Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BenI schreef:Ze moeten de straffen voor dierenmishandeling flink verhogen, een boete is veels te weinig, hier moeten hoge straffen op komen te staan... "dood door schuld" of "moord met voorbedachte raden" lijkt me wel passen in dit geval. En daar moet een passende straf bij.... celstraf, de helft van wat je hiervoor krijgt als je hetzelfde bij een mens doet.
runningkawa schreef:is vernieling....
Hij heeft alleen maar zijn eigen eigendom vernield..
Miss_Montana schreef:Met de helft kom je niet erg ver, het Nederlandse strafsysteem is erg soft hoor. In dat geval ben ik het wel weer eens met de USA, bij Animal Cops op AP was laatst een vrouw die haar paard had laten verhongeren. Voor straf moest de vrouw de cel in waarvan 1 week alleen op water en brood, haar cel was volgeplakt met foto's van uitgemergelde paarden. Waaronder ook die van haar. Dat is een goede straf voor dat soort mensen.
Miss_Montana schreef:Met de helft kom je niet erg ver, het Nederlandse strafsysteem is erg soft hoor. In dat geval ben ik het wel weer eens met de USA, bij Animal Cops op AP was laatst een vrouw die haar paard had laten verhongeren. Voor straf moest de vrouw de cel in waarvan 1 week alleen op water en brood, haar cel was volgeplakt met foto's van uitgemergelde paarden. Waaronder ook die van haar. Dat is een goede straf voor dat soort mensen.
runningkawa schreef:ja klopt, 6 jaar zit men in nederland gemiddeld voor moord. wat is dat nu tegenover een mensenleven
moord...dus gewoon echt gepland iemand om het leven brengen...
en dan in een hotel 6 jaar zitten... ohoh wat erg
Miss_Montana schreef:runningkawa schreef:ja klopt, 6 jaar zit men in nederland gemiddeld voor moord. wat is dat nu tegenover een mensenleven
moord...dus gewoon echt gepland iemand om het leven brengen...
en dan in een hotel 6 jaar zitten... ohoh wat erg
Idd, het is afschuwelijk als je bedenkt hoe het allemaal werkt hier. Een gevangene schijnt €800 per DAG! te kosten waar een bejaarde veel minder kost. Als je bedenkt dat de gemiddelde gevangene het nog beter en meer luxe heeft dan een bejaarde in een bejaardenhuis is dat iets om misselijk van te worden. En het mooiste is nog dat wij als burgers voor alle voorzieningen moeten betalen voor moordenaars, verkrachters, pedofielen en dierenmishandelaars