''gered'' hebt waren dieren van een eigenaar.
Ik bedoel, daar voor heeft men gekozen om er voor te zorgen of er gebruikt van te maken.
Iets wat in de zee gebeurdt, blijft in de zee is mijn mening
Als een cameraman een zebra gedood ziet worden door een tijger oid dan grijpt hij toch ook niet in.
Of als het jong zijn moeder verliest dan doen ze ook niks en dan komt er ook een tijger.
En het is allemaal zoo zielig... Gebeuren wel ergere dingen in deze wereld
En nee de mens is niet het grootste wonder, dat denken e alleen maar. En daarom is deze wereld ook zo verkloot. Maargoed in sommige hun ogen ben ik een #$@@% dus ja
Ik laat het erbij Lachen

Dat reekalf was gewoon een wild dier hoor Nors opkijken ???

En ik weet niet of je wel eens in Wyoming bent geweest...maar op 40.000 hectare grond is het vee wat rond loopt ook praktisch wild...

De vergelijking met de camera-man vind ik weer dom, want die zijn er juist om de natuur in actie te zien, natuurlijk gaan ze dat niet tegen houden...dat willen WIJ niet, WIJ willen zien hoe die leeuwinnen een zebra neerhalen en slachten. Maar die beesten hebben wel een eerlijke kans...

Dit kalf zwemt (ik weet niet hoe lang) rond zonder moeder, daarbij komt dat hij door zijn formaat niet snel aangevallen zal worden maar opgegeten wordt nadat hij aan een zeer tragische dood is gestorven..

En ja, ik ben me er van bewust dat dit meer gebeurd, maar als we het zien, mogen we dan niet ingrijpen...?

Die zebra met een gebroken poot die mijn vader in Afrika doodschoot was ook wel door een leeuw opgegeten, maar men vond het menselijker het dier meteen uit zijn lijden te verlossen en hem niet eerst een paar uren/dagen rond laten hinken tot hij of sterft aan een infectie of levend opgegeten wordt door dieren...

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:55

AaronYve schreef:
Haha! ik maak me nergens druk om Haha!

goed zo!! Haha!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:56

Waar ik met mijn post's op doel, Aaron, is dat je een dier niet laat lijden als je het ook anders kan oplossen door bijv. in te laten slapen..

Een eend die jij aanrijdt met je auto laat je ook gewoon half levend op de weg liggen?